برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چگونه عمر باتری لومیا nokia lumia گوشی خود را افزایش دهید؟

نوشته شده در تاریخ1396-10-24 توسط 2059

با ترفندهای زیر یاد می گیرید که چگونه عمر باتری گوشی لومیا خود را به حداکثر برسانید و از هر بار شارژ کردن نهایت استفاده را ببرید.

در حالی که باتری های لومیا به گونه ای طراحی شده اند که می توانند تا مدت ها به خوبی کار کنند، روش هایی برای افزایش طول هر شارژ وجود دارد و عمر کلی باتری شما را نیز افزایش می دهد.

ترفندهایی برای به حداکثر رساندن عمر باتری گوشی های لومیا

1) غیر فعال کردن اپلیکیشن های غیر ضروری

یکی از کاربردترین گزینه ها Battery Saver است که اپلیکیشن داخلی نصب شده روی گوشی لومیا شماست که استفاده شارژ اپلیکیشن ها در پس زمینه را کنترل می کند.

زمانی که Battery Saver روشن باشد، ویژگی های غیر ضروری و وظایف پس زمینه خاموش می شوند و ارسال نوتیفیکیشن ها کمتر از قبل می شود.

اگر این کار بیش از حد دست و پاگیر به نظر می رسد، می توانید گزینه صرفه جویی در باتری یا همان battery saver را طوری تنظیم کنید که زمانی که شارژ گوشی تان به زیر 20 درصد رسید به طور خودکار فعال شود.

برای مشاهده لیست اپلیکیشن های تان و نسبت استفاده هر کدام از باتری لومیا روی تب Usage در قسمت Battery Saver ضربه بزنید.

همانطور که در لیست استفاده من می بینید، بازی مورد علاقه من «بازی پازل عصر یخی» خورنده باتری است که در زمان اجرای بازی 45.3 درصد از شارژ گوشی من را مصرف می کند.

چطور عمر باتری گوشی های لومیا را افزایش دهیم؟

این بازی اعتیاد آور است، اما احتمالا نباید آن را زمانی که شارژ گوشی در حال اتمام است و قادر به شارژ کردن نیستم بازی کنم.

به علاوه از این جا، شما می توانید برخی اپلیکیشن هایی را که در پس زمینه در حال اجرا هستند غیرفعال کنید.

انتخاب گرانه عمل کنید، برای مثال اگر اغلب اوقات از فیس بوک استفاده نمی کنید، احتمالا زمانی که صفحه گوشی تان خاموش است به آن نیاز نخواهید داشت. پس نوتیفیکیشن های آن را غیرفعال کنید.

2) کم کردن روشنایی صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی های لومیاو هر موبایل دیگر مقادیر زیادی از شارژ را مصرف می کند. این جا چند روش برای به حداقل مصرف صفحه نمایش گوشی های موبایل ارائه می کنیم:

  • زمان روشن ماندن صفحه گوشی را کاهش بدهید. فواصل زمانی که طول می کشد تا صفحه گوشی تان قفل شود را کاهش دهید.
  • تنظیمات روشنایی را کاهش دهید. در تنظیمات زیر قسمت روشنایی(Brightness) تنظیمات خودکار را خاموش کرده و سطحی که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید.
  • استفاده از بک گراند تیره، در تنظیمات، به قسمت تم و سپس پس زمینه بروید و گزینه تیره یا Dark را انتخاب کنید.
  • در حین مکالمات صفحه گوشی را خاموش کنید.
  • اگر از دستگاه اسپیکر گوشی یا بلوتوث استفاده می کنید، روی دکمه پاور فشار دهید تا صفحه خاموش شود.
  • بعد از گرفتن یک عکس منظره یاب را خاموش کنید. روی دکمه بازگشت فشار دهید تا از منظره یاب دوربین خارج شوید یا روی دکمه پاور فشار دهید تا گوشی تان به حالت sleep برود. بسیار پیش می آید که کاربران منظره یاب را در حالت اجرا رها می کنند که این خود شارژ زیادی از باتری مصرف می کند.

3) کاهش همگام سازی

همگام سازی ایمیل را در دفعات کمتر انجام دهید. در تنظیمات، به قسمت ایمیل+ اکانت ها بروید و روی اکانتی که می خواهید تغییر دهید ضربه بزنید. در این جا روی «Download new content»  کلیک کنید و یک فاصله طولانی تر را برای همگام سازی انتخاب کنید.

انتخاب کنید که کدام مخاطبین با تلفن همراه شما همگام سازی شوند. اکانت های ایمیل و شبکه های اجتماعی الزاما با گوشی لومیا شما همگام نیستند مگر این که خود شما بخواهید.

چیزهایی که می خواهید به استارت ضمیمه کنید را محدود کنید. هر چه تایل ها یا بخش های بیشتری روی استارت صفحه نمایش خود داشته باشید، باتری بیشتری مصرف می شود.

رسانه های اجتماعی خود را کمتر چک کنید. هر زمانی که خبر جدیدی مشاهده می کنید، گوشی شما برای همگام سازی و آپدیت شارژ مصرف می کند.

4) کاهش استفاده از وای فای و بلوتوث

اگر در حال گوش دادن به موزیک هستید سعی کنید از هدفون های سیمی به جای دستگاه های بلوتوثی استفاده کنید.

کانکشن های بلوتوثی را که در حال استفاده از آن نیستید خاموش کنید. اگر در حال استفاده از اکسسوری های بلوتوثی نیستید، می توانید به طور کلی بلوتوث گوشی لومیا خود را خاموش کنید.

وای فای را خاموش کنید. اگر به وای فای نیاز ندارید آن را غیر فعال کنید وگرنه گوشی شما مقداری از شارژ باتری را صرف پیدا کردن شبکه های وای فای خواهد کرد.

5) ترفندهای بیشتر

  • رمزهای عبور اکانت های ایمیل و رسانه های اجتماعی خود را مدیریت کنید. رمز عبورهای قدیمی و نامعتبر هم به سادگی روی عمر باتری تاثیر می گذارند.
  • پروفایل های اکانت خود را با فشار دادن پروفایل اکانت مربوطه در تنظیمات زیر «Email + accounts» حذف یا بازسازی کنید. این کار را برای همه پروفایل های اکانت مانده انجام دهید.
  • ریستارت کردن گوشی لومیا. اگر متوجه شدید که گوشی شما سریع شارژ خالی می کند، با ریستارت کردن گوشی گاهی اوقات تمام مشکلات مربوط به آن حل می شود.
  • نگذارید شارژ باتری گوشی لومیا ی شما به طور کل خالی شود. باتری های لیتیوم یونی به گونه ای طراحی شده اند که باید به طور مداوم شارژ داشته باشند، بنابراین نگذارید به طور کامل شارژشان تخلیه شود چرا که این کار با گذشت زمان باعث خرابی آن ها می شود. پس برای بیشتر کردن عمر باتری لومیا باید آن را مرتب به شارژ بزنید. 
محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم