نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy S9

نوشته شده در تاریخ1396-12-12 توسط 2496

ویژگی خوب گوشی سامسونگ Samsung Galaxy S9 دوربین فوق العاده قوی آن است اما از آن جایی که بسیار مشابه با سامسونگ Galaxy S8 که اکنون خیلی ارزان‌تر هست ساخته شده و خصوصیات چندان متمایزی ندارد انتظار می‌رود که محبوبیت آن سریع فروکش کند. این قضاوت در مورد گوشی سامسونگ S9 را کمی سخت می‌کند اما همچنان از یک گوشی عالی چیزی کم ندارد.

بررسی اولیه گوشی گلکسی S9 در دست یا hands-on

به بررسی اولیه گوشی بعد از زمان انتشار hans-on می‌گویند که این بررسی ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت باشد. در این مقاله ما چند ساعتی با گوشی سامسونگ S9 کار کرده‌ایم و تجربیات مان را با شما درمورد نحوه کارکرد و مزایا و معایب آن درمورد صفحه نمایش، باتری، ال سی دی و نحوه شارژ شدن آن به اشتراک می‌گذاریم.  

بررسی اولیه گوشی گلکسی S9 در دست یا hands-on

مازیا و معایب گوشی سامسونگ S9

هر گوشی جدیدی یک‌سری مزایا و معایب دارد. قبل از هرچیز اول به سراغ مزایا و معایب گوشی سامسونگ S9 می‌رویم

مزایا:

  • دوربین خوب
  • نصب حسگر اثر انگشت در جای مناسب‌تر
  • طراحی خوش دست
  • ضد رطوبت بودن

معایب:

  • تفاوت زیادی با s8 ندارد
  • ایموجی AR آن اندکی محدودیت دارد

اگر در حال حاضر به دنبال گوشی اندک متفاوت در بازار می‌گردید، سامسونگ گلگسی اس 9 انتخاب خوبی برای شما نیست. این گوشی طراحی بسیار مشابه با گلگسی Galaxy S8 دارد اما سامسونگ چند تغییر اساسی در نحوه کارکرد گوشی اعمال کرده است.

خصوصیت بارز این گوشی دوربین آن است. در برخی از ویژگی های دوربین Samsung s9 تجدید نظر شده و به چند ویژگی و پردازش جدید و هوشمندانه مجهز شده است. دلیل تمرکز زیاد سامسونگ بر روی دوربین این گوشی این است که این یکی از معدود حوزه هایی است که برندهای گوشی های موبایل می توانند خود را در آن متمایز کنند و سامسونگ به آن برای متقاعد کردن افراد برای ارتقاء گوشی هایشان و خرید گوشی جدید سامسونگ نیاز دارد.

سامسونگ این برند کره جنوبی ایموجی AR را ارائه کرده که اگر بخواهیم صادقانه بگوییم فقط پاسخی برای Animoji اپل است(برای رو کم کردن)، اما توانسته در گوشی s9 برخی اشکالات بیومتریکی که s8 داشت را با اسکن بهتر صورت و انتقال دادن سنسور اثر انگشت به یک مکان مناسب تر حل کند.

مازیا و معایب گوشی Samsung Galaxy S9

با مرور سریعی بر لیست مشخصات این دستگاه در می‌یابیم که تاچ ال سی دی S9 همان صفحه نمایش 5.8 اینچ، رزولوشن(QHD+) و نسبت صفحه (18.5:9) گوشی سامسونگ گلگسی اس 8 را دارد و این تشابهات به همین جا ختم نمی‌شود.

باتری سامسونگ S9 دارای ظرفیت ظرفیت 3000 میلی آمپرساعت است و مقدار رم حافظه داخلی این گوشی از 4 گیگ و 64 گیگ می‌باشد که هر دو با گوشی اس 8 یکسان است. اگرچه جک هدفون و نرخ مقاومت در برابر آب و خاک IP68 در آن حفظ شده است.

پس چه چیز سامسونگ s9 جدید است؟ اول این که تراشه جدید Exynos 9810 در این گوشی به کار رفته است(البته در آمریکا این گوشی با تراشه اسنپ دراگون Snapdragon 845 کوالکوم عرضه می شود). دومین چیز جدید به کارگیری اولین نرم افزار گوگل به شکل اندروید 8 Oreo در این گوشی است و از همه مهمتر دوربین 12MP این گوشی با تکنولوژی دیافراگم دوگانه خود شرکت است.

طراحی گوشی سامسونگ s9 چه فرقی با s8 دارد؟

آیا این ها برای هیجان زده شدن در مورد s9 کافی نبودند؟

بعد از گوشی آیفون X و Galaxy S8 در سال 2017، آمدن Galaxy S9 به بازار سر و صدای چندانی به پا نکرد اگرچه این گوشی هم با اجزای اصلی گوشی های رده بالای بازار ارائه شده است.

تاریخ عرضه و قیمت فروش Samsung Galaxy S9

  • تاریخ عرضه سامسونگ اس 9 برابر با 16 مارس 2018 است
  • تاریخ شروع پیش فروش گلگسی اس 9: 25 فوریه در اروپا و 2 مارس در آمریکا
  • قیمت عرضه گوشی سامسونگ اس 9 برابر با 739 پوند و 719.99 دلار می باشد

تاریخ عرضه سامسونگ s9 روز 16 مارس در سطح جهانی تنظیم شده است اما شما می توانید آن را به صورت پیش فروش خریداری کنید.

پیش فروش سامسونگ s9 از ساعت 7 بعد از ظهر روز 25 فوریه در بخش هایی از اروپا و در 1 مارس در ایالات متحده آغاز شد. از آن جایی که این گوشی در کشورهای اروپایی با چیپ ست خود سامسونگ عرضه می شود با قیمت گران تر به فروش می رسد. گلگسی s9 با قیمت 689 پوند عرضه می شود اما آن هایی که در اروپا هستند باید 50 پوند دیگر پرداخت کنند تا این گوشی به دست شان برسد.

نقد و بررسی ویژگی‌های اصلی سامسونگ Galaxy S9

بررسی طراحی گوشی S9

طراحی گوشی سامسونگ S9

  • همانند سامسونگ s8 ترکیب لوکس فلز-شیشه ای دارد
  • موقعیت قرارگیری اسکنر اثر انگشت آن بهتر است واسپیکرهای استرئو آن با AKG تنظیم شده است

همانطور که در ابتدا نیز ذکر کردیم، سامسونگ S9 با نسخه قبلی گوشی سامسونگ تغییرات چندان زیادی نداشته که بخواهد جای آن را بگیرد.

بدنه‌ی گوشی گلکسی S9

با بازبینی دقیق شاید متوجه شوید که حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش سامسونگ S9 اندکی پایین‌تر تراشیده شده‌اند و این به کاهش ارتفاع کلی گوشی کمک کرده است. این بدان معناست که سامسونگ چند میلی‌متری به عرض و ضخامت گوشی Galaxy S9 افزوده تا اطمینان پیدا کند که تمام اجزای داخلی هنوز هم می‌توانند به خوبی درون گوشی با ابعاد 147.7x 68.7 x 8.5mm جای بگیرند و همچنان قابلیت کار کردن با یک دست را داشته باشد.

با این حال این گوشی نسبت به S8 سنگین‌تر است (168 گرم در مقابل 155 گرم) اما هنوز هم از آیفون X با وزن 174 گرم سبک‌تر است.

ضخامت گوشی Samsung Galaxy S9

سامسونگ صفحه نمایش این گوشی را در حالت خاموشی تیره‌تر ساخته است و سوراخ اسکنر عنبیه را در حاشیه بالای صفحه نمایش مخفی کرده است تا مرز بین صفحه نمایش و حاشیه گوشی را مخفی کند و ظاهر گوشی لوکس‌تر، یکدست‌تر و مینیمالیست‌تر به نظر برسد. 

روی سمت راست گوشی تنها بریدگی روی فریم فلزی، کلید پاور/لاک است درحالی که در طرف مقابل دکمه صدا را در بالای دکمه Bixby پیدا می کنید. بله سامسونگ به کلیدهای میانبر خود دست نزده است.

طراحی بالای گوشی گلکسی S9 سامسونگ

بررسی بدنه گوشی گلکسی S9

خشاب سیم کارت SIM/microSD در لبه بالای گوشی و در لبه پایین آن جک هدفون قرار گرفته که علاقه‌مندان به موسیقی خوشحال خواهند شد که سامسونگ روی این گوشی پرچمدار خود جک هدفون را دریغ نکرده است.

طراحی پایین این گوشی

طراحی گوشی سامسونگ اس 9 چطور است؟

این پورت در امتداد پورت USB نوع C و اسپیکر قرار گرفته که یکی از آن دو همراه دیگری درون ایرپیس جلوی گوشی ساخته شده‌اند. 

سامسونگ اس 9 دو اسپیکر صدای استریو ارائه می دهد و با علم صوت شناسی مطرح اتریشی AKG Acoustics که در حال حاضر متعلق به خود سامسونگ است تنظیم شده تا کیفیت صدا را روی گلگسی اس 9 ارتقا دهد. در ضمن از ویژگی Dolby Atmos نیز پشتیبانی می کند که با صدای 360 درجه(سه بعدی) به شما تجربه همه جانبه‌تری می‌دهد.

ما در زمان در دست گرفتن سامسونگ S9 به چند ترک آهنگ پیش فرض گوش دادیم و صدای آن با افکت صوتی فضایی نسبتا خوب کیفیت فوق العاده عالی داشت.

در حال حاضر گوشی Razer Phone تجربه صوتی فوق العاده ای به کاربران ارائه می‌دهد اما گلگسی S9 از آن سرتر است. صدای آن کمی بلندتر است و باید هم این طور باشد چون سامسونگ می‌گوید صدای اسپیکرهای روی گوشی سامسونگ اس 9 به اندازه 1.5 برابر بیشتر از S8 است.

طراحی پشت S9 - اثر انگشت، دوربین و درب پشت

طراحی اثر انگشت و دوربین گلکسی S9 سامسونگ

نکته مثبت دیگر طراحی S9 موقعیت قرارگیری اسکنر اثر انگشت آن است. ما و بسیاری از شماها نسبت به جای نصب حسگر اثر انگشت روی گوشی‌های سامسونگ اس 8، اس 8 پلاس و نوت 8 سال قبل ناراضی بودیم و خبر خوب این است که شرکت کره‌ای سامسونگ درس عبرت گرفته و موقعیت آن را از کنار سنسور دوربین به زیر آن منتقل کرده است. این موقعیت طبیعی‌تری برای اسکنر است و برای اقدام سریع قفل کردن راحت تر زیر انگشت سبابه قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، پروسه ثبت اثر انگشت نیز ساده‌تر شده است و در گلگسی اس 9 فقط نیاز است تا 3 بار انگشت خود را روی حسگر آن بکشید و این در مقایسه با 16 بار که در گلگسی اس 8 نیاز بود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است.

اگر اسکن اثر انگشت روش مورد علاقه شما نیست و به دنبال روش ایمن‌تر می‌گردید گلگسی اس 9 روش‌های تشخیص چهره و عنبیه چشم را نیز برای شما ارائه کرده است.

به جای دو گزینه بیومتریک جداگانه بودن، این اسکنرهای چشم و چهره موازی با هم کار می‌کنند تا زمان آن لاک کردن(باز کردن قفل) گوشی شما را سریع‌تر کنند و از آن جایی که از دوربین IR (مادون قرمز) استفاده می‌کنند حتی می توانند در تاریکی هم‌چهره و یا چشم شما را تشخیص دهند (درست مانند فیس آیدی آیفون Face ID ).

گوشی سامسونگ S9 در سه رنگ در بازار موجود خواهد بود: مشکی تیره، آبی نفتی و رنگ جدید یاسی. البته در برخی از کشورها نسخه خاکستری تیتانیومی آن نیز به فروش می رسد اما در آمریکا و اروپا  در دسترس نخواهد بود.

رنگ‌های گوشی گلکسی S9

بررسی صفحه نمایش سامسونگ S9

  • صفحه نمایش کران گذر (Infinity Display) سوپر آمولد 5.8 اینچ QHD با نست صفحه 18.5:9 درست همانند گلگسی اس 8
  • کسب امتیاز بالا از نظر دقت رنگ در تحقیقات DisplayMate

وقتی بخواهیم صفحه نمایش گلگسی اس 9 را بررسی کنیم می‌بینیم که هیچ ویژگی منحصر به فرد و متمایزی ندارد چرا که دقیقا مشابه صفحه نمایش S8 ساخته شده است.

این بدان معناست که صفحه نمایش 5.8 اینچ QHD با پنل سوپر آمولد خیره کننده سامسونگ و نسبت صفحه بلندتر 18.5:9 دارد که به نظر می‌رسد این نسبت صفحه بعد از ظاهر شدن در برخی گوشی‌های سال قبل به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به ویژگی متعارف گوشی‌های پرچمدار است.

گوشی سامسونگ S9 نیز مجهز به صفحه نمایش کران‌گذر است یعنی 90 درصد فضای جلوی گوشی به صفحه نمایش اختصاص داده شده و برای تجربه مشاهده عالی حتی حاشیه اندک کمتری نسبت به S8 دارد. لبه های انحنادار(edge) صفحه نمایش، ظاهر لوکسی به گوشی می‌دهد و برای تماشای فیلم و بازی کردن گیم ها عالی است.

سامسونگ استفاده از Galaxy S9 در حالت افقی (landscape) را نیز راحت‌تر کرده است؛ بدین صورت که اکنون کل رابط کاربری می‌چرخد تا با طرح طول صفحه گوشی هماهنگ شود و از این رو از تعداد دفعاتی که برای چرخاندن گوشی بین حالت افقی و عمودی نیاز دارید کاسته می‌شود.

DisplayMate نتایج قابل توجهی از تست کردن صفحه نمایش جدید AMOLED سامسونگ S9 به اشتراک گذاشته است و نتایج نشان دهنده کیفیت فوق‌العاده و بی نظیر این صفحه نمایش است. در حقیقت این شرکت تحقیقاتی متوجه بهبود روشنایی و دقت رنگ S9 در چند حیطه شده که از لحاظ بصری از چیزی که به عنوان کیفیت رنگ پرفکت طبقه بندی می‌شود چیزی کم ندارد.

کیفیت دوربین گوشی سامسونگ اس 9 چگونه است؟

بررسی دوربین عقب سامسونگ S9

  • اولین دیافراگم f/1.5 جهان روی یک گوشی
  • تکنولوژی دیافراگم دوگانه که شبیه چشم انسان کار می‌کند
  • ضبط فیلم حرکت آهسته(slow-motion) در 960fps

نقطه اتکای صحبت در مورد سامسونگ گلگسی اس 9 دوربین و به طور خاص دوربین عقب 12 مگاپیکسلی آن است. دوربین سامسونگ S9 مجهز به تکنولوژی دیافراگم دوگانه سامسونگ است که به دیافراگم دوربین اجازه می‌دهد همانند مردمک چشم انسان با توجه به میزان نور منقبض و یا منبسط شود.

در شرایطی که نور فضا بالای 100 lux (تقریبا از طلوع خورشید به بعد) باشد دوربین Galaxy S9 به طور پیش فرض روی دیافراگم f/2.4 تنظیم می شود که با این کار میزان نوردهی به سنسور کاهش می‌یابد تا از نوردهی بیش از حد (overexposed) عکس‌ها جلوگیری شود.

زمانی که روشنایی به زیر 100 لوکس برسد، دیافراگم روی f/1.5 تنظیم می‌شود و اجازه می‌دهد دوربین گلگسی S9 نور بیشتری دریافت کند (28% بیشتر از نور دوربین گلگسی S8) تا عکس‌های دقیق‌تری بگیرد.

آیا گوشی سامسونگ اس 9 هم مثل اس 8 پر سر و صداست؟

تمایز دوربین S9 فوق العاده خیره کننده بود و ما با قرار دادن و مقایسه عکس‌های گرفته شده توسط سامسونگ S9 و دوربین عالی Google Pixel 2 XL شاهد کیفیت فوق‌العاده خوب دوربین سامسونگ اس 9 بودیم. تکنولوژی به کار رفته در دوربین Galaxy S9 Plus نیز کاملا مطابق همین گوشی است و شما می‌توانید نتایج کاملا یکسانی را با دوربین S9 Plus دریافت کنید.

اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم دوربین سامسونگ Galaxy S9 Plus و S9 دوربین عالی گوشی Pixel 2 XL را به راحتی پشت سر می گذارد.

اما ویژگی‌های خوب دوربین S9 به همین جا ختم نمی شود، سامسونگ S9 تصویر فوق العاده با جزئیات و وضوح بیشتر و نویز کم‌تر می‌گیرد و طبق گفته سامسونگ نسبت به دوربین‌های نسل قبل 30% نویز کمتر دارد.

البته تست دوربین سامسونگ S9 که ما انجام دادیم در محیط کنترل شده بود و ما باید بعدا دوربین گوشی Galaxy S9 را در شرایط دقیق‌تر تست کنیم اما بدیهی است که از همین آزمایشات نیز نتایج شگفت انگیز و غیرقابل انتظار دریافت کردیم.

باز هم قابلیت‌های دوربین سامسونگ S9 به همین جا ختم نمی‌شود.

سامسونگ کیفیت ضبط فیلم حرکت آهسته(slow-motion) خود را نیز با افزایش سرعت فریم تا 960fps بهبود بخشیده تا گوی رقابت را از گوشی‌هایی چون سونی Xperia XZ1 و XZ1 Compact برباید.

فیلم حرکت آهسته در سرعت 960 فریم در ثانیه در 720  پیکسل (HD) ضبط می‌شود درحالی که رزولوشن فیلم اسلوموشن با سرعت 240 فریم در ثانیه را می‌توان با رزولوشن (1080p(Full HD ضبط کرد.

ویژگی هوشمند دیگر که در دوربین S9 به کار رفته است تشخیص حرکت (Motion Detection) می‌باشد. گوشی تمام کارها را انجام می‌دهد تمام چیزی که لازم است شما انجام دهید این است که گوشی را به سمت چیزی که می‌خواهید از آن فیلمبرداری کنید بگیرید. حتی نیاز نیست به دکمه شاتر ضربه بزنید و این به خاطر این است که Galaxy S9 زمانی که حرکتی را احساس کند به طور اتوماتیک شروع به فیلمبرداری می‌کند بنابراین هیچ لحظه‌ی کوتاه و گذرایی از دید دوربین S9 پنهان نمی‌ماند.

در دوربین‌های سونی ویژگی که با آن چالش داشتیم زمان بندی مناسب برای ضبط فیلم حرکت آهسته بود، بنابراین این یک امتیاز خوب برای سامسونگ S9 به حساب می آید. 

دوربین Bixby Vision

  • دوربین Bixby Vision می تواند ترجمه زنده ارائه کند و کالری موجود در غذاها را نشان دهد
  • برای استفاده از قابلیت های آن نیاز به اتصال به اینترنت دارید

بله ویژگی خوب دیگر دوربین Samsung Galaxy S9 دستیار دیجیتالی Bixby Vision می‌باشد. این دستیار هوشمند قبلا در اپلیکیشن دوربین گلگسی اس 8 تکمیل شد اما این بار به چند قابلیت دیگر مجهز شده است.

یکی از قابلیت‌های Bixby Vision حالت ترجمه زنده یا آنلاین است، بدین صورت که دوربین را به سمت یک متن نوشته شده به زبان خارجی بگیرید آنگاه می‌بینید که Galaxy S9 آن کلمات را به طور اتوماتیک به زبان مادری شما ترجمه می‌کند.

در نسخه آزمایشی که به ما نشان داده شد این ویژگی قادر بود از عهده ترجمه متن‌ها در انواع فونت‌ها و سایزها بربیاید البته اگرچه اندکی زمان می‌برد تا لغات را ترجمه کند اما به نظر می‌رسید که خوب کار می‌کند.

ویژگی های مهم گوشی سامسونگ اس 9 کدام است؟

شایان ذکر است که برای استفاده از ترجمه زنده نیاز به اتصال به اینترنت دارید بنابراین اگر در حال گشت و گذار در خارج از کشور بودید حتما باید مرتب اتصال داده خود را چک کنید. 

چیز دیگری که دوربین Bixby می تواند انجام دهد این است که به شما مقدار کالری که در غذای‌تان وجود دارد را می‌گوید، اگرچه ما قادر نبودیم این ویژگی را در طول زمان بررسی در دست (hands-on) این گوشی تست کنیم بنابراین نمی‌توانیم در مورد دقت آن چیزی بگوییم.

در آینده منتظر نقد و بررسی کامل سامسونگ S9 در ماکروتل که قرار است در آن این ویژگی گوشی را تست کنیم باشید.

به علاوه Bixby Vision می تواند شما را موقعیت‌یابی کنند و مکان هایی را برای رفتن شما پیشنهاد دهد و زمانی که دوربین را به سمت هر لندمارک (جانشان) ببرید به شما اطلاعاتی در مورد آن می‌دهد. برای مثال شما با گرفتن دوربین به سمت مجسمه و یا تندیس یکی از میادین شهری می‌توانید به اطلاعات در مورد آن دست پیدا کنید. در ضمن قابلیت آرایش(Make-up) این دوربین به شما اجازه می‌دهد تا دوربین جلوی 8MP را برای اندکی آرایش داشتن در عکس تنظیم کنید.

ایموجی AR

  • پاسخ سامسونگ در برابر Animoji اپل کمی ناپخته به نظر می‌رسد
  • برای ذخیره و به اشتراک گذاری روی اپلیکیشن های شخص ثالث آسان است

یکی از ویژگی های خوب سامسونگ S9 که بازهم مربوط به دوربین آن می شود خصوصیت ایموجی AR Emoji آن است. این واکنشی در مقابل انیموجی آیفون X می باشد اما سامسونگ اس 9 کمی متفاوت عمل می کند بدین صورت که ابتدا باید عکس سلفی بگیرد تا کاراکتر انیمیشنی 3D شبیه به شما ساخته شود.  میزان شباهت شما با کاراکتر انیمیشنی ایجاد شده بسیار متفاوت است و شاید از خودتان بپرسید که واقعا این کاراکتر از روی شما ساخته شده است؟

دوربین فوق العاده سامسونگ اس 9 چه قابلیت هایی دارد؟

شما می‌توانید یک مدل مو، عینک و لباس را برای کاراکتر انیمیشنی AR Emoji خود انتخاب کنید اگرچه گزینه ها به 12 نوع لباس و هفت نوع عینک خلاصه می‌شوند. ما از ظاهر کلی ایموجی AR خودمان راضی نبودیم چرا که مدل مو و لباس آن به طور کامل بازتاب کننده شخصیت ما نبود. البته این ویژگی کمی سرگرم کننده است اما ارائه بهتری در این زمینه انتظار داشتیم.

زمانی که شما مدل مو و لباس خود را تعیین کردید، می توانید به سمت صفحه گوشی نگاه کنید و حالت چهره خود مورد نظر خود را بگیرید و از آن جایی که سامسونگ galaxy S9 بیش از 100 حرکت چهره را پیگیری و ترسیم می کند ایموجی AR شروع به تقلید حالات چهره شما می کند. اگرچه ما متوجه شدیم که حالت چهره آواتار ما اندکی خشن و خشک از کار درآمده است و این به خاطر این است که سامسونگ این قابلیت را تا 18 حرکت چهره واقعی محدود کرده است.

 جمع کردن لب ها(مثلا برای بوس) و ابراز هیجان زده بودن به خوبی از کار در می آید اما در حرکات ظریف تر چهره گاهی اوقات خطا می کند.

ایموجی AR سامسونگ اس 9 چه تفاوتی با انیموجی اپل دارد؟

با این قابلیت شما می‌توانید یک عکس آواتار بگیرید، یا ویدئویی صدا دار ضبط کنید که حاوی صحبت کردن، آواز خواندن یا فریاد کشیدن شما باشد و AR Emoji از این حالات و رفتار شما تقلید میکند. سپس این ها برای به اشتراک گذاری آسان در شبکه های اجتماعی یا اپلیکیشن های پیام رسان به صورت GIF ذخیره می شوند.

ضمنا گوشی سامسونگ اس 9 می تواند 18 پیش نمایش از آواتار شما بسازد و آن ها را به کیبورد گوشی سامسونگ تان اضافه کند. سپس هر زمان که در حال تایپ کردن بودید می توانید به سراغ آن ها بروید تا سریعا و به آسانی احساس خود را با تصویری از خودتان ابراز و به اشتراک بگذارید.

عملکرد و باتری سامسونگ اس 9

  • باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپرساعت عملکرد مشابهی با سامسونگ اس 8 دارد
  • ظرفیت زیاد باتری گوشی S9 باعث می شود که سیستم عامل اندرویدی آن روان کار کند

برای آن‌هایی که به بهبود عمر باتری روی گوشی سامسونگ S9 امید دارند چند خبر بد داریم، این طوری که شما فکر می‌کنید نیست. سامسونگ، گلگسی اس 9 را با باتری 3000 میلی آمپری مشابه با سامسونگ اس 8 مجهز کرده است اما همانطور که گفتیم عملکرد این گوشی بسیار شبیه با سامسونگ S8 می‌باشد. البته این چیز بدی نیست چون سامسونگ گلگسی اس 8 می‌توانست با یک بار شارژ شدن با شارژر اصلی سامسونگ S9 یک روز کامل شارژ نگه دارد (حتی با استفاده متوسط).

منظورمان این است که عمر باتری اس 9 نسبت به اس 8 بهبودی نداشته است.

البته از نظر قدرت پردازنده بهبود داشته چرا که سامسونگ s9 همه جا(به جز آمریکا) با تراشه قوی Exynos 9810 خود سامسونگ عرضه می‌شود.

با توجه به نیاز پشتیبانی شبکه حامل خاص، گوشی های سامسونگ اس 9 عرضه شده در آمریکا برای اطمینان از کارکردن با تمام حامل های اصلی با سیستم روی چیپ Snapdragon 845 پرچمدار کوالکوم عرضه می شوند. هر دو تراشه با 4 گیگ رم که 2 گیگ کمتر از Galaxy S9 Plus می باشد می آید اما هنوز هم برای روان کار کردن سیستم عامل اندروید Android 8 Oreo قدرت کافی دارد.

پشتیبانی از پروژه Treble برای سامسونگ S9 تایید شده است و این بدان معناست که کاربران آن در حالت ایده آل باید جزو اولین کسانی باشند که از نسخه بعدی اندروید بهره‌مند می‌شوند. ممکن است انتظار کشیدن برای این آپدیت جدید اندروید همانطور که دارندگان S8 با Oreo نیز تجربه کردند زیاد طول نکشد.

رابط کاربری تاچ وایز Touchwiz سامسونگ پوسته و شکل ظاهری سیستم عامل Oreo را می سازد، اگرچه این رابط کاربری امروزه در مقایسه با نسخه‌هایی که روی گوشی‌هایی نظیر Galaxy S2 و S3 اجرا می‌شد حضور کمرنگ‌تری دارد. این بدان معناست که اندروید هنوز همان پوسته آشنا را دارد و به صورت روان و طبیعی عمل می‌کند.

64 گیگ حافظه در داخل بدنه Galaxy S9 وجود دارد و در عین حال میکرو SD کارت از افزایش حافظه تا 200 گیگ پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد حافظه داخلی گوشی خود را تا حد زیادی ارتقا دهید.

نتیجه گیری

سامسونگ گلگسی اس 9 یک گوشی پرچمدار فوق العاده است و پتانسیل تبدیل شدن به بهترین گوشی در جهان را دارد. ناگفته نماند که این گوشی بدون شک نسخه کم ارتقا یافته ای از سامسونگ S8 است که باعث می‌شود افزایش قیمت آن نسبت به گلگسی اس 8 قابل توجیه شود و بعید به نظر می‌رسد که بتواند همانند گوشی گلگسی اس 8 قلب مشتریان را برای خرید به تپش دربیاورد. هر چند که سامسونگ اس 9 هم دارای یک ویژگی برجسته می‌باشد و آن دوربین فوق العاده‌اش است.

اگرچه برای فهمیدن این که چقدر دوربین آن خوب کار می‌کند نیاز به تست کردن بیشتری دارید اما علائم اولیه بسیار مثبت هستند. اگر عکاسی با گوشی موبایل برای شما خیلی مهم است پس سامسونگ S9 را در نظر داشته باشید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم