تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A6 Plus 2018-مدل A605

تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ A6 Plus در تعمیرات موبایل ماکروتل 2 ساعته انجام می‌شود.

قیمت این تاچ ال سی دی با هزینه تعویض است

گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
انتخاب رنگ
  • مشکی
قیمت محصول با هزینه تعویض: 1,400,000 تومان
ناموجود
موجود شد پیامک بده
توضیحات

تاچ ال سی دی سامسونگ A6 پلاس (Samsung Galaxy A6 Plus (2018

یکی از قسمت‌هایی که گوشی Samsung Galaxy A6 Plus 2018 بیشتر شبیه گوشی های سری S سامسونگ است تا سری J آن تاچ ال سی دی A6 Plus است. این گوشی دارای نمایشگر 6.0 اینچ است که تنها 0.3 اینچ کوچکتر از نمایشگر گوشی (A9 (2018 می باشد.

نمایشگر Super AMOLED گوشی سامسونگ A6 Plus دارای رزولوشن +FullHD با نسبت 18.5:9 است (2220x1080 پیکسل) و تراکم پیکسلی آن به مراتب بیشتر از مدل های قبل و 411ppi است.

الگوی قرار گیری پیکسل ها روی این نمایشگر بصورت Diamond Pentile است که باعث وضوح بیشتر تصویر می شود. همان گونه که می‌دانید در این الگو پیکسل‌های سبز رنگ دو برابر پیکسل‌های دیگر در روی صفحه نمایش قرار گرفته‌اند ولی ابعاد آنها به مراتب کوچکتر از زیر پیکسل‌های قرمز و آبی رنگ هستند.

همه‌ی اینها باعث می شود تا وضوح تصویر نمایشگر این گوشی خوب باشد. در ضمن نمایشگر این گوشی دارای گوشه‌های گرد و بدون ناچ است که جلوه ی زیبایی به آن داده است.

بررسی تاچ ال سی دی A6 Plus

مشحصات تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A6 Plus

تاچ ال سی دی سامسونگ A6 Plus مانند دیگر گوشی‌های Super AMOLED سامسونگ دارای کنتراست بی نهایت است. در ضمن ماکزیمم نور صفحه نمایش آن عالی و حدود 387nits در حالت دستی و 568nits در حالت خودکار است در حالی که مینیمم نور آن 1.7nits است که بسیار عالی بوده و چشم کاربران را در محیط‌های کم نور یا در شب اذیت نمی‌کند. نکته‌ی جالب توجه این است که ماکزیمم نور نمایشگر گوشی آ6 پلاس هم اندازه ی تاچ ال سی دی سامسونگ A8 2018 و به مراتب بهتر از تاچ ال سی دی A6 2018 است. گوشی‌های LCD دار (که معمولا روشن تر از نمایشگرهای AMOLED هستند) به جز Moto G6 Plus نمی‌توانند در زمینه‌ی ماکزیمم نور با گوشی فوق رقابت کنند.

نسبت کنتراست نور صفحه نمایش

نسبت کنتراست این صفحه نمایش زیر نور خورشید نیز عالی و حدود 3.83 است که رقم قابل قبولی است. برای مثال این عدد برای تاچ و ال سی دی گوشی گلکسی (A7 (2016)، A8 (2018)، A5 (2016 و (A6 (2018 به ترتیب 3.9، 3.84، 3.7 و 3.4 هستند. البته گوشی (A7 (2018 عملکرد بهتری در این زمینه دارد و نسبت کنتراست نمایشگر آن در زیر نور خورشید به 4.32 می‌رسد.

در کل برای کار با این گوشی در محیط بیرون یا زیر نور خورشید مشکلی نخواهید داشت.

نسبت کنتراست نور تاچ ال سی دی سامسونگ A6 Plus

پنل AMOLED این گوشی همانند سایر گوشی های سری A سامسونگ دارای تنظیمات مختلف برای تنظیم رنگ است که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. حالت Basic دارای deltaE (متوسط عدم تطابق رنگ ها در صفحه نمایش) برابر با 1.7 است در حالی که این عدد برای حالت های AMOLED Photo و AMOLED Cinema به ترتیب 1.9 و 1.8 می‌باشد.

حالت پیشفرض Adaptive گوشی دقت رنگ خوبی ندارد به نحوی که متوسط deltaE آن 5.8 و ماکزیمم آن برای رنگ قرمز حدود 13.8 می‌باشد. این ویژگی‌ها بسیار شبیه به تنظیمات گوشی (A9 (2018 هستند.

دمای رنگ تاچ ال سی دی سامسونگ A6 Plus

یکی دیگر از پارامترهایی که در مورد صفحه نمایش گوشی‌ها اندازه گیری می‌شود دمای رنگ است که توازن بین رنگ های قرمز و آبی را در صفحه نمایش نشان می‌دهد. دمای رنگ ایده آل برای نمایشگر ها 6500 کلوین در نظر گرفته می شود و اگر نمایشگری دارای دمای بالاتر از 6500 کلوین باشد اصطلاحا به آن نمایشگر مایل به آبی (سردتر بودن ظاهر رنگ ها) گفته می‌شود و اگر این عدد کمتر از 6500 کلوین باشد آن را نمایشگر متمایل به قرمز (گرم تر بودن ظاهر رنگ ها) در نظر می‌گیرند.

نتایج تست ما نشان داد این عدد برای تاچ ال سی دی سامسونگ A6 Plus حدود 6727 کلوین است که دمای عالی بوده و نسبت به گوشی‌هایی چون گلکسی (A8 (2018 یا (A8+ (2018 بهتر است. مقدار گامای ثبت شده برای این صفحه نمایش نیز 2.01 است که خیلی خوب بوده و نشان از روشنایی کافی آن حین نمایش رنگ‌ها و سایه‌ها می‌باشد.

پارامتر دیگر deltaE یا متوسط عدم تطابق رنگ ها (قرمز، سبز، آبی و فیروزه ای، ارغوانی، زرد) در صفحه نمایش است که برای گوشی فوق عدد 2.22 ثبت شده است که نتیجه‌ی خوبی است. این پارامتر بیشتر جنبه‌ی مقایسه‌ای دارد و اعداد کمتر از 2.0 به عنوان ایده آل در نظر گرفته می‌شوند.

برای مقایسه این عدد برای تاچ و ال سی دی سامسونگ S9 و (A7 (2018 به ترتیب 2.38 و 2.92 می باشد. اگر این پارامتر را برای رنگ خاکستری بررسی کنیم و عدم تطابق پرده های متفاوت خاکستری رنگ را اندازه گیری کنیم آنگاه deltaE بدست آمده در این حالت حدود 6.08 خواهد بود که نتیجه ی متوسطی است.

در واقع نتیجه ی بدست آمده برای این گوشی در مقایسه با سایر گوشی های سری S سامسونگ خیلی خوب نیست ولی نسبت به سایر گوشی های سری A قابل قبول می باشد.

وضوح رنگ این صفحه نمایش

چارت وضوح رنگ ها بر روی تاچ ال سی دی سامسونگ A6 Plus را در شکل زیر (چارت اول) مشاهده می‌کنید. این چارت نشان می‌دهد که نمایشگر گوشی تا چه اندازه رنگ‌ها را طبیعی نشان می‌دهد. ردیف پایین رنگ‌های مرجع یا هدف را نشان می‌دهند در حالی که ردیف بالا رنگ‌های اندازه گیری شده یا واقعی را نشان می‌دهند.

همان طور که می‌بینید رنگ‌های اندازه گیری شده توسط این نمایشگر بسیار به حالت واقعی نزدیک هستند ولی در چند مورد مانند رنگ قرمز اندکی اختلاف مشاهده می‌شود که موید نتایج تست متوسط deltaE نیز می‌باشد.

چارت دوم مربوط به نمایشگر گوشی A9 2018 است. همان طور که می‌بینید این دو چارت تفاوت بسیار اندکی دارند که نشان از کیفیت یکسان نمایشگر این دو گوشی در نمایش رنگ های مختلف می باشد.

وضوح رنگ تاچ ال سی دی سامسونگ A6 Plus

تعویض تاچ ال سی دی گلکسی A6 Plus در ماکروتل

اگر در شهر تهران سکونت دارید، برای تعویض تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A6 Plus حضوری به آدرس پایین سایت مراجعه کرده و یا گوشی خود را با پیک موتوری برای ما ارسال کنید.

اگر در شهری به غیر از تهران سکونت دارید می‌توانید تلفن همراه خود را از طریق پست پیشتاز به دفتر ما ارسال کنید

تعویض تاچ و ال سی دی گلکسی آ6 پلاس در دفتر ماکروتل 1 ساعته انجام می‌شود.

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

اندازه صفحه نمایش

6 اینچ

نوع صفحه نمایش

Super AMOLED

رزولوشن صفحه (پیکسل)

2220 × 1080

تراکم پیکسلی صفحه

411 پیکسل بر اینچ

تعداد رنگ صفحه نمایش

16 میلیون رنگ

پرسش و پاسخ (0)

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم