برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

باتری Sony Xperia M5

گارانتی ماکروتل
  • 30 روز
کيفيت
188,000 تومان
ناموجود
موجود شد پیامک بده
توضیحات

توضیحات و بررسی تخصصی باتری گوشی موبایل Sony Xperia M5

گوشی Xperia M5 سونی در سال 2015 عرضه شد و دارای باتری جدا نشدنی Li-ion با ظرفیت 2600mAh است. به نظر می رسد ظرفیت این باتری برای تغذیه ی نمایشگر 5 اینچ گوشی کافی باشد ولی تراشه ی قوی Helio X10 و صفحه نمایش رزولوشن بالای این گوشی شارژ زیادی مصرف می کنند و ممکن است برخی مواقع به مشکل بخورید. البته ظرفیت این باتری 200mAh بیشتر از ظرفیت باتری گوشی M4 Aqua است که قدمی رو به جلو محسوب می شود، در ضمن گوشی M4 دارای تراشه ی ضعیف تر Snapdragon 615 است. این نکته را هم باید اشاره کنیم که ظرفیت باتری فوق در مقایسه با باتری گوشی Moto X Play عملکرد ضعیف تری دارد. ما تست های رایج باتری را روی این گوشی انجام دادیم که نتایج خوبی بدست آمد ولی ما را شگفت زده نکرد.

اگر چه ظرفیت این باتری خیلی خارق العاده نیست ولی سونی ادعا می کند این باتری تا دو روز دوام خواهد آورد که نتیجه ی قابل قبولی است. این نتیجه از لحاظ فنی قابل حصول است ولی تحت شرایط خاصی به این رقم خواهید رسید. در این شرایط باید نور صفحه نمایش در میزان خاصی (معمولا وسط) باشد و نحوه ی استفاده از گوشی نیز طبق استاندارد خاصی باشد. مثلا باید از اپلیکیشن های پر مصرف مانند واتساپ، اینستاگرام و ... به مدت اندک استفاده کنید.

در تست دیگری که انجام دادیم، حدود 20 دقیقه با این گوشی بازی Asphalt 8 انجام دادیم که حدود 11 درصد از شارژ آن کم شد (البته نور صفحه نمایش در وسط بود). این نتیجه خیلی بد نیست چون بازی اشاره شده سنگین است و شارژ زیادی مصرف می کند.

در تست استاندارد دیگری که انجام دادیم، به مدت 90 دقیقه با این گوشی ویدئو تماشا کردیم در حالی که نور صفحه نمایش ماکزیمم بود و وای فای روشن بود. در این تست، باتری گوشی فوق حدود 24 درصد از شارژ خود را از دست داد. مثلا تحت این شرایط این عدد برای باتری M4 Aqua حدود 25 درصد بود ولی گوشی Moto X Play عملکرد به مراتب بهتری داشت و شارژ باتری آن تنها 15 درصد کاهش یافت.

اگر این گوشی را در حالت Standby قرار دهید، باتری آن حدود 25 روز دوام خواهد آورد. اگر با آن مکالمه ی 3G انجام دهید نیز باتری گوشی فوق حدود 12 ساعت دوام می آورد. زمان موزیک گوش دادن با این گوشی نیز بیشتر از 62 ساعت است. اگر دوست دارید با گوشی تان فیلم ببینید نیز باتری گوشی تان حدود 8 ساعت دوام خواهد آورد. همزمان با این گوشی سامسونگ از گلکسی S6 رونمایی کرد که نمایشگر 5.1 اینچ و باتری 2550 میلی آمپر ساعت داشت. زمان مکالمه، پخش موزیک و ویدئوی این گوشی به ترتیب 17، 49 و 12 ساعت می باشد.
در کل عملکرد باتری گوشی فوق کمی بهتر از حد متوسط است. یکی از نکات مثبت این باتری خالی نشدن کامل آن پس از یک روز بود. البته این نکته را نیز باید اشاره کنیم که معمولا در پایان روز شارژ باتری گوشی فوق به زیر 30 درصد می رسد. پس عملا باید روزی یک بار شارژ شود. اگر با گوشی بیشتر کار کنید، شارژ باتری آن به زیر 25 درصد خواهد رسید.

یکی از ویژگی های مثبت این گوشی وجود حالات ذخیره ی انرژی به نام های STAMINA mode، Ultra STAMINA mode و Low-battery mode در آن است که همگی آنها برخی قابلیت های گوشی را محدود یا غیر فعال می کنند تا شارژ باتری گوشی ذخیره شود. با همه ی این اوصاف نباید از باتری این گوشی انتظار زیادی داشته باشید چرا که در بهترین حالت 2 روز دوام خواهد آورد.

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

ظرفیت باتری

2600mAh

نوع باتری

Li-ion non-removable

حالت Standby

656 ساعت

زمان مکالمه‌ی 3G

12 ساعت و 11 دقیقه

پرسش و پاسخ (0)

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم