تبدیل گوشی های سامسونگ به مودم وای فای

نوشته شده در تاریخ1397-02-18 توسط 10108

گوشی های هوشمند گلکسی سامسونگ بسیار متنوع اند؛ از Galaxy Star گرفته تا Galaxy Note 8 که آخرین مدل هوشمند از گوشی های گلکسی است.

سیستم عامل همه ی گوشی های گلکسی، اندروید است؛ همه ی گوشی های اندرویدی هوشمند، از نسخه Gingerbread تا آخرین نسخه اندروید، قابلیت اتصال USB و اتصال وای فای را دارند. قابلیت اتصال وای فای به معنی اشتراگ گذاری اینترنت با دستگاه هایی که وای فای دارند نیست، بلکه منظور به اشتراک گذاشتن اینترنت از طریق کابل USB می باشد.

قصد داریم در این پست نحوه ی استفاده از گوشی های هوشمند گلکسی به عنوان مودم را از طریق اتصال USB همانند اتصال وای فای، آموزش دهیم. این روش که در آن اینترنت گوشی از طریق اتصال USB به کامپیوتر انجام می شود بر روی تمامی گوشی های هوشمند سامسونگ با سیستم عامل اندروید قابل انجام است، از جمله این گوشی ها می توان به Galaxy Note 3, Galaxy S4, Galaxy S3, Galaxy S4 mini, Galaxy S3 Mini, Galaxy S advance, Galaxy S duos, Galaxy S Duos 2, Galaxy Y, Galaxy Y duos, Galaxy Core, Galaxy Quattro, Galaxy S2, Galaxy S5 و Galaxy Grand Prime اشاره کرد. در ادامه به چگونگی نحوه ی اتصال به اینترنت از طریق گوشی های گلکسی سامسونگ می پردازیم.

استفاده از گوشی های گلکسی سامسونگ به عنوان WiFi Hotspot:

چنان چه گفته شد گوشی های گلکسی سامسونگ می توانند به عنوان مودم برای کامپیوترهایی که قابلیت اتصال وای فای یا WiFi adaptor دارند، استفاده شوند. برای استفاده از گوشی گلکسی به عنوام مودم وایرلس، لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

گام اول: ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی بروید و اینترنت داده گوشی را فعال نمایید. توجه داشته باشید که هزینه ی اینترنت مورد استفاده به وسیله ی اپراتور گوشی محاسبه خواهد شد.
گام دوم: مجددا به قسمت تنظیمات رفته و روی قسمت Tethering and Portable hotspot گوشی کلیک کنید.
گام سوم: با روشن کردن کلید تغییر وضعیت، Hotspot گوشی فعال می شود.
گام چهارم: مجددا روی Tethering and Portable hotspot کلیک کنید تا نام کاربری و پسورد قابل مشاهده شود.
گام پنجم: اکنون شبکه وای فای گوشی برای تمامی دستگاه هایی که قابلیت اتصال وای فای دارند، با استفاده از نام کاربری و پسورد قابل استفاده خواهد بود.

استفاده از گوشی های گلکسی سامسونگ به عنوان مودم با استفاده از کابل USB:

برای استفاده از گوشی های سامسونگ به عنوان مودم، لازم است درایورهای سامسونگ را روی کامپیوتر خود نصب کنید. سامسونگ، درایور مستقلی برای گوشی ندارد. شما می توانید به جای درایور، برنامه ی Samsung Kies PC suite را نصب کنید که درایورهای سامسونگ را پشتیبانی می کند (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به How to download free Samsung Kies PC suite. مراجعه کنید).

گام اول: پس از نصب برنامه ی Samsung Kies PC suite، با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل شوید. نصب و پیکربندی درایورهای مورد نیاز گوشی ممکن است کمی زمان ببرد.
گام دوم: پس از اتصال به کامپیوتر، وارد تنظیمات گوشی شوید و اینترنت داده گوشی را فعال نمایید. توجه داشته باشید که هزینه ی اینترنت مورد استفاده به وسیله ی اپراتور گوشی محاسبه خواهد شد.
گام سوم: مجددا به قسمت تنظیمات رفته و روی قسمتTethering and Portable hotspot گوشی کلیک کنید.
گام چهارم: در این مرحله با کلیک روی مربع سمت راست، گزینه ی USB tethering را فعال کنید.
گام پنجم: حالا گوشی شما برای کامپیوتر مانند مودم عمل می کند و شما می توانید از اینترنت داده های گوشی بر روی کامپیوتر استفاده کنید.

برای درک بهتر این موضوع، نحوه ی استفاده از گوشی های گلکسی نوت 8 به عنوان مودم با استفاده از کابل USB را به صورت گام به گام همراه با شکل توضیح می دهیم:

گام اول: گوشی خود را با استفاده از کابل به به لپ تاپ متصل کنید.

گام دوم: به قسمت تنظیمات گوشی بروید.

گام سوم: گزینه ی More Setting را انتخاب کنید.

گام چهارم: به قسمت Mobile networks بروید و روی آن کلیک کنید.

گام پنجم: گزینه ی Mobile data را روشن کنید.

گام ششم: یک مرحله به عقب برگردید.

گام هفتم: اکنون گزینه ی Tethering and portable hotspot را انتخاب کنید.

گام هشتم: گزینه ی مربوط به USB tethering در سمت راست را انتخاب کنید.

گام نهم: اکنون شما در قسمت سمت راست و بالای گوشی آیکونی را مشاهده می کنید که نشان از فعال بودن USB Tethering است.

اکنون شما می توانید از اینترنت داده های گوشی در لپ تاپ خود استفاده کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم