برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

معرفی گوشی Nexus 6 گوگل و بررسی آن

نوشته شده در تاریخ1397-01-23 توسط 1667

گوشی Motorola Nexus 6 که توسط گوگل در سال 2014 به بازار عرضه شد دارای قابلیت های جدیدی بود و به نوعی پیشتاز خط تولید گوشی های هوشمند گوگل بود. اولین بار در سال 2012 شایعه ی ساخت گوشی هوشمند نکسوس توسط موتورلا شنیده شد که پس از دو سال این اتفاق افتاد و باید قبول کرد که گوشی جدید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفت خوبی داشته است. صفحه نمایش 5.96 اینچ، 3 گیگابایت RAM، دوربین 13 مگاپیکسل، باتری 3220mAh، اندروید 5.0 Lollipop، حافظه ی 32/64 گیگابایت از جمله مشخصات این گوشی هستند. تراشه ی Qualcomm Snapdragon 805 ، اسپیکرهای استریو جلو و طراحی جالب گوشی از دیگر ویژگی های شاخص این گوشی هستند.

تاچ و ال سی دی Motorola Nexus 6

همان طور که گفتیم این گوشی دارای اندازه ی صفحه نمایش 5.96 اینچی AMOLED است که رزولوشن آن 2560x1440 پیکسل می باشد و تراکم پیکسلی آن 493ppi است. ماتریس قرار گیری پیکسل های این صفحه نمایش به صورت Diamond Pentile است به صورتی که هر پیکسل دارای چهار زیر-پیکسل است که الگوی قرار گیری آنها RGBG یا قرمز-سبز-آبی-سبز می باشد.
نور صفحه نمایش این گوشی زیاد است ولی در مقایسه با گوشی های دیگر ضعیف است. ماکزیمم نور صفحه نمایش این گوشی حدود 270nits گزارش شده که نسبتا ضعیف است. مثلا ماکزیمم نور صفحه نمایش گوشی های iPhone 6 Plus و گلکسی Note 4 که با این گوشی عرضه شدند به ترتیب 574 و 468nits است. حتی گوشی Nexus 5 نیز در مقایسه با این گوشی نور روشن تر و بهتری دارد. بدلیل AMOLED بودن، نسبت Contrast آن بی نهایت می باشد. هم چنین زاویه ی دید این صفحه نمایش بسیار خوب است و شما می توانید به راحتی با آن کار کنید. البته باید توجه داشته باشید زمانی که از یک زاویه ی کم به گوشی نگاه می کنید، صفحه نمایش گوشی کمی متمایل به رنگ سبز به نظر می رسد. البته از نظر ما این قضیه خیلی بغرنج نیست چون امکان کار با گوشی در این زاویه خیلی کم می باشد.
صفحه نمایش AMOLED این گوشی مانند دیگر صفحه نمایش های AMOLED کمی رنگ ها را بیش از حد اشباع نشان می دهد و به واضحی صفحه نمایش های IPS نیست ولی هم چنان قابل قبول و لذت بخش است.
نسبت کنتراست این صفحه نمایش زیر نور خورشید حدود 3.5 است که تقریبا خوب می باشد. مثلا این نسبت برای گوشی iPhone 6 حدود 3.8 است.
این گوشی در سال 2014 عرضه شد که همزمان گوشی های LG G3،Galaxy S5، iPhone 6، Galaxy Note 4 و Xperia Z Ultra نیز با آن به بازار آمد که در مقایسه با این گوشی ها دارای صفحه نمایش مناسبی بود.

باتری Motorola Nexus 6

گوشی Motorola Nexus 6 دارای باتری جدا نشدنی با ظرفیت 3220mAh است که ظرفیت خوبی به شمار می رود. مثلا باتری گوشی گلکسی Note 4 دارای ظرفیتی مشابه این گوشی است. باتری گوشی iPhone 6 که همزمان با این گوشی عرضه شد دارای ظرفیت 1810mAh می باشد (صفحه نمایش آن 4.7 اینچ است).
اگر بخواهید با این گوشی فیلم یا ویدئو ببینید باتری آن حدود 10 ساعت دوام می آورد. مدت زمان وبگردی با این گوشی نیز حدود 8 ساعت است. هم چنین زمان مکالمه ی 3G با آن حدود 25 ساعت است که یکی از بهترین زمان مکالمه ها را بین گوشی ها دارد. علاوه بر موارد فوق اگر روزانه یک ساعت با گوشی تان وبگردی و مکالمه بکنید و فیلم ببینید، آنگاه باتری گوشی تان تا 70 ساعت دوام می آورد که نتیجه ی بسیار خوبی است.
یکی دیگر از نقاط مثبت این گوشی شارژر منحصر بفرد آن یعنی توربو شارژ است. بدلیل پشتیبانی از تکنولوژی Qualcomm Quick Charge 2.0 ، تنها با 15 دقیقه شارژ کردن گوشی می توانید تا 8 ساعت با آن کار کنید. البته این حالت برای زمانی است که باتری گوشی تان خیلی کم شارژ داشته باشد.
ما توربو شارژ موتورلا را با این گوشی تست کردیم که نتیجه ی جالبی داشت. زمانی که شارژ باتری این گوشی 9 درصد بود آن را بمدت 15 دقیقه به توربو شارژ وصل کردیم که شارژ باتری آن به 30 درصد رسید. یکی از ویژگی های خوب باتری این گوش، زمان فول شارژ شدن کم آن است. در واقع حدود 98 دقیقه طول می کشد تا باتری 3220mAh این گوشی از صفر تا 100 درصد شارژ شود. بین گوشی های هم رده فقط باتری گوشی گلکسی Note 4 زمان فول شارژ شدن مشابه این گوشی دارد. مثلا زمان فول شارژ شدن باتری گوشی LG G3 و iPhone 6 Plus به ترتیب 120 و 170 دقیقه می باشد.
باید اضافه کنیم که این گوشی از شارژ وایرلس Qi نیز پشتیبانی می کند که البته از توربو شارژ کند تر است.

مشکلات Motorola Nexus 6

اگر چه این گوشی دارای ویژگی های خوبی است ولی مانند دیگر گوشی های هوشمند نقاط ضعف و مشکلات خاص خود را دارد که در ادامه به چند مورد از مشکلات و باگ های رایج این گوشی می پردازیم و سعی می کنیم راه حل های برطرف کردن هر یک را نیز بگوییم. البته باید اضافه کنیم که همه ی کاربران این گوشی با مشکلات زیر مواجه نمی شوند ولی موارد زیر جزء رایج ترین مشکلات این گوشی است که کاربران گزارش کرده اند.

1-ریبوت شدن تصادفی گوشی

بسیاری از کاربران این گوشی گزارش داده اند که گوشی شان بدون هیچ دلیلی بصورت اتفاقی ریبوت می شود. حتی برخی گزارش داده اند این اتفاق چندین بار پشت سر هم انجام می گیرد، مثلا پس از ریبوت شدن گوشی و زمان وارد کردن پسورد یا پین کد گوشی مجددا ریبوت می شود.

راه حل های پیشنهادی:

• خراب شدن داده های گوشی تان ممکن است دلیل این مشکل باشد. از هر داده ی مهم گوشی تان بک آپ بگیرید و گوشی را Reset Factory کنید.
• نوتیفیکیشن های فعال را ببندید. این کار بعضی اوقات کارآمد است.
• اپلیکیشن پیام رسان اولیه را غیر فعال کنید و سعی کنید از پیام رسان های جایگزین استفاده کنید.
• سرویس Google Play و GPS را فعال کنید.
• مطمئن شوید گوشی تان کاملا شارژ شده است.
• داده های خراب شده در Cache گوشی را پاک کنید.

2- باگ های مربوط به بلوتوث

بسیاری از کاربران گزارش داده اند که نمی توانند با بلوتوث دستگاه اتصال برقرار کنند.

راه حل های پیشنهادی:

• بلوتوث گوشی را روشن و خاموش کنید.
• اگر مشکل تان حل نشد، وارد تنظیمات گوشی و قسمت Setting-Apps-All-Bluetooth Share شوید و Cache آن را پاک کنید.
• وارد قسمت Bluetooth Share شوید و گزینه ی Clear Data را بزنید.
• پس از پاک کردن داده و Cache گوشی را ریستارت کنید. اگر با این کار بلوتوث گوشی تان درست نشد آن را درحالت Safe Mode بوت کنید.

3- خالی شدن غیر عادی باتری

اگر چه فکر می کردیم باتری بزرگ این گوشی برای کاربران خوب باشد و عمر کافی داشته باشد ولی بعضی کاربران گزارش داده اند که باتری گوشی شان بصورت غیر عادی و خیلی سریع خالی می شود.
راه حل های پیشنهادی:
• اپلیکیشن هایی که در پس زمینه گوشی اجرا می شوند و شارژ زیادی مصرف می کنند را ببندید.
• مطمئن شوید همه ی اپلیکیشن ها به نسخه ی آخر خود آپدیت شده اند.
• سعی کنید اپلیکیشن هایی که خیلی شارژ مصرف می کنند را یکی یکی پاک کنید و ببینید مشکل تان برطرف می شود یا نه.
• در صورت امکان لغزش گوشی را خاموش کنید و نور صفحه را کم کنید.
• پس از پاک کردن اپلیکیشن های پر مصرف، گوشی تان را ریبوت یا Reset Factory کنید. این کار به پاک کردن فایل های آسیب دیده در داده های گوشی تان کمک می کند.

4- ارورهای مربوط به بسته شدن اجباری Cloud Print

برخی کاربران این گوشی گزارش داده اند که حین کار با اپلیکیشن Cloud Print، این اپلیکیشن خود بخود بسته می شود و نمی توانند با آن کار کنند.

راه حل های پیشنهادی:

• اپلیکیشن Cloud Print را آپدیت کنید و مطمئن شوید گوشی تان به روز رسانی شده است.
• وارد قسمت Setting-Apps-All-Cloud Print شوید و هر دو گزینه ی Clear Cache و Clear Data را بزنید.
• گوشی را Reset Factory کنید تا از دست داده های خراب راحت شوید.

5- کافی نبودن روشنایی صفحه نمایش در محیط بیرون

یکی دیگر از مشکلات رایج این گوشی ناکافی بودن نور صفحه نمایش آن برای کار در محیط های روشن و فضای بیرون است. کاربران زیادی گزارش داده اند که در روزهای آفتابی نمی توانند به راحتی با این گوشی کار کنند.

راه حل های پیشنهادی:

• وارد قسمت Setting-Device-Display شوید و تنظیمات آن را تغییر دهید.
• حالت Auto-brightness گوشی را تغییر دهید.
• حالت Adaptive brightness را روشن کنید تا بصورت اتوماتیک میزان نور صفحه نمایش را با توجه به نور اطراف آن تنظیم کند. البته این حالت معمولا به صورت پیش فرض روشن است.

6- دیر شارژ شدن

یکی دیگر از مشکلات رایج این گوشی شارژ شدن آهسته ی باتری آن است که کاربران زیادی آن را گزارش کرده اند.

راه حل های پیشنهادی:

اگر گوشی کند شارژ می شود، هر اپلیکیشن غیر ضروری را ببندید
وقتی که از اپلیکیشن خارج می شوید به جای زدن دکمه ی Home، دو بار دکمه ی Back را بزنید. این کار باعث می شود اپلیکیشن از پس زمینه گوشی بسته شود و از خالی شدن باتری جلوگیری می کند.
زمانی که گوشی تان در شارژ است بازی انجام ندهید، چون بازی ها خیلی شارژ مصرف می کنند.
کابل شارژر را تست کنید و آن را روی یک شارژر دیگر قرار دهید یا شارژر را با گوشی دیگر امتحان کنید.
شارژ از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ را بررسی کنید.
ممکن است یک اپلیکیشن بد عمل می کند و باعث این مشکل شده است. گوشی را در حالت Safe Mode بوت کنید و ببینید سریع تر شارژ می شود یا نه. اگر اپلیکیشنی دلیل این مشکلات بود، گوشی را Reset Factory کنید و اپلیکیشن ها مجددا نصب کنید.

7- کند بودن سیستم عامل

همان طور که گفتیم این گوشی دارای پردازنده ی دو هسته ای 2.7 GHz با تراشه ی Qualcomm Snapdragon 805 است که RAM آن 3 گیگابایت می باشد که باید به اندازه کافی سریع و مناسب باشد. اما برخی کاربران از عملکرد سیستم این گوشی گلایه کرده اند و حتی برخی از آنان تاخیر در اجرای برنامه ها را گزارش داده اند.

راه حل پیشنهادی:

اگر نرم افزار های گوشی تان با تاخیر اجرا می شوند آن را خاموش و روشن کنید، سپس باتری آن را فول شارژ کنید و از گوشی استفاده کنید. البته ممکن است رمز گذاری پیش فرض گوشی باعث کند شدن آن شده باشد. این قابلیت یک حالت ایمنی است که داده های شخصی شما را امن تر می کند ولی روی عملکرد گوشی تاثیر می گذارد. البته امکان غیر فعال کردن این ویژگی امکان پذیر است ولی به شما توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید چون ممکن است اطلاعات شخصی شما لو بروند.

8- تیره بودن دوربین جلو

بسیاری از کاربران نسبت به کیفیت دوربین جلو این گوشی گله کرده اند و ادعا کرده اند حین استفاده از قابلیت Smart Lock Trusted Face یا نرم افزار های مربوط به دوربین جلو با آن مشکل داشته اند و صورت آنها را تیره نشان می داده است مگر زمانی که در محیط های روشن بودند.

راه حل پیشنهادی:

این باگ قطعا نیاز به فیکس شدن دارد که ممکن است بصورت آپدیت برای گوشی بیاید. پس حواستان به آپدیت سیستم (Settings-About phone-System update) باشد. هم چنین ممکن است بصورت آپدیت برای این اپلیکشن بیاید پس آپدیت کردن نرم افزار ها و سیستم گوشی را مد نظر قرار دهید.

9- پایین بودن صدای هدفون

تعداد اندکی از کاربران این گوشی از پایین بودن صدای هدفون در تماس های شان گلایه کرده اند و حتی ماکزیمم صدای گوشی نیز در این حالت جوابگو نبوده است.

راه حل های پیشنهادی:

- مطمئن شوید که هدفون ها را درست در گوشتان قرار داده اید. سپس گوشی تان را کمی جابجا کنید تا نقطه ی مناسب تری برای مکالمه پیدا کنید.
- هدفون ها را از وجود گرد و خاک بررسی کنید. با کمک سشوار می توانید هدفون ها را تمیز کنید.
- گوشی را روی اسپیکر بگذارید و صدای آن را تنظیم کنید، سپس به هدفون برگردید و صدای گوشی را تا آخر کم کنید و مجددا زیاد کنید.

10- هنگ کردن گوشی

برخی کاربران گزارش کرده اند که حین کار با این گوشی راحت نیستند و گوشی پس از مدتی هنگ می کند و درست عمل نمی کند.

راه حل های پیشنهادی:

• گوشی تان را ریستارت کنید.
• نرم افزار ها را آپدیت کنید. برای این وارد Settings>about phone > system updates > check for updates شوید.
• نرم ا فزار Google app را اجرا کنید و تمام نرم افزار های گوشی تان را به روز رسانی کنید.
• نرم افزارهایی که استفاده نمی کنید را ببندید. برای این کار وارد قسمت Settings > apps شوید و نرم افزار هایی که می خواهید ببندید را پیدا کنید سپس گزینه ی Force Stop را بزنید.
• وارد تنظیمات گوشی شوید و در قسمت Storage حجم حافظه ی در دسترس را بررسی کنید. اگر کمتر از 10 درصد از حافظه تان آزاد است باید نرم افزار های غیر ضروری را از روی گوشی تان پاک کنید.
• قدم بعد پاک کردن Cache و Data نرم افزار ها است. برای این کار وارد تنظیمات گوشی شوید و در قسمت Storage آن گزینه ی Cached data را بزنید و سپس Ok را بزنید.
• گوشی تان را در حالت Safe Mode بوت کنید تا مشکل نرم افزاری گوشی را بیابید.
• گوشی تان را Reset factory کنید تا نرم افزار های مشکل دار، تنظیمات شخصی و داده ها پاک شوند.
برای پاک کردن داده، Reset Factory و بوت کردن گوشی Nexus 6 در حالت Safe Mode بصورت زیر عمل کنید:
*پاک کردن Data:
• وارد قسمت Settings-Personal شوید
• گزینه ی Backup and Reset را بزنید
• گزینه ی Factory Data Reset را انتخاب کنید.
• Reset Phone را تایید کنید.
• پسورد یا PIN خود را وارد کنید.
• گزینه ی Delete Everything را بزنید.

*ریست فاکتوری گوشی:

- گوشی را خاموش کنید.
- دکمه ی پایین صدا و دکمه ی Power را همزمان بگیرید تا گوشی روشن شود.
- پس از این کار باید نوشته ی Start با یک فلش را ببینید.
- دکمه ی پایین صدا را دو بار بزنید و دکمه ی Power را بزنید تا وارد حالت Recovery Mode شوید.
- دکمه ی Power را بگیرید سپس دکمه ی بالای صدا را فشار دهید و ول کنید.
- از دکمه های صدا برای انتخاب wipe data / factory reset استفاده کنید.
- گزینه ی Yes-erase all data را با دکمه ی Power انتخاب کنید.
حالت Safe Mode:
- پس از مطمئن شدن از روشن بودن صفحه نمایش، دکمه ی power را بگیرید.
- بخش Power off را از منو انتخاب کنید.
- گزینه ی OK را بزنید تا حالت Safe Mode شروع شود.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم