مقایسه و تفاوت بین گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

نوشته شده در تاریخ1396-03-18 توسط 19032

اپل در رویدادی در ماه سپتامبر 2016 از دو گوشی آیفون جدید خود تحت عناوین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رونمایی کرد. در سال های گذشته، گوشی های آیفون دوتایی یعنی نسخه iPhone  و iPhone plus صرف نظر از اندازه فیزیکی و گنجانده شدن یا نشدن تثبیت کننده تصویر نوری کاملا یکسان بودند. اما امسال قضیه فرق می کند. کدام مدل آیفون 7 را باید انتخاب کنید؟ در این جا می بینید که گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس چه تفاوت هایی با هم دارند.

مقایسه طراحی گوشی های آیفون 7 با آیفون 7 پلاس 

گوشیiPhone 7 ابعاد 138.3x 67.1 x 7.1 میلی متر و وزن 138 گرم دارد درحالی که گوشی iPhone 7 Plus ابعاد 158.2x 77.9 x 7.3 دارد و باعث می شود وزن آن به 188 گرم برسد. همانطور که انتظار می رفت، گوشی آیفون 7 کوچکتر و سبکتر از نسخه Plus آن است.

هر دو مدل بدنه ای از جنس آلمینیوم دارند که در رنگ های مشکی براق(Jet Black)، مشکی، رز گلد، طلایی و نقره ای عرضه می شوند. در هر دو نوار آنتن روی درب پشت و بالای گوشی قرار گرفته اند تا ظاهری تمیزتر نسبت به گوشی های قبل خود داشته باشند. به علاوه هر دوی آن ها فاقد جک هدفون می باشند.

تفاوت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

هم آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دارای اسپیکرهای استریو می باشند و در ساخت هر دوی آن ها لایه ضد آب و گرد و غبار اضافه شده است.

جایی که این دو از نظر طراحی و به غیر از اندازه فرق می کنند این است که آیفون 7 دارای یک لنز دوربین در پشت خود می باشد درحالی که آیفون 7 پلاس دارای دوربین دوگانه است.

تفاوت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از نظر کیفیت صفحه نمایش

آیفون 7 دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی است درحالی که آیفون 7 پلاس دارای نمایشگر 5.5 اینچی است. آیفون 7 رزولوشن 1334x750 ارائه می کند درحالی که نسخه پلاس آن رزولوشن Full HD دارد و این یعنی تراکم پیکسل آن ها به ترتیب 326ppi و 401ppi است. با این حال با در نظر نگرفتن آن ها، تکنولوژی یکسانی در هر دو گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به کار رفته است. زیرا هر دو نمایشگر Retina HD با وسعت رنگ گسترده و تکنولوژی تاچ سه بعدی ارائه می کنند که ویژگی آخر به معنای دسترسی به امکانات و عملکردهای مختلف گوشی بر اساس نیروی فشاری که کاربر وارد می کند است.

تفاوت کیفیت صفحه نمایش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

به علاوه آن ها هر دو دارای قابلیت های حداکثر روشنایی 625 cd/m2، زوم صفحه نمایش، پوشش مقاوم در برابر اثر انگشت و Reachability (کار با یک دست) می باشند. از نظر تئوری، گوشی آیفون 7 پلاس تصاویر واضح تر و شفاف تر ارائه می کند اما نوسان رنگ و زوایای دید و نیز سایر تجربه ها در هر دو دستگاه یکسان باید باشد

تفاوت دوربین iPhone 7  با iPhone 7 plus

دوربین بخشی است که شما در آن تفاوت فاحشی بین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس مشاهده می کنید. دوربین آیفون 7 دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با یک لنز f/1.8 دیافراگم است درحالی که آیفون 7 پلاس دارای دو دوربین عقب 12 مگاپیکسلی است که اولی یک لنز زاویه باز با دیافراگم f/1.8 است و دیگری یک لنز تله فوتو با دیافراگم f/2.8 است.

این به آیفون 7 پلاس اجازه می دهد تا زوم اپتیکال را تا 2 برابر و زوم دیجیتال را تا 10 برابر ارائه کند درحالی که آیفون 7 صرفا قادر به زوم دیجیتال تا 5 برابر است. به علاوه این بدین معناست که گوشی بزرگتر قادر به ایجاد تصاویر بوکه(بعد از برورزرسانی در سال جدید) است درحالی که آیفون 7 این قابلیت را ندارد.

تفاوت دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

گذشته از آن، هر دو گوشی iPhone 7 و iPhone 7 plus قابلیت های دوربین یکسانی دارند. هر دوتثبیت کننده تصویر نوری دارند چیزی که در گذشته صرفا مختص نسخه های Plus بود. به علاوه آن ها هر دو دارای فلش جدید از نوع چهار ال ای دی True Tone هستند.

ضمنا آن ها ویژگی های جذب رنگ گسترده، تشخیص چهره و بدن و نیز ضبط ویدئو 4k را ارائه می دهند.

دوربین جلو نیز در هر دو گوشی یکسان بوده و دارای اسنپر 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فلش رتینا و تثبیت کننده تصویر خودکار است. این دوربین جلو قادر به فیلمبرداری با کیفیت 1080p است و ضبط رنگ گسترده و تشخیص چهره و بدن نیز در هر دو ارائه می شود.

تفاوت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از نظر سخت افزار

گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هر دو پردازنده جدید فیوژن A10  با پردازنده مکمل M10 جاسازی شده در زیر شاسی خود دارند. آن ها هر دو دارای گزینه های ذخیره سازی 32GB، 128GB و 256GB هستند.

تفاوت سخت افزار آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

ظرفیت باتری آیفون 7 پلاس بیشتر است و در مکالمه پیوسته در شبکه 3G تا 21 ساعت شارژ نگه می دارد درحالی که باتری آیفون 7 تنها 14 ساعت می تواند. با این وجود هر دو سخت افزار یکسانی دارند.

گوشی های iPhone 7 و iPhone 7 Plus امکاناتی چون بلوتوث 4.2، وای فای 802.11a/b/g/nac و LTE پیشرفته تا 450 مگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از Apple Pay را ارائه می دهند. به علاوه آن ها مجهز به نسل دوم سنسور انگشت تاچ آیدی(Touch ID) در دکمه خانه شان(Home button) هستند.

مقایسه نرم افزار آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هر دو روی سیستم عامل iOS 10 اجرا می شوند و این بدان معناست که تجربه کاربری تقریبا مشابهی ارائه می کنند. قابلیت های نرم افزاری بیشتر در دوربین آیفون 7 پلاس به خاطر دوربین دوگانه آن است اما تمام چیزهای غیر از آن دقیقا یکسان هستند.

تفاوت نرم افزار آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

تفاوت قیمت گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

قیمت گوشی آیفون 7 از 599 پوند شروع می شود مگر این که نسخه مشکی براق آن را بخواهید که در این صورت قیمت آن از 699 پوند شروع می شود چرا که نسخه 32 گیگابایتی این رنگ موجود نیست. نسخه 256 گیگابایتی آیفون 7 نیز قیمتی بالغ بر 799 پوند دارد.

تفاوت قیمت iPhone 7 و iPhone 7 plus

قیمت گوشی آیفون 7 پلاس از 719 پوند شروع می شود که مربوط به نسخه 32 گیگابایتی آن است و تا 819 پوند که برای مدل 128GB است بالا می رود که دوباره این قیمت نسخه مشکی براق آیفون 7 پلاس است که در نسخه 32گیگابایتی عرضه نمی شود. نسخه 256 گیگابایتی آیفون 7 پلاس نیز به ارزش 919 پوند فروخته می شود.

نتیجه گیری کلی در مورد مقایسه گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

گوشی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به استثنای ظرفیت باتری، اندازه فیزیکی، دوربین و روزولوشن صفحه نمایش خصوصیات یکسانی داشتند. افزایش اندازه، امکانات بیشتر دوربین، عمر باتری طولانی تر و تصاویر واضح تر و شفاف تر باعث می شود تا گوشی آیفون 7 پلاس به اندازه 120 پوند از آیفون 7 گران تر باشد. در نهایت باید بگوییم که تفاوت بین این دو گوشی بسیار اندک است بنابراین انتخاب آن ها به میزان بودجه شما برمی گردد. این که شما گوشی کوچکتر یا بزرگ تر می پسندید، یا دوربینی با قابلیت های بیشتر یا گوشی با عمر باتری طولانی تر می خواهید می توانید این مقدار تفاوت هزینه را بپردازید. 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم