روش بازنشانی رمز گوشی موبایل سامسونگ

نوشته شده در تاریخ1397-02-01 توسط 24091

روش اول: باز کردن رمز گوشی از طریق حساب گوگل یا Google Account

همان طور که می دانید اکثر گوشی ها به شما اجازه می دهند 5 تا 6 مرتبه رمز خود را وارد کنید و پس از آن مسدود می شود. برای وارد کردن مجدد رمز با این پیام مواجه می شوید که مثلا 30 ثانیه صبر کنید. اگر مطمئن شدید که رمز خود را به یاد نمی آورید، بر روی صفحه روی گزینه ی Forgot Pattern? کلیک کنید. پس از این کار شما وارد صفحه ای می شوید که اطلاعات حساب گوگل شما را می خواهد. در این پنجره نام کاربری (آدرس ایمیل) و پسورد خود را وارد کنید و گزینه ی Sign in را بزنید. پس از این کار شما وارد حساب گوگل خود می شوید و در آنجا می توانید یک رمز جدید برای گوشی تان تعیین کنید. توجه داشته باشید که در این روش شما بایستی به اینترنت (وای فای) وصل باشید وگرنه قادر نخواهید بود وارد حساب گوگل خود شوید.

پس از باز کردن گوشی، پیشنهاد می شود پسوردهای مهم و رایج خود را در جایی نگه دارید و حتی الامکان از این پسوردها استفاده کنید.
اگر اکانت گوگل در گوشی تان ندارید ولی یک حساب سامسونگ (Samsung Account) در گوشی تان درست و قبلا آن را رجیستر کرده اید، می توانید از طریق این حساب رمز گوشی تان را بازیابی کنید. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:
• وارد آدرس (Samsung Find My mobile (https://findmymobile.samsung.com شوید.
• اطلاعات اکانت سامسونگ خود را وارد کنید.
• پس از وارد شدن به اکانت خود بایستی گوشی رجیستر شده تان را در سمت چپ ببینید. این نشان می دهد که گوشی تان روی این اکانت رجیستر شده است.
• در نوار سمت چپ گزینه ی Unlock My Screen را انتخاب کنید.
• گزینه ی Unlock را بزنید و چند ثانیه صبر کنید تا فرایند پایان یاید.
• پس از اتمام فرایند باید یک نوتیفیکیشن مشاهده کنید که به شما می گوشد رمز گوشی تان باز شده است.

روش دوم: گوشی خود را ریست فکتوری کنید

اگر روش بالا جواب نداد و نتوانستید گوشی خود را باز کنید، آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. در برخی سایت ها Hard Reset کردن گوشی نیز پیشنهاد شده است. این روش اگر چه کمی سخت تر است ولی بسیار موثر می باشد. برای ریست فکتوری گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید.
1-ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. سپس دکمه ی پایین صدا و کلید Power / Lock را همزمان برای چند ثانیه بگیرید. این کار باعث بوت شدن سریع گوشی می شود. سپس شما وارد حالت Recovery Mode گوشی می شوید.

2-بالا و پایین کردن گزینه های این حالت تنها با کلید پایین صدا امکان پذیر است. به کمک این کلید گزینه ی wipe data / factory reset را انتخاب کنید. با زدن این گزینه تمامی تنظیمات و داده های روی گوشی پاک می شوند. سپس گوشی تان را ریبوت کنید. با این کار پسورد شما حذف می شود.

زمانی که ریست فکتوری گوشی را با موفقیت به انجام رساندید، قادر خواهید بود بدون وارد کردن پسورد به گوشی تان دسترسی داشته باشید.
البته شدیدا پیشنهاد می کنیم از روش اول استفاده کنید ولی اگر با وارد شدن به حساب گوگل خود مشکل داشتید آنگاه روش دوم را امتحان کنید، هر چند داده های گوشی تان پاک خواهند شد ولی مجددا به گوشی تان دسترسی خواهید داشت. ضمنا بهتر است همیشه از گوشی تان بک آپ گرفته باشید چون هرگز نمی دانید قرار است چه اتفاقی برای گوشی تان بیفتد.

روش سوم: حذف کردن پسورد گوشی بدون از دست دادن داده های آن

اگر حساب گوگل ندارید و نمی خواهید داده های روی گوشی تان پاک شوند، آنگاه باید از نرم افزارهای ریکاوری داده استفاده کنید. نرم افزار dr.fone یکی از بهترین ابزارها برای بازیابی رمز فراموش شده ی گوشی های اندرویدی است. هم چنین با این نرم افزار هیچ داده ای از گوشی تان پاک نمی شود و شما می توانید اطلاعات مخاطبین، عکس ها، ویدئو ها، فایل های صوتی، پیام ها، پوشه ها و ... را بازیابی کنید. کار با این نرم افزار بسیار راحت است که طی چند مرحله ی ساده رمز گوشی شما را بازیابی می کند.

قبل از همه بایستی نرم افزار dr.fun را دانلود کنید.

مرحله 1: برای شروع، نرم افزار dr.fone را اجرا کنید و روی گزینه ی Unlock کلیک کنید.

این ابزار عجیب و غریب به شما کمک می کند تمامی پسوردها، پین کدها و الگوهای گوشی تان برداشته شوند. فقط کافیست گوشی تان را به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کنید و روی دکمه ی Start کلیک کنید تا فرایند برداشتن رمز گوشی شروع شود.

مرحله 2 : حالت Download mode را روی گوشی تان فعال کنید.

برای انجام این کار کافیست دستورالعمل های ساده ی زیر را برای گوشی سامسونگ انجام دهید تا به حالت Download mode بروید

• گوشی سامسونگ خود را خاموش کنید.
• دکمه های Home + Power + دکمه ی پایین صدا را همزمان فشار دهید.
• دکمه ی بالای صدا را فشار دهید تا وارد حالت Download mode شوید.

مرحله 3 : بسته ی ریکاوری (Recovery Package) را به راحتی دانلود کنید.

به محض این که گوشی تان وارد حالت Download Mode شد، شروع به دانلود کردن بسته ی ریکاوری خواهد کرد. شما باید کمی صبر کنید تا دانلود این بسته کامل شود.

مرحله 4 : پسورد گوشی شما برداشته می شود بدون اینکه هیچ داده ای از آن حذف شود.

گوشی سامسونگ شما پس از دانلود کامل بسته ی ریکاوری هیچ پسورد یا رمزی نخواهد داشت. ضمنا این فرایند به هیچ داده ای از گوشی تان آسیب نمی رساند. زمانی که کل این فرایند انجام شود، شما بدون وارد کردن هیچ گونه پسورد یا الگوی رمز به گوشی تان دسترسی خواهید داشت.

به جز روش های فوق شما می توانید از روش های دیگری نیز استفاده کنید. البته ما این روش ها را روی گوشی اندرویدی خود تست نکردیم و نمی توانیم با قطعیت بگوییم که رمز گوشی تان بازیابی خواهد شد. مثلا در یکی از این روش ها شما باید فایل زیپ Pattern Password Disable را روی کامپیوترتان دانلود کنید و آن را روی یک کارت حافظه (SD card) ذخیره کنید. سپس این کارت حافظه را داخل گوشی تان بگذارید و گوشی را به حالت Recovery ریبوت کنید. فایل زیپ را روی کارت حافظه فلش کنید، سپس گوشی را ریبوت کنید. پس از این کار بایستی گوشی تان بدون یک رمز صفحه بوت شود. یکی دیگر از روش ها استفاده از باکس Z3X است که تعمیرکاران از آنها استفاده می کنند.

روش دیگری که ظاهرا مخصوص گوشی های LG است به صورت زیر است:

• کلید صدای بالا را فشار داده و آن را بگیرید تا زمانی که اپلیکیشن Quick Memo اجرا شود.
• چیزهایی را بصورت راندوم داخل آن بیندازید.
• دکمه ی Sharing را بزنید و گزینه ی SmartShare را انتخاب کنید. با انتخاب کردن این گزینه بایستی بلوتوث و وای فای گوشی تان فعال شوند. (در اینجا وای فای مهم تر است)
• مطمئن شوید به یک شبکه ی وای فای نزدیک هستید تا گوشی تان بصورت اتوماتیک به آن وصل شود.
• با این کار گوشی تان آنلاین می شود و شما می توانید روش هایی که نیاز به یک کانکشن داده دارند را امتحان کنید. مثلا آدرس google.com/android/devicemanager را بزنید و وارد اکانت گوگل خود شوید. در قسمت Android Device Manager ، گوشی که نیاز به باز شدن دارد را انتخاب کنید. گزینه ی Lock را بزنید و در پنجره ی ظاهر شده یک رمز موقت وارد کنید. مجددا روی گزینه ی Lock کلیک کنید. اگر عملیات موفقیت آمیز باشد بایستی یک تاییدیه در پایین باکس ببینید که دارای دکمه های Ring، Lock and Erase می باشد. روی گوشی تان باید یک قسمت مربوط به پسورد باشد که شما بایستی رمز موقت خود را وارد کنید. با زدن رمز باید گوشی تان باز شود. پس از باز کردن گوشی حتما وارد تنظیمات آن شوید و یک رمز جدید برای گوشی تان انتخاب کنید.

پس از بازیابی رمز گوشی تان حتما یک رمز جدید برای آن انتخاب کنید و حتما آن را در جایی (مثلا در یک فایل متنی روی کامپیوترتان) ذخیره کنید تا مجددا با این مشکل مواجه نشوید. اگر در مورد روش های فوق سوال داشتید یا روش جدیدی بلد هستید آن را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم