کار نکردن تاچ صفحه نمایش گوشی های آیفون و راه حل برطرف کردن آن

نوشته شده در تاریخ1397-03-20 توسط 6826

اگر چه صفحه نمایش هر گوشی اصلی ترین بخش آن است ولی گاهی اوقات ممکن است تاچ آن درست کار نکند و ارتباط با گوشی را مختل کند. در این راهنما قصد داریم دلایل از کار افتادن تاچ صفحه نمایش گوشی های آیفون را توضیح دهیم و چند راهکار مناسب برای برطرف کردن این مشکل ارائه دهیم.

ابتدا باید این نکته را بیان کنیم که ممکن است صفحه نمایش یا انگشت تان تمیز نباشد. بنابراین حتما صفحه نمایش گوشی تان را پاک کنید و انگشت تان را نیز تمیز کنید. اگر قاب محافظ یا خش گیر ضخیم بر روی گوشی تان قرار دارد، سعی کنید آن را بردارید و مجددا با گوشی کار کنید.

برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی تان ترجیحا از یک تکه پارچه ی نرم استفاده کنید و چربی، لک، گرد و خاک، پرز و ... را از روی آن بزدایید. در مورد انگشت یا قلم لمسی نیز مطمئن شوید تمیز و خشک هستند.

چرا تاچ صفحه نمایش گوشی آیفون کار نمی کند؟

اولین چیزی که باید انجام دهیم پیدا کردن دلیل کار نکردن تاچ گوشی است. معمولا این مشکل زمانی رخ می دهد که بخش فیزیکی صفحه نمایش گوشی که تاچ را پردازش می کند (دیجیتایزر) به درستی کار نکند یا نرم افزار گوشی وظیفه اش را به درستی انجام ندهد. به عبارت دیگر این مشکل می تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.

عیب یابی مشکلات نرم افزاری گوشی هیچ هزینه ای ندارد و بسیار راحت تر از بلند کردن تاچ و ال سی دی گوشی است. به همین دلیل ابتدا مشکل نرم افزاری گوشی را بررسی می کنیم، سپس به مشکل سخت افزاری آن می پردازیم.

نکته ی قابل توجه این است که اگر اخیرا گوشی تان از دست تان افتاده است، احتمال بروز مشکل سخت افزاری در صفحه نمایش آن بسیار بالا می باشد. اپلیکیشن های کند و کرش شده نیز از دلایل بروز مشکل نرم افزاری در گوشی های آیفون هستند.

اگر تاچ صفحه نمایش گوشی تان بعضی مواقع کار می کند، ادامه ی این راهنما را بخوانید. اگر تاچ گوشی تان اصلا کار نمی کند نیز قسمت آخر همین راهنما را مطالعه کنید.

مشکلات نرم افزاری و کار نکردن تاچ صفحه نمایش

وجود یک مشکل در نرم افزار گوشی می تواند باعث درست کار نکردن تاچ صفحه نمایش آن شود. بهترین راهکار برای برطرف کردن این مشکل، عیب یابی و پیدا کردن نرم افزار مربوطه است. اگر تاچ صفحه نمایش گوشی تان حین اجرا کردن یک اپلیکیشن خاص کار نمی کند، به احتمال زیاد همان اپلیکیشن دلیل مشکل گوشی تان است. پیشنهاد می کنیم این اپلیکیشن را حذف کنید و مجددا آن را نصب کنید. برای این کار کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

اپلیکیشن مورد نظر را در گوشی آیفون تان پیدا کنید. سپس انگشت تان را روی این اپلیکیشن نگه دارید تا تمامی آیکون ها شروع به لرزیدن کنند و علامت X در گوشه ی بالا-چپ هر آیکون نمایان شود. نهایتا علامت X بغل اپلیکیشن مورد نظر را بزنید و گزینه ی Delete را انتخاب کنید.

اگر پس از این کار تاچ صفحه نمایش گوشی تان درست نشد، پیامی به توسعه دهنده ی اپلیکیشن بفرستید و از آنها بخواهید شما را راهنمایی کنند.


چگونه به توسعه دهنده ی اپلیکیشن پیام بفرستیم؟

1-اپ استور را باز کنید.

2- گزینه ی Search را بزنید و اپلیکیشن مورد نظر را جستجو کنید.

3- گزینه ی app icon را بزنید تا مشخصات اپلیکیشن باز شود.

4- صفحه را به پایین بیاورید و گزینه ی Developer Website را بزنید.

5- در این وبسایت دنبال آدرس ایمیل یا شماره تلفن بگردید و مشکل تان را با آنها در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که توسعه دهندگان خوب معمولا خوشحال می شوند از وجود مشکل (باگ) در اپلیکیشن شان آگاه شوند.

زمانی که گوشی آیفون تان اصلا به تاچ پاسخ نمی دهد
اگر مشکلات صفحه نمایش در مواقع مختلف بروز داد یا این اتفاق زمانی که هیچ اپلیکیشن در حال اجرا ندارید افتاد، آنگاه مشکل از سیستم عامل گوشی تان می باشد. اولین قدم برای عیب یابی گوشی خاموش و روشن کردن آن است ولی انجام این کار خیلی آسان نیست چون تاچ گوشی کار نمی کند. در عوض باید گوشی را هارد ریست کنید که برای این کار کافیست دکمه های Home و Power را همزمان با هم بگیرید و چند ثانیه صبر کنید تا لوگوی اپل ظاهر شود. برای انجام هارد ریست روی گوشی های آیفون 7، 7Plus، 8 و 8Plus باید دکمه ی Power و دکمه ی پایین صدا را همزمان چند ثانیه بگیرید تا لوگوی اپل نمایان شود.

هارد ریست به صورت ناگهانی تمامی پردازش های پس زمینه ی گوشی را متوقف می کند و ممکن است باعث مشکلات نرم افزاری شود. بنابراین حتی الامکان این کار را انجام ندهید.

اگر پس از انجام هارد ریست هم چنان مشکل تاچ صفحه نمایش گوشی تان حل نشده بود آنگاه باید گوشی تان را به تنظیمات اولیه باز گردانید. قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید. برای این کار کافیست گوشی آیفون تان را به کامپیوتر / لپ تاپ وصل کنید و از برنامه ی آیتونز یا iCloud استفاده کنید. قرار دادن گوشی در حالت DFU Mode نیز یکی دیگر از راهکارهای موثر است.

مشکل سخت افزاری و کار نکردن تاچ گوشی

اگر جدیدا گوشی تان را انداخته اید، احتمالا تاچ و ال سی دی آن صدمه دیده است. خش یا ترک برداشتن صفحه نمایش یکی از واضح ترین علائم صدمه رسیدن به تاچ و ال سی دی است که می تواند باعث هر گونه مشکل برای صفحه نمایش شود.

انداختن گوشی می تواند باعث شل شدن یا صدمه رسیدن به لایه های نازک زیر تاچ و ال سی دی گوشی نیز شود. آن چیزی که می بینید و با دست تان لمس می کنید فقط یک بخش از تاچ و ال سی دی است. در زیر تاچ و ال سی دی یک صفحه ی LCD وجود دارد که تصاویر را بوجود می آورد تا شما آنها را ببینید. هم چنین چیزی به نام دیجیتایزر نیز وجود دارد که تاچ شما را احساس می کند.

صفحه ی LCD و دیحیتایزر به برد اصلی گوشی وصل هستند که برد اصلی قلب گوشی است که باعث کار کردن گوشی می شود. انداختن گوشی ممکن است باعث لق شدن کابل های اتصال LCD و دیجیتایزر به برد شود و همین باعث می شود تاچ صفحه نمایش بخوبی کار نکند.

راه حل MacGyver

زمانی که گوشی آیفون زمین می خورد، ممکن است کابل های ریز و ظریف که به برد اصلی وصل هستند از جایشان در بیایند و صفحه نمایش کار نکند، حتی اگر هیچ آسیب فیزیکی وجود نداشته باشد. یکی از راه حل هایی که بعضی مواقع کار ساز است، فشار دادن بخشی از صفحه نمایش است که در آنجا کابل ها به برد اصلی وصل هستند.

دقت داشته باشید که اگر صفحه نمایش را محکم فشار دهید ممکن است بشکند. بنابراین این راه حل را در مواقعی استفاده کنید که هیچ چاره ای ندارید.

1

اگر تاچ گوشی آیفون تان بدلیل شکسته شدن آن کار نمی کند، آنگاه مجبور هستید تاچ و ال سی دی گوشی تان را تعویض کنید.

نحوه ی تعویض تاچ و ال سی دی انواع گوشی های آیفون در سایت ما توضیح داده شده است که می توانید به آن مراجعه کنید. پیشنهاد می کنیم تاچ و ال سی دی اورجینال گوشی های آیفون را از سایت ما خریداری کنید.

صفحه نمایش لمسی گوشی آیفون یکی از پیچیده ترین و در عین حال خارق العاده ترین قطعاتی است که تکنولوژی خاص خود را دارد. بنابراین توصیه می کنیم در صورت حل نشدن مشکل گوشی تان حتما آن را به فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر اپل ببرید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم