بازیابی اطلاعات آیفون تاچ و ال سی دی شکسته

نوشته شده در تاریخ1397-02-02 توسط 2968

شاید برای خیلی از شما هم اتفاق افتاده باشد که گوشی آیفون از دست‌تان افتاده باشد یا به جسم سفتی برخورد کرده باشد. اگر خیلی خوش شانس باشید ممکن است گوشی‌تان هیچ آسیبی نبیند، اما در بدترین حالت ممکن تاچ و ال سی دی آن خواهد شکست و احتمالا باید آن را تعویض کنید. اولین کاری که می کنید چک کردن گوشی و میزان آسیب آن است. اگر گوشی تان بدجوری آسیب دیده، آن را نزد تعمیرکاران ماهر ببرید و نظر آنها را جویا شوید. به یاد داشته باشید اگر خودتان حرفه‌ای نیستید، به هیچ وجه به گوشی دست نزنید وگرنه صدمه‌ی بیشتری به گوشی خواهید زد.

تاچ ال سی دی آیفون مهم ترین قطعه ی آن است که از آن خیلی استفاده می شود. بنابراین اگر تاچ و ال سی دی گوشی بشکند، عملا گوشی شما بلا استفاده خواهد شد.

زمانی که تاچ و ال سی دی گوشی شما می شکند، ممکن است فکر کنید گوشی‌تان بی استفاده است ولی این درست نیست. در واقع حتی اگر گوشی تان را تعمیر نکرده باشید نیز می توانید به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید. البته شما بایستی قبلا یک بکاپ (آیتونز یا iCloud) از گوشی آیفون خود داشته باشید تا در این گونه مواقع از آن استفاده کنید.

اگر نمی توانید با آیتونز یا iCloud از گوشی تان بکاپ بگیرید یا نمی‌خواهید از آنها استفاده کنید، آنگاه به شما توصیه می کنیم از ابزار Third-Party یا شخص ثالث dr.fone – Backup & Restore (iOS استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد گوشی‌تان را مستقیما اسکن کنید و داده‌های آن را بصورت گزینشی بگیرید.

بازگردانی اطلاعات آیفون تاچ و ال سی دی شکسته با دکترفون

تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1: گوشی آیفون خود را به کامپیوتر وصل کنید و برنامه ی dr.fone اشاره شده را روی کامپیوتر اجرا کنید. سپس گزینه ی Backup & Restore را بزنید.

مرحله 2: پس از اتصال موفق گوشی، برنامه ی dr.fone بصورت خودکار گوشی شما را پیدا خواهد کرد. روی گزینه ی Backup کلیک کنید. سپس نوع فایل ها را برای بکاپ انتخاب کنید و روی گزینه ی Backup کلیک کنید.

مرحله 3: کل فرایند جستجوی فایل ها حدود چند دقیقه طول می کشد (بستگی به حافظه ی گوشی دارد).

اگر سیستم عامل iOS گوشی شما خراب شده است، می توانید از ابزار dr.fone – Repair برای درست کردن آن استفاده کنید. کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1: گزینه‌ی Repair را از منوی برنامه‌ی dr.fone انتخاب کنید. سپس پنجره ی زیر را مشاهده خواهید کرد. روی Start کلیک کنید.

مرحله 2: برنامه بصورت خودکار گوشی آیفون تاچ ال سی دی شکسته شده‌ی شما را بررسی می‌کند. اطلاعات نشان داده شده را تایید کنید و سپس گوشی را در حالت DFU Mode بوت کنید.

به محض این که گوشی در حالت DFU Mode قرار گرفت، برنامه ی dr.fone شروع به دانلود سیستم عامل گوشی خواهد کرد. زمانی که دانلود کامل شد، نیازی نیست کاری انجام دهید. برنامه به تعمیر گوشی آیفون شما ادامه خواهد داد. صبر کنید تا فرایند کامل شود.

زمانی که پنجره ی بالا را دیدید، گوشی شما با موفقیت تعمیر شده است. گوشی را ریستارت و از آن استفاده کنید.

اگر گوشی آیفون مان کاملا شکست چکار کنیم؟

اگر تاچ و ال سی دی گوشی آیفون شما کاملا شکسته شد، راهی برای درست کردن آن وجود ندارد و حتما باید یک تاچ و ال سی دی جدید بخرید. قیمت تاچ و ال سی دی گوشی های آیفون نسبتا گران است و ممکن است از تعویض آن پشیمان شوید و به فکر خرید یک گوشی جدید باشید. حتی اگر گوشی شکسته شده ی خود را نمی خواهید، باز هم داده های خود را در بکاپ های آیتونز یا iCloud فراموش نکنید چون می توانید آنها را داشته باشید. اما چگونه؟

از آنجایی که اپل اجازه نمی دهد داده ها را به غیر از بکاپ های آیتونز و iCloud بگیرید، شما می توانید از یک برنامه ی ریکاوری آیفون حرفه ای مانند (dr.fone – Recovery (iOS برای استخراج داده ها استفاده کنید.

1-ریکاوری داده‌های گوشی آیفون شکسته شده از طریق بکاپ آیتونز

مرحله 1: بکاپ را انتخاب و آن را استخراج کنید.

برنامه ی dr.fone را روی کامپیوتر خود نصب و آن را اجرا کنید. سپس به قسمت Recover بروید. گوشی آیفون شکسته شده ی خود را به کامپیوتر وصل کنید و گزینه ی Recover from iTunes Backup File را انتخاب کنید. در این قسمت شما می توانید تمامی فایل های بکاپ آیتونز موجود را روی کامپیوتر خود ببینید. شما می توانید هر کدام از فایل ها را که خواستید انتخاب کنید تا استخراج شود. کافیست آن را انتخاب کنید و گزینه ی Start Scan را بزنید. برنامه شروع به اسکن و استخراج فایل بکاپ خواهد کرد.

مرحله 2: هر قسمت از بکاپ را خواستید، ریکاوری کنید.

زمانی که اسکن کردن متوقف می شود (معمولا پس از چند ثانیه)، شما می توانید پیش نمایشی از تمامی داده ها در فایل بکاپ(مانند عکس ها، پیام ها، مخاطبین، یادداشت ها و...) را یک به یک مشاهده کنید. هم چنین شما می توانید هر آیتم که خواستید را تیک بزنید و با یک کلیک آن را برگردانید.

2- ریکاوری داده های گوشی آیفون شکسته شده از طریق بکاپ iCloud

مرحله 1: بکاپ iCloud را دانلود و استخراج کنید.

در برنامه ی dr.fone به قسمت Recover from iCloud Backup Files سوئیچ کنید. سپس با وارد کردن اپل ID و پسورد آن وارد حساب iCloud خود شوید. با وارد شدن به حساب خود، تمامی فایل های بکاپ را در iCloud خود خواهید دید. یکی از این فایل ها را انتخاب و با یک کلیک دانلود کنید. پس از آن، شما می توانید استخراج آن را ادامه دهید.

مرحله 2: ریکاوری داده های گوشی آیفون شکسته شده از طریق بکاپ iCloud

دانلود و استخراج فایل بکاپ کمی طول می کشد بنابراین کمی صبر کنید. زمانی که این فرایند متوقف شد، شما می توانید پیش نمایشی از داده ها در فایل بکاپ iCloud خود (عکس ها، مخاطبین، پیام ها، یادداشت ها و ...) را ببینید. در نهایت هر کدام از داده ها را که خواستید، ریکاوری کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم