باتری Huawei Honor 5X - HB396481EBC

گارانتی ماکروتل
  • 30 روز
کيفيت
215,000 تومان
ناموجود
موجود شد پیامک بده
توضیحات

باتری گوشی موبایل Huawei Honor 5X

گوشی Honor 5X هوآوی دارای باتری جدا نشدنی Li-ion با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت است که باید نمایشگر 5.5 اینچ گوشی را تغذیه کند. این گوشی در سال 2015 عرضه شد و به نظر می رسد ظرفیت باتری آن برای تغذیه‌ی نمایشگر گوشی کافی باشد. ظرفیت باتری این گوشی 400mAh بیشتر از باتری گوشی One E9s اچ تی سی است در حالی که هر دو گوشی 5.5 اینچ هستند. هم چنین ظرفیت باتری و اندازه ی نمایشگر گوشی فوق مشابه گوشی Honor 3X است که انتظار داریم نتایج تست های باتری این گوشی تا حدودی مشابه گوشی 3X باشد. البته همزمان با این گوشی سامسونگ از گلکسی S6 رونمایی کرد که نمایشگر 5.1 اینچ و باتری 2550 میلی آمپر ساعت داشت. هم چنین اپل از گوشی آیفون 6Plus خود در سال 2015 رونمایی کرد که نمایشگر 5.5 اینچ و باتری 2915 میلی آمپر ساعت داشت. ما تست های رایج باتری را روی این گوشی امتحان کردیم که نتایج زیر ثبت شد.

تست زمان مکالمه

اگر با این گوشی مکالمه ی 3G انجام دهید، باتری آن نزدیک به 26 ساعت دوام می آورد که زمان خوبی است که 6 ساعت بیشتر از زمان مکالمه ی 3G گوشی Honor 3X می باشد. البته اگر از شبکه ی تلفن عادی استفاده کنید این زمان به 27 ساعت نیز خواهد رسید. برای مقایسه، این زمان برای باتری آیفون 6 پلاس حدود 24 ساعت است. گوشی گلکسی S6 سامسونگ نیز دارای زمان مکالمه ی 3G حدود 17 ساعت است. این زمان برای گوشی +HTC One E9 نیز بیشتر از 14 ساعت است.

تست زمان استندبای Standby

اگر گوشی تان را در حالی که به شبکه ی تلفن 3G وصل است روی حالت Standby بگذارید، باتری آن تا 31 روز دوام خواهد آورد که زمان عالی است. مثلا این زمان برای باتری S4 حدود 14 روز است. باتری گوشی آیفون 6Plus نیز حدود 16 روز در حالت Standby دوام می آورد. بنابراین باتری گوشی فوق در این زمینه عملکرد خارق العاده ای دارد. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که کمتر گوشی را می شناسیم که باتری آن قادر باشد بیشتر از 30 روز در حالت Standby 3G دوام بیاورد. نکته ی جالب این است که اگر به شبکه ی 4G وصل باشید نیز باتری گوشی فوق بیشتر از 30 روز در حالت Standby دوام می آورد.

تست زمان وب‌گردی

اگر دوست دارید با این گوشی وبگردی کنید باتری آن حدود 12 ساعت دوام می آورد که زمان قابل قبولی است. مثلا این زمان برای گوشی گلکسی S6 و آیفون 6Plus به ترتیب 11 و 9 ساعت می باشد.

تست زمان پایداری باتری آنر 5 ایکس

از نظر پایداری کلی نیز باتری گوشی فوق حدود 76 ساعت دوام می آورد که زمان نسبتا خوبی می باشد. در واقع این زمان بدین معناست که اگر شما گوشی تان را یک بار شارژ کنید و روزانه یک ساعت با آن فیلم ببینید، مکالمه انجام دهید و وب گردی کنید و در بقیه ساعات آن را در حالت Standby بگذارید، آنگاه باتری گوشی حدود 3 روز دوام خواهد آورد. البته این الگوی مصرف به عنوان الگوی استاندارد شناخته می شود و معمولا گوشی ها کمتر از این زمان دوام می آورند چون کاربران با آنها بیشتر کار می کنند. برای مثال دوام باتری گوشی آیفون 6Plus حدود 79 ساعت است. این نکته را نیز باید مد نظر داشت که پایداری باتری این گوشی نسبت به باتری گوشی J7 2017 که بالای 100 ساعت دوام می آورد قابل مقایسه نیست.

تست نور صفحه نمایش

هم چنین ما تست باتری را تحت شرایط دیگر نیز انجام دادیم. در این تست، نور صفحه نمایش گوشی روی 200nits تنظیم می شود که نور کافی برای استفاده از گوشی در خانه می باشد. پس از انجام دادن تست عمر باتری در این شرایط مشاهده کردیم که باتری این گوشی حدود 7 ساعت دوام می آورد که عمر خوبی به حساب می آید. برای مقایسه، باتری گوشی Honor 7X تحت این شرایط حدود 8 ساعت و 14 دقیقه دوام می آورد. همان طور که می بینید باتری گوشی Honor 6X با ثبت زمان 10 ساعت بهترین عملکرد را تحت این شرایط دارد.

مقایسه طول عمر باتری هواوی آنر 5 ایکس

یکی دیگر از پارامترهایی که در مورد باتری گوشی ها مهم است مدت زمان فول شارژ شدن آنها است که باتری گوشی فوق در این زمینه عملکرد متوسطی دارد و پس از گذشت 170 دقیقه (حدود 3 ساعت) از صفر تا 100 درصد شارژ می شود. همان طور که می بینید باتری گوشی Honor 6X پس از 191 دقیقه فول شارژ می شود یا این زمان برای باتری گوشی Honor 7X حدود 150 دقیقه است.

مقایسه مدت زمان شارژ Huawei Honor 5X

در کل باتری این گوشی با توجه به ظرفیت آن و صفحه نمایشی که دارد عملکرد خوبی ارائه می دهد و انتظارات را برآورده می کند.

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

ظرفیت باتری

3000mAh

نوع باتری

Li-ion non-removable

پرسش و پاسخ (0)
محصولات مرتبط

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم