سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های ایفون

نوشته شده در تاریخ1397-02-02 توسط 56965

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده که حین کار با گوشی، به یک باره صفحه ی آن سیاه می شود و دسترسی به گوشی امکان پذیر نمی شود. اگر از خواندن راه حل های بی شمار و نامناسب این مشکل در اینترنت خسته شده اید، کافیست راهنمای زیر را بخوانید. مطمئن باشید راهنمای زیر آخرین راهنمای عیب یابی است که برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی آیفون خود خواهید خواند. این مشکل باعث کار نکردن گوشی و عدم پاسخ گویی آن به هر عمل شما می شود.

 تشخیص سخت افزار یا نرم افزاری بودن این مشکل

اولین کار برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی تشخیص علت آن است. اگر اخیرا گوشی تان را زمین انداخته اید یا تصادفا داخل آب افتاده است، آنگاه به احتمال زیاد ایراد گوشی سخت افزاری است. اگر مشکل شما سخت افزاری باشد، یعنی اینکه یکی از قطعات سخت افزار (معمولا تاچ و ال سی دی) گوشی آیفون تان آسیب دیده است.
اگر هر قطعه ی سخت افزار گوشی تان بصورت یکپارچه و درست کار می کند، آنگاه ایراد از نرم افزار گوشی است. این مشکل ممکن است بدلیل یک بدافزار (Malware) روی گوشی تان باشد. هم چنین یک آپدیت خراب و نیمه کاره یا یک سیستم عامل ناپایدار و خراب ممکن است باعث بروز این مشکل شوند. علاوه بر این، سیاه شدن صفحه ی گوشی آیفون می تواند پس از کرش شدن یک اپلیکیشن یا اجرای آن روی حافظه ی کم گوشی نیز اتفاق افتد.

بیشتر این مشکلات با ریست کردن گوشی حل خواهند شد. این موضوع را در بخش های بعد توضیح می دهیم. ابتدا دلیل بروز این مشکل بر روی گوشی را پیدا کنید و راه حل مربوط به آن را انجام دهید.

 چگونه مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی آیفون را برطرف کنیم اگر ایراد از نرم افزار آن باشد؟

اگر مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی تان ناشی از ایراد نرم افزاری بود، یکی از راه های زیر را امتحان کنید تا این مشکل برطرف شود.

1- برطرف کردن مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی بدون از دست دادن داده های آن و با استفاده از برنامه ی dr.fone – repair

بهترین روش برای برطرف کردن این مشکل استفاده از برنامه ی بسیار کاربردی dr.fone – repair است. این برنامه روشی امن و قابل اعتماد برای برطرف کردن مشکلات نرم افزاری مربوط به گوشی های iOS است. به کمک این برنامه می توان مشکلات زیادی چون آبی / قرمز شدن صفحه نمایش، گیر کردن گوشی حین بوت شدن، ارور 53 و ... را نیز برطرف کرد. این برنامه بر روی هر دو نسخه ی ویندوز و Mac اجرا می شود و با هر دستگاه iOS سازگار است.
کار با این برنامه خیلی راحت است و کافیست دستورالعمل های آن را دنبال کنید. در حقیقت با این برنامه می توانید بدون زحمت و خیلی راحت مشکل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی تان را برطرف کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1: برنامه ی dr.fone را روی کامپیوتر خود نصب کنید و آن را اجرا کنید. روی گزینه ی Repair از صفحه ی اصلی برنامه کلیک کنید.

مرحله 2: حال، گوشی تان را با یک کابل USB / Lightening به سیستم خود وصل کنید و اجازه دهید سیستم شما گوشی را تشخیص دهد. پس از آن، روی دکمه ی Start کلیک کنید تا فرایند شروع شود.

مرحله 3: دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا گوشی تان را در حالت DFU بگذارید.

مرحله 4: اطلاعات مربوط به گوشی ( مانند مدل، نسخه ی سیستم عامل و ...) را در پنجره ی بعد وارد کنید و روی دکمه ی Download کلیک کنید.

مرحله 5: کمی صبر کنید تا این برنامه تمامی آپدیت های مربوط به گوشی تان را دانلود کند.

مرحله 6: زمانی که دانلود کامل شد، برنامه به صورت خودکار شروع به برطرف کردن مشکل گوشی خواهد کرد. کمی صبر کنید و مطمئن شوید گوشی تان حین این فرایند به سیستم وصل است.

مرحله 7: پس از شروع شدن گوشی تان در حالت نرمال (normal mode)، پیام زیر را نمایش خواهد داد. شما می توانید گوشی تان را با خیال راحت بردارید یا در صورت نیاز کل پروسه را مجددا تکرار کنید.

بهترین چیز در مورد این روش این است که مشکل سیاه شدن صفحه را بدون از دست دادن داده های روی آن برطرف می کند.

2- برطرف کردن مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی با استفاده از آیتونز

دومین روش برای برطرف کردن این مشکل استفاده از آیتونز است. البته در این روش باید گوشی تان restore شده باشد وگرنه تمامی داده های روی گوشی پاک می شوند. اگر اخیرا از گوشی تان بکاپ گرفته اید، آنگاه پیشنهاد می کنیم این روش را انجام دهید.

اگر صفحه ی گوشی آیفون تان سیاه شده است، آن را به کامپیوتر وصل کنید و نسخه ی به روز آیتونز را باز کنید. چند لحظه صبر کنید تا آیتونز گوشی شما را تشخیص دهد. از قسمت Summary آیتونز گزینه ی Restore را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا گوشی تان ریست شود.

پس از این کار یک پیام هشدار نمایان می شود. یک بار دیگر روی دکمه ی Restore کلیک کنید تا این فرایند شروع شود. چند لحظه صبر کنید تا آیتونز گوشی را ریست کند و آن را بصورت نرمال ریستارت کند.

چگونه مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی آیفون را برطرف کنیم اگر ایراد آن سخت افزاری باشد؟

اگر فکر می کنید مشکل سیاه شدن صفحه گوشی تان بدلیل ایراد سخت افزاری آن است، آنگاه مراحل مورد نیاز برای برطرف کردن آن را انجام دهید. ابتدا گوشی تان را شارژ کنید و مطمئن شوید که باتری آن مشکلی ندارد. هم چنین مطمئن شوید که پورت شارژ گوشی صدمه ندیده است. بهتر است این پورت را هر از گاهی تمیز کنید و همیشه گوشی تان را با یک کابل معتبر و مناسب شارژ کنید. هم چنین شما می توانید تمامی اتصالات گوشی تان را چک کنید و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.

در صورت لزوم می توانید از مراکز تعمیر گوشی های آیفون دیدن کنید و سخت افزار های گوشی را چک کنید و اگر لازم شد آنها را تعویض کنید. به احتمال زیاد مشکل از تاچ و ال سی دی گوشی تان خواهد بود که در صورت نیاز باید آن را تعویض کنید.

امیدواریم پس از خواندن این راهنما توانسته باشید مشکل سیاه شدن صفحه ی گوشی تان را برطرف کنید. اگر روش دیگری بلد هستید یا سوالی دارید، خوشحال می شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

61 نظر
  • سعادت

    سعادت 1398-11-19

    سلام بنده ایفون 11 دارم دیروز وسط بازی یک دفعه نور صفحه کم شد وزیاد شد سه بار تکرار شد بعد فکر کردم شاید از کم بودن بیش از حد نور موبایل هست زیادش کردم درست شد الان این یک هشدار بود از طرف گوشی که نور زیادی کم هست یا مشکلی وجود دارد چند روزی بود نور موبایل کم کرده بودم ولی دیروز اینطور شد گارانتی هم داره اگر مشکلی نیست استفاده نکنم

    • 1398-11-19

      سلام
      خیر هشدار نیست خود گوشی به صورت اتوماتیک با توجه به شرایط نور رو کمو زیاد میکنه

  • 1
  • Zahra

    Zahra 1398-11-01

    سلام گوشی من خیلی داغ میکنه و یه دفعه ای خاموش میشه راه حلتون چیه؟

    • 1398-11-01

      سلام
      گوشی رو فلش کنید اگه درست نشد باتری رو  عوض کنید، درصورتی که بازم درست نشد باید برد گوشیتون بررسی بشه
      موفق باشید

  • 2
  • حسین

    حسین 1398-10-18

    سلام. گوشی من آیفون 7هست داشتم باهاش کار میکردم که یک دفعه کار نکرد و شروع به کم شدن نور صفحه شد تا خاموش شد دکمه تاچ هم کار میکنه ولی نه زنگ می خوره ونه وصل لبتاب می شه تاج و ال سی دی هم سالمه و باطری مشکل سخت افزاریش هم کسی متوجه نمیشه چی هست
    لطفا میشه راهنمایی کنید؟

    • 1398-10-18

      سلام


      باید بررسی بشه ممکنه از هارد، بیس باند، CPU یا عوامل دیگه باشه


  • 3
  • Lili

    Lili 1398-10-06

    سلام‌گوشی من ایفون x موقع تماس تلفنی خاموشه ولی وقتی میخوام تماسو قطع کنم صفحه ام هنوز خاموشه و روشن نمیشه تا بتونم تماسمو قطع کنم مشکل از سنسور مجاوره؟؟!۵ماهه خریدم میشه راهنمایی کنید

    • 1398-10-06

      سلام


      بله سنسور مجاورت مشکل داره


      ممکنه گرد و غبار یا چیز دیگه جلوی سنسور رو گرفته و با سرویس مشکلش حل بشه


      اگه حل نشد باید فلت دوربین جلو رو عوض کنید که دیگه FaceID کار نمیکنه


      موفق باشید

  • 4
  • فرهادی

    فرهادی 1398-09-28

    سلام خسته نباشید
    گوشی من ایفون xs max هست یه 3 ماهی هست که خریدم تا الان هیچ ضربه ای نخورده
    داشتم میرفتم توی گوگل که یه صفحه ی سیاه باز شد ازش اومدم بیرون و دوباره رفتم توش دوباره صفحش سیاه شد و دیگه نرفت
    توروخدا بگید چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • 1398-09-28

      سلام


      ممکنه ایراد نرم افزاری باشه به یک مرکز نرم افزاری مراجعه کنید گوشی رو ریستور کنن احتمالا درست بشه


      موفق باشید

  • 5
  • نیلو فر

    نیلو فر 1398-09-22

    سلام من موبایل ایفون 5s دارم داشتم با موبایلم چت میکردم یک دفعه خاموش شد و بعدش روشن نشد ولی وقتی به لبتام زدم لبتاب مشخص کرد موبایل وصل هست

    • 1398-09-22

      سلام


      باید بررسی بشه ممکنه آی سی لایت گوشی سوخته باشه یا خود ال سی دی

  • 6
  • محمدرضا

    محمدرضا 1398-08-19

    سلام
    ببينيد براي من گوشيم خاموش نشده مثل يه جوهر ماند رو گوشه صحفه كه زياد نميدونم چيزى
    ميشه كمكم كنيد ممنون ميشم چون بايد صفحه گوشيمو عوض كنم

    • 1398-08-19

      سلام


      این جوهر به مرور زمان بیشتر میشه و باید صفحه نمایش رو عوض کنید


      مدل گوشیتون چیه؟

  • 7
  • مهسا

    مهسا 1398-07-18

    سلام خسته نباشید.
    من گوشیم ایکس اس مکس هست چند ماه پیش از دستم افتاد و صفحه اش شکست تعویضش کردم ولی امروز با مشکل جدید روبرو شدم گوشیم خود به خود صفحش سیاه میشه مثل اینکه خاموش شده ولی تاچش کار میکنه و صدا میاد...میشه لطفا راهنماییم کنید

    • 1398-07-18

      درود وقت بخیر
      باید گوشیتون بررسی بشه تشریف بیارید آدرس پایین سایت
      موفق باشید

  • 8
  • احمد

    احمد 1398-07-04

    سلام من اسپیکر گوشی سون پلاسم آب رفت ، وسط کار کردن یهو تاچ از کار افتاد ولی زنگ میخورد و صفحه سالم روشن به هیچ وجه نتونستم خاموشش کنم ، تا شارژش تموم شد بعد که زدم شارژ روشن شد صفحه سفید میاد ولی همینکه میخاد سیستم استارت بشه صفحه میره ،سیاه سیاه هم نمیشه تو تاریکی یذره روشن تر از سیاهه

    • 1398-07-04

      سلام. ممکنه د اثر ضربه این اتفاق افتاده باشه باید بررسی بیشتر انجام بشه و گوشی رو میتونید بفرستید به آدرس پایین سایت و یا حضوری تشریف بیارید

  • 9
  • behzad

    behzad 1398-06-30

    نرم افزار dr.fone – repair را کجا برداریم ؟ با تشکر

  • 10
  • y

    y 1398-06-18

    سلام خسته نباشین
    من ایفون 8 دارم گوشیمو از وقتی اپدیت کردم یه هاله کوچیک خاکستری سمت چپ دقیقا بالای انتن به وجود اومده مشکلش چیه ؟

    • 1398-06-18

      سلام
      باید بررسی بشه شاید سخت افزاری باشه
      تشریف بیارید به آدرس پایین سایت برای عیب یابی دقیق تر
      موفق باشید

  • 11
  • farhang

    farhang 1398-06-18

    سلام . گوشی داخل استخر افنتاد . اوایل روشن میشد . بعد که خاموش کردمش و گذشتم خشک بشه دیگه کلا روشن نمیشه و صفحش سیاه سیاه . آیفون 8

    • 1398-06-18

      سلام. باید بررسی بشه شاید با سرویس کردن درست شد
      تشریف بیارید به آدرس پایین سایت و یا ارسال کنید گوشی رو

  • 12
  • N

    N 1398-06-03

    سلام من ایفون ۷ دارم صفحه نمایش ضربه خورده به میز ولی نشکسته فقط صفحه اش سیاه شده روشن نمیشه اگه ال سی دی رو تعویض کنیم تصاویر و حافظه موبایل پاک میشه آیا؟؟؟

    • 1398-06-03

      سلام
      باید تاچ و ال سی دی باهم تعوض بشه و حافظه دستگاه دست نمیخوره فقط سخت افزاری مشکل داره که حل میشه
      موفق باشید

  • 13
  • مهشید

    مهشید 1398-05-25

    سلام گوشی من 5sهستش روشن بود مشکلی نداشت یکباره از بالا یه نقطه کرد سیاه و پایین صفحه سمت چپ خطوط سیاه ایجاد شد دور اون دایره سیاه هم هاله هایی مثه رنگین کمان شد علتش چیه

    • 1398-05-25

      سلام
      پیکسل سوختگی در ال سی دی هست این مشکل باید بررسی بشه و تاچ و ال سی دی تعویض بشه


      موفق باشید

  • 14
  • سیاوش چهل امیرانی

    سیاوش چهل امیرانی 1398-05-25

    سلام آقا گوشی من از دستم افتاد و بعد صفحه نمایش به صورت برعکس می اره مشکلش چیه؟

    • 1398-05-25

      سلام
      باید بررسی بشه گوشیتون
      موفق باشید

  • 15
  • کیوان

    کیوان 1398-03-25

    سلام
    ایفون 6s من بعد از اینکه دیس ابل شد ریستورش کردم ولی دیگه نور ال سی دی نداره، تاچ ال سی دی روش تست کردم جواب نداد. ممنون میشم کمک کنید

    • 1398-03-25

      آی سی لایت یا آی سی نور مشکل داره باید تعویض بشه ارسال کنید بررسی میکنیم

  • 16
  • سعید

    سعید 1398-03-11

    سلام گوشیمو باز کردم خودم جای که سوکت السیدی تاچ هستو با الکل تمیز کردم بعد وصل کردم الان تصویر گوشم راه راه شده کیفیت تصویر ش هم کم شده علتش از چیه ممنون میشه جواب بدید

    • 1398-03-11

      بخاطر الکل

  • 17
  • amir

    amir 1398-02-17

    من الان گوشيم چند وقتيه پايين گوشه ي صفحش به اندازه ي چند ميلي متر به رنگ مشكي درومده علتشم اينه كه يبار از دستم افتاد
    بعد تو صفحه هاي سفيد خيلي كمتر به چشم مياد ولي تو خود منو واضح تره ميخواستم بدونم مشكل از چيشه
    بعد آيا ممكنه زياد بشه ؟

    • 1398-02-17

      درود
      پیکسل سوختگی داره ال سی دی در اثر ضربه بوجود اومده
      فعلا استفاده کنید ممکنه گاز های ال سی دی خارج بشه و کل صفحه سیاه بشه فعلا تا سالم هستش استفاده کنید اگر خراب شد ال سی دی تعویض کنید
      مانا باشید

  • 18
  • hesam

    hesam 1398-02-11

    سلام گوشی من آیفون xهست ضربه خورده تاچ گوشی کار میکنه اما lcd سیاه و چیزی نشون نمیده مشکلش ازکجاست

  • 19
  • عباس فدوی

    عباس فدوی 1398-02-08

    باسلام خدمت شما عزیز گوشی من ایفون 6پلاس هستش اصلا ضربه نخورده الان بالای صفحه رو کمی فشار میدم نور بالای صفحه روشنو خاموش میشه اشکال از اتصالات هستش یا ال سی دی

    • 1398-02-08

      سلام
      فلت تاچ و ال سی دی مشکل داره احتمالا باید بیارید بازش کنیم ممکنه خودش درست بشه ممکنه نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی باشه
      موفق باشید

  • 20
  • سیدعلی محسنی

    سیدعلی محسنی 1398-01-19

    سلام خسته نباشید من یه ایفون 5sدارم تازه از دستم افتاده صفحه کلاسیاه شده مشکل چی میتونی باشه

  • 21
  • بهار

    بهار 1397-12-24

    سلام گوشی من آیفون6 هستش ضربه خورد بعد یکسال یهو نور صفحش رفت و سیاه شد زنگ میخوره ولی صفحه سیاه. چندین بار بردم تعمیر و آی سی لایت و تصویر و سلف گفتن عضو کردن ولی باز مجددا همین اتفاق میوفته به این صورت که نور صفحه از چند روز قبل از سیاه شدن شروع به دل دل زدن میکنه و بعدم سیاه میشه. چکار کنم؟؟؟ ادرس شما کجاست نشون بدم؟؟

    • 1397-12-24

      سلام
      ادرس دفتر تعمیرات موبایل: تهران - بلوار کشاورز جنب خیابان نادری جنب بانک کشاورزی پلاک 170 واحد 1 ساعت کاری: 10 صبح الی 8 شب

  • 22
  • زهرا

    زهرا 1397-12-13

    سلام گوشی من ایفون 7+افتاد تو اب بعداز اون صفحه سیاه شده و حتی شارژم نمیکنه چیکارکنم ؟

    • 1397-12-13

      سلام 


      به شارژ نزنید و جهت بررسی مراجعه کنید که سرویس بشه


      موفق باشید


  • 23
  • arash

    arash 1397-12-03

    salam khaste nabashid man goshim iphone 8 hastesh dastam bod to google bodam yeho safe siah shode zang mikhore ama safe siahe kar nemikone pm ya sms miad ama dide nemishe chika bayad bokonam

    • 1397-12-03

      سلام


      ممکنه مشکل گوشی از تاچ و ال سی دی یا آی سی تصویر باشه. می تونید به دفتر مراجعه کنید اول یه تاچ و ال سی دی براتون تست میشه اگه مشکل برطرف نشد آی سی تصویر گوشی شماست.


      موفق باشید

  • 24
  • مصطفي

    مصطفي 1397-12-02

    سلام.خسته نباشيد،ببخشيد،من آيفون 6دارم،نه ضربه خورده نه چيزي شده
    يدفه صفحش سياه ميشه،ولي خب گوشي بقيه كارايي شو داره
    مثلا زنگ ميخوره يا هرچيز ديگه ولي صفحه كاملا سياه
    بعد از چند ساعت درست ميشع
    يه دفعه وسط كار كردن بازم ميره
    داستان چيه؟

    • 1397-12-02

      سلام 


      احتمالا مشکل از طرف آی سی تصویر گوشی شماست. برای بررسی دقیق تر می تونید به دفتر مراجعه کنید.


      موفق باشید.

  • 25
  • mamd

    mamd 1397-11-28

    سلام
    خسته نباشید
    گوشی بنده ایفون ۶ هست بعضی وقت ها وقتی تو اینستا هستم صفحه برای چند لحضه شیاه می شه و دوباره درست می شه این مشکل هر چند روز یکبار اتفاق افته
    ممنون

    • 1397-11-28

      سلام


      احتمالا مشکل نرم افزاری باشه گوشی رو از طریق کامپیوتر restore کنید اگه مشکل حل نشد برای بررسی دقیق تر به دقتر مراجعه کنید.

  • 26
  • Mohammed

    Mohammed 1397-10-18

    من احساس ميكنم قسمتي از گوشيم پيكسل سوزونده بايدچيكارش كنم
    خواهش ميكنم بگيد

    • 1397-10-18

      سلام وقت بخیر
      بیارید بررسی کنیم

  • 27
  • nasir

    nasir 1397-10-17

    سلام
    من داشتم با گوشیم صحبت میکردم بعد از اتمام صحبت دیدم یهو صفحه گوشی تاریک شده فهمیده میشه خود گوشی روشته زنگ میاد ولی چون صفحه اش تاریک ده نشون نمیداه حالا باید چکار کنم تا صفحه اش روشن بشه دوباره

    • 1397-10-17

      سلام وقت بخیر
      بیارید گوشی رو بررسی کنیم ببینیم مشکل از چیه 

  • 28
  • mohamad

    mohamad 1397-10-06

    سلام گوشي من ي دوبار اوفتاد از دستم زياد فاصلم نداشت از زمين 6sيه تيرگي كوچيك خيلي كوچيك سمت بالا چپ ديده ميشه نه نظر شما مشكل از كجاست استاد؟؟

    • 1397-10-06

      سلام
      ال سی دی ضربه خورده پیکسل سوختگی ایجاد شده باید تاچ ال سی دی تعویض کنید
      موفق باشید
      لینک محصول:


      https://www.macrotel.ir/touch-lcd-apple/788-iphone-6s-lcd-screen-and-digitizer-replacement.html

  • 29
  • الناز

    الناز 1397-09-15

    عالی بووووود ممنووووون

  • 30
  • ن

    ن 1397-09-07

    گوشى من ايفون 8 و يكدفعه از خواب ك بيدار شدم خاموش بود روش ميشه ها ولى صفحه سفيد كه وسطش ارم اپل داره فقط مياد بايد چيكار كنم تورو خدا

    • 1397-09-07

      سلام وقت بخیر
      گوشی رو ری استور کنید اگر مشکلش حل نشد بیارید بررسیش کنیم
      موفق باشید

  • 31
  • fatemeh

    fatemeh 1397-02-23

    عاااالی بود،ممنون از شما

  • 32
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم