تاچ ال سی دی Apple iPhone XR

تعویض صفحه نمایش آیفون XR در دفاتر ماکروتل 1 ساعته انجام می‌شود.

گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
انتخاب رنگ
  • مشکی
مدت زمان تعویض 1 ساعت
قیمت محصول با هزینه تعویض: 3,800,000 تومان
(موجود) تعمیر ۱ ساعته در ماکروتل
>38 امتیاز ماکروپوینت 38 امتیاز ماکروپوینت
با خرید این محصول میتونی تا 19,000 تومان تو خرید بعدیت تخفیف بگیری !

چیزی در مورد ماکروپوینت نمیدونی ؟

کلیک کن !
مشاوره و درخواست تعمیرات
توضیحات

تاچ و ال سی دی آیفون ایکس آر Apple iPhone XR

گوشی آیفون XR دارای تاچ ال سی دی 6.1 اینچ Liquid Retina IPS LCD با رزولوشن 1792x828 پیکسل است که تراکم 326 پیکسل به ازای هر اینچ را عرضه می‌کند. این تراکم پیکسلی مشابه تراکم تاچ ال سی دی آیفون 8 است ولی نسبت به آیفون 8Plus (با تراکم 401)، و آیفون X، XS، XS max (با تراکم 458) به مراتب کمتر است.

اپل نمایشگر آیفون ایکس آر را Liquid Retina HD نام گذاری کرده چون LCD، Retina و HD است. البته نام آن کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی از اپل چنین انتظاری می رود. با این همه، نسبت کنتراست این نمایشگر 1400:1 است و از DCI-P3 wide color و تکنولوژی True Tone اپل پشتیبانی می‌کند که دمای رنگ را بر اساس روشنایی محیط تنظیم می کند.

صفحه نمایش گوشی آیفون XR تنها از لحاظ نرم افزاری از HDR10، Dolby vision و 3D Touch پشتیبانی می‌کند. (این امکان از لحاظ سخت افزاری امکان پذیر نیست).

بررسی تاچ ال سی دی آیفون ایکس آر XR

زاویه دید

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این نمایشگر، زاویه‌ی دید عالی آن است که از نمایشگر IPS LCD نیز چنین انتظاری داشتیم. این نمایشگر جزء بهترین نمایشگر‌های LCD موجود در بازار است.

البته نسبت کنتراست و سطح تیرگی آن در مقایسه با نمایشگرهای OLED ضعیف‌تر است ولی وضوح رنگ آن به خوبی آنها است (ضمن اینکه زاویه‌ی دید و نور آن راضی کننده است).

ماکزیمم نور صفحه نمایش آیفون ایکس آر

ماکزیمم و مینیمم نور تاچ ال سی دی آیفون XR به ترتیب 678 و 2nits می‌باشند که هر دو عالی هستند.

برای مقایسه این اعداد برای تاچ ال سی دی آیفون XS به ترتیب 664 و 2nits هستند. بنابراین برای کار با این گوشی در محیط های کم نور و یا شب مشکلی نخواهید داشت. البته با فعال کردن حالت True Tone، ماکزیمم نور نمایشگر اندکی بیشتر نیز می‌شود. هم چنین برای کار در محیط بیرون یا زیر نور خورشید به هیچ وجه مشکلی نخواهید داشت چون ماکزیمم نور نمایشگر گوشی آیفون ایکس آر به مراتب بیشتر از سایر گوشی‌های آیفون است.

ماکزیمم نور صفحه نمایش iPhone XR

دمای رنگ تاچ ال سی دی آیفون XR

یکی دیگر از پارامترهایی که در مورد صفحه نمایش گوشی‌ها اندازه گیری می‌شود دمای رنگ آنهاست که توازن بین رنگ‌های قرمز و آبی را در صفحه نمایش نشان می‌دهد.

دمای رنگ ایده‌آل برای نمایشگر ها 6500 کلوین در نظر گرفته می‌شود و اگر نمایشگری دارای دمای بالاتر از 6500 کلوین باشد اصطلاحا به آن نمایشگر مایل به آبی (سردتر بودن ظاهر رنگ ها) گفته می‌شود و اگر این عدد کمتر از 6500 کلوین باشد آن را نمایشگر متمایل به قرمز (گرم تر بودن ظاهر رنگ ها) در نظر می گیرند.

همان طور که می‌بینید این عدد برای نمایشگر فوق حدود 7293 کلوین می‌باشد که دمای خوبی است ولی به خوبی دیگر نمایشگر های گوشی‌های جدید آیفون نیست.

مقدار گامای ثبت شده برای این صفحه نمایش نیز 2.21 است که فوق العاده بوده و نشان از روشنایی کافی آن حین نمایش رنگ ها و سایه ها می باشد (مقدار گامای ایده آل 2.2 است)

آموزش: حل مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های آیفون

هم چنین متوسط deltaE این نمایشگر در مقیاس رنگ خاکستری حدود 2.23 می باشد که رقم خوبی است. این عدد نشان می‌دهد که نمایشگر فوق به خوبی قادر است پرده های متفاوت رنگ خاکستری را نمایش دهد.

کنتراست نور صفحه نمایش Apple iPhone XR

وضوح رنگ ال سی دی آیفون XR

چارت وضوح رنگ‌ها بر روی ال سی دی گوشی آیفون XR را در شکل زیر مشاهده می‌کنید. این چارت نشان می‌دهد که نمایشگر گوشی تا چه اندازه رنگ‌ها را طبیعی نشان می‌دهد.

ردیف پایین رنگ‌های مرجع یا هدف را نشان می‌دهند در حالی که ردیف بالا رنگ‌های اندازه گیری شده یا واقعی را نشان می‌دهند. همان طور که می‌بینید رنگ‌های اندازه گیری شده توسط این نمایشگر بسیار به حالت واقعی نزدیک هستند.

وضوح رنگ ال سی دی آیفون ایکس آر XR

ادامه مطلب
جزئیات محصول
xr

مشخصات کلی محصول

اندازه صفحه نمایش

6.1 اینچ

نوع صفحه نمایش

Liquid Retina IPS LCD

رزولوشن صفحه (پیکسل)

1792 × 828

تراکم پیکسلی صفحه

326 پیکسل بر اینچ

مدت زمان تعویض

1 ساعت

پرسش و پاسخ (0)

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم