معرفی نرم افزار های تست سالم بودن باتری گوشی ايفون

نوشته شده در تاریخ1397-02-15 توسط 57895

تست سلامت باتری آیفون

گوشی های دارای سیستم عامل iOS دارای چندین ابزار مفید برای نشان دادن این که چقدر از عمر باتری آیفون تان رفته است و نیز چه اپلیکیشن هایی بیشترین مقدار مصرف را از باتری ایفون شما دارند می باشد. باتری یکی از اجزاء بسیار مهم گوشی است و اپل آیفون یا هر گوشی دیگری بدون باتری مناسب همانند ماشین بدون موتور می ماند. در این مقاله به بررسی چندین راه‌کار برای تست باتری آیفون شما و معرفی چند نرم‌افزار تست باتری پرداخته خواهد شد. با ما همراه باشید.

 

چگونه مشکل کند شدن گوشی های آیفون را با نسخه ی iOS 11.3 درست کنیم؟

سلامت باتری گوشی های آیفون همیشه یکی از دغدغه های کاربران این گوشی ها بوده و هست. سلامت باتری با عمر باتری تفاوت زیادی دارند. در واقع عمر باتری مشخص کننده ی دوام باتری با یک بار شارژ شدن است ولی سلامت باتری میزان کاهش عمر باتری را با گذشت زمان نشان می دهد. پس از انتشار آپدیت iOS 11، کاربران با افت فاحش باتری گوشی های خود مواجه بودند که عملکرد سیستم عامل گوشی در این قضیه بی تاثیر نبود. بسیاری از کاربران گلایه داشتند که باتری گوشی آیفون شان خیلی سریع خالی می شد یا گوشی آیفون آنها بسیار کند شده بود. به همین منظور اپل واکنش فوری نشان داد و به خاطر باگ های آپدیت iOS 11 که بر عمر باتری دستگاه های اپل تاثیر منفی گذاشته بود، حتی عذرخواهی نیز کرد. برای درست کردن این مشکل، اپل فورا نسخه ی iOS 11.3 خود را منتشر کرد که دارای تنظیمات باتری بود. عرضه ی این نسخه باعث برطرف شدن مشکل عملکرد باتری دستگاه های آیفون شد که به نوعی یک آپدیت برای سلامت باتری این دستگاه ها تلقی می شد. برای آشنایی با این آپدیت و چگونگی استفاده از آن با ما همراه باشید.

فرق سلامت باتری با عمر باتری

سلامت باتری با عمر باتری فرق دارد. عمر باتری تعیین می کند که باتری شما با یک بار شارژ شدن چقدر دوام می آورد به عبارت دیگر عمر باتری یعنی مدت زمانی که گوشی ما با هر بار شارژ شدن می تواند دوام بیاورد، اما سلامت باتری تعیین می کند که چه مقدار از عمر باتری شما در گذر زمان کاسته شده است. بعد از یک سال، عمر باتری شما به اندازه زمانی که گوشی را تازه خریده بودید نیست و با گذشت سال به سال نیز از عمر آن کاسته می شود.

اگر تا به حال مجبور شده اید گوشی قدیمی خود را به خاطر این که باتری آن یکی دو ساعت بیشتر شارژ نگه نمی دارد مرتب به شارژ زده باشید، درک می کنید که کم شدن عمر باتری چقدر اذیت کننده است.

سلامت باتری آیفون

چیزی که این مشکل را پیچیده می کند این است که اکثر گوشی ها مخصوصا گوشی های جدید امروزی باتری از نوع غیرقابل تعویض دارند که باز کردن آن راحت نیست و حتما نیاز به ابزارآلات دارد. برای همین زمانی که باتری تان دچار مشکل شد به راحتی نمی توانید باطری جدیدی خریده و با آن تعویض کنید.

خوشبختانه، دو معیار بسیار عالی وجود دارد که می توانید چک کنید و تصویری کلی از سلامت باتری خود داشته باشید. اولین گزینه حداکثر ظرفیت باقی مانده (مجموع شارژی که باتری شما می تواند فراهم کند) و دومی مجموع تعداد چرخه های شارژی که باتری که مصرف شده است.

استفاده از گوشی های آیفون و هر گوشی دیگری با گذشت زمان ظرفیت کلی باتری را کاهش می دهد، اما باتری سالم تر است که تنها چند درصد نسبت به ظرفیت اصلی خود کاهش پیدا کرده باشد.

علاوه بر این، ظرفیت باتری های لیتیوم یونی (آن هایی که اغلب در بیشتر گوشی های هوشمند امروزی یافت می شوند) با هر چرخه شارژ کمی کوچک می شود. اپل می گوید که آن ها طراحی باتری های آیفون را به گونه ای انجام داده اند که بعد از 500 چرخه شارژ حدودا به 80% ظرفیت اولیه خود می رسند.

داده های مربوط به سلامت باتری در تنظیمات iOS در دسترس نیست، بنابراین شما مجبور هستید برای دریافت این اطلاعات تدبیرهای دیگری بیندیشید و ما در زیر چندین روش برای این کار ارائه کرده ایم.

پرسش از پشتیبانی اپل

اپل

در سال های گذشته اگر می خواستید وضعیت سلامت باتری آیفون خود را مشاهده کنید مجبور بودید آن را به یک اپل استور ببرید و به آن ها اجازه دهید یک آزمایش تشخیصی روی آن اجرا کنند. با این حال، این نوع کارها را به صورت غیرحضوری هم می توان انجام داد. بنابراین، شاید بهترین راه برای دریافت این نوع اطلاعات همین باشد.

چندین روش وجود دارد که شما می توانید با پشتیبان اپل ارتباط برقرار کنید. شما می توانید سایت پشتیبانی اپل را مشاهده کنید و با شخصی از طریق تلفنی یا چت تماس براقرار کنید یا مثل تصویر بالا از طریق توییتر به آن ها پیام بدهید.

اصولا، آن ها به شما می گویند که آن ها را DM کنید(پیام مستقیم در توییتر بفرستید) و سپس به شما نسخه iOS و شماره سریال آیفون تان را ارسال می کنند.

سپس آن ها برای شما دسترسی به یک تست آزمایشی را تایید می کنند که در تنظیمات اپلیکیشن تان قرار می گیرد. در حال اجرای این برنامه، شما به نماینده اپل اجازه دسترسی می دهید و آن ها به شما اجازه دسترسی به آمار سلامت باتری را می دهند.

باتری آیفون

تنها نکته منفی این کار این است که اپل برای تعیین سلامت باتری معیار کمیتی و قطعی ارائه نمی کند و به گفتن «به نظر می رسد باتری شما در سلامت کامل است» اکتفا می کند.

اگر به دنبال نظر دومی برای سلامت باتری آیفون خود هستید، چندین روش دیگر نیز برای بررسی سلامت باتری آیفون شما وجود دارد، ولی در نظر داشته باشید که اپل احتمالا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد حتی اگر نتیجه نهایی شان کمی گنگ و مبهم به نظر می رسد.

نرم افزار های تست سالم بودن باتری گوشی ايفون

  •          دریافت معیارهای خاص با اپلیکیشن Battery Life Doctor

تست باتری آیفون

چندین اپلیکیشن وجود دارد که وضعیت باتری شما را درست از گوشی تان بررسی می کند، ولی ما اپلیکیشنی را معرفی می کنیم که رایگان و فوق العاده ساده است و می توانید از اپ استور دانلود کنید.

اگر می توانید چند تبلیغ مزاحم را تحمل کنید، اپلیکیشن Battery Life Doctor قادر است به شما یک صفحه مستقیم و بدون مزاحمت از وضعیت سلامت باتری آیفون تان را نشان دهد. این اپلیکیشن چندین بخش متفاوت دارد اما بخشی که باید روی آن تمرکز کنید«Battery Life» است. روی گزینه «Details» کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد سلامت باتری تان به دست بیاورید.

تست آیفون

در این صفحه، بزرگترین چیزی که توجه تان را جلب می کند یک تصویر گرافیکی بزرگ است که به شما سلامت کلی باتری تان را از طریق عبارات «Perfect»، «Good»، «Bad» و ...نشان می دهد. در زیر تصویر نیز عبارت Wear Level  را به درصد می بینید. این میزان کاهش میزان ظرفیت باتری است. برای مثال اگر 13% را نشان داد یعنی ظرفیت شارژ کلی باتری تان به 87% حداکثر ظرفیت اولیه آیفون تان رسیده است.

تست سلامت آیفون

در زیر تصویر، چند چیز دیگر نیز مشاهده می شود که شامل مقدار شارژ فعلی گوشی تان که البته این گزینه را خود آیفون نیز دارد، ظرفیت شارژ که در بالا ذکر شد و ولتاژ باتری و این که آیا اکنون گوشی تان به شارژ است یا خیر.

قابلیت جدید نسخه ی iOS 11.3 (بتا) Battery Health

زمانی که آپدیت iOS 11 منتشر شد، کاربران نسل قدیمی دستگاه های آیفون مانند گوشی iPhone 6 یا iPhone 7 با تغییر شدید عملکرد باتری دستگا ه های خود مواجه شدند. بازخورد این قضیه بسیار منفی بود که اپل مجبور به عذرخواهی رسمی شد و برای تعویض این باتری ها به کاربران تخفیف داد. دلیل این موضوع آن بود که باتری قادر به برآورده کردن حداکثر نیاز عملکردی دستگاه ها نبود. به همین دلیل، دستگا های آیفون به طور ناخواسته خاموش می شدند.

برای برطرف کردن این مشکل، اپل قابلیت سلامت باتری (Beta) را در آپدیت iOS 11.3 خود معرفی کرد. برای دسترسی به این قابلیت کافیست مسیر Setting > Battery > Battery Health (Beta) را در دستگاه خود دنبال کنید. این قابلیت به شما اجازه خواهد داد وضعیت باتری دستگاه خود را ببینید و عملکرد آن را بصورت خودکار بهینه خواهد کرد. حتی با اینکه قابلیت سلامت باتری iOS 11.3 در یک مرحله ی Beta و آزمایشی قرار دارد ولی نتایج مورد انتظار را برآورده می کند. انتظار داریم این قابلیت با آپدیت های iOS جدید بهتر شود و عملکرد باتری را بهینه تر کند.

چه دستگاه هایی قابلیت سلامت باتری (Battery Health) را خواهند داشت؟

آپدیت iOS 11.3 که با تنظیمات باتری همراه بود، راه حل خوبی برای رفع مشکل کاربران گوشی های iPhone 6 و iPhone 7 بود. این کاربران که از نسخه ی iOS 11 بر روی گوشی های خود استفاده می کردند، با مشکل کند شدن گوشی و خالی شدن سریع باتری گوشی هایشان روبرو بودند که با آپدیت سیستم خود به نسخه ی جدید مشکلات شان برطرف گردید. این آپدیت بر روی دستگاه های جدید و حتی گوشی iPhone 5S نیز سازگار می باشد ولی گوشی iPhone 5S از قابلیت سلامت باتری این آپدیت بهره مند نخواهد بود.

تمامی گوشی های iPhone 6 و نسل جدید دستگاه های آیفون قابلیت سلامت باتری (Beta) نسخه ی iOS 11.3 را خواهند داشت.
اگر گوشی iPhone 5S دارید، این آپدیت را نخواهید گرفت. دستگاه های قدیمی تر نیز با آپدیت iOS 11.3 سازگار نیستند.
دستگاه هایی که این قابلیت را خواهند داشت شامل iPhone SE، iPhone 6، iPhone 6+، iPhone 6s، iPhone 6s+، iPhone 7، iPhone 7+، iPhone 8، iPhone 8+ و iPhone X خواهند بود.

اگر چه گوشی های جدید آیفون (8، 8+ و X) این قابلیت را خواهند داشت ولی با تغییر شدیدی مواجه نخواهند بود چون این گوشی ها خود بخود یک تنظیمات عملکرد باتری بهینه شده دارند.

باتری هلث

طریق عملکرد battery health در آیفون

زمانیکه آیفون‌تان یک خاموشی غیر منتظره را تجربه می‌کند خودش مدیریت توان را فعال می‌کند. زمانیکه دستگاه دوباره روشن و راه اندازی میشود یک اخطار و نوتیفیکیشن این مساله را به شما اعلام خواهد کرد. اخطار تحت این عنوان خواهد بود که "این گوشی آیفون یک خاموشی غیرمنتظره را تجربه کرد چرا که باتری نمیتوانست توان حداکثر موردنیاز را تامین کند. درنتیجه مدیریت عملکرد (Performance Manager) اعمال شد تا به تکرار نشدن دوباره این مشکل کمک کند." اگر به ریسک خاموش شدن دوباره آیفون‌تان اهمیتی نمی‌دهید می‌تواند در بخش مشخص شده در زیر پیام بخوانید که چگونه این حالت را غیرفعال کنید.

باتری آیفون‌تان کارایی حداکثر را پشتیبانی می‌کند

این قابلیت میزان ظرفیت باتری را روی یک مقیاس 0 تا 100 درصد نشان می دهد. زمانی که باتری گوشی آیفون جدید است، این عدد 100 درصد خواهد بود. از آنجایی که باتری های لیتیومی با هر چرخه اندکی تخلیه می شوند، این مقیاس به شما اجازه می دهد بازده کلی باتری را بدانید.

بر اساس گفته ی کارشناسان شرکت اپل، ظرفیت باتری این گوشی ها پس از 500 بار شارژ شدن به 80 درصد ظرفیت اولیه شان می رسد. اگر این قابلیت سلامت باتری آپدیت iOS 11.3 ظرفیت کمتر از 80 درصد را نشان می دهد، آنگاه شما باید یک باتری جدید تهیه کنید.

battery health

اگر باتری هنوز در سلامت خوبی باشد که بتواند توان حداکثر را تامین کند صفحه به شکل بالا خواهد بود .این تصویر به سادگی اشاره می‌کند که باتری ماکزیمم کارایی را که می‌تواند تامین می‌کند. شما نمی‌توانید هیچ گزینه ای را در اینجا فعال یا غیرفعال کنید، این گزینه غیرفعال است. این حالتی است که بعد از آپدیت کردن به ios11.3دستگاه‌تان در آن خواهد بود .

کارایی آیفون‌تان از کار افتاده است یا ضعیف شده است.

باتری آیفون

اگر آیفون‌تان یک خاموشی غیر منتظره را تجربه کند که نتواند حداکثر کارایی خود را ارائه دهد گوشی‌تان توسط مدیریت عملکرد در حالت نشان داده شده قرار می‌گیرد. مدیریت عملکرد دستگاه cpu را به صورت دینامیکی کند می‌‌کند تا بار نیاز به توان حداکثر برروی باتری را کاهش دهد.

اگر نمی‌خواهید که دستگاه کند شود کاربر می‌‌تواند باتری را به صورت فیزیکی باتری را تعویض کند( با پرداخت 29 دلار در طی سال 2018) یا گزینه آن را در آپشن جدید ios11.3 غیرفعال کند.

برای غیرفعال کردن آن گزینه آبی لینک غیر فعال سازی را انتخاب کنید. ممکن است لازم باشد خیلی به صفحه دقت کنید نوشته‌ها بسیار ریز هستند. صفحه آیفون به شکل اسکرین شات زیر خواهد بود که نشان می‌‌دهد مدیریت عملکرد (Performance Manager) غیرفعال شده است.

باتری هلث آیفون

اگر گزینه مدیریت کارای گوشی را غیرفعال کنید دیگر قادر به فعال کردن آن تا دفعه بعد که یک خاموش شدن غیرمنتظره دیگر به دلیل ناتوانی باتری در تامین توان حداکثر رخ بدهد نخواهید بود.

دفعه بعد که یک خاموشی غیرمنتظره مجدد رخ بدهد آیفون به صورت خودکار مدیریت عملکرد گوشی را فعال خواهد کرد. اگر میخواهید از کند شدن دستگاه پس از خاموشی جلوگیری کنید باید هربار پس از این اتفاق مدیریت عملکرد را غیرفعال کنید و نمیتوان یکبار برای همیشه اینکار را نجام داد.

تست باتری آیفون

چگونه سلامت باتری گوشی آیفون خود را بررسی کنیم؟

کاربران گوشی های آیفون پس از گرفتن آپدیت iOS 11.3 می توانند به صورت دستی عملکرد باتری دستگاه های خود را چک کنند و از بهینه بودن آن مطمئن شوند. ابتدا وارد تنظیمات دستگاه خود شوید و از آنجا وارد قسمت Battery شوید. در این قسمت شما می توانید اپلیکیشن هایی که بیشترین مصرف کننده ی شارژ باتری هستند را مشاهده کنید. برای موشکافی بیشتر روی گزینه ی (Battery Health (Beta کلیک کنید که در آنجا دو قابلیت اصلی قابل مشاهده است: ظرفیت ماکزیمم (Maximum Capacity) و توانایی عملکرد حداکثر (Peak Performance Capability) که در ادامه به بررسی این قابلیت ها می پردازیم.

 

  •       ظرفیت ماکزیمم

این قابلیت میزان ظرفیت باتری را روی یک مقیاس 0 تا 100 درصد نشان می دهد. زمانی که باتری گوشی آیفون جدید است، این عدد 100 درصد خواهد بود. از آنجایی که باتری های لیتیومی با هر چرخه اندکی تخلیه می شوند، این مقیاس به شما اجازه می دهد بازده کلی باتری را بدانید.

بر اساس گفته ی کارشناسان شرکت اپل، ظرفیت باتری این گوشی ها پس از 500 بار شارژ شدن به 80 درصد ظرفیت اولیه شان می رسد. اگر این قابلیت سلامت باتری آپدیت iOS 11.3 ظرفیت کمتر از 80 درصد را نشان می دهد، آنگاه شما باید یک باتری جدید تهیه کنید.

 

  •       توانایی عملکرد حداکثر

همان طور که می دانید گوشی هایی مانند iPhone 6 یا iPhone 6s حین اجرا بر روی آپدیت iOS 11 به دفعات خاموش می شوند که دلیل آن عدم کارایی حداکثر این باتری ها است. خوش بختانه تنظیمات باتری نسخه ی iOS 11.3 باعث بهینه شدن عملکرد گوشی ها می شود که مشکل خاموش شدن آنها را برطرف می کند. این تنظیمات به شما اجازه می دهد عملکرد باتری را مشاهده کنید و بفهمید آیا باتری گوشی تان بصورت نرمال کار می کند یا حالت دیگری دارد.

  •       عملکرد نرمال

در قسمت توانایی عملکرد حداکثر باتری می توانید وضعیت حال حاضر عملکرد باتری دستگاه خود را مشاهده کنید. اگر باتری شما از عملکرد نرمالی برخوردار باشد، پیامی مانند زیر دریافت خواهید کرد. در این حالت شما نباید نگران سلامت باتری دستگاه iOS خود باشید و گوشی شما بصورت ناگهانی خاموش نمی شود.

 

  •       عملکرد بیش از حد و سنگین باتری

زمانی که باتری دستگاه شما به یک حالت اضافه بار می رسد و قادر به ارائه ی شارژ کافی برای عملکرد حداکثر گوشی نیست، آنگاه گوشی شما بطور غیر منتظره خاموش خواهد شد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، قابلیت سلامت باتری نسخه ی iOS 11.3 گوشی شما عملکرد باتری را بصورت اتوماتیک مهار می کند. در واقع این قابلیت بطور خودکار یک مدیریت عملکردی را روی باتری اعمال می کند که معمولا با کاهش سرعت گوشی همراه است. در این حالت توانایی عملکرد حداکثر باتری فورا تغییر خواهد کرد و با پیام مشابه زیر مواجه خواهید شد. این پیام بیانگر این نکته است که تنظیمات عملکرد بهتر باتری اعمال شده و گوشی شما به طور غیر منتظره خاموش نخواهد شد.

 

  •       نامعلوم بودن وضعیت باتری

شما می توانید قابلیت مهار عملکرد باتری را بصورت دستی و هر وقت خواستید غیر فعال کنید. بعلاوه اینکه تنظیمات باتری آپدیت iOS 11.3 می تواند مشکلات دیگر باتری دستگاه شما را پیدا کند و به نوعی قابلیت عیب یابی خودکار محسوب می شود. اگر باتری شما قدیمی است یا بصورت درست جاگذاری نشده باشد، آنگاه با پیامی مانند پیام زیر مواجه خواهید شد. این پیام به شما می گوید که دستگاه تان قادر به شناسایی سلامت باتری نیست.

 

  • باتری تخریب شده

علاوه بر موارد فوق، قابلیت سلامت باتری این آپدیت به شما اجازه می دهد بفهمید باتری دستگاه تان تخریب شده یا نه. در این حالت، با پیام زیر مواجه خواهید شد. اگر باتری دستگاه آیفون شما بطور قابل توجهی تخریب شده است، آنگاه باید آن را تعویض کنید. برای خرید و تعویض باتری گوشی های آیفون می توانید از سایت ما دیدن کنید.

 

با استفاده از این تنظیمات باتری که در آپدیت iOS 11.3 هستند، شما می توانید باتری گوشی تان را کنترل کنید و از وضعیت آن بخوبی مطلع شوید.

 

  • بررسی سلامت باتری آیفون با برنامهConsole Appدر مک بوک ها

اگر شما به مک بوک های شرکت اپل نیز دسترسی داشته از طریق برنامهConsole Appمی‌توان سلامت و وضعیت باتری آیفون تان را بررسی کنید. این برنامه یعنیConsoleAppبه طور پیش فرض روی مک بوک های شرکت اپل نصب است، بنابراین برای اجرای آن نیازی به دانلود و نصب برنامه جدید وجود ندارد. تنها نام آن را در مک بوک خود جستجو کنید و سپس آن را اجرا نمایید. جهت تست باتری موبایل آیفونتان آن را با کابل مناسب به مک بوک متصل کنید. حالا مثل عکس فوق در بخش بالایی و سمت راست برنامه Console App و فیلدی که در این قسمت ارائه شده است، عبارتbattery healthرا تایپ کنید (دقت کنید که فاصله‌ای برای تایپ لغات وجود نداشته باشد).

سلامت باتری آیفون

مشاهده خواهید کرد که جزئیات دقیق وضعیت باتری آیفون توسط برنامه Console App نمایش داده خواهد شد. در قسمتی که در عکس فوق مشخص کرده‌ایم می‌توانید وضعیت کلی باتری را مشاهده کنید که عبارت Good به معنای خوب بودن وضعیت آن است. درست در زیر همین عبارت یک جمله با عنوان Current Capacity و یک عدد در کنار آن نمایش داده شده که این عدد ظرفیت عملی و فعلی باتری آیفونتان را نشان می‌دهد. در این مثال عدد 95 ارائه شده که نشان می‌دهد باتری لیتیوم یونی آیفون ما هنوز 95 درصد از ظرفیت  اولیه خود را دارد و فقط 5 درصد از ظرفیت آن کم شده است. بنابراین استفاده از برنامه Console App یکی از بهترین و مناسب ترین روش های تست و بررسی سلامت باتری آیفون های اپل خواهد بود.

 

  • بررسی سلامت باتری آیفون با برنامه  coconut Battery

یکی دیگر از بهترین روش هایی که از طریق آن می‌توان وضعیت باتری آیفون خود و حتی باتری مک بوک اپل تان را بررسی کنید، استفاده از برنامهcoconut Battery می باشد. البته برای استفاده از این برنامه هم نیازمند در اختیار داشتن یک مک بوک خواهید بود. متاسفانه این برنامه به طور پیش فرض در مک بوک نصب نیست و باید آن را دانلود و نصب نمایید. 
بعد از نصب برنامه آن را اجرا کنید و گوشی آیفون تان را با کابل مناسب به مک بوک متصل نمایید. حال در این شرایط می‌توانید وضعیت باتری آیفون تان را بررسی کنید. برای انجام این کار از تب بالایی برنامه گزینه iOS Device را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که جزئیات باتری آیفون نمایش داده می‌شوند.

coconut battery

گزینه Full Charge Capacity که در این مورد که مشاهده می کنید مقدار آن بر روی 96.7 درصد قرار دارد، ظرفیت عملی و فعلی باتری آیفونتان را نشان می‌دهد. یعنی در این مثال باتری لیتیوم یونی آیفون ما چیزی در حدود 3.3 درصد ظرفیت اصلی خود را از دست داده است. با انتخاب گزینه This Mac هم می‌توان وضعیت باتری مک بوک خود را بررسی کنید. بنابراین اگر به مک بوک های اپل دسترسی دارید، برنامه coconutBattery  می‌تواند گزینه خوبی برای تست و بررسی سلامت باتری آیفون باشد.

test iphone

چگونه قابلیت CPU Throttling باتری در نسخه ی iOS 11.3 گوشی های آیفون را خاموش کنیم؟

همان طور که می دانید تنظیمات عملکرد باتری در نسخه ی جدید قادر است قابلیت CPU Throttling آن را بصورت خودکار روشن کند. این قابلیت برخی فرایندهای در حال اجرا در پس زمینه ی گوشی را متوقف می کند تا گوشی شما مجددا خاموش نشود و شارژ کافی برای کارآیی آن فراهم باشد. برخی کاربران این قابلیت را دوست ندارند و تمایل بهخاموش کردن آن دارند. برای خاموش کردن این قابلیت کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

1-از آنجایی که گوشی های آیفون قادر اند قابلیت عملکرد حداکثر باتری را بصورت خودکار فعال کنند، پس شما باید ابتدا وارد Settings > Battery > Battery Health شوید تا آن را ببینید.

2- از قسمت Peak Performance Capability می توانید وضعیت کنونی باتری را ببینید. اگر قابلیت Throttling باتری فعال است، با پیامی مانند زیر مواجه خواهید شد.

3- حال روی گزینه ی disable (شکل بالا) بزنید تا قابلیت CPU throttling خاموش شود.

4- زمانی که این قابلیت غیر فعال شد فورا متوجه خواهید شد و همان طور که در پیام سمت راست (شکل بالا) مشاهده می کنید، شما این قابلیت را بصورت دستی خاموش کرده اید.

معرفی چندین نرم‌افزار دیگر برای تست سلامت باتریآیفون

  •          Battery HD+

 

نرم افزار قابل برنامه ریزی باتری آیفون HD +  یک برنامه‌ی کاربر پسند است. این نیز برای iPads ها مفید است. برای مکالمه، گوش دادن به موسیقی، مرور اینترنت، تماشای ویدئو و غیره با این برنامه می توانید زمان را بدانید. این برنامه همچنین به شما کمک می کند تا سطح توان باتری خود را ردیابی کنید. علاوه بر این، برنامه همچنین هنگامی که آیفون شما کاملا شارژ می شود، هشدار می دهد. با اینکار از مشکلات بوجود آمده به دلیل اضافه بار کردن دستگاه ها اجتناب می شود. علاوه بر این، باتری HD + پشتیبانی از چندین زبان از جمله آفریکانس، انگلیسی، بلغاری، عربی، کرواتی، کاتالان، دانمارکی، چک، استونی، هلندی، فنلاندی، فیلیپینی و غیره را برعهده دارد.

  •          Battery Saver from lin tongtong

اگر شما از سلامت باتری آگاه هستید، می توانید حدس بزنید که چقدر آیفون شما تا چه زمانی به کار خود ادامه خواد داد. Battery Saver from lin tongtong نرم افزار صرفه جویی در باتری برای برنامه آیفون است که بلافاصله شرایط واقعی باتری دستگاه شما را اطالاع داده و به طور کامل از تخلیه آن جلوگیری می کند. این برنامه همچنین وضعیت حافظه دستگاه را به شما می دهد و اجازه می دهد تا از فضای موجود دستگاه آگاه باشید.

  •          Battery Monitor Magic XP

مانیتور باتری XP سحر و جادو است که به شما اجازه ردیابی و در کنار بهبود عمر باتری آیفون شما را می دهد. شما می توانید زمان دقیقی که باتری به شما سرویس داده و یا اینکه چقدر زمان می توانید یک فعالیت خاص را با عمر باتری موجود انجام دهید، مثلا استفاده از Wi-Fi، بازی کردن بازی ها، زمان مکالمه، تماشای فیلم ها، پخش موسیقی و غیره به شما می‌دهد. شما همچنین می توانید بدانید که چه مقدار زمان نیاز به شارژ باتری همراه دارید و درصد باقیمانده باتری را نیز نمایش می‌دهد. همچنین، می توانید هشدار را تنظیم کنید تا زمانی که آیفون به طور کامل شارژ می شود، به شما اطلاع دهد.

  •          Battery Care

این اپلیکیشن یکی از برنامه های باتری IOS برای مراقبت از باتری یک گوشی هوشمند است. راهنمایی های مهم ارائه شده توسط برنامه نه تنها برای گسترش عمر باتری دستگاه مفید است ، بلکه برای شارژ دستگاه به شیوه ای امن نیز مفید است. اطلاعات جامع در مورد باتری به شما کمک می کند تا باتری را با دقت استفاده کنید. علاوه بر این، برنامه از زبان های مختلف مانند فرانسوی، انگلیسی، کره ای، ژاپنی، چینی ساده شده و روسی پشتیبانی می کند.

  •          Battery Saver- iDevice Battery Life

این برنامه برای باتری iOS اطلاعات کافی را فراهم می کند که به شما کمک می کند برنامه های دقیقی از آیفون که باتری را در پس زمینه تخلیه می کنند پیدا کنید. با استفاده از این برنامه، می توانید با نگاهی به استفاده از باتری دستگاه خود، اطلاعات بیشتری را کسب کنید تا فعالیت های تخلیه باتری را بدانید. علاوه بر این، این نرم افزار زمان‌های نهایی را برای فعالیت هایی مانند تماشای ویدئو، مرور وب، زمان مکالمه و غیره می دهد. شما حتی می توانید فضای دیسک موجود را بدانید. این برنامه برای اپل‌واچ نیز قابل دسترس است، که باعث می شود که شما برای تماشای وضعیت باتری خود از ساعت هوشمند خود نیز بتوانید عمل کنید.

  •          iBattery

iBattery شما را با اطلاعات دقیق باتری آیفون خود به روز می کند. فقط بر روی آن کلیک کنید و شما با تمام اطلاعات رزرو شده مواجه خواهید شد. این برنامه همچنین در مورد گوشی کاملا شارژ شده یا خالی شده شما را مطلع می سازد. علاوه بر این، برای داشتن یک نقش مهم در عمر باتری آیفون شما، اطلاعات بیشتری را درباره آیفون خود مانند حافظه کل، حافظه استفاده شده و حافظه غیر فعال نشان می دهد. از آنجا که هیچ اتصالی به اینترنت مورد نیاز نیست، این برنامه رایگان برای استفاده است.

 

استاندارد طلایی تست‌های باتری

بهترین راه برای داشتن گزارش و آمار دقیق از باتری‌تان تماس گرفتن با اپل و درخواست تشخیص مستقیم از طریق دستگاه‌تان است. می‌توانید این‌کار را از طریق تنظیم یک درخواست در فروشگاه اپل یا از طریق ارتباط برقرار کردن با پشتیبانی آنلاین اپل انجام دهید.

تست استاندارد آیفون

با رضایت شما آنها می‌توانند از راه دور فرایند تشخیصی را برروی دستگاهتان اجرا کنند و تصویری واضح از آمار و جزئیات باتری‌تان داشته باشید. اگر با باتری‌تان مشکلی داشته اید این روش احتمالا بهترین روش برای دریافتن این مساله است که در باتری‌تان چه چیزی می‌گذرد است.

اجرا کردن این تست‌ها روی دستگاههای نو تقریبا بی فایده است اما می‌تواند در گوشی‌های قدیمی‌تر خود مشکلی با کارایی داشته اید، مفید باشد. اگر این چنین مشکلی داشته اید می‌توانید بعضی از این تست‌ها را اجرا کنید تا بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

سوال و جواب های مربوط به قابلیت سلامت باتری گوشی های آیفون

از آنجایی که آپدیت iOS 11.3 گوشی های آیفون کاملا جدید است، کاربران زیادی در مورد ویژگی های آن سوال می پرسند که برای درک بهتر آن لیستی از سوال های رایج و جواب آنها را برای شما آماده کرده ایم.

1-آیا می توان قابلیتthrottlingرا بصورت دستی روشن کرد؟

خیر. در حالی که گزینه ای برای خاموش کردن دستی قابلیتthrottlingوجود دارد ولی این گزینه بصورت خودکار فعال می شود. در واقع اگر باتری شما با مشکلی مواجه شود، گوشی شما ترجیح می دهد قابلیتCPUthrottlingرا روشن کند تا اینکه گوشی را ریستارت کند. هم چنین بدلیل اینکه تنظیمات عملکرد حداکثر باتری بصورت یک کلید نیست، پس شما نمی توانید آن را روشن / خاموش کنید. ضمنا تنها زمانی این قابلیت فعال خواهد شد که گوشی شما تشخیص دهد باتری آن قادر به ارائه ی کارآیی حداکثر نیست.

2- اگر این قابلیت را خاموش کردیم ولی گوشی مان هم چنان کند بود چکار کنیم؟

اگر چه قابلیت جدید آپدیتiOS 11.3 قادر به بهینه سازی عملکرد باتری گوشی آیفون است، اما نمی تواند سرعت پردازش آن را بصورت خودکار بهبود بخشد. این قابلیت می تواند تاخیر و خاموش شدن ناگهانی گوشی را درست کند ولی تضمین نمی کنیم که سرعت گوشی را نیز بهبود بخشد. اگر مشکل گوشی مربوط به ولتاژ، داغ شدن بیش از حد و ... باشد، آنگاه این قابلیت نمی تواند مشکل گوشی را برطرف سازد.

3- چگونه بدانیم باتری گوشی مان تحت تاثیر قرار گرفته است؟

قابلیت ظرفیت ماکزیمم باتری گوشی های آیفون که در آپدیتiOS 11.3 وجود دارد به شما اجازه می دهد وضعیت کنونی باتری تان را بدانید. اگر ظرفیت باتری کمتر از 80 درصد است آنگاه احتمالا باتری تان مشکلی دارد و شما باید آن را تعویض کنید. البته باید اضافه کنیم که اگر ظرفیت باتری شما 100 درصد نیز باشد باز هم قابلیت throttling آن روشن خواهد شد.

پس از آشنایی با تنظیمات قابلیت جدید باتری گوشی های آیفون که در نسخه یiOS 11.3 آن وجود دارد، شما می توانید به راحتی از قابلیت پیشرفته ی آن استفاده کنید. اگر چه این قابلیت ایده آل ترین روش برای حل مشکل باتری گوشی های آیفون نیست ولی گام حیاتی برای رهایی از مشکلات عمده ی آن به شمار می آید. قابلیت سلامت باتری تنها در نسخه ی بتا (iOS 11.3) وجود دارد و انتظار می رود با نسخه های جدید بهبود یابد. در کل پیشنهاد می کنیم گوشی تان را به نسخه یiOS 11.3 آپدیت کنید تا از این قابلیت منحصر بفرد عملکرد باتری بهره مند شوید. آپدیت نسخه ی جدید آیفون و برخورداری از قابلیت تنظیم عملکرد باتری آن برای کاربران گوشی های قدیمی تر آیفون (نسل قبلiPhone 8) شدیدا توصیه می شود. حال که با ویژگی ها و مشخصات این قابلیت آشنا شده اید، وقت آن رسیده تا قابلیت فوق را بر روی گوشی یا دستگاه آیفون خود امتحان کنید و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

 

اگر باتری گوشی آیفون خراب بود چه کنیم؟

اگر بعد از بررسی های لازم با روش های متخلف به این نتیجه رسیدید که باتری آیفون شما وضعیت خوبی ندارد بهتر است به فکر تعویض آن باشید. زیرا درصورتی که باتری مناسبی درون دستگاه آیفون شما نباشد، کارایی آن به شدت کاهش می یابد، کند شدن ، خاموش شدن بصورت خود به خودی ، خالی شدن باتری به یکباره از مشکلات باتری های نامناسب می باشند که باید تعویض شوند.

تعویض باتری آیفون ها از رایج ترین تعمیرات این گوشی های موبایل محسوب می‌شود و باتوجه به خاصیت باتری های لیتیوم یونی هر چند سال یک بار ( 2 الی 3 سال یکبال ) باید انجام گیرد. خوشبختانه هزینه تعویض باتری آیفون ها خیلی زیاد نیست و شما با صرف مبلغی مناسب و معقول قادر به انجام تعویض باتری ها موبایل خود خواهید بود. نکته‌ای که باید برای تعویض باتری آیفون حتما به آن دقت کنید مربوط به بکارگیری یک باتری اورجینال و اصل در گوشی می‌شود که بتواند انرژی مورد نیاز دستگاه را با بهترین کیفیت ممکن تامین کند. متاسفانه این روزها باتری های فیک و جعلی زیادی در بازار عرضه می‌شوند.

فراموش نکنید که یک باتری جعلی و فیک علاوه بر اینکه کیفیت عملکرد مطلوبی نخواهد داشت، حتی می‌تواند خطرآفرین هم شود و ریسک بروز حوادثی همچون آتش گرفتن و انفجاری گوشی (به ویژه در حین شارژ) را افزایش دهد. بنابراین حتما تعویض باتری آیفون خود را با مرجعی قابل اعتماد واگذار کنید ذکر این مورد الزامی است که در انتخاب باتری ، از باتری های اروجینال استفاده کرده و از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. زیرا کیفیت باتری نیز در عمر باتری و شارژ دهی بسیار متفاوت خواهد بود.

باتری آیفون

ماکروتل مرکز تخصصی و تعویض قطعات اصلی موبایل و تبلت با 13 سال سابقه در عرصه تعویض و تعمیر قطعات انواع گوشی های آیفون ، سامسونگ و... آماده خدمت رسانی به شما کاربران عزیز می باشد تا کاربران عزیز در کمترین زمان چه در تهران و چه در شهرستان ها اقدام به خرید و یا تعویض قطعات اورجینال گوشی های موبایل خود اقدام نمایید.

تحویل و تعویض فوری قطعات

تست باتری های آیفون با بروز ترین دستگاه های موجود

امکان مراجعه حضوری و یا ارسال به شهرستان ها

اورجینال بودن تمامی قطعات

 

2 نظر
  • Hosein

    Hosein 1397-07-09

    سلام من باتري گوشيم رو عوض كردم شارژ دهيش عالي شد . مدلش آيفون ٦ اس هست با ورژن اي او اس١٢ . اما بعد از تعويض باتري در تنظيمات باتري گزينه ي maximum capacity هيچ چيزي نمايش نميده . ميشه راهنمايي كنيد !؟؟؟ ميخوام عدد عمر مفيد باتري رو ببينم

    • 1397-07-09

      سلام وقت بخیر
      بعضی باتری ها وقتی تعویض میشن سلامت باتری رو نشون نمیدن شما میتونید از اپلیکیشن Battery life برای اطلاع از خراب یا سالم بودن باتری استفاده کنید
      موفق باشید

  • 1
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم