5 اشکال رایج تاچ آیدی Touch ID و روش اصلاح آن

نوشته شده در تاریخ1396-04-02 توسط 78549

اشکالات رایج تاچ آیدی Touch ID زمانی اتفاق می افتد که تاچ آیدی کار نمی کند یا در تشخیص اثر انگشت دچار اشتباه می شود. راهکارهای آسانی برای حل بیشتر اشکالات مربوط به تاچ آیدی وجود دارد و اگر تاچ آیدی را از زمان خرید گوشی آیفون خود ریست نکرده باشید راه حل خیلی ساده ای برای آن وجود دارد. به علاوه ما شما را در مورد مشکلاتی چون کار نکردن تاچ آیدی روی MacBook Pro نیز راهنمایی می کنیم.

تاچ آیدی نام رسمی برای اثر انگشت خوان(اسکنر اثر انگشت) بر روی آیفون و آیپد است. تاچ آیدی روی گوشی های آیفون از iphone 5s به بعد و در آیپد نیز از ipad 3 mini به بعد وجود داشته است. به علاوه این ویژگی در مک بوک pro 2016 با تاچ بار(Touch Bar) ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاچ ایدی و اطلاعات تکمیلی راجب آن می‌توانید به مقاله تاچ آیدی چیست مراجعه کنید.

اپل سنسور تاچ آیدی را در دستگاه های جدیدش افزایش می دهد بنابراین ارزش امتحان و استفاده  کردن دارد حتی اگر تا کنون با مشکلات زیادی در مورد تاچ آیدی برخورد کرده باشید.

اکثر کاربران می دانند که با استفاده از تاچ آیدی می توانند قفل آیفون، آیپد یا مک بوک pro را باز کنند اما علاوه بر آن تاچ آیدی برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا در اپلیکشین هایی مانند Amazon، LastPass و غیره از طریق آن لاگین شوند.

به علاوه تاچ آیدی می تواند به اپ استور(App Store) متصل شود تا کاربران بتوانند از طریق وارد کردن اثر انگشت پرداخت اپلیکیشن های شان را انجام بدهند. بسیاری از اپلیکیشن ها نیز به کاربران اجازه لاگین شدن از طریق تاچ آی دی را می دهند و این برای خرید محصولات با Apple Pay مفید است.

5 اشکال رایج تاچ آیدی و روش اصلاح آن ها

زمانی که تاچ آی دی به درستی کار کند شما می توانید قفل گوشی آیفون را باز کنید، چیزهایی از فروشگاه هایی نظیر آمازون و اپ استور خریداری کنید بدون این که نیاز به وارد کردن رمز یا کلمه عبور داشته باشید.

متاسفانه، گاهی اوقات Touch ID به خاطر انواع مشکلات و مسائل کار نمی کند. اگر مشکلات Touch ID شما درست بعد از بروزرسانی سیستم عامل iOs 10 به نسخه دیگری شروع شده است، به همان نسخه قبلی اکتفا کنید و منتظر بروزرسانی بعدی باشید شاید این معضل در آن رفع شده باشد.

ما بعضی از آپدیت های iOS را دیده ایم که عملکرد را ضعیف می کنند و در نسخه بعدی آن این مشکل رفع شده است. در طول سال های 2016 و 2017 ما چندین به روزرسانی های جدید iOS را تجره کرده ایم که ویژگی ها و اصلاحاتی با خود به همراه داشتند. اگرچه ممکن است که به عنوان یک مشکل برای تاچ آی دی به نظر برسد اما دلیلی وجود دارد که گوشی آیفون شما با بروزرسانی های اخیر مکررا از شما رمز عبور درخواست می کند. اپل الزامی را طرح می کند که ما در چندین بار اجرا کرده ایم. اگر شما از رمزعبور(passcode) خود به مدت شش روز استفاده نکنید و تاچ آی دی قفل گوشی را برای مدت 8 ساعت باز نکرده باشد نیاز دارید که یک رمزعبور وارد کنید. این یکی از قوانین اپل است و برای امنیت گوشی شما تنظیم شده است.

در شرایط زیر لپ تاب MacBook Pro  به جای استفاده از تاچ آیدی از شما درخواست رمز عبور می کند:

  • اگر به تازگی کامپیوتر Mac خود ریستارت کرده باشید
  • اگر از حساب کاربری خود خارج شده باشید
  • اگر اثر انگشت شما پنج بار پشت سرهم شناسایی نشود
  • اگر قفل لب تاپ Mac خود را بیش از 48 ساعت باز نکنید
  • اگر به تازگی اثر انگشت خود را حذف یا وارد کرده باشید

با صرف چند دقیقه شما می توانید بیشتر مشکلات تاچ آیدی را روی دستگاه خود حل کنید. در این جامی بینید که چطور تاچ آیدی که روی آیفون، آیپد یا MacBook Pro کار نمی کند را باید تعمیر کنید.

  • اثر انگشت مورد نظر را حذف و از ابتدا وارد کنید
  • تاچ آیدی را خاموش و سپس دوباره روشن کنید
  • سنسور تاچ آیدی را تمیز کنید
  • بررسی کنید که آیا تاچ آیدی شکسته است
  • سنسور تاچ آیدی و انگشت خود را خشک کنید

با روشن های بالا می توانید بیشتر مشکلات مربوط به تاچ آیدی را در گوشی های آیفون 5s به بعد و آیپد مینی 3، آیپد مینی 4، آیپد پرو یا آیپد ایر2(iPad Air 2) رفع کنید.

5 اشکال رایج تاچ آیدی و روش اصلاح آن ها

چطور مشکل عدم شناسایی تاچ آیدی را حل کنیم

ساده ترین روش برای حل مشکل عدم شناسایی اثر انگشت توسط تاچ آیدی این است که اثر انگشت مورد نظر را حذف کرده و از ابتدا وارد کنید. در طول سال گذشته بروزرسانی های نرم افزاری iOS  عملکرد بهبودیافته تری ارائه کرد که فراموشی اثر انگشت در آن حل شد و در سیستم های iOS 8 و بالاتر نیز بهبودهای کلی در زمینه عملکرد تاچ آیدی صورت گرفته است.

به علاوه این ویژگی مفیدی است مخصوصا اگر اثر انگشت شما در طول ماه های گذشته به خاطر ترک خوردن، خشکی پوست و غیره تغییر کرده باشد. قفل آیفون یا آیپد خود را باز کنید و از اول اثر انگشت را وارد کنید تا بیشتر خطاهای ناشی از عدم شناسایی اثر انگشت تاچ آیدی حل شود. قبل از این که این کار را بکنید ابتدا مطمئن شوید که هیچ کثیفی یا عرقی روی سنسور تاچ آیدی نیست و دست های تان نیز عاری از هرگونه عرق و چربی(لوسیون، کرم و..) است.

برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

Settings -> Touch ID & Passcode -> Enter your Passcode

5 مشکل رایج تاچ آیدی Touch ID و روش حل آن

در صفحه بعدی از چپ به راست روی هر کدام از اثر انگشتی که می خواهید ضربه بزنید تا حذف  شوند. زمانی که این کار را کردید می توانید یک اثر انگشت اضافه کنید تا تاچ آیدی تان مجددا راه اندازی شود.

شما می توانید این کار را با رفتن به System Preferences و سپس Touch ID انجام دهید بدین صورت که روی اثر انگشت مورد نظر موس را نگه دارید تا حذف شود. بعد از این که آن را حذف کردید، گزینه Add fingerprint را بزنید تا تاچ آیدی MacBook Pro مجددا راه اندازی شود.

چطور مشکل کار نکردن تاچ آیدی در فروشگاه اپ استور را حل کنید

5 اشکال رایج تاچ آیدی Touch ID و روش اصلاح آن

یکی دیگر از مشکلات رایج تاچ آیدی زمانی است که نمی توانید از آن در اپ استور استفاده کنید. گاهی اوقات این صرفا نیازمند حذف اثر انگشت و وارد کردن مجدد است ولی گاهی اوقات نیز به مشکلات نرم افزاری برمی گردد. برخی از کاربران روی نسخه های قدیمی تر iOS می گویند که تاچ آیدی شان دیگر در اپ استور نشان داده نمی شود. راهکار زیر بایستی آن مشکل تاچ آیدی و سایر معضلات تاچ آیدی در اپ استور را حل کند.

Settings -> Touch ID & Passcode -> Enter your Passcode

  • سپس اپ استور و آیتونز را خاموش کنید و آیفون یا آیپد خود را ریبوت کنید.
  • بعد از آن نیز در قسمت تنظیمات به بخش Touch ID & Passcode مراجعه کنید و آیتوز و اپ استور را روشن کنید.

چطور مشکل تاچ آی دی که اصلا کار نمی کند را حل کنیم

متاسفانه باید بگوییم که در این موارد به احتمال زیاد سنسور تاچ آیدی شما صدمه دیده یا شکسته است. اگرچه این نادر است اما در این موارد تاچ آیدی شما به هیچ وجه کار نمی کند و با حذف اثر انگشت و اضافه کردن مجدد آن نیز مشکل حل نمی شود. اگر این مورد برای شما پیش آمد می توانید ریست کردن شدید(بازگشت به تنظیم کارخانه) را برای پاک کردن کامل آیفون خود استفاده کنید تا تنظیمات آن مثل روز اولش شود. این ممکن است مشکل شما را حل کند اما اگر نکرد نیاز دارید تا به یک فروشگاه اپل سر بزنید یا آیفون خود را برای تعمیر بفرستید.

در مواردی که تاچ آیدی روی لب تاب MacBook Pro کار نمی کند باید ریستارت کردن را امتحان کنید و اگر اثری نکرد قبل از هر گونه اقدامات جدید مثل بازگشت تنظیمات کارخانه با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

چطور مشکلات تاچ آیدی در هوای سرد زمستانی را حل کنیم

در زمستان یا زمانی که هوا سرد است مشکلات تاچ آیدی افزایش می یابد. در هوای سرد زمستان ممکن است پوست انگشتان شما خشک شود و ترک بخورد که این می تواند اثر انگشت شما را تا حدی تغییر دهد که تاچ آیدی نتواند آن را تشخیص بدهد. این هم ایده خوبی است که اثر انگشت قبلی را حذف کنید و اثر همین انگشت های ترک خورده را وارد کنید. این ممکن است تا حدی مشکل شما را حل کند. اما با ادامه سرما ممکن است این مشکلات دوباره اتفاق بیفتد.

5 اشکال رایج تاچ آیدی و روش اصلاح آن

چطور مشکلات تاچ آیدی را موقع خیس یا کثیف بودن حل کنیم

اگر انگشتان یا سنسور تاچ آیدی شما کثیف یا خیس باشد احتمالا در تشخیص دادن دچار خطا می شود. این به خاطر این است که انگشتان خیس و کثیف یا انگشتانی که نوک آن ها بعد از استحمام چروک شده است از اسکن صحیح جلوگیری می کنند. اگر آب یا کثیفی روی سنسور یا انگشتان شماست باید هر دوی آن ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید. اگر انگشتان دستان در استخر یا حمام زیادی در رطوبت بوده چروک هایی که نوک آن برداشته است موجب اختلال در تشخیص اثر انگشت تاچ آیدی می شود و باید صبر کنید تا به حالت عادی خود برگردند.

5 اشکال رایج تاچ آیدی Touch ID و روش حل آن ها

اپل تذکر می دهد که رطوبت، لوسیون ها و کرم ها، عرق، چربی ها، بریدگی ها یا پوست خشک می تواند روی شناسایی اثر انگشت توسط تاچ آیدی تاثیر بگذارد. فعالیت های خاصی نیز مانند ورزش کردن، دوش گرفتن، شنا کردن و یا پخت و پز می تواند به طور موقفت روی شناسایی اثر انگشت تاثیر بگذارد». با این حال سنسور تاچ آیدی در شرایط خیس و مربوط در گوشی های آیفون 6s و آیفون 7 بهتر کار می کند با این حال همین ها هم در رطوبت زیاد بی عیب و نقص عمل نمی کنند.

85 نظر
  • محمد

    محمد 1398-11-10

    سلام رمز گوشی روی زدم اثر انگشتم زدن اما موقع باز کردن رمز و اثر انگشت نمیخواد

    • 1398-11-10

      سلام
      باید گوشی رو ریستور کنید مشکل نرم افزاریه

  • 1
  • maryam

    maryam 1398-10-22

    سلام، گوشیم ایفون سون پلاس هست و تو شارژ چند بار شده که دکمه تاچم انگار یه حالت برق گرفتگییا مثلا اتصالی اینا داره علتش چی میتونه باشه؟؟
    و اینکه چرا تو شارژ گاهی واسه اسکرول صفحم هنگ میکنه؟؟

    • 1398-10-22

      سلام


      با یه کابل و شارژر دیگه تست کنید احتمالا حل بشه مشکلتون


      اگه درست نشد مشکل از فلت شارژ گوشی هست

  • 2
  • توحید

    توحید 1398-09-29

    سلام وقت بخیر. گوشی خود بخود اثر انگشت از کار افتاد میرم دوباره تنظیمات اثر انگشت خطا میده می‌نویسد لطفا بعدا سعی کنید الان سه روزه

    • 1398-09-29

      سلام


      گوشی رو ریستور کنید اگه درست نشد مشکل از خود فلت هوم هست که معمولا تعمیر نمیشه


  • 3
  • دانیال

    دانیال 1398-09-29

    سلام من من گزینه اثر انگشتم خاموش شده بعدن هر چقدر انگشتم را روی اثر انگشت میزارم هیچ چیزی اتفاق نمیفته

    • 1398-09-29

      سلام


      گوشیتون باید ریستور بشه اگه با ریستور درست نشد مشکل از خود فلت هوم هست و متاسفانه تعمیر نمیشه معمولا

  • 4
  • حسین کیخا

    حسین کیخا 1398-09-26

    سلام،من حسگر اثره انگشتم کار نمیکنه،ولی خب اینطوری نیست که پیغام failed بزنه یا پیغامی بیاد ولی وقتی میرم واسه add a finger وقتی باید اثره انگشتمو بزنم اثره انگشتم شناسایی نمیشه

    • 1398-09-26

      سلام


      گوشی رو ریستور کنید اگه درست نشد احتمالا خود فلت هوم گوشی مشکل داره که درست نمیشه متاسفانه


  • 5
  • محیار

    محیار 1398-09-09

    سلام من ایفون s6 رو بروز رسانی کردم و بعد از بروز رسانی تا دیروز تو شارژ هم تاچ اچ دیش کار می کرد ولی الان هرکاری می‌کنم ت شارژ کار نمیکنه مشکل از چیه آیا مشکل از بروز رسانی؟!!

    • 1398-09-09

      سلام


      یه بار ریستور کنید از طریق نرم افزار آیتیونز اگه درست نشد منتظر بمونید برای آپدیت بعدی احتمالا درست بشه


      موفق باشید

  • 6
  • Aida

    Aida 1398-08-24

    سلام من ایفون 6دارم گزینه ی add a fingerprint خاکستری و جواب نمیده موقعیم ک میخوام سه تا مورد بالا رو روشن کنم نمیشه و میزنه نمیتونین از تاچ ای دی استفاده کنید
    مشکلش چیه و باید چیکار کنم؟

    • 1398-08-24

      سلام


      یه بار ریستور کنید گوشی رو اگه درست نشد احتمالا فلت تاچ آیدی گوشیتون مشکل داره که باید بررسی بشه


      ممکنه بشه تعمیرش کرد

  • 7
  • Mohammad

    Mohammad 1398-08-14

    سلام من فایو اس دارم با نسخه 12.4.2 گزینه add a fingerprint خاکستری شده و هر بار می خوام گزینه باز گوشی رو تو تنظیمات فعال کنم می نویسه failed unable to complete touch id setub و می گه خارج شید و دوباره امتحان کنید می تونم خودم کاری کنم

    • 1398-08-14

      سلام. باید بررسی بشه
      تشریف بیارید دفتر ما بررسی کنیم

  • 8
  • Mehran shahverdi

    Mehran shahverdi 1398-07-05

    سلام من یه گوشی ۵ اس دارم و اینکه حسگر از نظر سخت افزاری خراب شده ممکن هست بشود درست شود یا نه هیچ راهی نداره فقط دکمه هوم اش کار میکنه حسگر دیگه کار نمیکنه مرسی

    • 1398-07-05

      خیر راهی نداره

  • 9
  • علي

    علي 1398-06-20

    سلام من ايفون ٦دادم دكمه هموش خراب شد يكي داشتم عوضش كردم حالا اثر انگشتم كار نمي كنه چكار بايد بكنم

    • 1398-06-20

      سلام
      تاچ آیدی روی برد ست هست و هر گوشی تاچ آیدی مخصوص خودشو داره یعنی بعد از تعویض دیگه کار نمیکنه
      موفق باشید

  • 10
  • Atefe

    Atefe 1398-06-13

    سلام من گوشیم ایفون ۷ئه تاچ ای دیم از کار افتاد بردم درست کردن ۳ روز بعد دوباره از کار افتاد بعد من خاموشش کردم زدم به شارژ روشن کردم درس شد شبش دوباره از کار افتاد روز بعدش یه چند ساعت خاموش بود گوشیم زدم شارژ روشن شد و باز درس شد باید چیکار کنم؟ چرا اینجوری میشه؟

    • 1398-06-13

      سلام
      مراجعه کنید همونجایی که براتون درستش کردن. کلا مشکل تاچ آیدی ایفون 7 رو ما نمیتونیم حل کنیم نیاز به تخصص خاص و دستگاه های خاصی داره ک متاسفانه تیم ما هنوز به اون مرحله نرسیده
      موفق باشید

  • 11
  • Amir

    Amir 1398-05-31

    سلام من ایفون ۵sدارم اثر انگشتش خیلی کند شده دیر اسکن میکنه دیر باز میکنه از چی هست کمک کنید

    • 1398-05-31

      سلام . مشکل از نرم افزار هست . ری استور کنین برطرف میشه .

  • 12
  • Mlisa

    Mlisa 1398-05-20

    گوشي من أيفون 5s تاچ ايدي كار نميكنه وقتي ام كه ميرم تنظيمات نميتونم اثر انگشت جديدي بزارم باز نميشه

    • 1398-05-20

      سلام . فلت هوم iphone 5sدر سایت موجود می باشد . در صورت تعویض فقط دکمه هوم کار میکند و تاچ آیدی مختل میماند . 


      تعمیر تاچ آیدی فقط در اپل استور صورت می گیرد . 

  • 13
  • Pestila

    Pestila 1398-05-02

    سلام. من ایفون ۶ دارم. یه مدته وقتی گوشی لاک اسکرین میشه پلیر موزیک قطع میشه. بعد از بررسی کردن زیاد متوجه شدم وقتی که تاچ ایدی رو خاموش میکنم مشکل حل میشه. لطفا راهنمای کنید

    • 1398-05-02

      سلام
      نرم افزاری هستش مشکل
      ری استور کنید یکبار دستگاه رو که باگ های نرم افزاری از بین بره

  • 14
  • ervin

    ervin 1398-04-29

    سلام من ایفون 5sدارم اثر انگشتش کار نمیکنه وقتی میرم تو تنظیماتش failed مینویسه

    • 1398-04-29

      احتمالا فینگر آسیب دیده باید بررسی بشه دستگاه
      به آدرس دفترمون مراجعه کنید همکارا راهنماییتون میکنن

  • 15
  • یاسر

    یاسر 1398-04-25

    سلام و خسته نباشید
    آیا هیچ راه حلی برای استفاده یک تاچ آیدی اوراقی در مادربورد گوشی اپل ۶ دیگه وجود نداره؟

    • 1398-04-25

      سلام


      خیر متاسفانه برای هر برد یک تاچ آی دی مخصوص تعریف شده و تنها در صورتی میتونید این مشکل رو حل کنید که به نمایندگی های رسمی اپل در خارج از کشور مراجعه کنید


      موفق باشید

  • 16
  • Behnam

    Behnam 1398-04-01

    سلام خسته نباشید من گوشیم iphone 6s هستش بعد از آبدیت به ios 12.31اثر انگشتش از کار افتاده و درست اسکن نمیکنه چند تا از خط اثر انگشت پر میشه بعد خطا میدهtry again به نظرتون مشکل از کجاست ریستور هم کردم جواب نداد ...

    • 1398-04-01

      سلام وقت بخیر
      برید پیش نرم افزار کار موبایل بگید ری استور کنه و فایل ios جدید بزنه برای گوشیتون اگر مشکلش حل نشد باید سخت افزاریش رو چک کنیم ولی به احتمال زیاد نرم افزار هستش و با زدن ios جدید یا بازگردانی به ورژن قبلی ios مشکل حل میشه

  • 17
  • MOHSEN

    MOHSEN 1398-03-31

    سلام
    من IOS گوشیم اپدیت کردم به 12.3.1 وقتی که گوشی باتری گوشیم تمام شد و خاموش شد زدم به شارژ و روشن کردم تاچ ای دی گوشی از کار افتاد هاردربیوت کردم درست نشد چیکار باید بکنم ولی هنوزدکمه هوم کار میکنه

    • 1398-03-31

      درود وقت بخیر
      باید ارسال کنید دفتر بررسی کنیم دستگاهتون رو
      آدرس بالا همین صفحه هستش امیدوارم بتونیم مشکل دستگاهتون رو برطرف کنیم

  • 18
  • Hamed

    Hamed 1398-03-09

    سلام من ایفون ۸ دارم ios 12.3.1 تاچ ایدیم بنطرم خیلی کند شده بطوری ک حتی اگه ی ذره هم انگشتم رطوبت داشته باشه کار نمیکنه حتی بعضی وقتا اصلا اثر انگشتمو قبول نمیکنه در حالی ک تاچ ایدی نه ضربه ای داره نه خط و خشی به نظر شما مشکل چیه؟

    • 1398-03-09

      ری استور کنید مشکلش حل میشه

  • 19
  • علیرضا

    علیرضا 1398-03-09

    سلام,خسته نباشید.
    گوشی من 6S میباشد!بعد از دور روز از آپدیت به نسخه ۱۲.۳ فینگرپرینت غیرفعال شد و با خطای (Unable to complete Touch ID setup.Please go back and try again.) مواجه میشوم.
    اقداماتی اعم از:فلش-رستور-DFU- هم انجام شد،اما ثمره ای در بر نداشت.
    به نظر جنابعالی مشکل در کجاست!؟
    سپاس گذارم.

    • 1398-03-09

      باید ارسال کنید دستگاه بررسی بشه

  • 20
  • sharare

    sharare 1398-03-05

    salam man bad az restore kardan ham tuch id e gooshim kar nmikone gooshim 7 hast az hezar bar emtehan faghat ye bar y lahze omad vali ghat shod b nazare shoma moshkl sakht afzarie ya narm afzari in etefagham bad az tavize lcd ijad shod

    • 1398-03-05

      درود وقت بخیر
      مشکل سخت افزاری هست
      گوشی رو ارسال کنید بررسی میکنیم

  • 21
  • Alireza mlk

    Alireza mlk 1398-03-03

    سلام خسته نباشید
    من گوشیم 5s بعد از اپدیت تاچ ایدی از کار افتاد ایا میشه درستش کرد؟
    ممنون

    • 1398-03-03

      درود وقت بخیر
      بله نرم افزاری هست ارسال کنید بررسی میکنیم

  • 22
  • Mostafa

    Mostafa 1398-02-24

    من برد گوشیم‌رو عوض کردم و‌الان تاچ ایدیش کار نمیکنه
    راه حلی برای این موضوع وجود داره؟

    • 1398-02-24

      درود
      باید بردی که خریداری کردید با تاچ آیدی بخرید چونکه هر برد اپل یک تاچ ایدی مخصوص خودش داره

  • 23
  • صالح همتی زاده

    صالح همتی زاده 1398-02-18

    سلام تاچ ایدی چه مدلهایی به هم میخوره؟

    • 1398-02-18

      هر برد آیفون تاچ آیدی مخصوص خودش رو داره 

  • 24
  • مصطفی

    مصطفی 1398-02-10

    سلام من تاچ ایدیم از کار افتاد
    و ال سی دی و تاچ ایدی رو از روی گوشی اوراقی تعویض کردم
    الان تاچ ایدی failed میده و کار نمیکنه
    چجوری میشه درستش کرد

    • 1398-02-10

      درود
      تاچ آیدی هر دستگاه اپل روی برد اون دستگاه و با cpu ست هستش و هر تاچ آیدی مربوط به 1 برد میشه
      اگر تعویض کردید دیگه درست نمیشه فقط دکمه کار میکنه
      از ایفون 7 به بعد که تاچ آیدی و دکمه نرم افزاری شد دیگه دکمه هم کار نمیکنه اگر فلت هوم دستگاه تعویض بشه
      پیروز و سربلند باشید

  • 25
  • Amir

    Amir 1398-02-06

    سلام ببخشید من یک آیفون s6 دارم دکمه home کار میکنه ولی شناسایی اثر انگشت از کار افتاده و پیغام‌fails setup is می‌دهد و اصلا نمیتونی وارد بشی لطفا راهنمایی کنید

    • 1398-02-06

      (تعمیرکار موبایل مجموعه ماکروتل)


      سلام
      مشکل از برد هست اما این قسمت از برد در تخصص ما نیست باید بگردید ببینید سخت افزار کاری پیدا میکنید که تاچ آیدی اپل رو تعمیر کنه و اینکه هزینه بالایی داره و ممکنه نشه مشکلش رو حل کرد
      موفق باشید

  • 26
  • جمال

    جمال 1398-02-06

    Toch id هرچي اپل ايدي تو اين گزينه ميزنم روشن نميشه مشكل از چيه

    • 1398-02-06

      باید بیارید بررسی بشه دستگاه

  • 27
  • SÛℓͲÂN ֆ ~

    SÛℓͲÂN ֆ ~ 1398-02-06

    چرا هرچي اپل ايدي تو toch واد ميكنم نميخونه مشكل از چيه خواهشن زود جواب بديد

    • 1398-02-06

      سلام
      مشکلات زیادی باعث میشه این اتفاق بیفته باید بیارید بررسی کنیم
      موفق باشید

  • 28
  • مهرداد

    مهرداد 1398-02-04

    سلام من ایفون ۶ دارم بعد از تعویض ال سی دی اثر انگشت کار نمیکنه تمام گزینه ها خاموشه هر کدوم و که روشن میکنم خودش خاموش میشه ارور میده Failed
    Unable tocomplete TouchID setup.please go back and try again

    • Adle

      Adle 1398-03-14

      درست شد الان؟؟

    • 1398-02-04

      سلام
      احتملا هنگام تعویض تاچ و ال سی دی تاچ آیدی گوشی آسیب دیده باید بیارید بررسی کنیم ممکنه درسته بشه
      موفق باشید

  • 29
  • مهدي

    مهدي 1398-01-27

    سلام، تاچ آيدي من كار نميكنه اما اثر انگشتش كار ميكنه و امكان اضافه كردن اثر انگشت جديدش هم فعاله، بنظرتون مشكلش چيه؟ تاچ آيدي بايد عوض بشه يا ريست كنم حله؟
    آيفون 5s

    • 1398-01-27

      سلام
      توی قسمت تنظیمات گوشی RESET ALL SETTING بزنید اگر مشکلش حل نشد کلا Restore کنید و بازهم اگر جواب نگرفتید تشریف بیارید دفتر سخت افزار دستگاه رو بررسی کنیم اما به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری هستش و با ریست تنظیمات حل میشه

  • 30
  • رسول

    رسول 1398-01-16

    سلام به همگی موبایل من اررو اکتیو تاچ ایدی میدهد ایفون6هست راه حل اگه دارید بگید که ما انجام بدیم ممنون میشم

    • 1398-01-16

      سلام
      باید بیارید بررسی کنیم

  • 31
  • ali

    ali 1398-01-08

    سلام‌.من موقع که میخوام با اثر انگشت قفل گوشیمو باز کنم باز میشه قفل ولی مستقیم گوشی باز نمیکنه باید بعدش یه کلیک بزنم رو‌ گذینه هوم تا باز بشه تازه.میشه بگید مشکل چیه؟
    مشکل بعدیم اینه ios 12.2 نصب کردم کنار انتن گوشیم اعداد ۴۳۲۳۵ میزنه جای اینکه اوپراتور سیمکارتم نشون بده ایراد این چیه؟

    • 1398-01-08

      سلام
      توی قسمت تنظیمات
      -General
      -گزینه reset
      گزینه reset all setting رو بزنید درست میشه اگر مشکلتون حل نشد یا تشریف بیارید دفتر یا به شماره واتساپ پیام بدید
      09128595600

  • 32
  • mossa

    mossa 1398-01-02

    سلام وقت بخیر.من ایفون ۷دارم تاچم کار نمیکنه پسوورد هم میزتم قبول نمیکنه،این پیغامو میده
    touch id requires your passcode when iphone restart

    • 1398-01-02

      سلام


      احتمالا پسورد رو چندین بار اشتباه زدین باید به مراکز نرم افزاری مراجعه کنید


      موفق باشید

  • 33
  • joker

    joker 1397-12-22

    سلام
    من گوشيم ايفون ٧ بعد ازين كه تاچ ايدي صدمه ديد و خراب شد مصرف باطريم خيلي رفته بالا بنظرتون ربطي به باطري داره خرابي تاچ ايدي؟

    • 1397-12-22

      سلام
      ممکنه اتصالی کرده باشه باید بیارید مسیر رو چک کنیم
      موفق باشید

  • 34
  • میلاد

    میلاد 1397-12-02

    سلام
    من ی فایو‌ اس دارم تاج آی دیش گاهی کار می‌کنه گاهی انگار نه انگار
    قابل حل هست این مشکل؟

    • 1397-12-02

      سلام


      از تنظیمات گوشی Reset All Settings رو بزنید و اثر انگشت هاتونو یه بار حذف کنید و از اول فعال کنید اگه درست نشد باید از نظر سخت افزاری بررسی بشه که می تونید به دفتر مراجعه کنید.


      موفق باشید

  • 35
  • فردين

    فردين 1397-11-14

    سلام من نسخه ي أي أو اسم ١٢.١.٢ بود و گزينهً add a finger بهً رنگ ابي بود ولي وقتي ميخواستي اثر انگشت أضافه كني نمي شد بعد به١٢.١.٣ اپديت كردم و بعد أز چند ساعت گزينهً ي add a ginger به كل رنگش تيره شد ،گوشي ريستور شده، باز شده ميگن مشكلي نداره
    چيكار كنم ؟؟؟؟؟؟

    • 1397-11-14

      سلام وقت بخیر
      باید بیارید باز کنیم بررسی کنیم اینطوری نمیتونم بگم مشکلش چیه
      موفق باشید

  • 36
  • fateme mokhberi

    fateme mokhberi 1397-11-13

    سلام خسته نباشید من ۶ دارم
    وقتی گوشی قفله دکمه هوم کار نمیکنه و تاچ ای دی از کار افتاده در قسمت تنظیمات دکمه اد فینگر غیر فعاله

    • 1397-11-13

      سلام وقت بخیر
      باید بیارید بررسی کنیم

  • 37
  • علی

    علی 1397-11-09

    سلام من آیفون 5s دارم قبلا اینکه بدم تعمیر، کار میکرد ولی کم و بیش
    بعد از اینکه از تعمیر گرفتم دیگه کار نکرد

    • 1397-11-09

      بیارید بررسی کنیم


  • 38
  • مهيار

    مهيار 1397-10-24

    با سلام،من يه ايفون 7 pluse طرح اصلي دارم ،و يه ايفون 5s اوراقي،بنظر شما ميشه از دوربين و يا تاچ اثر انگشتش براي 7 pluse استفاده كرد و به يه تعميراتي حرفه اي گوشي ببرم؟؟؟؟

    • 1397-10-24

      سلام وقت بخیر
      خیر امکان پذیر نیست پیشنهاد میکنم هردو گوشی رو به صورت اوراقی بفروشید و یه گوشی جدید بگیرید
      موفق باشید

  • 39
  • رحمان چاوشی

    رحمان چاوشی 1397-10-20

    برد تاچ ایدی گرم میشود و مصرف باطری زیاد دارد

    • محمد نبی

      محمد نبی 1398-10-20

      گوشی من 5s بازم اینطوری شده نمیدونم دلیلیش چیه

  • 40
  • mehrdad

    mehrdad 1397-10-12

    سلام من ایفون سون پلاس دارم دکمه هوم با اثر انگشتش از کار افتاده چیکار کنم

    • 1397-10-12

      سلام وقت بخیر
      باید بیارید بررسی بشه شاید بشه درستش کرد 


      موفق باشید

  • 41
  • Afshin

    Afshin 1397-09-27

    سلام من ایفون ۶دارم ای او اسم۱۲ بود به ۱۲.۱.۱ اپدیت کردم بعد از چن ساعتی ک‌کار میکردم باهاش یهو تاچ ایدیم از کار افتاد ریسیتش هم کردم مشکلم حل نشد الان مشکل چیه باید چیکار کنم

    • 1397-09-27

      سلام وقت بخیر
      احتمالا فایل آپدیت ناقص دانلود شده بدید به نرم افزار کار گوشی رو دوباره براتون فایل آپدیت رو بزنید یا منتظر آپدیت جدید باشید


      موفق باشید

  • 42
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم