برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تاچ ال سی دی گوشی موبایل Sony Xperia XZ Premium

100% از خریداران ، این کالا را توصیه کرده‌اند
گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
انتخاب رنگ
  • مشکی
465,000 تومان
ناموجود
موجود شد پیامک بده
توضیحات

تاچ و ال سی دی گوشی Sony Xperia Z5 Premium

سونی Xperia Z5 Premim اولین گوشی بود که با صفحه نمایش 4K به بازار آمد که دارای اندازه ی 5.5 اینچ بود. این گوشی HDR video را پشتیبانی می کند. در شکل زیر یک شات از ویدوئوهای 4K HDR و 4K SDR را در کنار هم و روی صفحه نمایش این گوشی می بینید. قبل هر چیزی باید بدانید که این مقایسه تنها جنبه ی کیفی دارد تا نحوه ی پخش ویدئوهای HDR را روی این گوشی مشاهده کنید. بقیه ی چیزها تقریبی می باشد و نتیجه ی نهایی کم و بیش به تنظیمات دوربین و کیفیت صفحه نمایش بستگی دارد.

هدف ما از نشان دادن این مقایسه این است که به شما نشان دهیم هر دو ویدئوهای 4K SDR و 4K HDR به خوبی روی این صفحه نمایش دیده می شوند و تشخیص تفاوت های آن ها خیلی سخت می باشد. رزولوشن 4K برای صفحه نمایش Xperia Z5 Premium مزیت قابل توجهی به شمار می رود که ویژگی های مثبتی به آن اضافه می کند ولی در عوض واقعیت مجازی گوشی را می گیرد. سونی هنوز راهی برای قرار دادن رزولوشن خیلی عالی روی صفحه نمایش گوشی پیدا نکرده تا قادر به استفاده از تکنولوژی VR باشد. هیچ کدام از هدست های VR موجود و مخصوصا هدست های موبایل رزولوشن کافی ندارند. این گوشی با داشتن صفحه نمایش 4K و GPU قوی یکی از صفحه نمایش های خیلی خوب را در بازار دارد.

وقتی از یک فاصله ی نرمال از این گوشی استفاده کردیم، رزولوشن 4K آن خیلی به چشم نمی آمد چون تفاوت آن با رزولوشن QHD گوشی های دیگر با چشم مشخص نمی شود. هم چنین اگر گوشی در حالت رزولوشن 1080 پیکسل اجرا شود اثری بر عملکرد آن نمی گذارد ولی اگر از کیفیت 4K آن استفاده کنید گوشی شما از همه ی پیکسل های صفحه نمایش استفاده خواهد کرد. یکی دیگر از مزایای این گوشی این است که می توانید ویدئوهای 4K یوتیوب را با گوشی خود پخش کنید و از کیفیت آن لذت ببرید. هم چنین می توانید ویدئوهای HDR شبکه های آمازون و نتفلیکس را به راحتی تماشا کنید.

تاچ و ال سی دی این گوشی سازگار با HDR10 است و Dolby Vision را پشتیبانی نمی کند. هم چنین این گوشی قابلیت Adaptive Tone Mapping دارد که با آن نور صفحه نمایش را تنظیم می کند و خود را با محیط سازگار می کند. سونی همان قابلیت های تلویزیون های BRAVIA خود را در این گوشی قرار داده است.

الگوی قرار گیری پیکسل های این گوشی RGB می باشد که مشابه آن را در خیلی از گوشی ها دیده ایم. حتی در ماکزیمم بزرگ نمایی میکروسکوپ نیز پیکسل های منحصر بفرد این صفحه نمایش به سختی دیده می شد که نشان از تراکم پیکسلی فوق العاده زیاد آن می باشد. نحوه ی قرار گیری این پیکسل ها در شکل زیر نشان داده شده است. همان گونه که می بینید تراکم پیکسلی این گوشی 807 ppi است که یکی از بهترین نتایج ثبت شده بین گوشی ها می باشد.

مشخصات تاچ ال سی دی xz premium

ماکزیمم نور تاچ و ال سی دی این گوشی 573 nits بود که حتی از ماکزیمم نور تاچ و ال سی دی Xperia Z5 Premium نیز بهتر می باشد (566 nits). سطح تیرگی صفحه نمایش این گوشی فوق العاده است و حتی از صحفه نمیش گوشی Z5 نیز تیره تر است. نسبت Contrast این گوشی 1238:1 است در حالی که این عدد برای Z5 به 963:1 می رسد.

مقایسه نور

از نظر قابلیت خوانا بودن زیر نور خورشید نیز این گوشی عملکرد بهتری نسبت به Z5 Premium داشت. البته هر دو گوشی هنوز جای کار دارند و در مقایسه با تاچ ال سی دی گوشی هایی چون HTC U Ultra، LG G6، آیفون 7 Plus و حتی Sony Xperia XZ عملکرد ضعیف تری دارند و نمره ی پایین تری ثبت کرده اند. بازتاب نسبتا زیاد صفحه نمایش این گوشی می تواند یکی از دلایل پایین بودن نسبت Contrast آن زیر نور خورشید باشد.

خوانا بودن زیر نور خورشید

صفحه نمایش 4K این گوشی علاوه بر  بهبود Contrast آن و پشتیبانی کردن از HDR video حالت های رنگ sRGB دارد که این قابلیت مخصوص افراد حرفه ای می باشد که تکثیر رنگ و وضوح بیشتری نیاز دارند. حالت sRGB در تست تکثیر رنگ ما نمره ی 4.9 را برای deltaE ثبت کرد که خوب است ولی عالی نیست.

حالت نرمال صفحه نمایش فضای رنگ sRGB را زیاد می کند و حتی رنگ های شفاف تری تولید می کند ولی هم چنان deltaE آن 4.6 می باشد که البته از حالت sRGB بهتر است. هم چنین حالت Vivid Screen در این گوشی وجود دارد که همه ی رنگ ها را کمی بیش از حد اشباع شده نشان می دهد.

سونی قابلیت X-reality را در این گوشی قرار داده که فقط برای ویدئوها قابل استفاده است و آنها را واضح تر نشان می دهد. البته استفاده از این قابلیت کاملا اختیاری است و شما می توانید آن را فعال یا غیر فعال کنید.

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

اندازه صفحه نمایش

5.46 اینچ

نوع صفحه نمایش

IPS LCD

رزولوشن صفحه (پیکسل)

3840 × 2160

تراکم پیکسلی صفحه

807 پیکسل بر اینچ

تعداد رنگ صفحه نمایش

16 میلیون رنگ

پرسش و پاسخ (2)

متوسط امتیاز مشتریان

4

از مجموع 2 نظر

پرسیدن سوال

4.0
1398-01-09

سلام مرسی از سایت خوبتون.رنگ نقره ایشو کی موجود می کنید؟

4.0
1397-06-24

با سلام لطفا شاسی و ال سی دی Xz1 رو هم موجود کنید اصلا قطعات موجود نیس برا xperia xz1

محصولات مرتبط

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم