تاچ ال سی دی Samsung Galaxy M10

صفحه نمایش گلکسی M10 از نوع لمسی خازنی از نوع PLS IPS است و تعویض آن در دفاتر ماکروتل در تهران و شیراز در کمتر از 1 ساعت انجام می‌شود.

گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
مدت زمان تعویض 1 ساعت
قیمت محصول با هزینه تعویض: 1,400,000 تومان
(موجود) تعمیر ۱ ساعته در ماکروتل
>14 امتیاز ماکروپوینت 14 امتیاز ماکروپوینت
با خرید این محصول میتونی تا 7,000 تومان تو خرید بعدیت تخفیف بگیری !

چیزی در مورد ماکروپوینت نمیدونی ؟

کلیک کن !
مشاوره و درخواست تعمیرات
توضیحات

تاچ و ال سی دی گلکسی M10

در حال حاضر سری گلکسی A جزو پرفروش‌ترین موبایل‌ها در سطح جهان و مخصوصا ایران است اما شاید کمتر درباره‌ی سری Galaxy M اطلاع داشته باشید. سامسونگ در گلکسی M10 یک تاچ و ال سی دی +HD با رزولوشن 1520x720 به کار برده است. نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه گوشی حدود ۸۲ درصد می‌باشد و هم‌چنین اندازه‌ی صفحه نمایش نزدیک به ۱۶ سانتی متر یا ۶.۲۲ اینچ می‌رسد. چگالی یا تراکم پیکسلی تاچ و ال سی دی گلکسی M10 حدود ۲۷۰ پیکسل بر اینچ (270ppi) و ابعاد تصویر ۱۹ به ۹ است.

در یک اقدام بسیار عجیب، شاهد حذف محافظ های گوریلا گلس (Gorilla Glass) از سوی سامسونگ هستیم؛ با اینکه هدف این شرکت کاهش قیمت پایانی M10 هست اما به هیچ حذف این محافظ قابل قبول نیست و حداقل سامسونگ می‌توانست از محافظ نسل دوم گوریلا گلس استفاده کند؛ به هر حال برای جلوگیری از هرگونه اتفاق احتمالی مانند خط و خش، بهتر است که یک گلس با کیفیت و مقاوم برای M10 خود تهیه کنید. هم‌چنین تاچ گلکسی ام‌۱۰ از لمس ده انگشت به صورت هم‌زمان نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند.

تاچ و ال سی دی گلکسی m10

در طراحی ال سی دی گلکسی M10 مانند اکثر موبایل هایی که در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تولید شده‌اند، از زبان طراحی Infinity-U استفاده شده است؛ طراحی infinity-U دارای یک حفره برای دوربین جلو یا سلفی در بالای صفحه نمایش می‌باشد. حاشیه‌ی گوشی از کنار و پایین خیلی باریک نیست ولی به هر حال ایرادی را نمی‌توان بابت این قضیه گرفت.

پنل Galaxy M10

سامسونگ در اکثر موبایل های میان‌رده و حتی در برخی از مواقع پایین رده خود از پنل های Super AMOLED با کیفیت استفاده می‌کند اما تاچ و ال سی دی گلکسی M10 به پنل هایی از نوع PLS TFT مجهز شده است. پنل های ماتریکس منفعل یا TFT نسبت به IPS از کیفیت پایین‌تری برخوردار می‌باشد و رنگ‌ها کمی تضعیف شده و مرده به نظر می‌رسند. یکی از معایب ال سی دی های TFT در مقایسه با IPS مربوط به زوایه دید است. شاید اگر کمی صفحه نمایش کوچک‌تر بود این تراکم پیکسلی پایین که در m10 وجود دارد کم‌تر به چشم می‌آمد.

پنل های tft و ips سامسونگ

روشنایی تاچ و ال سی دی

نور تاچ و ال سی دی m10 در حالت حداکثری به ۴۰۲ نیت می‌رسد که به هیچ وجه رضایت بخش نیست؛ این مقدار روشنایی حتی از ال سی دی  گلکسی A10 و ال سی دی A20 نیز کمتر است.

نکته: نیت یا nit یکی از واحد های پرکاربرد و پر استفاده در زمینه‌ی اندازه گیری نور و روشنایی نمایشگر است و طبیعتا هرچقدر مقدار آن بیشتر باشد، شاهد درخشش بیشتر صفحه نمایش خواهیم بود.

پنل های ال سی دی (LCD) به دو نوع براق و مات تقسیم می‌شوند. پنل های مات در جذب نور عملکرد بهتری دارند و همین باعث می‌شود که به گزینه‌ای کارآمد‌تر در زیر تابش نور مستقیم خورشید تبدیل شوند؛ پنل های براق دقیقا بر خلاف پنل های مات، نور را منعکس می‌کنند و خیلی انتخاب مناسبی برای استفاده در محیط های روشن نیست اما در عوض کیفیت تصویر بالاتری دارند و شاید همین موضوع باعث شود که تا حدودی چشم خود را بر روی ضعف آن ببندیم.

PWM در ال سی دی گلکسی M10

PWM  مخفف عبارت Pulse-width modulation است که به مدلاسیون پهنای پالس ترجمه می‌شود. با استفاده از PWM می‌توان نوسانات مربوط به شدت نور نمایشگر های موبایل، تبلت یا هر دستگاهی که دارای صفحه نمایش است را کنترل و تغییر داد. تقریبا نیمی از موبایل و تبلت های امروزی از PWM  برای کاهش و افزایش نور ال سی دی استفاده می‌کنند و نرخ پیشنهادی PWM حدود ۲۰۰ است. این فناوری معایبی مانند خشکی چشم یا سر درد موقت را برای افرادی که به آن حساس هستند را به ارمغان می‌آورد؛ پس بهتر نور صفحه نمایش را روی کم‌ترین درجه‌ی ممکن نگذارید. یکی از نکاتی که درباره‌ی پنل گلکسی M10 وجود دارد، نرخ بسیار پایین نوسانات نور می‌باشد که باعث عملکرد خیلی خوب این گوشی در روشنایی حداقلی و حداکثری است و مشکلی را از درباره‌ی این موضوع نخواهید داشت.

تعویض تاچ و ال سی دی گلکسی m10

برای خرید و تعویض تاچ ال سی دی اورجینال و اصلی سامسونگ مدل گلگسی M10 می‌توانید به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران مراجعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره با شماره های داخل وبسایت که در بخش «تماس با ما» وجود دارد، زنگ بزنید. اگر در تهران سکونت دارید، برای تعویض می‌توانید به صورت حضوری تشریف بیاورید یا حتی با پیک دستگاه خود را برای ما ارسال کنید و اگر خارج از تهران سکونت دارید، متاسفانه به دلیل حساسیت قطعات تاچ و LCD  نمی‌توان آن را برای شما فرستاد، مگر آنکه موبایل یا تبلت خود را با پست برای دفتر تعمیر ماکروتل که آدرس آن را در پایین سایت مشاهده می‌کنید ارسال کنید. تعویض تاچ و ال سی دی گلکسی M10 خیلی زمان‌بر نیست و در صورت شلوغ نبودن دفتر تعمیرات، کمتر از ۵۰ دقیقه وقت می‌برد. در صورت داشتن سوال درباره‌ی این محصول می‌توانید به صورت آنلاین با پشتیبانی ماکروتل ارتباط برقرار کنید.

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

اندازه صفحه نمایش

6.22 اینچ

نوع صفحه نمایش

PLS IPS

رزولوشن صفحه (پیکسل)

1520 × 720

تراکم پیکسلی صفحه

270 پیکسل بر اینچ

مدت زمان تعویض

1 ساعت

پرسش و پاسخ (0)

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم