برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تاچ ال سي دي Nokia 5

100% از خریداران ، این کالا را توصیه کرده‌اند
گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
انتخاب رنگ
  • مشکی
510,000 تومان
ناموجود
موجود شد پیامک بده
توضیحات

تاچ و ال سی دی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5

گوشی Nokia 5 دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 720X1280 پیکسل است که مشابه آن را در مدل های قبل مانند تاچ و ال سی دی Nokia 3 دیده بودیم. پنل صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD است که با یک گلس محافظت می شود. تصویر میکروسکوپ دیجیتالی ما نشان داد که الگوی قرار گیری پیکسل ها روی این صفحه نمایش از ماتریس استاندارد RGB پیروی می کند که در آن زیرپیکسل های سبز، آبی و قرمز در کنار هم قرار گرفته اند. تراکم پیکسلی 282ppi برای صفحه نمایش 5.2 اینچی این گوشی مناسب نمی باشد. برای مثال گوشی 5.5 اینچ Nokia 6 دارای تراکم پیکسلی 403 پیکسل به ازای هر اینچ است.

مشخصات تاچ و ال سی دی گوشی موبایل نوکیا Nokia 5

مشخصات تاچ و ال سی دی موبایل نوکیا 5

ماکزیمم نور صفحه نمایش نوکیا 5

نوکیا ادعا می کند ماکزیمم نور صفحه نمایش این گوشی عالی و 630nits است نسبت به دیگر گوشی های نوکیا بهتر است. بنابراین برای کار با گوشی در محیط های روشن مشکلی نخواهید داشت. هم چنین مینیمم نور صفحه نمایش این گوشی 2.0nits بوده که بسیار عالی است و برای کار با گوشی در شب یا محیط های کم نور بلامانع می باشد.

نسبت کنتراست صفحه نمایش این گوشی نیز خوب و حدود 1137:1 است ولی پایین تر از گوشی های Nokia 6 یا Nokia 3 می باشد.

این گوشی زیر نور خورشید نیز عملکرد خیلی خوبی دارد و نسبت کنتراست آن حدود 3.26 است که نسبت به گوشی های Nokia 3 و Nokia 6 بهتر می باشد. بنابراین در محیط های روشن و آفتابی مشکلی نخواهید داشت.

نسبت کنتراست صفحه نمایش نوکیا 5

وضوح رنگ تاچ و ال سی دی گوشی موبایل Nokia 5

از لحاظ وضوح رنگ، حالت طبیعی گوشی خیلی هم طبیعی به نظر نمی آید مثلا رنگ سفید کمی متمایل به آبی به نظر می رسد. البته وضوح رنگ نمایشگر این گوشی اندکی بهتر از Nokia 6 است ولی در مقایسه با گوشی های پرچمدار سامسونگ یا آیفون زیاد جالب نیست.

یکی دیگر از پارامترهایی که در مورد صفحه نمایش گوشی ها اندازه گیری می شود دمای رنگ است که توازن بین رنگ های قرمز و آبی را در صفحه نمایش نشان می دهد. دمای رنگ ایده آل برای نمایشگر ها 6500 کلوین در نظر گرفته می شود و اگر نمایشگری دارای دمای بالاتر از 6500 کلوین باشد اصطلاحا به آن نمایشگر مایل به آبی (سردتر بودن ظاهر رنگ ها) گفته می شود و اگر این عدد کمتر از 6500 کلوین باشد آن را نمایشگر متمایل به قرمز (گرم تر بودن ظاهر رنگ ها) در نظر می گیرند. نتایج تست ما نشان داد این عدد برای نمایشگر فوق حدود 7435 کلوین است که دمای متوسطی بوده ولی نسبت به گوشی های Nokia 6 و Nokia 3 به مراتب بهتر است. مقدار گامای ثبت شده برای این صفحه نمایش نیز 2.3 است که خوب بوده و نشان از روشنایی کافی آن حین نمایش رنگ ها و سایه ها می باشد (مقدار گامای ایده آل 2.2 است).

پارامتر دیگر deltaE یا متوسط عدم تطابق رنگ ها (قرمز، سبز، آبی و فیروزه ای، ارغوانی، زرد) در صفحه نمایش است که برای گوشی فوق عدد 2.3 ثبت شده است که نتیجه ی خوبی است. این پارامتر بیشتر جنبه ی مقایسه ای دارد و اعداد کمتر از 2.0 به عنوان ایده آل در نظر گرفته می شوند. برای مقایسه این عدد برای تاچ و ال سی دی Nokia 6 و Nokia 3 به ترتیب 4.77 و 7.31 می باشد. اگر این پارامتر را برای رنگ خاکستری بررسی کنیم و عدم تطابق پرده های متفاوت خاکستری رنگ را اندازه گیری کنیم آنگاه deltaE بدست آمده در این حالت حدود 6.42 خواهد بود که نتیجه ی متوسطی است. در واقع نتیجه ی بدست آمده برای این گوشی در مقایسه با سایر گوشی های دیگر نوکیا کمی بهتر است.

چارت وضوح رنگ ها بر روی نمایشگر این گوشی را در شکل زیر مشاهده می کنید. این چارت نشان می دهد که نمایشگر گوشی تا چه اندازه رنگ ها را طبیعی نشان می دهد. ردیف پایین رنگ های مرجع یا هدف را نشان می دهند در حالی که ردیف بالا رنگ های اندازه گیری شده یا واقعی را نشان می دهند. همان طور که می بینید رنگ های اندازه گیری شده توسط این نمایشگر خیلی به حالت واقعی نزدیک نیستند و کمی سرد نیز به نظر می رسند که موید نتایج تست های متوسط deltaE و دمای رنگ می باشد.

وضوح رنگ تاچ و ال سی دی نوکیا nokia 5

هزینه تعویض تاچ و ال سی دی گوشیهای نوکیا چقدر است؟

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

اندازه صفحه نمایش

5.2 اینچ

نوع صفحه نمایش

IPS LCD

رزولوشن صفحه (پیکسل)

1280 × 720

تراکم پیکسلی صفحه

282 پیکسل بر اینچ

تعداد رنگ صفحه نمایش

16 میلیون رنگ

پرسش و پاسخ (1)

متوسط امتیاز مشتریان

3

از مجموع 1 نظر

پرسیدن سوال

3.0
1399-10-19

موجود نمیشه؟

Sajedeh Khadang (کارشناس ماکروتل) :

درود

خیر متاسفانه موجود نمیشه.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم