آیفون X، آیفون 8 پلاس یا آیفون 8 ؟ کدام یک برای شما مناسب تر است؟

نوشته شده در تاریخ1396-11-07 توسط 15421

با وجود سه مدل گوشی جدید آیفون، طرفداران اپل هنگام خرید گوشی جدید بیش از پیش دست شان در انتخاب باز است. اما این می تواند تصمیم گیری برای خرید را سخت تر کند.

تمام آیفون های جدید اپل در خصوصیات زیر مشترک هستند:

یک پنل پشت شیشه ای که از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند، طراحی مقاوم در برابر آب، پردازنده جدید A11 Bionic و تکنولوژی TrueTone صفحه نمایش برای تنظیم تعادل رنگ سفید صفحه گوشی بر اساس روشنایی اطراف.

مقایسه و بررسی جدیدترین مدل های آیفون اپل تا 2018: آیفون x، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

به عبارت دیگر چه شما آیفون iphone 8، iphone 8 plus یا iPhone X را انتخاب کنید از نظر عملکرد یا برخی ویژگی های اصلی مانند شارژ بی سیم و مقاوم در برابر آب بودن چیزی را از دست نمی دهید.

بررسی آخرین مدل های آیفون اپل: آیفون 10(آیفون x)، آیفون 8 و 8 پلاس

اما از جنبه های مهم دیگر این سه گوشی با هم فرق می کنند و همین روی قیمت های آن ها منعکس می شود. در این جا خصوصیات برجسته هر کدام را تفکیک می کنیم تا شما را در تصمیم گیری برای خرید آیفون های جدید کمک کرده باشیم.

مقایسه جدیدترین گوشی های آیفون در سال 2018: iphone x, iphone 8,iphone 8 plus

اگر نمی خواهید پول زیادی هزینه کنید...

درحالی که عواملی مانند عمر باتری، اندازه صفحه نمایش و کیفیت دوربین همگی مهم هستند بودجه شما و این که مایل هستید چقدر هزینه روی خصوصیاتی مثل صفحه بزرگتر یا دوربین بهتر بپردازید تصمیم شما را تعیین می کند.

قیمت آیفون 8 از 699 دلار یا 34.50$ در ازای هر ماه با برنامه ارتقاء اولیه اپل شروع می شود. در همین حال، انتخاب گوشی iPhone 8 Plus به اندازه 100 دلار گران تر است و پرداخت ماهانه آن نیز به 39.50$ می رسد.

آیفون ایکس iPhone X در حال حاضر گران ترین آیفون اپل است که قیمت آن از 999 دلار و پرداخت ماهانه 49.91$ شروع می شود.

اگر صرفا می خواهید گوشی خود را از یک آیفون قدیمی تر به آیفون جدیدتر ارتقا دهید و برای تان داشتن صفحه نمایش بزرگتر یا تشخیص چهره مهم نیست، آیفون 8 احتمالا بهترین انتخاب شما خواهد بود.

اگر عاشق عکاسی با آیفون هستید...

اگر گرفتن عکس های زیبا، جز اولویت های اصلی شماست پس گوشی های آیفون 8 پلاس یا آیفون 10(iPhone X) را انتخاب کنید.

دوربین آیفون 8 کاملا قادر به گرفتن تصاویر واضح و تمیز است اما پرچمدارهای گران تر اپل قابلیت های بیشتری برای عکاسان دارند.

هر سه گوشی جدید آیفون اپل مجهز به یک دوربین 12 مگاپیکسلی هستند اما گوشی های iPhone X و iPhone 8 Plus دو دوربین، یکی برای عکس با زاویه گسترده و دیگری برای تله فوتو دارند.

داشتن دو دوربین این امکان را برای آیفون x و آیفون 8 پلاس فراهم می آورند تا عکس های پرتره با افکت عمق میدان ایجاد کنند که اندکی پس زمینه را تار می کند تا موضوع اصلی عکس واضح تر به نظر برسد.

لنز تله فوتو شان باعث می شود که آیفون x و آیفون 8 پلاس در زوم کردن بهتر از آیفون 8 باشند، که این ویژگی برای عکسبرداری از کنسرت ها و سایر روادید مفید واقع می شود.

این دوربین دوگانه چیز جدیدی برای آیفون نیست چون اپل همین قابلیت را سال گذشته روی گوشی آیفون 7 پلاس به کار برده بود. با این حال، چیزی که iPhone 8 Plus و iPhone X را متفاوت می کند قابلیت جدیدی به نام «نورپردازی پرتره» است که امکان تغییر روشنایی برای تولید عکس ها در سبک های مختلف را فراهم می کند.

مقایسه آیفون های جدید اپل: آیفون x، آیفون 8 و 8 پلاس؛ کدام بهتر است؟

آپشن های این قابلیت شامل نور استودیویی، نور کانتور، نور صحنه(که یک نقطه کانونی روی شیء عکس گرفته شده می تاباند) و نور مونو(که همان قبلی است با این تفاوت که در سیاه و سفید است) می شوند. این قابلیت نورپردازی فقط روی آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس X وجود دارد نه آیفون 7 پلاس.

خریدارانی که خرید آیفون X را بر آیفون 8 پلاس ترجیح می دهند از چند مزیت جزئی دیگر نیز در زمینه عکاسی بهره مند می شوند.

از آن جایی که آیفون X سنسورهای عمیق روی جلوی گوشی دارد، حالت پرتره و نورپردازی پرتره موقع عکس گرفتن با دوربین سلفی نیز کار می کند.

لنز تله فوتو آیفون X دیافراگم گسترده تری نسبت به آیفون 8 پلاس دارد که اجازه می دهد نور بیشتری جذب شود و در نتیجه عکس های بهتری گرفته شود.

هم دوربین زاویه گسترده و هم تله فوتو آیفون X دارای تثبت کننده تصویر نوری برای کاهش هر گونه تاری ناشی از تکان های دست می باشد که آیفون 8 پلاس این ویژگی را صرفا برای یکی از دوربین هایش دارد.

اگر عمر باتری بیشتری می خواهید...

گوشی های بزرگتر معمولا عمر باتری(میزان ساعات شارژ نگهداشتن)  بیشتری دارند و این امر در مورد آیفون های جدید اپل نیز صدق می کند.

اما ادعاهای اپل در این مورد مثل یک معما می ماند چرا که این شرکت می گوید عمر باتری آیفون x دو ساعت بیشتر از آیفون 7 می باشد اما آیفون 8 پلاس عمر باتری مشابه با آیفون 7 پلاس دارد.

مقایسه عمر باتری آیفون xبا آیفون 8

بنابراین برای دقیق فهمیدن این که چطورعمر باتری آیفون X و آیفون 8 plus را مقایسه کنید به درکی از عمر باتری گوشی های آیفون 7 و 7 پلاس نیاز خواهید داشت.  همین جاست که این قضیه را همانند یک مسئله ریاضی درمی یابید. اگر عمر باتری آیفون X دو ساعت بیشتر از آیفون 7 باشد و عمر باتری آیفون 8 پلاس همانند آیفون 7 پلاس باشد آنگاه گوشی آیفون 7 پلاس، عمر باتری بیشتری نسبت به آیفون 7 دارد، اکنون کدام یک از این گوشی های آیفون عمر باتری بیشتری دارند؟

متاسفانه هیچ فرمولی برای حل این معادله وجود ندارد و نتایج برای هر کس کمی متفاوت خواهد بود. عمر باتری آیفون شما توسط عوامل بسیاری از جمله سایز باتری، تنظیمات گوشی، اپلیکیشن های در حال اجرا و فرآیندهای مختلفی که در پس زمینه اتفاق می افتند تا نرم افزار آیفون شما را برای کارایی بهتر بهینه سازی کنند تعیین می شود.

اما من می توانم تجربه ام را پس از استفاده منظم این گوشی ها در عرض چند ماه به اشتراک بگذارم که این مسئله برای تان اندکی روشن تر شود.

به طور کلی متوجه شدم که آیفون X و آیفون 8 پلاس در بیشتر روزها از نظر مدت زمان شارژ نگهداشتن به راحتی از آیفون 8 جلو می زنند.

من معمولا می توانستم از گوشی های آیفون x و آیفون 8 پلاس یک روز کامل استفاده کنم و هنوز مقداری شارژ برای استفاده در روز بعد هم باقی می ماند، البته تا زمانی که من از آن ها استفاده سنگین نداشتم و کارهایی که نیاز به مصرف شارژ زیاد نداشت انجام نمی دادم. این به ویژه زمانی که شما شبی را دور از منزل تان هستید و شارژر خود را فراموش می کنید مفید است.

گوشی آیفون 8 هم می توانست شارژ کافی برای یک روز کامل کاری فراهم کند اما نزدیک ساعت خواب شارژ آن در حال پایان یافتن بود و برای استفاده در روز بعد هم باید قبل از خواب آن را به شارژ بزنید.

اگر گوشی مشابه با آیفون فعلی خود می خواهید...

اگر آماده اندک چالش و یادگیری نیستید، شاید از گوشی آیفون X خوشتان نیاید. زیرا گوشی آیفون X دکمه home ندارد و شما مجبورید چندین حرکت برای انجام وظایف مانند حرکت به عقب به صفحه اصلی، بستن اپلیکیشن ها و راه اندازی مرکز کنترل و... یاد بگیرید.

هیچ کدام از این کارها روی آیفون X سخت یا پیچیده نیستند اما نیاز به اندکی یادگیری و صرف زمان برای استفاده دارند. اگر این برای شما خوشایند نیست پس احتمالا آیفون X مناسب شما نیست.

بررسی تخصصی جدیدترین گوشی های آیفون iphone: آیفون X، آیفون 8 و 8 پلاس

البته، بزرگترین تغییر نحوه آنلاک کردن گوشی و استفاده از اپل پی(Apple Pay) می باشد.

صفحه نمایش آیفون X که می توان آن را تقریبا کامل اج دانست هیچ فضایی برای دکمه خانه ندارد، بنابراین اپل در عوض آن مجموعه ای از سنسورها را درست در بالای صفحه برای فعال کردن تشخیص چهره افزوده است.

این بدان معناست که شما قادرید با صرفا نگاه کردن به گوشی خود به جای گذاشتن انگشت تان روی دکمه هوم گوشی آیفون خود را آنلاک کنید یا خرید در اپل پی را تایید کنید.

هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند؛ ورود شناسه چهره بدین معناست که دیگر مجبور نیستید برای زمان هایی که انگشتان تان زیادی خیس است کد پسورد تایپ کنید تا روی سنسور دکمه خانه ثبت شود. اما بیشتر از یک چهره را نمی توانید ثبت کنید بنابراین اگر فردی هستید که اغلب اوقات گوشی خود را با همسر یا اعضای خانواده خود به اشتراک می گذارید، آن ها مجبورند هر زمان که می خواهند وارد شوند کد پسورد وارد کنند.

هم آیفون 8 و آیفون 8 پلاس شامل دکمه خانه فعال با تاچ آیدی دارند بنابراین تجربه کار کردن با دکمه خانه آن ها دقیقا شبیه گوشی های آیفون 7 و قدیمی تر است. اگر به نظر شما آن ها راحت تر و جذاب تر هستند پس در عوض آیفون X به سراغ آن ها بروید.

اگر به صفحه نمایش بزرگتر نیاز دارید...

مهم ترین دلیل برای این که بین آیفون X یا آیفون 8 پلاس یکی را انتخاب کنید ساده است چون صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون 8 ( تاچ ال سی دی آیفون 8 ) جوابگوی نیاز شما نبوده است.

شاید شما از آیفون خود برای کارهای مربوط به شغل تان نظیر جابه جایی ایمیل یا ویرایش گوگل داک برای زمانی که از کامپیوتر دور هستید استفاده می کنید. یا شاید همیشه در حال مطالعه یا تماشای فیلم های تلویزیون روی آیفون خود در طول مسیر رفت و آمد به سر کار باشید. در همه ی این موارد، ممکن است با صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون 8 کلنجار بروید و بخواهید به جای آن از آیفون 8 پلاس یا آیفون X استفاده کنید.

مقایسه تاچ ال سی دی آیفون x یا آیفون 8 و 8پلاس

اگر از قبل می دانید که به دنبال صفحه نمایش بزرگتر هستید، چند چیز هست که موقع انتخاب بین آیفون X و آیفون 8 plus باید در نظر بگیرید.

اگر سایز صفحه نماش گوشی های Plus را دوست دارید اما نه سایز خود گوشی آن را پس بهتر است به جای آن آیفون X را انتخاب کنید. زیرا از آن جایی که آیفون X تقریبا هیچ حاشیه ای روی صفحه نمایش خود ندارد، این گوشی به طور قابل توجهی از آیفون 8 پلاس کوچکتر است با این حال صفحه(اسکرین) آن بزرگتر از آیفون 8 پلاس می باشد.

علاوه بر این، آیفون X به جای پنل ال سی دی دارای اسکرین نوع OLED می باشد که یعنی عکس های آن در مقایسه با آیفون 8 پلاس زنده تر و واقعی تر است.

اما اگر این مورد زیاد برای شما اهمیتی ندارد و از سایز گوشی های آیفون  پلاس راضی هستید و دوست دارید 200$ هم صرفه جویی کنید پس به سراغ آیفون 8 پلاس بروید.

سرانجام کدام آیفون بهتراست ؟

آیفون 8

مقایسه آخرین مدل آیفون های اپل: آیفون x، آیفون 8 و آیفون 8 پلاساگر بیشتر موارد زیر با سلایق شما همخوانی داشت پس احتمالا انتخاب گوشی ارزان قیمت تر آیفون 8 انتخاب بهتری برای شماست

1) شما اکنون گوشی آیفون 6s یا مدل های قدیمی تر دارید و صرفا به دنبال خرید گوشی آیفون سریع تر با عمر باتری بهتر هستید.

2) گوشی می خواهید که بتوانید با آن شاهکارهای عکاسی بگیرید اما لزوما نیاز به تنظیمات و آپشن های زیاد عکاسی ندارید.

3) شما با سایز گوشی آیفون 8 پلاس راحت نیستید و به دنبال گوشی جدیدی هستید که نیاز به استفاده خیلی زیاد از آن ندارید.

آیفون X

اگر پرداخت هزینه 1000 دلار برای یک گوشی جدید برای شما سخت نیست می توانید به معنای واقعی کلمه از آن استفاده کنید و آیفون X را بخرید.

اگر شرح حال شما هم مثل زیر است تاپ ترین گوشی خط تولید اپل آیفون احتمالا انتخاب رضایت بخشی برای شما خواهد بود:

1) شما به دنبال آیفون با صفحه نمایش بزرگتر هستید اما با سایز گوشی های Plus آیفون مشکل دارید.

2) داشتن جدیدترین و بهترین قابلیت ها نظیر تایید هویت با تشخیص چهره برای شما مهم است.

3) شما از خطای تاچ آیدی هنگامی که انگشت تان اندکی خیس است خسته شده اید و دوست ندارید اپلیکیشن های جدیدی که در حال استفاده از Face ID برای سفارشی کردن تجربه کاربری شما هستند نظیر Warby Parker را از دست بدهید.

بررسی آیفون x

4) شما دوست دارید بهترین عکس های ممکن را با گوشی خود بگیرید مخصوصا عکس های پرتره و نیاز به باتری دارید که بتواند شارژ مورد نیاز یک روز کامل و حتی بیشتر برای گوشی شما فراهم کند.

5) شما با صرف اندک زمان برای یاد گرفتن کار کردن با قابلیت های جدید آیفون X مشکلی ندارید.

گوشی آیفون 8 پلاس iPhone 8 plus

مقایسه جدیدترین آیفون های اپل تا 2018: آیفون x، آیفون 8 و آیفون 8 پلاساگر به دنبال انتخاب میانه هستید، آیفون 8 پلاس ممکن است برای شما بهترین گزینه باشد. اگر 1000 دلار فراتر از حد بودجه شماست و همچنان به دنبال صفحه نمایش بزرگتر برای انجام دادن کارها یا تماشای فیلم ها دارید، دوربینی می خواهید که در عکس های پرتره و زوم شده بهتر است و باتری که بتواند یک روز شارژ نگه دارد پس آیفون 8 پلاس را انتخاب کنید.

اگر با استفاده از تاچ آیدی و دکمه خانه نسبت به یادگیری حرکات جدید راحت تر هستید و با سایز بزرگ گوشی Plus مشکلی ندارید احتمالا این گوشی مناسب شماست. 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم