برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

علت ارور 4013 در گوشی‌های آیفون و راهکار رفع آن

نوشته شده در تاریخ1398-05-23 توسط 26384

ارور 4013 را معمولا هنگام آپدیت IOS آیفون مشاهده میشود. این خطا درواقع به شما میگوید هنگام آپدیت نرم افزار دستگاه مشکلی بوجود آمده. البته ارور 4013 میتواند به مشکل سخت افزاری دستگاه نیز برگردد. در این مقاله ما ارور 4013 را بصورت کامل بررسی کرده، دلایل به وجود آمدن خطای 4013 را توضیح میدهیم و به شما میگوییم چگونه خطای 4013 را برطرف کنید.

علت بروز ارور 4013 آیفون در گوشی های آیفون چیست؟

خطای 4013 معمولا به خطای آیفون ها گفته میشود اما این از نظر فنی درست نیست. درواقع ارور 4013 در تمامی دستگاه های اپل که از سیستم عامل IOS پیشتیبانی میکنند وجود دارد. دستگاه هایی که ممکن است در آنها ارور 4013 مشاهده شود آیفون های اپل، آیپد ها و آی پود تاچ ها هستند.
این خطا زمانی نمایان میشود که شما در حال بروزرسانی دستگاه خود هستید. درواقع ممکن است هنگام آپدیت نرم افزار دستگاه خود، آیتونز شما قطع شود و یا ارتباط بین دستگاه و آیتونز ( کابل مبدل ) هنگام آپدیت IOS قطع شود و شما با این مشکل مواجه شوید. ارور 4013 معمولا مربوط به نرم افزار است اما در بعضی موارد این خطا میتوانید ناشی از مشکلات سخت افزاری مانند مشکل هارد باشد.

وقتی دستگاه شما به آیتنوز متصل است، هنگام بروز این خطا شما با این پیام روبرو می‌شوید " (The iPhone [device name] could not be restored. An unknown error occurred (4013 "
این خط پیام به شما میگوید: یک خطای ناشناخته رخ داده است که در آن نام دستگاه شما قابل شناسایی نیست و عنوان این خطا را 4013 انتخاب میکند.
البته ممکن است شما بجای خطای 4013، خطاهایی با عنوان خطای کد 9، خطای کد 4005 و خطای کد 4014 را نیز مشاهده کنید. تمامی این خطاها به ارور 4013 نزدیک است و اصلا جای نگرانی نیست چراکه شما میتوانید با راهکارهایی که در این مقاله توسط تیم تعمیرات موبایل ماکروتل ارائه شده اقدام به رفع این خطاها کنید.

4013 | ارور 4013 در آیفون های اپل

چگونه ارور 4013 آیفون را برطرف کنیم؟

برای رفع مشکل ارور 4013 مراحل زیر را دنبال کنید.

1- آخرین نسخه iTunse را نصب کنید

اول از همه اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه iTunse را نصب کردید. اگر نسخه iTunse شما قدیمی باشد ممکن است در معرض خطای 9، 4013، 4014 و 4005 قرار بگیرید. پس اول از همه با یک بروزرسانی ساده و بدون صرف هیچ هزینه اضافه‌ای خودتان به مشکل دستگاه رسیدگی کنید. از تصویر زیر برای راهنمایی آپدیت آیتونز استفاده کنید.

4013 آپدیت آیتونز و رفع ارور 4013

2- دستگاه را دوباره راه اندازی کنید (Force Restart)

گاهی اوقات ممکن است نرم افزار دستگاه iPhone, iPad یا iPod Touch شما قدیمی شده باشد و یا به اصطلاح باگ نرم افزاری باعث بروز همچین مشکلی در دستگاه شما شود. در این مواقع شما میتوانید با هارد ریست کردن یا ریست فکتوری دستگاه خود، این ارور را رفع کنید.
( برای راه اندازی مجدد دستگاه میتوانید از مقاله آموزش ریست فکتوری و هارد ریست آیفون استفاده کنید )

3- دستگاه را به iTunse متصل کرده و Restore کنید

اگر مراحل بالا را انجام دادید اما نتیجه حاصل نشد و همچنان ارور 4013 روی دستگاه نمایان بود، اینبار دستگاه خود را بوسیله کابل شارژر آیفون به آیتونز متصل کنید. بعد از متصل شدن پیام آپدیت برای سیستم عامل نمایان میشود. در اینجا گزینه آپدیت را انتخاب کنید و منتظر باشید تا عملیات آپدیت بصورت کامل انجام شود. اگر آپدیت ناموفق بود عملیات ری‌استور (Restore) را انجام دهید و بعد از ری‌استور اقدام به بروزرسانی دوباره سیستم عامل IOS خود کنید.

توجه: هنگام متصل کردن دستگاه با کابل به آیتونز حتما گزینه بروزرسانی یا آپدیت را انتخاب کنید. هنگام بروزرسانی اطلاعات شما ذخیره نمیشود درواقع سیستمعامل جدیدی روی سیستم عامل قبلی پیاده شده و آن را بروز میکند. اگر این روش جواب نداد اقدام به ری‌استور Restore دستگاه کنید. بعد از ری استور تمام اطلاعات درون دستگاه از بین میرود.

4- از بروز بودن سیستم عامل کامپیوتر یا مک بوک خود اطمینان حاصل کنید

دقیقا آپدیت نبودن سیستم عامل مک یا کامپیوتری که با آن در حال رفع ارور 4013 هستید میتواند خود یکی از دلایل خطای 4013 باشد. مانند مراحله اول که بدلیل آپدیت نبودن آیتونز، مشکل ارور 4013 تکرار شد. الان پیشهاد ما این است، عواملی که در مک بوک یا کامپیوتر شما برای بروزرسانی وجود دارد را انجام دهید و دوباره مراحل را طی کنید

5- کابل جدیدی را تست کنید

ممکن است مشکل آپدیت نشدن IOS شما و ری‌آستور نشدن آن و بروز ارور 4013 و به مشکل سخت افزاری دستگاه بازگردد. پس اول برای بررسی مشکلات سخت افزاری، کابل شارژر آیفون خود را تعویض کرده و با کابل شارژ جدید تست کنید. میتوانید یک کابل شارژر آیفون لایتنینگ از همین لینک خریداری کرده و یا از دوستان خود کابل شارژر بگیرید و دستگاه خود را به آیتونز متصل کرده و اقدام به آپدیت مجدد نرم افزار دستگاه خود کنید.

کابل شارژر آیفون را برای رفع ارور 4013 تعویض کنید

6- کامپیوتری دیگر را جهت ری‌استور کردن انتخاب کنید

اگر کابل را تعویض کردید و مطمعا شدید مشکل از کابل مبدل شما نیست، پس ممکن است پورت USB کامپیوتر یا مک بوک شما مشکل داشته باشد. پس در صورت امکان کامپیوتر دوستتان را قرض گرفته و بوسیله کامپیوتر دیگری دستگاه خود را راه اندازی مجدد یا ری‌استور کنید. ( البته تمام این کارها صرفا برای محکم کاری و جلوگیری از هزینه های گراف برای تعویض هارد و مهم تر از همه جلوگیری از تعمیری شدن برد موبایل شما است )

7- مغز گوشی (هارد) آیفون شما باعث بروز ارور 4013 شده

اگر مراحل بالا خطای 4013 را رفع نکرد، هارد گوشی شما یا به اصطلاح مغز آن آسیب دیده. خب حالا اگر میخواهید مطمعا شوید که .واقعا گوشی شما ضربه مغزی شده میتوانید علائم خرابی هارد آیفون را که به این چند مورد ختم میشود بررسی کنید. اگر این علائم در دستگاه آیفون، آیپد یا آی پود شما مشاهده شد شک نکنید که گوشی شما ضربه مغزی شده
1- ری استارت پی در پی
2- روشن شدن خودکار دستگاه و ماندن روی لوگو اپل
3- قرمزی صفحه نمایش
4- ماندن روی علامت صفحه آیتونز iTunse

ارور 4013 و تعویض هارد برای برطرف کردن ارور 4013

البته گاها پیش می‌آید که کلا دستگاه روشن نشود. ما در این مواقع میگوییم دستگاه دچار ایست مغزی شده. البته اینها اصطلاح هست و در واقع همه این مشکلات به هارد بر میگردد.
حال میخواهید بازهم مطمعا تر شوید از مشکل مغز ( هارد ) آیفون خود؟ پس ادامه همین مقاله را بخوانید

راهکار نهایی: سپردن دستگاه به تعمیرکاران ماکروتل

اگر تمام مراحل بالا را طی کردید و بازهم ارور 4013، ارور 9، ارور 4005 و یا ارور 4014 را مشاهده کردید، پس مشکل از هارد دستگاه است و باید بصورت تخصصی بررسی شود. وبسایت های خارجی به کاربران خود پیشنهاد میکنند دستگاه خود را بعد از طی کردن مراحل بالا به نمایندگی اپل بسپارید، اما از آن جاییکه در ایران نمایندگی اپل وجود ندارد، شما میتوانید با ارسال دستگاه خود به دفتر ماکروتل و یا مراجعه حضوری به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران دستگاه خود را به تعمیرکاران ما بسپارید. ما روش هایی که در این مقاله ارائه کرده ایم را دوباره روی دستگاه شما پیاده میکنیم تا از خرابی قطعه هارد اطمینان حاصل کنیم و بعد از عیب یابی دقیق، مشکل را به شما اعلام کرده ( که اگر مشکلات بالا نباشد مشکل هارد است ) و بعد از اعلام هزینه اقدام به تعمیر آن میکنیم.
تعمیرات هارد آیفون به 1 هفته تا 10 روز کاری زمان نیاز دارد چراکه هارد هر دستگاهی مغز آن دستگاه هست و جراحی مغز نیاز به دقت و تمرکز بالا دارد.
اگر نیاز به مشاوره قبل از تعمیر دارید یا قسمتی از مقاله برای شما گنگ بوده است میتوانید در قسمت نظرات همین مقاله سوال خود را طرح کنید. تیم تعمیرات موبایل ماکروتل بعد از دریافت پیام شما نهایتا تا 2 روز آینده به سوال شما پاسخ خواهند داد.

البته میتوانید از راه های دیگری نیز باما در ارتباط باشید:

مشاوره تلفنی: 88394572
مشاوره در واتساپ: 09128595600
مشاوره بصورت حضوری: تهران، بلوار کشاورز، جنب خیابان نادری، ساختمان نگین بلوار 170، طبقه اول واحد یک

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم