تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A60 مدل SM-A606

تعویض تاچ و ال سی دی Galaxy A60 با رزولوشن 2340 * 1080 پیکسل و اندازه 6.3 اینچ.

نعویض این قطعه در دفاتر ماکروتل در کمتر از 1 ساعت انجام می‌شود.

گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
مدت زمان تعویض 1 ساعت
قیمت محصول با هزینه تعویض: 1,900,000 تومان
(موجود) تعمیر ۱ ساعته در ماکروتل
100% از خریداران ، این کالا را توصیه کرده‌اند
>19 امتیاز ماکروپوینت 19 امتیاز ماکروپوینت
با خرید این محصول میتونی تا 9,500 تومان تو خرید بعدیت تخفیف بگیری !

چیزی در مورد ماکروپوینت نمیدونی ؟

کلیک کن !
مشاوره و درخواست تعمیرات
توضیحات

مشخصات تاچ ال سی دی گلکسی A60

شرکت سامسونگ در سال 2019 لیست جدیدی از محصولات خود را با برچسب سری A معرفی کرد. یکی از موبایل های تقریبا رده بالای این مجموعه Galaxy A60 به شمار می‌رود که در اوایل سال 2020 همراه با اندروید ۹ (Pie) منتشر و راهی بازار شد.

نمایشگر های سری A کاملا از نظر سایز و اندازه متفاوت هستند؛‌ برای مثال ال سی دی سامسونگ A50 حدود 6.4 و ال سی دی سامسونگ A10 نزدیک به 6.2 اینچ است اما گلکسی A60 تنها موبایل این مجموعه است که از نمایشگر 6.3 اینچی یا به عبارتی دیگر 16 سانتی متری استفاده می‌کند. ال سی دی سامسونگ A60 دارای رزولوشن 1080x2340 پیکسل می‌باشد که برای راحتی کار، به آن فول اچ دی پلاس (+FHD) نیز می‌گویند که امروزه بسیار در گوشی های میان‌رده فراگیر است.

تاچ گلکسی a60

چگالی و تراکم پیکسلی آن به رقم بسیار مناسب 409 پیکسل در اینچ (409ppi) می‌رسد. زبان طراحی به کار رفته در Galaxy A60 از نوع Infinity-O است که به جای ناچ از آن استفاده و از نظر ظاهری شاید تنها چیزی که باعث تمایز این گوشی از مدل های قبلی ‌می‌شود، همین نحوه قرار گرفتن دوربین سلفی یا جلوی آن است. این طراحی تفاوت خیلی زیادی از نظر در دسترس بودن بیشتر نمایشگر ندارد؛ تقریبا 85 درصد از بخش جلویی گوشی توسط تاچ و صفحه نمایش اشغال شده که کاملا مناسب می‌باشد.

تاچ Galaxy A60 از لمس 10 انگشت به صورت هم‌زمان نیز پشتیبانی می‌کند.         

سامسونگ برای محافظت هر چه بهتر از تاچ و ال سی دی گوشی A60، از نسل سوم محافظ های گوریلا گلس نسل سوم (Gorilla Glass 3) استفاده کرده تا از خط و خش های احتمالی جلوگیری شود؛ این نسخه از گوریلا گزینه‌ای اقتصادی و مناسب است و همانند اکثر موبایل هایی که در سال 2019 منتشر شدند، شاهد ابعاد تصویر19.5:9 هستیم.

پیشنهاد مطالعه: نقد و بررسی گوشی گلکسی A60

ویژگی های دیگر پنل و ال سی دی

برخلاف روندی که سامسونگ برای گوشی‌های میان رده‌ی خود دنبال می‌کند، در این موبایل به جای پنل Super AMOLED از پنل IPS LCD استفاده شده که تا حدودی تعجب برانگیز است و دلیل آن را به طراحی Infinity-O ال سی دی سامسونگ A60 نسبت می‌دهند.

نور نمایشگر

نور تاچ و ال سی دی گلکسی A60 در حالت دستی، حداکثر 458 نیت و در حالت خودکار به حداکثر 661 نیت می‌رسد.

نکته: نیت یا Nit یکی از واحد های پر کاربرد در اندازه گیری میزان نور یا روشنایی صفحه نمایش است.

نور نمایشگر این گوشی هم در حالت دستی و هم در حالت اتوماتیک بسیار عالی می‌باشد و همین باعث می‌شود که گلکسی A60 یک موبایل مناسب برای استفاده در محیط های روشن و مخصوصا زیر نور مستقیم خورشید به شمار رود؛ زیرا تصاویر و متون به خوبی و با کیفیتی رضایت بخش دیده می‌شوند.

اگر دوست دارید می‌توانید از طریق جدول زیر روشنایی ال سی دی گلکسی A60 را با موبایل‌های هم‌‌رده آن مقایسه و مشاهده کنید:

روشنایی نمایشگر galaxy a60

رنگ نمایشگر

با آنکه سامسونگ از پنل های IPS در این موبایل استفاده کرده اما تمام تلاش خود را انجام داد تا از نظر تنظیمات نرم افزاری و هم‌چنین تا حدودی سخت افزاری، آن را به پنل های AMOLED نزدیک کند اما متاسفانه خیلی در این امر موفق نبوده است.

از نظر دقت رنگ، ال سی دی گوشی A60 خیلی عملکرد مناسبی ندارد و رنگ هایی مانند قرمز یا آبی، آنطور که ما انتظار داریم به نظر نمی‌رسند؛ ‌البته ابدا این معنای بد بودن کیفیت پنل به کار نیست و حداقل انتظاری که از سامسونگ می‌رفت آن است که امکان تغییر تنظیمات مربوط به رنگ به صورت نرم‌افزاری از طریق موبایل وجود داشت.

لازم به ذکر است که نرخ کنتراست LCD گلکسی A60 حدود 1314 می‌باشد.  

ال سی دی گلکسی a60 سامسونگ

نکته‌ی جالبی که درباره گلکسی A60 وجود دارد آن است که این گوشی از سنسور یا حسگر تشخیص نور اختصاصی استفاده نمی‌کند که دلیل آن را می‌توان در طراحی infinity-O جستجو کرد؛ زیرا جای کافی برای قرار گیری حسگر نور نیست.

برای رفع این مشکل سامسونگ از دوربین جلو برای دریافت میزان نور محیط استفاده می‌کند که در مکان و قیمت برای این شرکت صرفه جویی می‌شود، پس بهتر است برای تشخیص بهتر نور دریافتی، دوربین سلفی تمیز و بدون لک باشد.

تعویض تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A60 در دفاتر ماکروتل

برای خرید و تعویض تاچ ال سی دی اصلی Galaxy A60 می‌توانید به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران مراجعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره با شماره های داخل وبسایت که در بخش «تماس با ما» وجود دارد، زنگ بزنید.

اگر در تهران سکونت دارید، برای تعویض می‌توانید به صورت حضوری تشریف بیاورید یا حتی با پیک دستگاه خود را برای ما ارسال کنید و اگر خارج از تهران سکونت دارید، متاسفانه به دلیل حساسیت قطعات تاچ وال سی دینمی‌توان آن را برای شما فرستاد، مگر آنکه موبایل یا تبلت خود را با پست برای دفتر تعمیر ماکروتل که آدرس آن را در پایین سایت مشاهده می‌کنید ارسال کنید.

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

محافظ گوریلا گلس

Corning Gorilla Glass 3

اندازه صفحه نمایش

6.3 اینچ

نوع صفحه نمایش

PLS IPS

رزولوشن صفحه (پیکسل)

2340 × 1080

تراکم پیکسلی صفحه

409 پیکسل بر اینچ

مدت زمان تعویض

1 ساعت

پرسش و پاسخ (1)

متوسط امتیاز مشتریان

5

از مجموع 1 نظر

پرسیدن سوال

5.0
1400-06-11

تاچ وال سی دی گوشیمو ۳ چهار روز پیش عوض کردم فروشنده گفت ک اورجیناله وگارانتی اصالت کالا داره ونیم ساعت بعد از تعوبض یه خط از بالا سمت چپ تا پایین سمت چپ به صورت عمودی پیدا شده موندم چکار کنم قیمتم داده ۱۸۵۰ تومن

پاسخ از ماکروتل : سلام وقت بخیر اگر کالا دارای گارانتی هستش و با فروشنده صحبت کنید که اگه این مشکل شامل گارانتی هستش برای شما تعویض کنه. شما باید از فروشگاه‌های خرید کنید که به شما علاوه‌بر گارانتی تعویض، گارانتی مهلت تست هم بدن.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم