برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

ترفندهای مراقبت از باتری موبایل

نوشته شده در تاریخ1396-04-22 توسط 13961

راه‌های مراقبت از باتری گوشی چیست؟ در چه مکانی باتری گوشی را نگهداری کنیم که از سلول‌های آن آسیب نبنید؟ نحوه‌ی شارژ کردن باتری برای محافظت از آن چیست؟ در این مقاله به شما ترفند‌هایی را برای مراقبت از باتری گوشی موبایل‌تان را به شما آموزش می‌دهیم پس با ماکروتل همراه باشید

مراقبت از باتری گوشی چه مزایایی دارد؟

راه‌هایی برای محافظت از باتری گوشی موبایل وجود دارد که به افزایش عمر آن کمک می‌کند. البته باتری‌ها عمر نسبتا کوتاهی دارند. بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌گویند که محدوده عمر باتری گوشی بین از 800 تا 1200 بار شارژ شدن می‌باشد. اپل ادعا می کند که باتری‌های لپ تاپش بعد از 1500 بار شارژ شدن به 80 درصد ظرفیت اولیه خود می‌رسنداما اگر از باتری درست مراقبت نکنید این عمر مفید کوتاه‌تر می‌شود.

گذشته از این نکته، باتری‌ها بعد از گذشت مدت زمانی قادر نیستند به همان میزان اولیه برق در خود ذخیره کنند و گوشی شما را در دوره‌های زمانی کوتاه تر و کوتاه تر شارژ می‌کند. یعنی اگر فرضا اولین بار با باتری پر شارژ خود می‌توانستید یک روز از گوشی خود استفاده کنید بعد از گذشت 1 سال شاید با همان باتری پرشارژ و همان میزان استفاده بتوانید فقط 7 ساعت از گوشی خود استفاده کنید.

بنابراین این‌جا راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری‌ها و نحواه نگهداری از آن آورده‌ایم که فرقی نمی‌کند باتری آیفون، گوشی اندروید، ویندوزفون، تبلت یا لب‌تاپ باشد؛ برای همه‌ی برند‌ها مورد استفاده‌ست.

راه های مراقبت از باتری گوشی چیست؟

سوال اصلی در مورد نحوه شارژ یک باتری این است که آیا قبل از شارژ مجدد تا 100% باید بگذارید درصد شارژ به صفر برسد یا نه. یکی از دلایلی که افراد در این مورد تردید دارند چیزی است که با عنوان «اثر حافظه» در مورد باتری شنیده‌اند. پس اول برویم سراغ اثر حافظه‌ی باتری.

اثر حافظه‌ی باتری چیست؟

باتری‌های لیتیوم یونی (Li-ion) مشکل حافظه اثر باتری را ندارد بنابراین نگذارید به درصد شارژ صفر برسند. باتری‌های قدیمی مشکل اثر حافظه‌ی باتری داشتند. یعی اگر شما همیشه آن باتری را سر 20% شارژ می‌کردید، بعد از گذشت مدت زمانی دستگاه متوجه نمی‌شد که درصد 40 نیز وجود دارد و همان 20% در حافظه باتری می‌ماند. اما این مسئله در مورد باتری‌های امروزی تغییر کرده است.

1- مراقبت از باتری گوشی با کالیبراسیون

کارشناسان توصیه می‌کنند که شما حدودا ماهی یک بار می‌توانید گوشی خود را از درصد صفر به حالت فول شارژ برسانید. این عمل را کالیبره باتری گوشی می‌نامند که اندکی شبیه ری‌استارت کردن کامپیوتر یا برای انسان‌ها رفتن به تعطیلات است! به طور مشابه در لپ تاپ‌ها نیز همین‌طور است.

2- نگهداری باتری گوشی در مکان‌های خنک

برای مثال هرگز نباید گوشی خود را درون اتومبیل خود در زیر نور آفتاب جا یا نزدیک مایکروفر و آون جا بگذارید. یک باتری داغ مشکل اثرات طولانی مدت روی چرخه عمر باتری را دارد و آب و هوای فوق العاده سرد نیز همین طور است و شما نباید گوشی خود را در یخچال یا روی برف ها جا بگذارید. اگر می توانید شارژر سریع روی گوشی های اندرویدی را خاموش کنید.

3- محافظت از باتری گوشی با بهینه کردن روش شارژ

باتری گوشی خود را از صفر تا 100% شارژ نکنید. قانون کلی در مورد باتری‌های لیتیومی این است که بیشتر اوقات آن‌ها را روی درصد شارژ %20 شارژ و بیشتر نگه‌دارید. به محض این که شارژ باتری تان به زیر 30 درصد رسید اگر توانستید کمی شارژ آن را بالا بیاورید یا تا 80 درصد آن را شارژ کنید.

اما اگر باتری‌تان را زمانی کاملا شارژ کردید این کار برای باتری شما زیان بار نیست. بسیاری از ما با موقعیت های این چنینی و اورژانسی روبه رو می شویم که مجبور می شویم گوشی خود را تا 100% شارژ کنیم. اما اگر به طور مداوم باتری گوشی تان را فول شارژ کردید در واقع طول عمر باتری خود را کوتاه کرده اید.

بنابراین یک محدوده زمانی خوب برای زمان شارژ کردن یک باتری لیتیوم یونی از حدود 30% به 80% در یک حرکت است. نگذارید که درصد شارژ باتری به زیر 20 برسد.

حالا اگر برای‌تان سوال پیش آمده که چطور گوشی را شارژ کنید می‌توانید به لینکی که در ادامه‌ی مطلب گذاشتم مراجعه کنید. در مقاله‌ی روش صحیح شارژ باتری موبایل تمامی نکاتی که هنگام شارژ کردن گوشی‌تان باید رعایت کنید را به شما آموختیم.

آیا می‌توانم گوشی موبایلم را در حالت شارژ در طول شب رها کنم؟

خیر! شب تا صبح به شارژ زدن نه تنها باتری گوشی بلکه خود گوشی را نیز خراب می‌کند. همانطور که در مقاله‌ی دلایل خرابی باتری موبایل به این مسئله اشاره کردیم شارژ گوشی وقتی به 100 می‌رسد قطع شده و مصرف بک‌گراند شروع می‌شود. گوشی به 99 درصد می‌رسد و دوباره تا 100 شارژ می‌شود. این اتفاق در طول شبانه روز ممکن است 20 بار بی‌افتد که موجب خرابی قطعات داخل گوشی و باتری موبایل می‌شود.

آیا می توانم از شارژ سریع برای باتری استفاده کنم؟

بیشتر گوشی های اندرویدی ویژگی دارند که امکان شارژ سریع را فراهم می‌کند که اغلب به عنوان شارژ Qualcomm Quick در قاب پشت سامسونگ و شارژ سریع تطبیقی اشاره می‌شود. این گوشی‌ها کد ویژه‌ای دارند که معمولا در تراشه‌ای شناخته شده با عنوان مدیریت IC PMIC که با شارژری که در حال استفاده از آن هستید تعامل برقرار کرده و از آن درخواست می کند که برق را در ولتاژ بالاتری ارسال کند.

آیا می توانم از هر نوع شارژری استفاده کنم؟

در صورت امکان از شارژری که همراه با گوشی تان عرضه می شود استفاده کنید تا رتبه صحیحی داشته باشید یا مطمئن شوید شارژر شخص ثالثی که تهیه کرده اید توسط سازندگان گوشی ها تایید شده است. جایگزین های ارزان قیمت موجوددر فروشگاه های گوشی به گوشی شما صدمه بزند و تا کنون چند گزارش شده که در طول آن شارژرهای ارزان قیمت در واقع موجب آتش سوزی شده‌اند. اگر قصد خرید شارژر گوشی اصل را دارید روی لینک کلیک کنید

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم