چگونه تقلبی بودن گوشی گلکسی Note 8 را تشخیص دهیم

نوشته شده در تاریخ1397-02-16 توسط 8638

بالاخره انتظارها به پایان رسید و پرچمدار سری نوت سامسونگ یعنی گلکسی Note 8 به بازار آمد. این گوشی با قابلیت های زیادی عرضه شد که کاربران را به خود جذب کرد. اگر این گوشی را خریده اید و نسبت به اصل بودن آن مطمئن نیستید کافیست راهنمای زیر را بخوانید.

در اینجا قصد داریم لیستی از نشانه های درست و اصل بودن گوشی را برایتان توضیح دهیم تا شک تان برطرف شود. هم چنین این راهنما به شما کمک می کند ویژگی ها و قابلیت های منحصر بفرد این گوشی را بدانید.

1-جعبه ی گوشی را بررسی کنید.

اولین قدم بررسی مشخصات گوشی مانند اندازه ی صفحه نمایش، شماره ی مدل، مشخصات RAM و غیره بر روی جعبه ی آن است. شما می توانید با مراجعه به سایت رسمی سامسونگ این مشخصات را با مشخصات درج شده روی جعبه ی گوشی مطابقت دهید. ضمنا کیفیت جعبه و خراب بودن آن را نیز نگاه کنید.

2- لوازم جانبی را مطابقت دهید.

پس از باز کردن جعبه ی گوشی، لوازم جانبی همراه گوشی را با وبسایت رسمی سامسونگ مقایسه کنید و از درست بودن آنها مطمئن شوید. لوازم جانبی دارای رنگ های عجیب و مدل اشتباه جزء رایج ترین نشانه های جعلی بودن آنها است. مثلا همراه گوشی باید کابل USB-Type C باشد و هیچ گونه برچسبی روی آن قرار گرفته نباشد.

3- وزن گوشی:

گوشی های تقلبی معمولا کمی سنگین تر از گوشی های اصل و اورجینال هستند. گوشی اورجینال گلکسی Note 8 باید وزنی معادل 195 گرم داشته باشد. گوشی های تقلبی کمی سنگین تر هستند و با مقایسه ی آنها با گوشی های اورجینال به راحتی متوجه این موضوع خواهید شد.

4- مکان سنسورها:

مطمئن شوید که مکان سنسورها و دوربین پشت گوشی درست است. شما باید فلش LED و سنسور ضربان قلب را در وسط و پشت گوشی ببینید و سنسور اثر انگشت را در سمت راست و دوربین را سمت چپ آن مشاهده کنید.

5- قلم لمسی S Pen:

قلم گوشی را از لحاظ ظاهری چک کنید و ببینید دکمه ی روی آن کار می کند یا نه. ضمنا اگر با بیرون آوردن قلم از گوشی مشکل داشتید یا قلم روی گوشی بخوبی جواب نداد، آنگاه گوشی شما تقلبی است. هم چنین باید بدانید که دیجیتایزر بکار رفته در این قلم گران ترین و پیچیده ترین جزء این گوشی است. وارد تنظیمات گوشی شوید و از قسمت Advanced Features > S Pen آن گزینه ی Air View را روشن کنید. سپس قلم را حدود نیم اینچ (یک سانت) بالای صفحه ی گوشی نوت بگیرید، بدون اینکه صفحه نمایش را لمس کنید. شما باید یک نشانگر دایره ای در جایی که قلم به آن اشاره دارد مشاهده کنید. این قابلیت فقط برای گوشی های اورجینال است. در واقع گوشی های تقلبی قادر به تشخیص قلم نیستند تا زمانی که قلم به صفحه نمایش گوشی برخورد کند.

6- سنسورهای تشخیص چهره و اثر انگشت تقلبی:

اگر سنسورهای تشخیص چهره و اثر انگشت گوشی تقلبی باشند خیلی راحت تشخیص داده می شوند. مثلا یک انگشت خود را اسکن کنید و سپس سعی کنید گوشی خود را با انگشتان دیگرتان باز کنید. اگر گوشی با هر انگشت شما باز شد یعنی اینکه سنسور آن خراب و تقلبی است. همین کار را با اسکنرهای دیگر گوشی انجام دهید و از اصل بودن آنها مطمئن شوید.

7- صفحه نمایش و دوربین:

صفحه نمایش گوشی Note 8 باید بهترین چیزی باشد که تا بحال دیده اید چون کیفیت فوق العاده ای دارد. اگر دیدید صفحه نمایش گوشی تان بی نظیر نیست و کمی تیره وتار به نظر می رسد مطمئن شوید که تقلبی است. همین موضوع درباره ی دوربین این گوشی وجود دارد چون عکس های گرفته شده با دوربین این گوشی باید فوق العاده واضح و دارای رزولوشن بالا باشند. ضمنا کیفیت فیلم و ویدئوهای ضبط شده با این دوربین باید بی نظیر باشد. کیفیت تصویر و وضوح رنگ این صفحه نمایش بسیار عالی است. ضمنا تاچ و ال سی دی گوشی گلکسی Note 8 کمی منحنی است. در حقیقت گلس گوشی در لبه های آن انحنا وجود دارد ولی خود صفحه نمایش منحنی نیست. در واقع ظاهر صفحه ی گوشی باید مانند شکل زیر باشد:

8- سرعت گوشی:

گوشی های تقلبی بر خلاف گوشی اصل بسیار کندتر هستند و معمولا دستورات را با تاخیر اجرا می کنند. گوشی اصل Note 8 بسیار حساس و تیز است و کار با قلم آن نیز بسیار لذت بخش می باشد. در واقع پردازنده ی گوشی های اصل خیلی قوی است که به راحتی قابل تشخیص می باشد.

9- اپلیکیشن Benchmark AnTu Tu را امتحان کنید.

این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. سپس مشخصات داخل گوشی را در نوار info آن مشاهده کنید. شما می توانید این مشخصات را با مشخصات گوشی گلکسی Note 8 که در سایت سامسونگ آمده مقایسه کنید. هم چنین پیشنهاد می کنیم ابزار های دیگر که سخت افزار گوشی را اسکن می کنند را نیز امتحان کنید چون بعضی مواقع سازندگان گوشی های تقلبی ابزارهای اسکن گوشی را گمراه می کنند. در نهایت نتایج این اپلیکیشن ها را با هم و با مشخصات سایت سامسونگ مطابقت دهید.

10- نرم افزار Smart Switch:

در اینترنت جستجو کنید و این برنامه را دانلود کنید. سپس گوشی تان را به کامپیوتر وصل کنید. گوشی Note 8 اورجینال توسط Smart Switch تشخیص داده خواهد شد. شما می توانید این برنامه را باز کنید و اطلاعات مربوط به گوشی تان را تایید کنید. اگر گوشی نشان داده نشد آنگاه یعنی اینکه تقلبی است.

11- شماره سریال IMEI گوشی را بررسی کنید.

همان طور که می دانید این کد 15 رقمی شناسه ی گوشی است که با شماره گیری کد *#06# مشخص می شود. شما می توانید این کد را در سایت های بررسی IMEI گوشی های سامسونگ وارد کنید و از مشخصات گوشی و اصل بودن آن مطلع شوید.
روش های بالا به عنوان اصولی ترین روش های تشخیص گوشی تقلبی گلکسی Note 8 شناخته می شوند که معمولا برای هر گوشی دیگری نیز کارآیی دارند. اگر روش جدید، پیشنهاد یا نظری دارید لطفا آن را با ما در میان بگذارید.

2 نظر
  • ناشناس

    ناشناس 1398-01-17

    دوست عزیز که این مقله زیبا را نوشتی این مقاله صحیح نمی باشد چرا چون که الان گوشی های کپی در کشور آمریکا وجود دارد که از نظر ضاهر و امکانات و حتی اپلیکیشن ها و همه چیز هاش یکی است حتی با بنجمارک Antutu. هم نمیشه فهمید و کد بیلد نامبر و حتی imei هم change می‌کنند الان یکی از بحث ها تو شرکت سامسونگ همین هست که چطور بعضی از افراد گوشی اصلی را با قیمت کمتر از خود کارخانه ارزه می کنند و جالبه بدونی که حتی cpu هاشون هم Snapdragon 855 است و قلم اصل هم روش سوار می‌شود چون قطعه سیم اتصال آن ها مانند اصلی است تمام این مقاله به نظر من ارزش نداره چون صحیح نیست و به صورت نسبی است همین الان داخل بازار ایران این جور گوشی ها داره به عنوان اصلی فروش میره و حتی خود رئیس سامسونگ هم نمیتونه تشخیص بده که اصل یا فیک چون هیچ تفاوتی به جز عمر قطعات ندارند حتی من تمام چیز هاشون را چک کردم که میگم الکی از خودم در نمی‌آورم

    • 1398-01-17

      سلام
      این مقاله برای خیلی وقت پیش هست و بخاطر درخواست زیاد کاربران قرار گرفته و از منابع معتبر جهانی این مطالب ترجمه شده. احتمالا این چیزی که شما میفرمایید نسل جدید گوشیهای کپی هستش و بسیار جالب بود. تشکر میکنم از وقتی که گذاشتین برای خوندن مقاله ما و بخاطر اطلاعاتی که در اختیارمون قرار دادین ممنونم

  • 1
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم