تاچ ال سی دی اس 8 پلاس Samsung Galaxy S8 Plus مدل SM-G955

تعویض تاچ ال سی دی Samsung Galaxy S8 Plus در دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران کمتر از 1 ساعت انجام می‌شود.

قیمت تاچ ال سی دی S8 Plus به همراه هزینه تعویض است.

گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
انتخاب رنگ یک گزینه را انتخاب کنید
  • مشکی
  • طلایی
مدت زمان تعویض 1 ساعت
قیمت محصول با هزینه تعویض: 4,700,000 تومان
ناموجود
موجود شد پیامک بده
توضیحات

تاچ ال سی دی اصلی اس 8 پلاس Samsung Galaxy S8 Plus

صفحه نمایش گوشی گلکسی S7 edge لبه های منحنی داشت، گوشی G6 گوشه‌های گرد داشت. اما تاچ ال سی دی گوشی Samsung Galaxy S8 Plus همانند گلکسی S8 هر دو ویژگی را با هم دارد. صفحه نمایشگر Super AMOLED گوشی گلکسی اس 8 پلاس نسبت به مدل قبل بزرگ تر و 6.2 اینچ است. رزولوشن 1440x2960 پیکسل آن به مراتب بهتر از مدل‌های قبلی سامسونگ است.

بررسی دقیق‌تر تاچ ال سی دی S8 Plus

الگوی قرارگیری پیکسل‌ها روی پنل این گوشی نیز ماتریس شناخته شده‌ی Diamond Pentile است که مخصوص صفحه نمایش‌های سامسونگ می‌باشد، ولی با مشاهده‌ی این پیکسل‌ها در زیر میکروسکوپ شاهد تفاوت اندکی در شکل زیر پیکسل‌ها هستیم. همان گونه که در شکل زیر می‌بینید در این الگو پیکسل‌های سبز رنگ دو برابر پیکسل‌های دیگر در روی صفحه نمایش قرار گرفته‌اند.

در ضمن اندازه‌ی پیکسل‌های آبی رنگ بزرگ تر از پیکسل‌های قرمز و سبز رنگ می‌باشد. هم چنین شکل پیکسل‌های آبی و قرمز شبیه الماس بوده در حای که پیکسل‌های سبز رنگ لوزی شکل و بین دو پیکسل دیگر قرار دارند تا کیفیت نمایش صفحه نمایش بهتر شود.

تراکم پیکسلی ال سی دی S8

تراکم پیکسلی 529ppi ال سی دی گوشی گلکسی اس 8 پلاس نیز در مقایسه با گوشی‌های پرچم دار دیگر قابل توجه است. البته تراکم پیکسلی این گوشی نسبت به گلکسی S8 کمتر است ولی باید دقت داشته باشید که نمایشگر گوشی فوق به مراتب بزرگ‌تر است که این تراکم پیکسلی برای نمایشگر به این بزرگی بسیار خوب می باشد.

مشخصات تاچ ال سی دی سامسونگ S8 Plus

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این نمایشگر نمایش زنده و شاد رنگ‌ها است که آنها را تا حدودی اشباع نمایش می‌دهد. در ضمن متوسط deltaE رنگ ها در این نمایشگر حدود 3 و ماکزیمم آن 5.6 است که نسبت به نمایشگر های دارای پنل sRGB به مراتب بهتر است ولی باز هم نسبت به گوشی گلکسی S7 اندکی ضعیف تر می باشد.

رنگ صفحه نمایش اس 8 پلاس

این گوشی دارای چهار حالت مختلف برای نمایشگر است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این حالت‌ها شامل AMOLED cinema، AMOLED photo، Basic Screen و Adaptive Display هستند. در واقع وجود حالت‌های مختلف تنظیم صفحه نمایش به کاربران اجازه می‌دهد تا وضوح و شدت رنگ‌ها را تغییر دهند تا تصاویر را آنگونه که دوست دارند مشاهده کنند.

وضوح رنگ صفحه نمایش S8 Plus

ماکزیمم و منیمم نور صفحه نمایش S8 Plus

خوش بختانه ماکزیمم نور صفحه نمایش سامسونگ S8 نیز بسیار بالا و حدود 647nits است که یکی از بهترین نمایشگرها در این حالت می‌باشد. البته اگر حالت دستی آن را فعال کنید این عدد تا 870nits نیز می رسد. ماکزیمم نور نمایشگر این گوشی مشابه گوشی گلکسی S8 می باشد. بنابراین برای کار با این گوشی در زیر نور خورشید یا محیط های روشن مشکلی نخواهید داشت.

مینیمم نور نمایشگر این گوشی نیز حدود 1.8nits بوده که برای کار در شب و محیط های تاریک مناسب می باشد و چشم را اذیت نخواهد کرد. مینیمم نور این گوشی نسبت به گوشی S7 اندکی بهتر است.

مانند همه ی ال سی دی های سامسونگ این گوشی نیز نسبت Contrast بی نهایت دارد. به عبارتی دیگر نمایشگر این گوشی قادر است رنگ تیره را به راحتی و با خاموش کردن پیکسل های دیگر نشان دهد. پنل های AMOLED تنها بخشی از نمایشگر که رنگی به جز تیره دارند را روشن می کنند.

از لحاظ خوانا بودن زیر نور خورشید نیز این گوشی عملکرد خارق العاده ای دارد و نسبت کنتراست آن در این حالت حدود 4.65 می باشد که حتی از تاچ و ال سی دی گوشی گلکسی +S6 edge و تاچ ال سی دی سامسونگ S7 edge نیز بهتر است. بنابراین برای کار با این گوشی در محیط بیرون یا زیر نور خورشید مشکلی نخواهید داشت.

ماکزیمم نور صفحه نمایش سامسونگ S8 Plus

یکی دیگر از پارامترهایی که در مورد صفحه نمایش گوشی‌ها اندازه گیری می‌شود دمای رنگ است که توازن بین رنگ‌های قرمز و آبی را در صفحه نمایش نشان می‌دهد. دمای ایده آل برای نمایشگر گوشی‌ها 6500 کلوین در نظر گرفته شده است. این عدد برای نمایشگر فوق حدود 6936 کلوین است که دمای عالی بوده و نشان از کیفیت بالای آن در نمایش رنگ ها است.

مقدار گامای ثبت شده برای این صفحه نمایش نیز 2.14 است که خیلی خوب بوده و نشان از روشنایی کافی آن حین نمایش رنگ‌ها و سایه‌ها می باشد. مقدار گامای ایده آل 2.2 می‌باشد که بین گوشی‌های سری S سامسونگ گلکسی S9 بهترین عملکرد را دارد و گامای آن حدود 2.12 می باشد.

پارامتر دیگر deltaE یا متوسط عدم تطابق رنگ ها (قرمز، سبز، آبی و فیروزه ای، ارغوانی، زرد) در صفحه نمایش است که برای گوشی فوق عدد 5.06 ثبت شده است که نتیجه ی متوسطی است. این پارامتر بیشتر جنبه ی مقایسه ای دارد و اعداد کمتر از 2.0 به عنوان ایده آل در نظر گرفته می شوند. برای مقایسه این عدد برای تاچ ال سی دی سامسونگ S9 و ال سی دی سامسونگ S10 Plus به ترتیب 2.38 و 3.26 می باشد.

اگر این پارامتر را برای رنگ خاکستری بررسی کنیم و عدم تطابق پرده های متفاوت خاکستری رنگ را اندازه گیری کنیم آنگاه deltaE بدست آمده در این حالت حدود 4.91 خواهد بود که نتیجه ی متوسطی است. در واقع یکی از نقاط ضعف نمایشگر این گوشی متوسط بودن این دو پارامتر در مقایسه با سایر گوشی های سامسونگ است که این مشکل در گوشی های سری جدید تا حدودی برطرف شده است.

وضوح رنگ صفحه نمایش Samsung Galaxy S8 Plus

چارت وضوح رنگ‌ها بر روی ال سی دی اس 8 پلاس را در شکل زیر مشاهده می کنید. این چارت نشان می‌دهد که نمایشگر گوشی تا چه اندازه رنگ‌ها را طبیعی نشان می‌دهد. ردیف پایین رنگ‌های مرجع یا هدف را نشان می‌دهند در حالی که ردیف بالا رنگ‎های اندازه گیری شده یا واقعی را نشان می دهند. همان طور که می بینید رنگ‌های اندازه گیری شده توسط این نمایشگر بسیار به حالت واقعی نزدیک هستند.

Samsung Galaxy S8 Plus LCD Display Touch Screen

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

محافظ گوریلا گلس

Corning Gorilla Glass 5

اندازه صفحه نمایش

6.2 اینچ

نوع صفحه نمایش

Super AMOLED

رزولوشن صفحه (پیکسل)

2960 × 1440

تراکم پیکسلی صفحه

529ppi

تعداد رنگ صفحه نمایش

16 میلیون رنگ

فریم ال سی دی

مدت زمان تعویض

1 ساعت

پرسش و پاسخ (0)

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم