تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A72 مدل SM-A725

تاچ و ال سی دی اصلی Samsung Galaxy A72 در فروشگاه ماکروتل در کمتر از  1 ساعت تعویض می‌شود.

قیمت تاچ و ال سی دی گلکسی A72 به همراه اجرت تعویض است.

گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
رنگ محصول
مدت زمان تعویض 1 ساعت
قیمت محصول با هزینه تعویض: 4,200,000 تومان
ناموجود
موجود شد پیامک بده
توضیحات

تاچ و ال سی دی سامسونگ A72

در حال حاضر سری گلکسی A جزو پرفروش‌ترین موبایل‌ها در سطح جهان و مخصوصا ایران است. امسال شرکت سامسونگ کیفیت صفحه نمایش گوشی های سری A خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. تاچ ال سی دی Galaxy A52 ، تاچ ال سی دی Galaxy A32 و Galaxy A72، در بخش صفحه نمایش ارتقاء قابل توجهی نسبت به نسخه های قبلی خود داشته اند.

سامسونگ در گلکسی A72 یک تاچ و ال سی دی Super AMOLED با رزولوشن 1080x2400 به کار برده است. نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه گوشی حدود 84.4 درصد می‌باشد و هم‌چنین اندازه‌ی صفحه نمایش نزدیک به 17 سانتی متر یا 6.7 اینچ می‌باشد. چگالی یا تراکم پیکسلی تاچ و ال سی دی گلکسی A72 حدود 394 پیکسل بر اینچ (394ppi) و ابعاد تصویر 20 به 9 است.

حدود 85 درصد از بخش جلویی موبایل سامسونگ A72 توسط صفحه نمایش اشغال شده و دارای نسبت تصویر مناسب 20:9 است. برای افزایش مقاومت تاچ و ال سی دی گلکسی A72 از نسل پنجم محافظ های گوریلا گلس (Corning Gorilla Glass 5) استفاده شده است.

نرخ تجدید بالا، برای اولین بار در سری گلکسی A ظاهر شد. نرخ تجدید در Galaxy A72 سامسونگ، 90HZ (تعداد فریم ها در هر ثانیه) می باشد. این نرخ تجدید بالا نه تنها باعث افزایش سرعت گوشی گلکسی A72 شده است; بلکه باعث افزایش میزان روشنایی صفحه نمایش آن نیز شده است.

نرخ روشنایی در صفحه نمایش سامسونگ A72، حدأکثر 800nits است که طبق آزمایشات صورت گرفته، در حالت خودکار، به میزان حدأکثری 825nits می رسد که باعث می شود گوشی گلکسی A72 در خارج از منزل و حتی زیر نور خورشید به آسانی قابل استفاده باشد.

تاچ A72 همچنین از لمس ده انگشت به صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

Samsung-Galaxy-A72-Display-Test

پنل Galaxy A72

سامسونگ در اکثر موبایل های میان‌رده و حتی در برخی از مواقع پایین رده خود از پنل های Super AMOLED با کیفیت استفاده کرده است. در تاچ ال سی دی A72 نیز از پنل های باکیفیت Super AMOLED استفاده کرده است؛ به دلیل ساختار و چیدمان مناسب پیکسل‌ها، تشخیص آن‌ها با چشم غیر مسلح سخت می‌باشد.

روشنایی تاچ و ال سی دی گلکسی A72

نور تاچ و ال سی دی A72 در حالت حداکثری اتوماتیک به 825 نیت می‌رسد که بسیار رضایت بخش است؛ این مقدار روشنایی، کار کردن با گوشی Galaxy A72 در خارج از منزل و حتی زیر نور آفتاب را بسیار راحت ساخته است.

نکته: نیت یا nit یکی از واحد های پرکاربرد و پر استفاده در زمینه‌ی اندازه گیری نور و روشنایی نمایشگر است و طبیعتا هرچقدر مقدار آن بیشتر باشد، شاهد درخشش بیشتر صفحه نمایش خواهیم بود.

PWM در ال سی دی گلکسی A72

PWM  مخفف عبارت Pulse-width modulation است که به مدولاسیون پهنای پالس ترجمه می‌شود. با استفاده از PWM می‌توان نوسانات مربوط به شدت نور نمایشگر های موبایل، تبلت یا هر دستگاهی که دارای صفحه نمایش است را کنترل و تغییر داد. تقریبا نیمی از موبایل و تبلت های امروزی از PWM  برای کاهش و افزایش نور ال سی دی استفاده می‌کنند و نرخ پیشنهادی PWM حدود حدأقل ۲۰۰ است. این فناوری معایبی مانند خشکی چشم یا سر درد موقت را برای افرادی که به آن حساس هستند ایجاد می کند؛ پس بهتر است نور صفحه نمایش را روی کم‌ترین درجه‌ی ممکن نگذارید. یکی از نکاتی که درباره‌ی پنل گلکسی A72 وجود دارد، نرخ بسیار پایین نوسانات نور می‌باشد که باعث عملکرد خیلی خوب این گوشی در روشنایی حداقلی و حداکثری است و مشکلی درباره‌ی این موضوع نخواهید داشت. نرخ PWM در تاچ و ال سی دی گلکسی A72 به عدد 367.6 هرتز می‌رسد که نسبتا زیاد است; بنابراین اکثر کاربران حساس به PWM نباید متوجه سوسو زدن شوند.

خرید تاچ و ال سی دی گلکسی A72

خرید و تعویض تاچ و ال سی دی گلکسی m10

برای خرید و تعویض تاچ ال سی دی اورجینال و اصلی سامسونگ مدل گلگسی A72 می‌توانید به دفاتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران و شیراز مراجعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره با شماره های داخل وبسایت که در بخش «تماس با ما» وجود دارد، زنگ بزنید. اگر در تهران یا شیراز سکونت دارید، برای تعویض می‌توانید به صورت حضوری تشریف بیاورید یا حتی با پیک دستگاه خود را برای ما ارسال کنید و اگر خارج از تهران سکونت دارید، متاسفانه به دلیل حساسیت قطعات تاچ و LCD  نمی‌توان آن را برای شما فرستاد، مگر آنکه موبایل یا تبلت خود را با پست به دفاتر تعمیرات ماکروتل که اطلاعات آنها در آدرس و شماره تلفن ما در قسمت بالای سایت مشاهده می‌کنید ارسال کنید. تعویض تاچ و ال سی دی گلکسی A72 در دفاتر تعمیرات موبایل ماکروتل در کمتر از یک ساعت انجام می شود. در صورت داشتن سوال درباره‌ی این محصول می‌توانید به صورت آنلاین با پشتیبانی ماکروتل ارتباط برقرار کنید.

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

محافظ گوریلا گلس

Corning Gorilla Glass 5

اندازه صفحه نمایش

6.7 اینچ

نوع صفحه نمایش

Super AMOLED

رزولوشن صفحه (پیکسل)

2400 × 1080

تراکم پیکسلی صفحه

394 پیکسل بر اینچ

تعداد رنگ صفحه نمایش

16 میلیون رنگ

فریم ال سی دی

مدت زمان تعویض

1 ساعت

پرسش و پاسخ (0)

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم