تاچ ال سی دی Samsung Galaxy J4 Plus مدل SM-J415

گوشی را با پیک موتوری ( شهر تهران ) یا پست پیشتاز ( شهرستان ها ) برای تعمیر، به دفتر ماکروتل ارسال کنید. تعویض ال سی دی سامسونگ J4 Plus یک ساعته در دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل انجام می‌شود.

قیمت این صفحه نمایش با هزینه تعویض است

گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
انتخاب رنگ
  • مشکی
قیمت محصول با هزینه تعویض: 990,000 تومان
ناموجود
100% از خریداران ، این کالا را توصیه کرده‌اند
موجود شد پیامک بده
توضیحات

قیمت سری A به مرور در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین سری گوشی های سامسونگ در ایران می‌باشد و نویدی از قدرت در کنار قیمتی نسبتا منطقی را همراه خود دارد؛ اگر به چندسال پیش رجوع کنیم، سری گلکسی j بیشترین سهم از سری موبایل های سامسونگ را در ایران داشت و دلیل آن را می‌توان در کارکردِ مناسب و قیمتی مقرون به صرفه جستجو کرد. گلکسی j4 پلاس در سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی و فقط یک ماه بعد به بازار جهانی عرضه شد و در دسته‌ی گوشی های پایین‌رده قرار گرفت.

مشخصات تاچ ال سی دی گوشی Samsung Galaxy J4 Plus 2018

اندازه‌ی تاچ ال سی دی گلکسی j4 پلاس 2018 حدود ۶ اینچ یا به عبارتی دیگر، ۱۵.۲۴ سانتی متر است که باعث می‌شود به کار بردن آن برای دست های کوچک خیلی دشوار نباشد و کماکان با یک دست هم بتوان از آن استفاده کرد.

galaxy j4 plus touch lcd

رزولوشن ال سی دی +J4 به ۱۴۸۰ در ۷۲۰ پیکسل می‌رسد که به آن اچ دی پلاس یا +HD بگویند؛ یکی از مهم‌ترین معیار های برای سنجش کیفیت یک صفحه نمایش، چگالی یا تراکم پیکسلی است که مقدار آن j4 پلاس حدود ۲۷۴ پیکسل بر اینچ می‌باشد؛ این تراکم پیکسلی برای یک گوشی ۶ اینچی شاید خیلی مناسب نباشد اما با توجه به قیمت پرداختی برای این دستگاه، انتظار بیشتری هم نمی‌توان از آن داشت؛ طبیعتا افزایش کیفیت به معنای صرف هزینه‌‌ای بیشتر خواهد بود.

ال سی دی سامسونگ J4 Plus از نسبت تصویرِ استانداردِ ۱۸.۵ در ۹ استفاده می‌کند که کاربرد خود را بیشتر در تماشای فیلم و ویدیو نشان می‌دهد. نمایشگر نزدیک به ۷۴ درصد از بخش جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است؛ البته برای سال ۲۰۱۸ از چنین دستگاهی انتظار داشتن حاشیه‌ای باریک‌تر نمی‌رفت.

متاسفانه اطلاعات دقیقی مبنی‌بر استفاده‌ی تاچ و ال سی دی j4 plus، از محافظ های نمایشگر نیست؛ ما در ال سی دی گلکسی j4 معمولی شاهد استفاده از محافظه گوریلا گلس نسخه‌ی سه (Gorilla Glass 3) هستیم و مشخص نیست که در j4 plus هم به کار برده شده باشد؛ پس پیشنهاد میکنم که خودتان یک محافظ یا گلسِ با کیفیت تهیه کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

بررسی تخصصی پنل تاچ و ال سی دی گلکسی j4 پلاس

سامسونگ چند سالِ متوالی است که از پنل های سوپر امولد مخصوص خود استفاده می‌کند و خیلی کم پیش می‌آيد که در تبلت یا موبایل این شرکت شاهد استفاده از پنل های TFT یا IPS LCD باشیم. گلگسی j4 پلاس به یک پنل IPS ال سی دی مجهز شده که طبیعتا کیفیتی در حد سوپر امولد را ندارد اما سامسونگ برای کاهش هزینه‌ی تمام شده، مجبور به استفاده از چنین پنلی شده و توقع بیشتری از آن نمی‌رود. جِی ۴ پلاس از زبانِ طراحیِ سنتی استفاده می‌کند و خبری از ناچ (Notch) مانند ال سی دی گلکسی A30 نیست؛ در سال ۲۰۱۸ تازه شروعِ فراگیر شدن انواع زبان‌های طراحی گوناگون بود و شاید استفاده از مدل های جدید آن خیلی مانند امروز مرسوم نشده بود.

PWM در پنل گلکسی جی ۴ پلاس

تاچ و ال سی دی گلکسی +j4

بسیاری از محصولات الکترونیکی مانند لپ تاپ، تبلت یا موبایل ها برای کاهش یا افزایش میزان نور صفحه نمایش از قابلیتی تحت عنوان PWM یاPulse Width Modulation استفاده می‌کنند؛ حداقل مقدار پیشنهادی آن باید ۲۰۰ هرتز باشد و معمولا موبایل های سامسونگ از نرخ هایی نزدیک به ۲۵۰ هرتز استفاده می‌کند. اگر به PWM حساس باشید، امکان این وجود دارد که خشکی یا سوزش چشم یا سر‌درد را تجربه کنید؛ خوشبختانه در آزمایش های صورت گرفته روی پنل و ال سی دیِ گلکسی j4 plus، هیچ گونه تغییر فرکانسی توسط PWM دیده نشد؛ البته این به معنای عدم استفاده این دستگاه از pwm نیست و به هر حال دلیلی وجود ندارد که نگران آن باشید.

زمان پاسخگویی در تاچ و ال سی دی گلکسی j4 پلاس

به مدت زمانی که طول می‌کشد که یک پیکسل از رنگی، به رنگ مشخص دیگری تبدیل شود، زمان پاسخگویی یا Response Time می‌گویند. زمان پاسخ‌دهی یکی از معیار های مهم برای سنجش و ارزش گذاری بر روی پنل یا تاچ یک دستگاه است و ارزش خود را بیشتر در بازی های سبک شوتر و بازی های آنلاینی مانند PUBG Mobile یا  Fortnite نشان خواهد داد؛ زیرا در این بازی‌ها، سرعت عمل بازیکن و پنل دستگاه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاچ و ال سی دی گلکسی j4+ هر چقدر نرخ  و زمان پاسخ‌دهی مقدار کمتری داشته باشد، واکنش پیکسل‌ها به دستور، سریع‌تر خواهد بود. نرخ تبدیل رنگ پیکسل‌ها در تاچ و ال سی دی گلکسی j4 پلاس از رنگ سفید به مشکی یا بالعکس، حدود ۲۵.۶ میلی ثانیه و نرخ تبدیل رنگ پیکسل‌ها از رنگ خاکستری ۵۰ درصد به خاکستری ۸۰ درصد یا بالعکس، حدود ۵۱.۲ میلی ثانیه است.

متاسفانه سرعت و میزان زمان پاسخ‌دهی پنل سامسونگ J4 Plus رضایت بخش نیست و طیف زیادی از موبایل های هوشمند از پنل های به نسبت بهتری برخوردار هستند؛ با این حال نباید از هزینه‌ای که برای این گوشی هوشمند می‌شود، چشم‌پوشی کرد.

نور و روشنایی پنل گلکسی j4 پلاس ۲۰۱۸

میزان نوری که یک صفحه نمایش می‌تواند تولید کند، از ویژگی ها مهم صفحه نمایش‌ها به شمار می‌رود. نور ال سی دی گلکسی j4 پلاس، در حالت حداکثری و زمانی که سنسور تشخیص نور ‌فعال است به ۵۴۸ نیت می‌رسد و باعث می‌شود که دستگاه حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز کیفیت نسبتاً مطلوبی را از خود نشان دهد و آیکون‌ها و متون واضح دیده شود؛ اما زمانی که حسگر تشخیص نور را غیر‌فعال کنید، حداکثر روشنایی نزدیک به ۶۴ نیت کاهش پیدا کرده و به ۴۸۴ نیت می‌رسد. همانطور که می‌دانیم درصد توزیع نور در تمام قسمت های نمایشگر به صورت یکسان پخش نمی‌شود، در تصویر زیر می‌توانید نرخ ساطع شدن نور در بخش های متفاوت را مشاهده کنید:

خرید صفحه سامسونگ گلکسی j4 پلاس

تعویض تاچ ال سی دی J4 Plus توسط تیم ماکروتل

برای خرید و تعویض تاچ ال سی دی اصلی گلکسی جی ۴ پلاس می‌توانید به دفاتر تعمیر موبایل ماکروتل مراجعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره با شماره‌های داخل وبسایت که در بخش «تماس با ما» وجود دارد، زنگ بزنید

اگر در تهران و شیراز سکونت دارید، برای تعویض می‌توانید به صورت حضوری تشریف بیاورید یا حتی با پیک دستگاه خود را برای ما ارسال کنید و اگر خارج از تهران و شیراز سکونت دارید، متاسفانه به دلیل حساسیت قطعات تاچ LCD نمی‌توان آن را برای شما فرستاد، مگر آنکه موبایل یا تبلت خود را با پست برای دفتر تعمیر ماکروتل که آدرس آن را در پایین سایت مشاهده می‌کنید ارسال کنید. تعویض تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ J4 Plus در کمتر از ۴۵ دقیقه برای شما مشتریان گرامی انجام خواهد شد.

قیمت تاچ ال سی دی گوشی J4 Plus در سایت به همراه هزینه تعویض است.

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

اندازه صفحه نمایش

6 اینچ

نوع صفحه نمایش

IPS LCD

رزولوشن صفحه (پیکسل)

1480 × 720

تراکم پیکسلی صفحه

274 پیکسل بر اینچ

تعداد رنگ صفحه نمایش

16 میلیون رنگ

پرسش و پاسخ (1)

متوسط امتیاز مشتریان

5

از مجموع 1 نظر

پرسیدن سوال

5.0
1400-02-03

باسلام وخسته نباشید خدمت دوستان گرامی. از شهرستان دلیجان مزاحم میشم.... جهت تعویض تاچ و ال سی دی گوشی سامسونگ مدل j4 پلاس. چگونه جهت ارسال اقدام کنیم. و اگر محبت کنید هزینه اعلام بشه و مدت تعمیر. خیلی خیلی ممنون

Sajedeh Khadang (کارشناس ماکروتل) :

درود وقت شما بخیر متاسفانه تاچ ال سی دی این مدل رو موجود نداریم می تونید سایت های دیگه رو چک کنید. موفق باشید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم