همه چیز درباره ایموجی Emoji, مموجی Memoji و انیموجی Animoji

نوشته شده در تاریخ1398-08-03 توسط 6731

 ایموجی(Emoji)، میموجی (Memoji) و انیموجی (Animoji) چیست؟ و چه تفاوتی دارند و چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم؟ اگر شما هم می‌خواهید بیشتر درباره آن ها بدانید،پیشنهاد میکنم تا مقاله را تا انتها بخوانید. با تیم ماکروتل همراه باشید.

ایموجی (Emoji)

ایموجی ها شکلک هایی هستند که نماد ها و احساسات رو به صورت بصری به نمایش در می‌آورند. ایموجی ها بخش مهمی از ارتباطات ما را داخل دنیای مجازی ایفا می‌کنند و پیدا کردن شبکه اجتماعی و پیامرسانی که از آن ها استفاده نکند غیرممکن است. فرض کنید در جواب دوست خود در دنیای مجازی پیامی را با لحن شوخی فرستاده‌اید ولی دوست شما برداشتی غیر از آن می‌کند و ناراحت می‌شود در صورتی که شما هیچ وقت چنین منظوری نداشتید، emoji ها این‌جا به کمک شما می‌آیند تا منظور و نیت خود را از آن چه می گویید با چاشنی احساس بیان کنید و در این امر تا حدود خیلی زیادی هم موفق هستند.آن ها با توجه به کیبورد به کار رفته در دستگاه هوشمند و یا پیامرسان های مورد استفاده شما، می‌توانند دسته بندی و یا تا حدودی شمایل متفاوتی داشته باشند.

تفاوت ایموجی خنده در تلگرام و اینستاگرام:

ایموجی خنده در تلگرام و اینستاگرام

نحوه استفاده از ایموجی :

استفاده از آن را دیگر همه می‌دانند فقط کافیست به پایین کیبورد موبایل خود نگاه کنید و احتمالا عکس یک شکلک خندان را می‌بینید، روی آن کلیک کنید تا به لیستی از emoji ها دسترسی داشته باشید.

انتخاب از ایموجی

نکته: انیموجی (Animoji) و مموجی (Memoji) مخصوص آیفون ها و آیپد های اپل می باشد و موبایل های اندرویدی می توانند از جایگزین های مشابه استفاده کنند.

انیموجی (Animoji)

انیموجی قابلیتی است که توسط شرکت اپل در سال 2017 میلادی معرفی شده و هدف آن استفاده از تعدادی ایموجی و تبدیل آن به انیمیشن هایی کم حجم و شخصی سازی شده بود،که به آن ایموجی سه بعدی هم گفته می‌شود. نکته جالب و جذاب درباره انیموجی ها این است که فقط تعدادی انیمیشن نیستند بلکه در واقع دوربین تلفن همراهتان چهره شما را اسکن می‌کند و آن ها را به ایموجی هایی متحرک تبدیل می‌کند که ما به این ویژگی Animoji می‌گوییم. برای استفاده از انیموجی باید حتما از آیفونی استفاده کنید که از قابلیت Face ID پشتیبانی کند که شامل آیفون X به بالا می‌شود.

نحوه کار انیموجی

نکته بامزه و کاربردی درباره انیموجی ها این است که شما می توانید صدای خود را همراه آن ضبط کنید پس تا اینجا شما یک انیمیشن صدا دار ایجاد کرده اید. حتی صدای ضبط شده با توجه به شکلک انتخاب شده هماهنگ می‌شود یعنی اگر شما شکلک آدم فضایی رو انتخاب کرده و صحبت کنید صدایی شبیه یک موجود فضایی خواهید داشت. همه ایموجی ها قابلیت استفاده به صورت Animoji را ندارند.

ایجاد انیموجی

ساخت و ارسال Animoji اصلا کار سختی نیست فقط باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • Messages  را باز کنید و روی بزنید تا یک پیام جدید به وجود بیارید
  • animoji iconرا بزنید و انیموجی خود را انتخاب کنید
  • به دوربین آیفون یا آیپد خود نگاه کنید و آماده باشید
  • حالا record iconرا برای شروع ضبط بزنید و در پایان کار خودstop recording iconرا بزنید 

اکنون می توانید Animoji خود را ارسال کنید،فقط به یاد داشته باشید که طول زمانی هر انیموجی باید زیر 30 ثانیه باشد.

برای ذخیره انیموجی کافیست انگشت خود را روی آن نگه و گزینه save را بزنید.

memojjpg

آیا همه می توانند انیموجی را ببینند؟

خیر، فقط کسانی که دارای دستگاه های اپل که ورژن iOS 11 به بالا روی آن ها نصب شده باشد، می‌توانند این نوع پیام را مشاهده کنند.

مموجی (Memoji)

ممیوجی در iOS 12 معرفی و به شما اجازه می دهد انمیشن هایی شخصی سازی شده درست کنید، درست شبیه انیموجی ولی با یک تفاوت کلیدی و مهم، شما در Memoji به‌جای آنکه از شکلک های از پیش تعریف شده استفاده کنید می‌توانید از چهره خود انیمیشن بسازید. مموجی را باید وارث و جایگزین پیشرفته‌تر Animoji خواند و حتی قابلیت این را دارد که به صورت فیلتری برای سلفی مورد استفاده قرار گیرد.

memoji

ایجاد میموجی

ساخت و ایجاد Memoji کاملا شبیه انیموجی می‌باشد فقط با کمی تفاوت:

  • Messages  را باز کنید و روی   بزنید تا یک پیام جدید به وجود بیارید
  • animoji icon را بزنید و صفحه را به سمت راست بکشید و  add new memoji را انتخاب کنید
  • حالا ویژگی هایی مانند مو، عینک، غلظت رنگ پوست و... را می توانید اضافه کنید
  • Done را فشار دهید

برای آن که بتوانید استیکر های مموجی شخصی خود را بسازید باید سیستم عامل iOS 13 بر روی آیپد و آیفون شما نصب شده باشد. ولی برای ایجاد مموجی های متحرک باید حتما آیفون X به بالا و آیپد پرو 11 یا  دستگاهی بروزتر داشته باشید.

سخن پایانی

در حال حاضر تصور پیام دادن به یکدیگر بدون استفاده از این شکلک های دوست داشتنی دشوار به نظر می‌رسد و آن ها بخش مهمی از پیام های ما را تشکیل می‌دهند و شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که آیا Memoji و Animoji می خواهند جایگزین ایموجی های ساده و دوست داشتنی شوند ؟ به نظر من نه، آن ها فقط قابلیت هایی مدرن، جذاب و اضافه بر سازمان هستند.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم