بررسی iPad 2019 و تفاوت آن با نسل قبل

نوشته شده در تاریخ1398-08-10 توسط 3334

سری جدید آیپد های اپل به بازار آمده و به صرفه ترین آن ها iPad 2019 10.2 می‌باشد. با ماکروتل در بررسی آیپد 2019 و تفاوت آن با نسل قبل همراه باشید.

تفاوت iPad 2019 با iPad 2018 

آیپد 2019 وارث نسل قبل این سری می‌باشد و صفحه نمایش آن نسبت به آیپد 2018 از 9.7 اینچ به 10.2 اینچ گسترش پیدا کرده است. آیپد 2019 جایگاهی بین iPad Air 2019 و iPad mini 2019 دارد، به طوری که از مدل Air قدرت کمتر و صفحه نمایشی کوچکتر و از مدل مینی قوی تر و بزرگتر است.

تفاوت آیپد 2018 و آیپد 2019

ظاهر و صفحه نمایش

 آیپد 2019 هنوز هم ظاهری به مانند نسل های پیشین خود دارد و  در پایین تبلت می‌توانید دکمه دایره شکل Home را ببینید که حسگر اثر انگشت بر روی آن تعبیه شده است. جای اسپیکر ها هم درست در مکان قبلی خود قرار دارد و تغییری را نسبت به گذشته مشاهده نمی‌کنید. جنس بدنه از مقاومت خوبی برخورد‌‌دار و از آلومینیوم صد درصد بازیافت پذیر در آن استفاده شده که گامی رو به جلو برای حفاظت از محیط زیست است. به دلیل صفحه نمایش بزرگ تر نسبت به iPad 2018، داشتن وزن و سایزی بزرگتر طبیعی می باشد.

یکی از مزایای افزایش اندازه صفحه نمایش این است که حالا می توانید به راحتی از کیبورد های سری Air استفاده کرده و تجربه‌ای به مراتب نزدیک تر به لپ تاپ را داشته باشید.

کیبورد آیپد 2019

رزولوشن صفحه آیپد 2160 در 1620، و دارای تراکم پیکسلی 264 پیکسل بر اینچ می‌باشد. صفحه نمایش مقدار کمی از نور تابیده شده به خود را بازتاب می‌دهد؛ رزولوشن هم مقداری افزایش پیدا کرده که با توجه به اندازه بزرگ تر آن طبیعی است، پس انتظار بهبود چشم‌گیری را نسبت به قبل نداشته باشید اما همچنان از دیدن ویدیو و تصاویر بر روی آن لذت خوهید برد. تصاویر از دور به شکل واضح و مناسب به نظر می‌رسند. شاید آیپد 2019 نسبت به تبلت Tab S6 سامسونگ رزولوشن کمتری داشته باشد اما با اینحال استفاده از آن لذت بخش خواهد بود.  

مهم ترین تفاوت صفحه iPad 2019 با آیپد پرو در پشتیبانی از قلم هوشمند نسل دوم می‌باشد که فقط در مدل گران تر یعنی نسخه پرو می‌توانید از آن استفاده کنید و همچنین در ساخت صفحه نمایش iPad Pro، لایه ضد انعکاس نور بکار رفته است.

البته نگران نباشید، زیرا می‌توانید از نسل اول قلم های اپل و کیبورد های هوشمندآن استفاده کنید تا تجربه ای به مراتب نزدیکتر به iPad pro داشته باشید که به لطف کانکتور هوشمندی که در پشت دستگاه تعبیه شده این اتفاق می افتد. به نوعی تنها تفاوت ظاهری مدل 2019 با مدل 2018 همین مورد است.هنوز هم قلم نسل اول اپل، سرعت و سهولت خوبی را در استفاده از خود نشان می‌دهد و با کمک iPadOS نیز این ويژگی پر رنگ تر خواهد شد.

قلم آیپد

iPadOS 13

آپید میزبان سیستم عامل شخصی سازی شده اپل، یعنی iPadOS شده‌اند که از مهم ترین ویژگی های آن می توان به عملکرد فوق العاده چند وظیفه ای (Multi Tasking)، بهبود مدیریت فایل و ارتقای عملکرد قلم هوشمند اپل اشاره کرد. ما قبلا به طور کامل به بررسی سیستم عامل iPadOS پرداخته ایم که از اینجا می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

iPadOS در آیپد

قدرت و کارایی

آیپد 2019 از تراشه A10 اپل که در iPad 2018 تعبیه شده بود استفاده می کند. معمولا اپل در نسخه های جدید دستگاه های خود همیشه بهبود هایی نسبت به نسل  قبل دارد اما این بار خیر.نمونه تراشه A10 را قبل تر در iPhone 7 و iPhone 7 Plus نمونه آن را دیده بودیم، البته الان دیگر یک پردازشگر میان رده به حساب می آيد که شاید در بازی‍‌ها و نرم افزار های سنگین کمی شما را اذیت کند ولی با این وجود می‌توانید بازی های را با کیفیت مناسب اجرا کنید.

پردازنده A10

iPad جدید مانند برادر قدیمی خود از 2 گیگابایت حافظه RAM استفاده می‌کند که امکان دارد در تبلت های امروزی کم به نظر برسد، اما فراموش نکنید که سیستم عامل iOS به شکل بسیار بهینه‌ای از این حافظه استفاده می کند پس مشکلی در اجرای چند برنامه به صورت همزمان وجود ندارد ولی بهتر است توقع زیادی نداشته باشیم.

اگر قصد شما از خرید جدید ترین نسخه آیپد، تماشای فیلم، سریال، وب گردی و یا تا حدودی بازی باشد روی تبلت درستی دست گذاشته اید اما اگر می‌خواهید کار های گرافیکی یا بازی های سنگین را به بهترین نحو اجرا کنید باید سراغ دوستان بزرگتر این محصول یعنی iPad Air یا iPad pro بروید.

آیا آیپد 2019 ارزش خرید دارد؟

آیا ارزش دارد iPad 2019 را بخریم؟

اگر سال‌های پیش تبلتی خریده اید و دنبال یک تبلت مناسب و متوسط می‌گردید، آیپد 2019 دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید ولی اگر از آیپد 2018 استفاده می‌کنید، به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنم که این مدل را بخرید زیرا فقط جزئیات آن تغییر پیدا کرده است. اگر قصد خرید آیپدی ارزان قیمت تر را دارید می‌توانید به نسخه 2018 نگاهی بیاندازید و اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید، حتما به سراغ نسخه های گران تر و قدرتمند‌تر بروید.

سخن آخر

تبلت جدید اپل در دو نسخه 32 و 128 گیگابایتی به فروش می‌رسد و دارای رنگ های طلایی، نقره‌ای و رنگی خاص تحت عنوان خاکستری فضایی می‌باشد و مثل همیشه در دو دسته‌ی Wi-Fi و 4G ارائه می شود. این نسخه شاید بهترین تبلت ممکن برای خرید نباشد ولی یکی از گزینه ای روی میز خواهد بود.آیپد 2019 تبلت میان رده و مناسبی است که می تواند از پس کار های روزمره به خوبی برآید ولی اگر قدرت و کیفیت بهتری می‌خواهید، خیلی روی آن حساب نکنید.

بعد از خرید آيپد، این مطلب را از دست ندهید: برنامه های کاربردی برای آيپد

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم