تست افتادن آیفون X : آیفون X همان دفعه اول شکستگی قابل توجهی داشت

نوشته شده در تاریخ1396-12-09 توسط 5777

در این مقاله می خواهیم به تست افتادن آیفون X و میزان مقاومت آن در برابر شکستن بپردازیم تا ببینیم این گوشی که بدنه آن ترکیبی از شیشه و استیل ضد زنگ است چقدر در برابر ضربات مقاومت می کند.

اگر به تازگی مبلغ 1000 دلار یا بیشتر برای به دست آوردن آیفون X پرداخت کرده اید، سریعا برای آن کیف یا قاب محافظ بیندازید.

گوشی های دهمین سالگرد اپل با صفحه نمایش تقریبا بدون حاشیه، بدنه پشت شیشه ای و فریم استیل ضد زنگ، ظاهر لوکس و جدیدی دارند. همانند گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، درب پشت آیفون از جنس شیشه ای برای آیفون X قابلیت شارژ بی سیم را فراهم می کند اما فارغ از آن شیشه ای بودن پشت این گوشی یعنی شما باید نگران شکسته نشدن دو سطح(هم عقب و هم جلوی گوشی) باشید.

تست میزان شکنندگی آیفون X

چیزی که شاید ندانید این است که صدمه دیدن آیفون بسیار ناراحت کننده است. چون نه تنها در هنگام خرید آیفون X هزینه گزاف می پردازید بلکه تعمیرات آیفون X نیز بسیار بیشتر از مدل های قبلی آیفون هزینه بردار است.

اگر هزینه اضافی 300 دلار را برای  AppleCare+ نپرداخته باشید تعویض تاچ ال سی دی آیفون X حدود 420 دلار هزینه برمی دارد. تعمیر درب پشت آیفون نیز 819 دلار می شود. توجه داشته باشید که این قیمت ها را برای مقایسه هزینه تعمیرات در برابر قیمت اصلی آیفون X به دلار نوشته ایم. مطمئنا هزینه تعمیرات موبایل در ایران فرق می کند. برای اطلاع از هزینه تعمیر موبایل آیفون X با کارشناسان ما در ماکروتل تماس بگیرید.

با این تفاسیر باید نگران شکستن آیفون X خود باشید و از آن جلوگیری کنید. برای درک میزان شکننده بودن آیفون X، ما چندین گوشی آیفون X را در تست های مقاومت در برابر شکستن، مورد آزمایش قرار می دهیم.

تست خراش برداشتن آیفون X

اکثر صفحه نمایش ها، تاچ ال سی دی آیفون مستعد خراش برداشتن هستند اما از آن جایی که هر دو سطح رو و پشت آیفون X با شیشه پوشانده شده است سطح بالقوه بیشتری برای خراش برداشتن دارد. اما فریم استیلی با کیفیت آیفون X از نظر تئوری به نظر می رسد که در برابر خراش مقاوم تر از فریم آلمینیومی مدل های قبلی باشد.  

برای تست مقاومت در برابر خراش در ابتدا من سعی کردم با کلید منزل که احتمالا یکی از دلایل اصلی خراش برداشتن بسیاری از گوشی هاست روی سطوح آیفون X خراش بیندازم.

برای این تست من هم از رنگ خاکستری(Space Gray) و هم نقره ای(Silver) آیفون X استفاده کردم تا ببینم آیا عامل رنگ می تواند باعث بیشتر به چشم آمدن خراش ها شود یا خیر.

من کلید منزل را با فشار متوسط روی پشت شیشه ای هر دو گوشی مرتب کشیدم، اما این کار نتوانست باعث هیچ صدمه قابل مشاهده شود. همین کار را بر روی فریم استیلی آیفون X تکرار کردم بازهم آسیبی که بتوان آن را با چشم مشاهده کرد ندیدم.

اما زمانی که گلس آیفون را با سمباده دانه متوسط کشیدم، خراش ها قابل مشاهده بود و این خراش ها روی گوشی آیفون X به رنگ Space Gray واضح تر دیده می شود. انجام دادن همین کار بر روی فریم استیلی هیچ سایش قابل مشاهده ای ایجاد نکرد. اما زمانی که گوشی را پشت و رو کردم متوجه شدم صفحه نمایش آن چندین خراش کوچک برداشته به خاطر این که من این گوشی را داشتم روی سطح سرامیکی داشتم تست می کردم.

با این تست دریافتیم که کلید منزل خش های قابل مشاهده ای روی آیفون X برجای نمی گذارد اما کاغذ سمباده خش هایی را بر بدنه آیفون X می نشاند.

تست افتادن آیفون X

بعد از این، من آیفون X خاکستری را به خیابان بردم و روی پیاده رو رها کردم. همانند تمام تست های افتادن برای آیفون 8، اولین تست انداختن ما از فاصله 3 فوت بود که حدودا ارتفاع جیب شلوار اکثر مردم است.

تست افتادن آیفون x

بعد از فقط یک بار انداختن روی پیاده رو، آیفون X آسیب قابل مشاهده ای برداشت. آیفون X ابتدا با پشت به زمین برخورد کرد سپس چرخ کوچکی زد و با صورت روی زمین افتاد، عقب گوشی به سمت صورت من بود بنابراین توانستم آسیب های آن را بلافاصله ببینم. گلس پشت گوشی از سه گوشه در شدت های مختلف و نیز کنار برآمدگی دوربین شکسته بود.

گوشه سمت راست و پایین آیفون X بیشترین صدمه را دیده بود و بزرگترین شکستگی را نسبت به بقیه داشت. حتی استیل روی فریم در این قسمت آسیب دیده بود چون این اولین جایی بود که گوشی به زمین برخورد کرد.

گوشه بالا و راست آیفون نیز ترک کوچکی و فریم نیز در این ناحیه ساییدگی جزئی برداشته بود و یک برآمدگی کوچک روی گوشه چپ و پایین روی گلس مشاهده می شد. این همه آسیب برای اولین تست انداختن جالب نبود.

تست انداختن آیفون X

بعد از آن آیفون X را از همان ارتفاع(3 فوت) انداختم با این تفاوت که این بار از سمت صفحه نمایش آن را به روی زمین انداختم. گوشی بدون هیچ چرخشی با صورت به زمین افتاد. حال به اتفاقی که برای صفحه نمایش آیفون X افتاد می پردازیم.

من می توانستم حتی شکستگی های عمیق تر را ببینم که در اثر این ضربه به صورت مورب در کل پشت گوشی گسترش پیدا کرده بودند. به محض این که گوشی را چرخاندم، متوجه ترک های جدیدی در لبه پایین صفحه نمایش آیفون X شدم. بدترین شکستگی در گوشه راست و پایین آن بود، احتمال از همین جا به زمین خورده بود. من انگشتم را روی نقطه ضربه خورده کشیدم و احساس کردم که چند تکه کوچک گلس شکسته از لبه گوشی پایین افتاد. ترک های انشعابی این ناحیه به شکستگی دیگر لبه پایین صفحه نمایش که نزدیک گوشه چپ آن بود رسیده بودند.

تست انداختن آیفون x

زمانی که صفحه نمایش گوشی را خاموش کردم، متوجه یک شکستگی مویی دیگر در سمت چپ و پایین جایی که دومین ضربه وارد شده بود شدم که از همان جا تا نزدیکی لبه بالای آیفون ادامه پیدا کرده بود.

اگرچه با وجود این شکستگی ها آیفون X هنوز هم به خوبی کار می کرد، اما از نظر ظاهری کاملا شکسته و ترک خورده بود.

میزان شکستن آیفون X

آیفون X احتمالا می تواند در برابر عوامل خراش دهنده(مثل همان کلید درب منزل) دوام بیاورد اما با انداختن آن بدون کیف یا قاب محافظ احتمال هر آسیبی می رود.

ما از این مقاله یاد می گیریم که تنها یک بد افتادن می تواند منجر به شکستن گلس آیفون X شود. با این حال فریم استیلی آن نسبت به سایر گوشی ها در برابر خط و خش مقاوم بیشتری دارد.

شرکت اپل احتمالا در مورد نتایج بالا مطالب زیر را می گوید:«آیفون جدید ما مقاوم طراحی شده اما نابود نشدنی نیست و در تست های سخت دنیای واقعی از بین می رود. آیفون X به خاطر داشتن گلس با لایه تقویت کننده 50 درصد عمیق تر که با فرآیند تبادل یونی دوگانه ساخته و با جوش لیزر داخلی محکم تر شده است و نیز به خاطر ساختمان استیلی و مسی دارای مقاوم ترین گلس نسبت به هر گوشی اسمارت فونی است که تابه حال ساخته شده است و فریم استیلی محکم و باکیفیتی که دور آیفون X را احاطه و محکم کرده است یک آلیاژ خاص طراحی شده توسط اپل است که هم مقاوم تر است و هم خالص تر. اگر کسی در مورد انداختن گوشی آیفون X و خراب کردن آن نگران است، ما پیشنهاد می کنیم از کیف های محافظ زیبایی که برای حفاظت از گوشی های آیفون طراحی شده اند استفاده کنید».

آیا آیفون X شکننده تر از گوشی های قبلی آیفون می باشد؟ گفتن آن دشوار است چرا که هیچ کدام از تست های ما علمی نیستند اما هزینه ای که شما بابت این گوشی و هرگونه تعمیر احتمالی آن می پردازید باعث می شود که افتادن آن اتفاق ناگوارتری باشد.

آیفون X؛ گران قیمت ترین گوشی اپل نیز به راحتی می شکند. نتایج آزمایش ها این بود که صفحه نمایش، فیس آیدی و بدنه پشت شیشه آیفون اگر بیفتند مستعد آسیب هستند، اما صفحه نمایش آیفون X توسط کارشناسان، امتیاز بهترین صفحه نمایش در بین گوشی های تا به حال را گرفته است.

اگرچه اپل ادعا دارد که آیفون X مقاوم ترین شیشه یک گوشی هوشمند را تا به حال داشته است. اما نتایج تست ها نشان می دهد که این گوشی نیز شکننده است و بدتر از آن این که هزینه تعمیر آن به مراتب بالاتر است.

تست افتادن آیفون X 

در تست دیگری آیفون x از ارتفاع 6 فوت یا ارتفاع 180 سانتی متر انداخته شدند. در این تست نیز زمانی که آیفون X از ارتفاع و از سمت پهلو روی آسفالت افتاد، با این که گلس صفحه نمایش آن جان سالم به در برد اما صفحه نمایش مثل قبل خوب کار نمی کند و قدرت تشخیص چهره آن(face id) دیگر قادر به تشخیص نبود. در تست دیگری که آیفون X از همان ارتفاع اما با صورت به زمین افتاد، گلس گوشی خورد شد، صفحه نمایش و فیس آیدی آن دیگر کار نمی کرد و زمانی که گوشی از سمت پشت به زمین انداخته شد شیشه عقب آن کاملا خورد شد.

تست ضربه آیفون X

زمانی که آیفون X را برای مدت 60 ثانیه درون یک جعبه چوبی در حال چرخش انداختیم نیز همانند مرحله قبل شیشه عقب آن شکست و face id آن نیز از کار افتاد.

لازم به ذکر است که گلس گوشی گلگسی s8 نیز مثل آیفون X طبق آزمایش های انجام شده شکننده است.

در برخی دیگر از تست های معتبر مشخص شده که آیفون X در برخی تست های شکستن مخصوصا از نظر گلس عقب، بهتر از آیفون 8 پلاس عمل می کند.

در هر صورت، نتیجه اصلی تمام تست های انداختن این است که فورا برای آیفون X هزاردلاری خود یک کیف محافظ خوب بخرید، چون برخی از تعمیرات آیفون X گاهی به اندازه 2/3 قیمت اصلی خود گوشی خرج برمی دارد.

ناگفته نماد که آیفون X اولین صفحه نمایش OLED در گوشی های اپل را دارد که توسط سامسونگ ساخته شده است. در نتیجه نه تنها بهترین صفحه نمایش گوشی آیفون به حساب می آید بلکه گوی رقابت را از گوشی های خود سامسونگ نیز می رباید.

تست افتادن آیفون X و میزان شکستگی آن

دکتر Raymond M Soneira، مالک شرکت DisplayMate Technologies می گوید:«بر اساس آزمایشات و اندازه گیری های وسیع آزمایشگاهی ما، آیفون X نسبت به تمام گوشی هایی که تاکنون تست کرده ایم بهترین صفحه نمایش گوشی موبایل را دارد که ما به آن امتیاز +A می دهیم. آیفون ایکس یک صفحه نمایش درخور ستایش با درجه بندی کامل تکست و عملکرد عالی می باشد».

بنابراین اگرچه آیفون X، بسیار گران و در عین حال شکننده است اما حداقل دارای بهترین صفحه نمایش در بازار موبایل می باشد.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم