اخبار، شایعات و تاریخ عرضه ی احتمالی جدیدترین گوشی مایکروسافت Surface phone

نوشته شده در تاریخ1396-11-26 توسط 2055

همان طور که می دانید چند وقتی است اخبار مربوط به جدیدترین گوشی مایکروسافت داغ است. در واقع شایعه ی ساخت این گوشی از سال 2012 وجود داشته که هر سال اخبار جدیدی در مورد آن منتشر می شود. از همان موقع قرار بود گوشی جدید شرکت مایکروسافت بنام Surface phone به بازار عرضه شود که تا به امروز خبری از عرضه ی آن نشده است.

ما کماکان اطلاعات دقیقی در مورد این گوشی نداریم ولی تمامی اخبار و شایعات به روز در مورد آن را جمع کرده ایم و آنها را بیان می کنیم. هم چنین راهکارها و نظرمان را در مورد گوشی های ویندوز و چگونگی خارج شدن این گوشی از زیر سایه ی گوشی های اندرویدی و اپل بیان می کنیم.

تاریخ عرضه ی گوشی Surface phone مایکروسافت

شایعات عرضه ی این گوشی چندین سال است که به گوش می رسد ولی ما هنوز بطور دقیق نمی دانیم که این گوشی وجود دارد یا نه.

خود گوشی به این زودی عرضه نمی شود ولی شنیده ها حاکی از اینست که ماکروسافت با شرکت Pegatron کار می کند تا نسخه ی آزمایشی آن را عرضه کند. ابتدا اعلام شد که این گوشی در اواخر سال 2017 به بازار می آید ولی همان گونه که می دانید این گوشی در سال قبل عرضه نشد.

نظر تیم ماکروتل: اخبار و شایعات پیرامون این گوشی هم چنان داغ است و چندین سال است که به آن دامن می زنند. ولی در حال حاضر جدیدترین اخبار حاکی از آن است که بالاخره این گوشی در سال 2018 عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش گوشی Surface phone مایکروسافت

         صفحه نمایش 5.5 اینچی QHD

         تکنولوژی ClearBlack AMOLED

گوشی های جدید مایکروسافت

در بیشتر خبرها شنیده ایم که گوشی Surface phone صفحه نمایش 5.5 اینچ دارد و رزولوشن آن 1440x2560 خواهد بود البته این خبر اولین بار در سال 2015 منتشر شد و ممکن است خبر موثقی نباشد. در خبری دیگر نیز آمده بود که صفحه نمایش این گوشی دارای تراکم پیکسلی 534 ppi خواهد بود که در صورت وجود بسیار عالی به نظر می رسد (این عدد برای گلکسی Note 8 و iPhone X که پرچم دار سامسونگ و آیفون هستند به ترتیب 521  و 458 ppi می باشد).

هم چنین شایعاتی وجود داشت که صفحه نمایش این گوشی ClearBlack AMOLED خواهد بود که این تکنولوژی انعکاس نور را کاهش می دهد که در برخی از گوشی های لومیا استفاده شده است. اگر چه فناوری AMOLED بیشتر توسط سامسونگ استفاده می شود ولی این تکنولوژی قبلا در گوشی های ویندوز مانند مایکروسافت Lumia 950 نیز بکار رفته است.

نظر تیم ماکروتل: از آنجایی که شاهد استفاده از هر دو تکنولوژی AMOLED و ClearBlack در گوشی های مایکروسافت بوده ایم پس استفاده از آنها در این گوشی نیز ما را متعجب نخواهد کرد. هم چنین چون گوشی های پرچم دار زیادی وجود دارند که صفحه نمایش 5.5 اینچ و رزولوشن 1440x2560 دارند بنابراین این خبر نیز قابل باور است.

طراحی گوشی Surface phone مایکروسافت

  • بدنه ی فلزی

در طراحی این گوشی انتظار بدنه ی پلاستیک رنگی استفاده شده درگوشی های لومیا را نداشته باشید چرا که شنیده ها حاکی از این است که بدنه ی این گوشی از جنس آلومینیوم-منیزیوم یا به عبارتی فلزی خواهد بود.

نظر تیم ماکروتل: هنوز خیلی زود است که در مورد طراحی این گوشی با اطمینان زیاد حرف بزنیم ولی ساخت یک گوشی با ظاهری ویژه و متفاوت با گوشی های لومیا توسط شرکت مایکروسافت معقول به نظر می رسد. بنابراین بدنه ی فلزی بسیار محتمل است.

دوربین و باتری گوشی Surface phone مایکروسافت

  • دوربین 21 مگاپیکسل
  • شارژ بی سیم و خیلی سریع

شنیده ها حاکی از این است که این گوشی دارای دوربین عقب 21 مگاپیکسل و دوربین جلو 8 مگاپیکسل است، البته این خبر اولین بار در سال 2015 منتشر شد و اگر حقیقت داشته باشد، کیفیت دوربین آن از این بیشتر نخواهد بود.

مشخصات گوشی مایکروسافت

در مورد نوع باتری اطلاع دقیقی نداریم ولی شنیده شده که این گوشی از یک تراشه ی Snapdragon 835 استفاده خواهد کرد که از Quick Charge 4 پشتیبانی می کند و احتمالا 20 درصد سریعتر از سیستم Quick Charge 3 موجود در برخی گوشی ها خواهد بود. علاوه بر آن شایعه ی استفاده از شارژ بی سیم نیز شنیده شده است.

نظر تیم ماکروتل: ما انتظار یک دوربین با کیفیت و منحصر بفرد را روی این گوشی داریم ولی روی دوربین 21 مگاپیکسل با توجه به گذشت چندین سال از خبر آن حساب نکنید.

سیستم عامل گوشی Surface phone مایکروسافت

  • یک تراشه ی Snapdragon 835 و 6 گیگابایت RAM
  • تا 128 گیگابایت حافظه

گوشی Surface phone از سیستم عامل ویندوز 10 موبایل که مخصوص مایکروسافت است، استفاده خواهد کرد و انتظار می رود همه ی نرم افزار های دسکتاپ را از طریق Continuum (قابلیت جدیدی که به شما اجازه می دهد گوشی خود را به یک صفحه نمایش وصل کنید و از آن مانند یک کامپیوتر استفاده کنید) اجرا کند.

در حقیقت شنیده شده که مایکروسافت از Surface phone به چشم جایگزین کامپیوتر نگاه می کند و به همین خاطر می خواهد بهترین و امن ترین گوشی را به بازار معرفی کند.

Surface phone

هم چنین خبرها حاکی از آنست که سه نسخه مختلف از این گوشی عرضه خواهد شد: مدل های عمومی، تجاری و پیشرفته. حدس ما این است که مدل اول یک پرچم دار با قیمت معقول، مدل دوم جایگزینی برای BlackBerry و مدل سوم نیز یک گوشی منحصر بفرد برای رقابت با گلکسی Note 8 خواهد بود. البته جایی دیگر شنیده ایم که تنها دو نسخه از این گوشی به نام های Surface Peking و Surface Slavonia وجود خواهد داشت که اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت های آنها در دست نیست.

از نظر مشخصات گوشی نیز صحبت از 6 گیگابایت RAM و یک تراشه ی Snapdragon 835 است که اصلی ترین تراشه ی گوشی های 2017 بود. هم چنین شایعه شده بود که تراشه های Intel که پیش تر آنها را در کامپیوترها دیده ایم روی این گوشی قرار دارند. علاوه بر این صحت از عرضه ی این گوشی در دو ظرفیت 64 گیگابایت و 128 گیگابایت بود.

نظر تیم ماکروتل: مسلما گوشی Surface phone ویژگی ها و خصوصیات یک پرچم دار را خواهد داشت که اگر امسال به بازار بیاید، قاعدتا باید تراشه ی Snapdragon 835 و 4 یا 6 گیگابایت RAM داشته باشد. البته اگر مدل های مختلفی از آن عرضه شود حتما ویژگی های متفاوتی خواهند داشت.

قابلیت های گوشی Surface phone مایکروسافت

  • داشتن کیبورد و قلم
  • اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش
  • پروژکتور خود ساخته

این گوشی قابلیت های بسیاری در مقایسه با گوشی های لومیا خواهد داشت. احتمالا این گوشی از کیبورد و یک قلم بهره خواهد برد که به فروش آن نیز کمک خواهد کرد.

هم چنین مایکروسافت ممکن است یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش این گوشی قرار دهد که مانند آن را در گوشی هایی نظیر گلکسی Note 8 و iPhone 8 دیده ایم. اگر Surface phone مایکروسافت اسکنر اثر انگشت داشته باشد به احتمال زیاد کوچک تر و باریک تر خواهد بود.

علاوه بر این صحبت از یک پروژکتور در این گوشی است که می تواند صفحه نمایش دسکتاپ (برای استفاده با Continuum) را روی هر سطح صاف نمایش دهد. برخی منابع اعلام کرده اند که این پروژکتور بیشتر از یک ساعت قابل استفاده است.

نظر تیم ماکروتل: پشتیبانی Surface phone از کیبورد و قلم با عقل جور در می آید ولی روی اسکنر اثر انگشت خیلی حساب باز نکنید چرا که معمولا عملی نمی شود و به مرحله ی تولید نمی رسد.

قیمت گوشی Surface phone مایکروسافت

شنیده ها حاکی از این است که این گوشی قیمتی بین 700 تا 1100 دلار خواهد داشت که در مقایسه با گوشی های پرچمدار سامسونگ و آیفون قیمت خوبی به نظر می رسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم این قیمت تا چه حد درست خواهد بود.

از آنجایی که گوشی Surface phone مدل قبلی ندارد و قرار است برای اولین بار عرضه شود نمی توانیم در مورد معایب و مزایای نمونه های مشابه آن صحبت کنیم. ولی با توجه به بازار گوشی های هوشمند و قابلیت های آنها می توانیم انتظارات زیر را از این گوشی داشته باشیم تا توان رقابت با گوشی های دیگر را داشته باشد:

1-بهترین گوشی تولید شده از نظر فروش باشد

مایکروسافت قطعا قصد دارد با عرضه ی Surface phone بازار گوشی های هوشمند را در اختیار بگیرد پس حتما باید قیمت آن معقول باشد. البته این شرکت می تواند با معرفی قابلیت های جدید مخصوصا تجربه ی کار با محیط دسکتاپ از طریق Continuum قدم بزرگی در فروش این گوشی بردارد.

2-اسکنر iris را به گوشی اضافه کند

گوشی مایکروسافت Lumia 950 این اسکنر را داشت که دوست داریم مجددا آن را در این گوشی ببینیم البته کیفیت آن باید بهبود یابد تا بتواند سریع، دقیق و در هر زاویه ای استفاده شود. این اسکنرها در حال حاضر خیلی نادر هستند و هنوز جا دارد تا بعنوان اسکنر اثر انگشت رایج شوند ولی اگر مایکروسافت بتواند آن را در گوشی Surface phone قرار دهد قدم بزرگی در این راستا برداشته است.

گوشی های جدید مایکروسافت

1-تمرکز بر کیفیت تماس

آخرین پرچم دار مایکروسافت گوشی Lumia 950 بود که انتظارات اولیه را بخوبی برآورده نکرد، مخصوصا اینکه کیفیت تماس آن ناامید کننده بود. اگر چه مکالمات و تماس های گوشی دیگر بخش اصلی و مهم آن نیستند ولی هم چنین جزء مهم آن است بنابراین انتظار داریم Surface phone کیفیت تماس خوبی داشته باشد.

2-ساخت یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش

یکی از اصلی ترین قابلیت هایی که در اخبار و شایعات مربوط به Surface phone شنیده می شود وجود یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش آن است. اما از آنجاییکه ممکن است ایده ی قرار دادن اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش در گوشی های دیگر اجرا شود، پس زمان عرضه ی این گوشی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اگر مایکروسافت خواهان رقابت با گوشی های iOS و اندرویدی است بایستی قابلیت های جذاب و جدیدی به گوشی خود اضافه کند چرا که ایده های نو و جذاب تعیین کننده ی ذائقه ی کاربران گوشی های هوشمند است.

3-سیستم عامل دوگانه

بزرگترین مانع پیش روی گوشی Surface phone سیستم عامل متفاوت آن یعنی ویندوز خواهد بود چرا که این سیستم عامل در گوشی موبایل هنوز جا نیفتاده است و دلیل آن محدود شدن نرم افزارها می تواند باشد. یک راه حل برای این مسئله، اجرا شدن سیستم عامل اندروید در کنار سیستم عامل ویندوز گوشی است که بتواند به کاربران اجازه دهد هر وقت خواستند آن را سوئیچ کنند. البته احتمال این کار بسیار پایین است چون که مایکروسافت تمرکز خود را بر سیستم عامل خود می گذارد.

علاوه بر موارد فوق، در جایی اشاره شده که این گوشی قابلیت نمایش همزمان دو صفحه نمایش را دارد و می تواند بصورت تبلت نیز درآید. در مورد سیستم عامل آن نیز گفته شده که این گوشی اپلیکیشن های ویندوز 32 بیتی کلاسیک را پشتیبانی می کند. هم چنین شایعه شده که این گوشی پورت USB-C اصلاح شده خواهد داشت که در مقایسه با نمونه های استاندارد موجود باریک تر خواهد بود (2.66 میلی متر در مقابل 3.14 میلی متر). به طور کلی شایعات در مورد این گوشی بسیار زیاد است و تا عرضه نشدن رسمی آن نمی توان راجب آن نظر داد. باید منتظر ماند و دید این شایعات تا چه اندازه درست هستند و گوشی جدید مایکروسافت تا چه حد انتظارات کاربران را برآورده می کند.

 

آیا باید منتظر گوشی Surface phone مایکروسافت باشیم؟

تنها به شرطی که از طرفداران گوشی های مایکروسافت هستید به شما پیشنهاد می کنیم منتظر پرچم دار آن باشید، چرا که این کمپانی در زمینه ی موبایل چندان قوی و معتبر نیست و نمی توانیم با قاطعیت بگوییم که گوشی جدید آن بهتر از مدل های قبلی خواهد بود.

6

هم چنین با توجه به تنوع زیاد گوشی ها در بازار امروز، گوشی جدید باید یارای مقابله با آنها را داشته باشد. در حال حاضر شرکت اپل گوشی های آیفون 8، 8 plus و آیفون X و شرکت سامسونگ نیز گوشی های S8، S8+ و Note 8 را برای طرفداران خود عرضه کرده اند در حالی که از آخرین مدل ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت چندین سال می گذرد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم