مقایسه گلگسی اس galaxy s8 با ال جی جی lg g6 ؛ کدام یک مناسب شماست؟

نوشته شده در تاریخ1396-11-21 توسط 1979

ال جی جی 6 بهتر است یا گلگسی اس 8 ؟ اگر قصد دارید در سال جاری یک پرچمدار اندرویدی جدید خریداری کنید، ال جی و سامسونگ شاید انتخاب خوبی باشند چون هر دو تولیدکننده اکنون از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرده اند. اما کدام یک بهتر هستند؟ ما در این مقاله به مقایسه گوشی های Galaxy S8 و LG G6 می پردازیم و تفاوت های اساسی شان را توضیح می دهیم.

در ماه فوریه 2017، ال جی از گوشی ال جی جی 6 خود به عنوان پرچمدار نیمه اول سال گذشته رونمایی کرد. ما بسیار تحت تاثیر این گوشی قرار گرفتیم مخصوصا به خاطر این که طرح ناجالب ال جی جی 5 سال 2016 در آن تکرار نشده بود.

اما سامسونگ نیز با گوشی گلگسی اس 8 خود با صفحه تقریبا بدون حاشیه انحنادار دست پر آمده است.  

مقایسه گوشی ال جی جی 6 و گلگسی اس 8 ؛ کدام بهتر است؟

در این جا تمام تفاوت های اساسی بین ال جی جی 6 و سامسونگ گلگسی اس 8 را می بینید. در این مقاله من به سوالات زیر پاسخ خواهم داد:

مقایسه گوشی های ال جی جی 6 و گلگسی اس 8 

  • 1)تفاوت طراحی گوشی گلگسی اس 8 و ال جی جی 6 در چیست؟

  • 2)تفاوت مشخصات lg g6 و galaxy s8 در چیست؟

  • 3)چه چیزی در نرم افزار این دو گوشی جدید است؟
  • 4)کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد؟
  • 5)آیا گوشی ال جی جی 6 مناسب شماست؟

1)مقایسه طراحی LG G6 با Galaxy S8: تفاوت در چیست؟

طراحی مدولار ال جی جی 5 دیگر وجود ندارد. به جای آن، شما طراحی بدنه جدید فلزی ال جی جی 6 را مشاهده می کنید که بدین معناست این گوشی نه تنها فوق العاده مدرن ساخته شده بلکه کاملا مقاوم در آب نیز هست. به عبارت دیگر، اگر گوشی G6 شما در سینک افتاد نیاز نیست خیلی نگران باشید. 

طراحی بدنه جدید، ظاهر این گوشی را کمی صیقلی و در عین حال معمولی نشان می دهد. به علاوه دیگر دوربین برآمده وجود ندارد که همین ظاهر گوشی را تمیز تر می کند درحالی که حاشیه فلزی به آن حس استحکام می بخشد. ال جی جی 6 در رنگ های مشکی، سفید و پلاتینی عرضه می شود.

مقایسه گوشی های ال جی جی 6 و گلگسی اس 8 سامسونگ

اما سامسونگ برای این که از رقیب کره جنوبی خودش بالاتر باشد چه چیزی در آستین دارد؟ خب، سامسونگ هم درست مانند ال جی جی 6 دکمه خانه home را برداشته و جلوی گوشی را تمام صفحه کرده است. اسکنر اثر انگشت اکنون در پشت این گوشی جاسازی شده است.

اما شاید بزرگترین مشخصه طراحی که هر دو گوشی به اشتراک گذاشته اند صفحه نمایش جدید کشیده و بسط یافته است. ال جی یک صفحه نمایش 5.7 اینچی را معرفی کرده است که آن را «چشم انداز کامل-Full Vision» نامیده است. این بدان معناست که دکمه هوم به منظور بزرگ شدن اسکرین و کاهش اندازه حاشیه بدون افزایش سایز گوشی حذف شده است.

سامسونگ نیز با گلگسی اس 8 از «صفحه نمایش بی نهایت» خود پرده برداری کرده که در این گوشی یک صفحه نمایش 5.8 اینچ را در بدنه ای که فقط اندکی بزرگتر از گوشی اس s7 می باشد جای داده است. سامسونگ یک صفحه نمایش انحنادار، اج تو اج را در هر دو گوشی گلگسی اس 8 و اس 8 پلاس به کار برده است.

تصمیم افتضاح اپل برای حذف جک هدفون آیفون 7، در این جا توسط ال جی تکرار نشده است. ال جی جی 6 با پورت 3.5 میلی متری در امتداد پورت USB نوع C برای شارژ تکمیل می شود. سامسونگ نیز این روند را دنبال کرده و جک هدفون را نگهداشته و نیز پورت USB نوع C به کار برده که اولین بار روی گلگسی نوت 7 دیده شد اما در گلگسی اس 7 به کار نرفت.

نتیجه گیری کلی در مورد طراحی جدید ال جی جی 6:

گوشی ال جی g6 نسبت به جی جی 5 طراحی بسیار جذاب تری دارد و به جای این که ترکیب تصنعی فلز و پلاستیک باشد ترکیب زیبای شیشه و فلز است. اما کلا طراحی آشنا و متداولی دارد و تعداد زیادی از گوشی های دیگر نیز از کنار و پشت شبیه آن هستند.

مقایسه گلگسی galaxy s8 و lg g6 ؛ کدام یک بهتر است؟

کناره های صفحه نمایش، هیچ شاخصه طراحی جالبی ندارد و این در مقایسه با سامسونگ اس 8 که کناره های انحنادار دارد شاید یک نقطه ضعف محسوب شود.

2)مقایسه مشخصات ال جی جی 6 و گلگسی اس 8؛ کدام یک قوی تر هستند؟

ال جی گوشی G6 خود را در اوایل سال 2017 به بازار عرضه کرد و در نتیجه مجبور شد بدون پردازنده پیشرو اسنپ دراگون 835 اقدام کند. در عوض، تراشه اندک کندتر و در عین حال قوی Snapdragon 821 در قلب ال جی جی 6 در کنار رم 4 گیگ جای گرفته است.

با این حال سامسونگ گلگسی اس 8 خود را در دو نسخه با تراشه کوالکوم Snapdragon 835 و تراشه Exynos 8995 خودش عرضه کرده است. هر دو پردازنده با استفاده از فرآیند تولید 10nm فوق العاده کارآمد ساخته شده اند که بدین معناست بهبود عملکرد چشم گیر یا کارایی بهتری نسبت به اسنپ دراگون 821 مشاهده خواهید کرد.

همانطور که قبلا نیز ذکر شد از نظر صفحه نمایش، ال جی صفحه نمایش جدید فول ویژن 5.7 اینچی خودش را معرفی کرده است و سامسونگ نیز چیزی مشابه با آن را انجام داده است.

در مورد ال جی، صفحه نمایش جدید کشیده آن نسبت ابعاد غیرمتعارف 18: 19 دارد و رزولوشن 1440x2880 آن نیز غیرعادی است. این بدین معناست که صفحه نمایش آن اساسا دو مربع است که در بالای یکدیگر قرار گرفته اند که روی نحوه نمایش سیستم عامل Android Nougat تاثیر می گذارد و ال جی چند تنظیم در سیستم عامل موبایل گوگل اعمال کرده است تا با با ظاهر گوشی جی 6 سازگار شود.

مقایسه گوشی های ال جی جی lg g6 و galaxy s8

صفحه نمایش سامسونگ 5.8 اینچی گلگسی اس 8 بزرگتر است و در رزولوشن 1440x2960 تراکم پیکسل بیشتر 567ppi دارد.

به علاوه گلگسی اس 8 مجهز به اسکرین از نوع OLED می باشد که یعنی پیکسل ها نور خود را منتشر می کنند و نتیجه اش رنگ سیاه تیره تر و کارایی بهتر انرژی نسبت به اسکرین های از نوع LCD می باشد. در مقابل، ال جی از LCD برای G6 استفاده کرده است، هر چند هنوز هم تحت تاثیر کیفیت نمایش آن قرار گرفته ایم.

فضای ذخیره سازی گوشی سامسونگ S8 با مقدار سخاوتمندانه 64 گیگابایت شروع می شود که یک جهش بزرگ نسبت به 32 گیگ گلگسی اس 7 می باشد. متاسفانه،ال جی جی 6 با مقدار پیش فرض بسیار کمتر 32 گیگا بایت عرضه می شود. در هر دو مورد، گوشی ها فضای ذخیره سازی قابل ارتقا میکرو sd ارائه می کنند.

از نظر باتری، شما در ال جی جی 6 یک باتری 3300mA با تکنولوژی فست شارژ پیدا می کنید و باتری کوچکتر 3000mAh در گلگسی اس 8. با این حال به دلیل وجود تراشه قوی تر روی برد، هنوز هم فرصتی وجود دارد که گلگسی اس 8 بتواند از نظر باتری بر ال جی G6 پیروز شود.

یکی از چیزهایی که این دو گوشی را از هم متمایز می کند دوربین است. دوربین دوگانه روی ال جی جی 6 دو سنسور 13 مگاپیکسلی با تثبیت کنده تصویر نوری(OIS) و یک دیافراگم f/1.8 ارائه می کند. این بدان معناست که از هر دو لنز می توانید به عنوان دوربین اصلی استفاده کنید و ال جی عملکرد خوب دوربین در نور کم را وعده داده است.

عکس برداری با زاویه دید گسترده، که توسط کاربران ال جی جی G5 در سال گذاشته تجربه شد به نظر می رسد که این بار هم در G6 مرکز توجه واقع شده است.

گوشی گلگسی اس 8 تنظیم دوربین سال قبل خود را حفظ کرده است و به خاطر تکنولوژی DualPixel شرکت فوکوس خودکار با سرعت بالا ارائه می کند. به علاوه به عنوان نتیجه ی پردازش تصویر چند فریمی جدید ما بایستی عکس های شارپ تری را انتظار داشته باشیم.

متاسفانه نمی توانیم مقایسه های قطعی تری را تا زمان بررسی کامل هر گوشی ارائه کنیم.

یکی از چیزهایی که ممکن است بحث برانگیز باشد این است که ال جی از ارائه شارژ بی سیم برای مدل های G6 خریداری شده در اروپا چشم پوشی کرده است. اما سامسونگ شارژ بی سیم را در تمام بازارهای خود از جمله بریتانیا ارائه کرده است. به علاوه در سامسونگ اس 8 ما یک اسکنر عنبیه داریم که نسخه تکمیل شده به کار رفته در گلگسی نوت 7 می باشد.

بررسی مشخصات هر دو گوشی در زیر:

مقایسه گلگسی اس 8 و ال جی جی 6

3)مقایسه گوشی های ال جی جی 6 و گلگسی اس 8 از نظر قیمت: کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد؟

قیمت پایه ال جی جی 6 در بازار جهانی 650 دلار است درحالی که گلگسی اس 8 قیمت بالاتر 720 دلار دارد. گوشی جی 5 در زمانی که انتشار یافت با 529 دلار به بازار عرضه شد که تفاوت قیمت آن با g6 زیاد نیست. اما تفاوت قیمت گلگسی اس 8 و سلف آن یعنی گلگسی اس 7 که 569 دلار بود قابل توجه است.

از نظر تئوری و مشخصات، به نظر می رسد که سامسونگ اس 8 سخت افزار بهتری دارد بنابراین کسانی که به دنبال مشخصات رده بالاتر هستند ممکن است نسبت به قیمت بالاتر گلگسی اس 8 مشکلی نداشته باشند.  اما تصمیم مقرون به صرفه تر از نظر ما انتخاب گوشی قدیمی تر یعنی گلگسی اس 7 که اکنون کاهش قیمت چشمگیری داشته است می باشد.

4)مقایسه ال جی جی 6 و گلگسی اس 8 ؛ کدام یک را باید بخرید؟

اگر گوشی ال جی جی 6 را برای خرید در نظر گرفته اید، توصیه های ما به شما این است:

 اگر به دنبال ارتقا گوشی قدیمی تر خود هستید، سامسونگ به نظر می رسد که یکی از بهترین گوشی های 2017 را ارائه می کند اگر موفقیت سال قبل خود را ادامه دهد. گوشی اس 7 نیز فوق العاده بود و به نظر می رسد همه اشکالات آن در s8 بهبود پیدا کرده است.

ال جی جی 6 یک گوشی مستطیلی شکل بدون انحناست که ویژگی های بسیار خوبی دارد اما ما فکر می کنیم برنده این رقابت گلگسی اس 8 می باشد.

مقایسه گلگسی اس 8 و ال جی جی lg g6 : کدام یک مناسب شماست؟

اگر از نظر بودجه مشکل دارید، شاید هیچ کدام از این دو گوشی مناسب شما نباشد، چون هم ال جی جی 6 و هم سامسونگ اس 8 گوشی های پرچمدار هستند و این بدان معناست که این ها جزو گران ترین گزینه های موجود در بازار خواهند بود. با این حال گوشی های ارزان تر و رده متوسط خوب زیادی در بازار وجود دارد. برای مثال، گوشی موتورولا موتو جی Motorola Moto G و حتی ارزان تر از آن که در عین حال گوشی قوی هم است گوشی OnePlus 3T می باشد.

اگر به دنبال جدیدترین و بهترین سخت افزار هستید پس گلگسی اس 8 را انتخاب کنید. اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید، گلگسی اس 8 با آخرین پردازنده یعنی اسنپ دراگون 835 و Exynos 9 عرضه می شود که از لحاظ عملکردی مزیت بهتری خواهد داشت. به علاوه این ویژگی باعث تثبیت جایگاه این گوشی در آینده می شود.

دارندگان گوشی ال جی جی 6 نیز باید با پردازنده اسنپ دراگون 821 سر کنند که ناگفته نماند آن هم تراشه نسبتا قدرتمندی است. با این حال آن هایی که به دنبال جدیدترین هستند سامسونگ را انتخاب کنند.

5)خلاصه ای از مقایسه ال جی جی 6 و گلگسی اس 8: تفاوت در چیست؟

در این جا مرور سریعی از تفاوت ها یبین ال جی جی 6 و گلگسی اس 8 داریم.

طراحی: ال جی با ایجاد گوشی با ظاهر نرم و براق کار ستودنی انجام داده است و نسبت به ال جی جی 5 سال قبل به وضوح پیشرفت داشته است. با این حال یک گوشی با ظاهر خارق العاده نیست.

سامسونگ نیز بعد از طراحی تمیز و مطلوب گلگسی اس 7، با اسکرین تمام صفحه جذاب و لبه های انحنادار ظاهر فوق العاده نرم و شیکی برای اس 8 ساخته است.

مقایسه گوشی های ال جی جی 6 و گلگسی اس 8 : کدام ارزش خرید بالاتری دارد؟

مشخصات: بدون شک هر دو گوشی فوق العاده سریع خواهند بود. ال جی از Snapdragon 821 استفاده می کند که یک تجربه کاربری روان و سریع ارائه می کند. اما سامسونگ به لطف پردازنده اسنپ دراگون 835 که یک تراشه جدیدتر و قوی تر است از جی 6 پیشی می گیرد.

به طور خلاصه، ما از گلگسی اس 8 عملکرد سریع تر را انتظار داریم با این حال احتمالا متوجه تفاوت زیادی در این دو نخواهید شد و هر دو به اندازه کافی سریع عمل می کنند.

قیمت: سامسونگ اس 8 قیمت 720 دلار دارد و ال جی جی 6 نیز با قیمت پایه 650 دلار عرضه می شود.

ارزش خرید: سامسونگ گلگسی اس 8 با قیمت 720 دلار نسبت به 650 دلار فوق العاده گران به نظر می رسد و ما انتظار داریم که ال جی جی 6 در آینده با قیمت پایین تری عرضه شود. با این حال، آن هایی که به دنبال بهترین مشخصات هستند احتمالا سامسونگ مناسب شان است و به احتمال زیاد به پرداخت هزینه بیشتر برای دریافت گوشی لوکس تر تمایل دارند.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم