برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

بهترین گوشی های سال 2018 از نظر دوربین

نوشته شده در تاریخ1397-05-03 توسط 2636

بهترین گوشی های 2018 برای عکاسی


پیدا کردن بهترین گوشی بازار برای عکاسی کار راحتی نیست چرا که گوشی های بسیاری زیادی در بازار هستند و سلیقه شخصی نیز در این انتخاب موثر است. خب پس چگونه قرار است این کار را انجام دهیم؟
به روز رسانی:
ما لیست بهترین گوشی هایی که برای عکاسی موجود اند را به روز رسانی کردیم و خبر خوب این است که در این تست تمام گوشی های مناسب برای عکاسی تست شده اند و بهترین آن ها را در شرایط مختلف و با شدت نور متفاوت، مقابل هم قرار داده ایم تا به شما کمک کنیم که بتوانید گوشی مناسب خود را انتخاب کنید.
قبل از خرید گوشی باید از خود بپرسید از یک گوشی مناسب عکاسی چه می خواهید. آیا گوشی ای می خواهید که بتواند تصاویر خوبی در فضای باز ثبت کند یا گوشی ای می خواهید که بتوانید در شرایطی که نور کم است عکس های با کیفیت بگیرد؟ آیا گوشی ای می خواهید که با آن سریع بتوانید با دوستانتان عکس بگیرید یا گوشی ای می خواهید که سنسور دوربین قوی تری دارد اما برای ثبت عکسی زیبا باید وقت بیشتری را صرف کنید یا اصلا گوشی ای می خواهید که خیلی ساده بتوانید فقط با انتخاب سوژه سریعا از آن عکس بگیرید؟
در این انتخاب همچنین باید به ظرفیت باتری و اندازه صفحه نمایش نیز توجه کرد. اگر قرار است کل روز را خارج از منزل و به دنبال سوژه عکاسی باشید به باتری ای احتیاج دارید که بتواند تمام روز شارژ گوشی را تامین کند.
و اگر قرار است عکس های گرفته شده را بر روی گوشی ببینید، گوشی ای با صفحه نمایش OLED کمک می کند تا عکس های گرفته شده شما به بهترین وجه نمایش داده شوند. اما اگر هدف شما این است که عکس ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا آن ها را چاپ کنید، انتخاب بیشتری برای نوع صفحه گوشی دارید.
ما تمام اطلاعات مورد نیاز به علاوه ی تعدادی از بهترین عکس هایی که با هر گوشی ثبت کردیم را در این مقاله قرار داده ایم تا به شما در انتخاب گوشی مناسب استفاده تان کمک کنیم.

s9 plus
Samasung Galaxy S9 Plus


گوشی Samsung Galaxy S9 Plus بهترین گوشی حال حاضر برای عکاسی است.
این گوشی در ماه مارث سال 2018 وارد بازار شده و از دو دوربین 12 مگا پیکسلی در پشت و یک دوربین 8 مگا پیکسلی در جلو استفاده می کند، از فناوری فوکوس خودکار برخوردار است، وزنی حدود 189 گرم دارد، ظرفیت حافظه داخلی آن 64/128/256 گیگابایت است و تا 256 گیگابیات مموری را پشتیبانی کرده و همچنین ظرفیت باتری آن 3500 ملی آمپر ساعت می باشد.
این گوشی هم تجربه ای از کار با یک گوشی هوشمند مدرن را به شما ارائه می دهد و هم امکان عکاسی با کیفیت را فراهم می کند. در پشت گوشی شما دو دوربین می بینید که هردوی آن ها 12 مگا پیکسل هستند و یکی از آن ها به عنوان سنسور جانبی، و دیگری به عنوان سنسور اصلی استفاده می شود. نکته جالب توجه این گوشی سنسور اصلی آن است که اولین سنسور استفاده شده در گوشی هوشمند است که دارای نور پذیری f/1.5 است. و این یعنی عملکرد بسیار خوب در مکان هایی با نور کم.
البته این تنها مزیت این سنسور نیست و از قابلیت دیگری به نام Aperture Technology بهره می برد که وظیفه آن تغییر شدت نور پذیری سنسور از f/1.5 تا f/2.4 است که موجب می شود این سنسور هم در نور کم عملکرد خوبی داشته باشد و هم در نور زیاد.
سنسور دوربین Galaxy S9 Plus در مقایسه با Galaxy S8 Plus حدود 28 درصد نور بیشتر جذب می کند و 30 درصد اختلال کمتر دریافت می کند. سامسونگ در Galaxy S9 Plus حافظه ای را برای دوربین در نظر گرفته که اجازه می دهد عکس ها به جای استفاده از 3 فریم از 12 فریم استفاده کنند.
سنسور دوم گوشی نیز به شما اجازه می دهد عکس های boke-rich(عکس های مات و هنری) ثبت کنید و عکس های بگیرید که قسمتی از آن ها مات شده و قسمت دیگری از آن ها شفاف است.
همچنین می توانید ویدیو های صحنه آهسته تا 240 فریم بر ثانیه برای کیفیت 1080 پیکسل و 960 فریم بر ثانیه برای کیفیت 720 پیکسل ضبط کنید.
همه این قابلیت ها درون یک برنامه ساده جمع آوری شده اند و با قرار دادن آن روی حالت اتوماتیک تنها کاری که شما باید انجام دهید انتخاب سوژه و عکس برداری است.

نمونه ای از چند عکس گرفته شده توسط گوشی Galaxy S9 Plus

s9 pluss9 plus

Huawei P20 Pro

Huawei P20 Pro

گوشی موبایلی که به ربته اول شدن بسیار نزدیک است.
این گوشی در ماه آوریل سال 2018 عرضه شده، دارای سه دوربین پشت با کیفیت های 40/20/8 مگاپیکسلی می باشد و دوربین جلوی آن 24 مگا پیکسل است، از تکنولوژی فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیض فاز و لیزر میاشد، وزن آن 180 گرم، ظرفیت حافظه داخلی آن 128 گیگابایت و ظرفیت باتری آن 4000 ملی آمپر ساعت می باشد.

مواقعی هست که می توان دوربین این گوشی را بهترین دوربین موجود در بازار در نظر گرفت اما با اختلاف یک ربته در جایگاه دوم در زیر Samsung Galaxy S9 Plus قرار می گیرد.
البته این چیزی از قابلیت های این گوشی در عکس برداری کم نمی کند چرا که این گوشی هنوز هم برای عکاسی بسیار ایده آل است.
در پشت این گوشی سه دوربین قرار گرفته(بله درست شنیدید 3 دوربین!) که با ترکیب آن ها می توان به کیفیت 68 مگاپیکسل رسید. اگر دوربین جلو که 24 مگاپیکسل است را نیز حساب کنیم این گوشی مجموعا 92 مگاپیکسل دارد!
داشتن مگاپیکسل زیاد قطعا مفید است ولی خبر خوب این است که این تنها مزیت دوربین این گوشی نیست و قابلیت های بسیار دیگری نیز دارد.
دوربین 40 مگاپیکسلی اصلی آن با استفاده از یک سنسور 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید پشتیبانی می شود که به پردازش بهتر تصویر کمک می کند و اختلالات تصویر را کاهش می دهد. همچنین این سنسور به افزایش برد دینامیکی تصویر نیز کمک می کند. البته این گوشی به صورت پیشفرض با کیفیت 10 مگاپیکسل تصویر برداری می کند.
دوربین سوم این گوشی 8 مگاپیکسلی است و زوم 3 برابر را ارائه می دهد. با کمک آن می توانید بدون استفاده از زوم دیجیتال زوم کنید که این کمک بسیار زیادی به حفظ کیفیت عکس پس از زوم می کند.
و اما نمونه هایی از عکس هایی که توسط این گوشی موبایل ثبت شده است را در پایین مشاهده کنید.

p20-pro_1p20 pro

Google Pixel 2 / Google Pixel 2 XL

google pixel 2
دوتا از بهترین گوشی هایی که شما می توانید بخرید
هردوی این گوشی در ماه اکتبر سال 2017 عرضه شده، از دوربین پشت 12.2 مگاپیکسلی و دوربین جلو 8 مگاپیکسلی برخوردارند، دارای فناوری فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیض فاز و لیزر می باشند، وزن آن ها به ترتیب 143 و 175 گرم می باشد، ظریفیت باتری های آن ها به ترتیب 2700 و 3520 ملی آمپر ساعت می باشد و ظرفیت حافظه داخلی آن ها 64/128 گیگابایت می باشد.
Google Pixel 2 دارای سنسور مناسبی برای عکاسی است و دارای پردازش تصویر نرم افزاری فوق العاده ای نیز می باشد که این دوربین در هردو گوشی نام برده شده یکسان است.
این به معنی است که می توانید یه عکس معمولی بگیرید و قبل از اینکه حتی متوجه آن شوید گوشی با چسباندن چند عکس بهم دیگر آن را بهتر جلوه دهد. با وجود این که Google Pixel 2 تنها یک دوربین دارد می تواند عکس های پرتره ی زیبایی بگیرد و افکت های زیبایی به تصویر دهد.
برنامه دوربین این گوشی معمولی است و در زمان گرفتن عکس کمی تیک می زند اما قابلیت لرزشگیر اپتیکال آن بسیار عالی است.
باتری و صفحه نمایش بزرگ این گوشی بسیاری از کسانی که به دنبال یک گوشی بالا رده می گردند را جذب می کند اما باید توجه داشت که با وجود قابلیت های خوب گوشی قیمت آن زیاد است.
در پایین چند عکس ثبت شده توسط این گوشی ها را ببینید.

google pixel 2google pixel 2

Apple iPhone X

iPhone X
تاریخ عرضه این گوشی در اکتبر سال 2017 است، این گوشی دارای دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین جلو 7 مگاپیکسلی می باشد، دارای فناوری فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز، وزن 174 گرم، ظرفیت باتری 2716 ملی آمپر ساعت و ظرفیت حافظه داخلی 64/256 گیگابایتی می باشد.
گوشی iPhone X بهترین دوربینی که بر روی گوشی های اپل دیده شده را داراست و چه دوربین جلو و چه دوربین پشت آن دارای کیفیت بسیار بالایی است.
سنسور دوگانه پشت آن دارای قابلیت عکس برداری در نور کم و نور زیاد است و مقدار زیادی از جزییات صحنه را ثبت می کند. همچنین رنگ ها نیز بسیار طبیعی جلوه می کنند.
با ترکیب دوربین گوشی و صفحه نمایش OLED آن می توان شاهد تصاویر بسیاری شفافی روی گوشی دید و با توجه به نتیجه ها این عکس ها در رسانه های اجتماعی هم ظاهر بسیار خوبی دارند. ترکیب دو دوربین 12 مگاپیکسلی که یکی از آن ها دارای لنز تله فوتو و قابلیت لرزشگیر اپتیکال ترکیب بسیار خوبی است و می توانید ببینید که سرعت تصویر برداری این گوشی نیز بسیار خوب است.
دوربین جلوی این گوشی که دارای قابلیت TrueDepth هست نیز بسیار قدرتمند است و می تواند سلفی های بسیار با کیفیتی ثبت کند. همچنین این قابلیت را به شما می دهد که بتوانید سلفی های با پس زمینه مات را بدون استفاده از دو سنسور ثبت کنید. شاید دوربین این گوشی بهترین دوربین موجود در بازار نباشد اما بهترین دوربینی است که اپل تا به حال ساخته است.
عکس های گرفته شده توسط گوشی Apple iPhone X

iphone-x_1iPhone X

Samsung Galaxy S9

Galaxy S9
تاریخ عرضه این گوشی در مارث سال 2018 است، این گوشی یک دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین جلو 8 مگاپیکسلی می باشد، دارای فناوری فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز، وزن 163 گرم، ظرفیت باتری 3000 ملی آمپر ساعت و ظرفیت حافظه داخلی 64128//256 گیگابایتی می باشد و همچنین تا 256 گیگابایت مموری را پشتیبانی می کند.
ممکن است برای شما سوال باشد که چرا با وجود اینکه Galaxy S9 Plus رتبه یک را بدست اورد برادر کوچک ترش یعنی Galaxy S9 رتبه 5 را بدست آورده؟ دلیلش این است که بر خلاف Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus که دارای دوربین یکسانی بودند دوربین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus متفاوت است و سامسونگ مانور بیشتری روی دوربین Galaxy S9 Plus داده است.
با این حال هنوز هم Galaxy S9 دارای دوربین قوی ای است و سنسور 12 مگاپیکسلی پشت آن سنسور بسیار قدرتمندی است.
سامسونگ قابلیت تصویر برداری این گوشی در نور کم را با استفاده از شدت نور پذیری سنسور f/1.5 بهبود بخشیده و همچنین قابلیت فیلم برداری صحنه آهسته با 960 فریم بر ثانیه را نیز در این گوشی قرار داده. دوربین این گوشی همانند Galaxy S9 Plus دارای نورپذیری متغیر است و نور پذیری آن از f/1.5 تا f/2.4 قابل تغییر است. و نتیجه نهایی این است که شما گوشی ای در اختیار دارید که در حالت اتوماتیک با نمره 9 از 10 قابلیت عکس برداری دارد.
نمونه عکس های Galaxy S9

galaxy s9galaxy s9

Samsung Galaxy Note 8

galaxy note 8
تاریخ عرضه این گوشی در سپتامبر سال 2017 است، این گوشی دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین جلو 8 مگاپیکسلی می باشد، دارای فناوری فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز، وزن 195 گرم، ظرفیت باتری 3300 ملی آمپر ساعت و ظرفیت حافظه داخلی 64128//256 گیگابایتی می باشد و همچنین تا 256 گیگابایت مموری را پشتیبانی می کند.

Galaxy Note 8 به دلایل زیر یکی از بهترین گوشی هایی است که ما تست کردیم:
در این گوشی از سنسور دوگانه بسیار قوی ای استفاده شده که قابلیت ایجاد پس زمینه مات و تله فوتو را داراست. همچنین سرعت عکس برداری این گوشی نیز بسیار خیره کننده است. همه این ها قابلیت هایی است که کسانی که به دنبال یک گوشی بالا رده عالی برای عکاسی هستند به دنبال آن می گردند.
باتری قوی تر و صفحه نمایش با کیفیت این گوشی نیز برای شما این امکان را فراهم می آورد که هم مدت زمان بیشتری بتوانید عکس برداری کنید و هم از تماشای آن ها لذت ببرید.
چیزی که در این گوشی خیلی توجه ما را جلب کرد این بود که در هر شرایطی که با آن عکس برداری می کردیم تصاویر واضح و شفاف بودند حتی در نور کم. این چیزی است که قطعا هر کسی از یک گوشی گران قیمت مانند Galaxy Note 8 انتظار دارد.
سامسونگ حالت های مختلفی را برای عکس برداری در این گوشی قرار داده اما حالت اتوماتیک بسیار برای استفاده آسان است.
نمونه عکس های ثبت شده توسط گوشی Samsung galaxy Note 8

galaxy note 8Galaxy Note 8

LG G7 ThinQ

lg g7 thinq
تاریخ عرضه این گوشی در می سال 2018 است، این گوشی دارای دو دوربین 16 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین جلو 8 مگاپیکسلی می باشد، دارای فناوری فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز و لیزر، وزن 162 گرم، ظرفیت باتری 3000 ملی آمپر ساعت و ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایتی می باشد و همچنین تا 256 گیگابایت مموری را پشتیبانی می کند.

LG G7 ThinQ تنها گوشی این لیست نیست که دارای دوربین دوگانه است ولی طرز استفاده این گوشی از دو سنسور دوربینش با بقیه تفاوت دارد.
دوربین اصلی این گوشی 16 مگاپیکسل است و دارای نور پذیری f/1.6 است که برای تصویر برداری کافی است اما با اضافه شدن دوربین کمکی 16 مگاپیکسلی است که اوضاع جذاب می شود!
به جای این که گوشی از دوربین کمکی برای جمع آوری جزئیات بیشتر به دوربین اصلی استفاده کند، یا افکت های مانند بوکه ایجاد کند این دوربین با لنز زاویه وسیع خود کمک می کند تا فضای بیشتری را در عکس هایتان پوشش دهید.
این قابلیت برای مواقعی که می خواهید از مناظر یا آسمان تصویر برداری کنید بسیار کارآمد است و شما به راحتی می توانید با یک اشاره یکی از دوربین ها را برای عکس برداری انتخاب کنید.
شاید نتیجه نهایی به اندازه پرچمداران سامسونگ، گوگل یا هواوی خوب نباشد اما برای کسانی که دنبال چیزی متفاوت با قابلیت ثبت تصاویر با زاویه وسیع هستند LG G7 ThinQ قطعا گزینه مناسبی خواهد بود.
عکس های ثبت شده توسط این گوشی

lg g7 thinqlg g7 thinq

Samsung Galaxy S8 / Galaxy S8 Plus

galaxy s8
تاریخ عرضه این گوشی در آوریل سال 2017 است، این گوشی ها دارای دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین جلو 8 مگاپیکسلی می باشد، دارای فناوری فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز ، وزن 155 و 173 گرم، ظرفیت باتری 3000 و 3500 ملی آمپر ساعت و ظرفیت حافظه داخلی 64 گیگابایتی می باشند و همچنین تا 256 گیگابایت مموری را پشتیبانی می کند.

درست است که Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus توسط پرچمدار جدید یعنی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus جایگزین شده اند اما عملکرد دوربین آن ها هنوز هم فوق العاده است و علاوه بر این قیمت کمتری نیز دارند.
شاید آن ها فقط یک سنسور دوربین داشته باشند و دارای قابلیت عکس برداری پرتره نباشند اما اگر این موضوع برای شما اهمیتی ندارد و شما نیز محدودیت بودجه دارید خرید این گوشی را به شما پیشنهاد می کنیم.
Galaxy S8 به خوبی طراحی شده و به راحتی در دست جای می گیرد که برای عکاسی ایده آل است. اما Galaxy S8 Plus دارای باتری قوی تری است و صفحه نمایش بهتری نیز دارد.
برنامه دوربین گوشی دارای قابلیت های بسیاری است اما به عقیده ما حالت اتوماتیک تقریبا درهمه حالت ها عکس های خوبی ثبت می کند.
نمونه عکس های این دو گوشی

galaxy s8

galaxy s8

Apple iPhone 8 Plus

iphone 8 plus
تاریخ عرضه این گوشی در سپتامبر سال 2017 است، این گوشی دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین جلو 7 مگاپیکسلی می باشد، دارای فناوری فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز ، وزن 202 گرم، ظرفیت باتری 2691 ملی آمپر ساعت و ظرفیت حافظه داخلی /25664 گیگابایتی می باشد.

iPhone 8 Plus تنها به دلیل داشتن سنسور کمکی با نور پذیری کمتر است که قبل از iPhone X قرار می گیرد. به جز این مورد عکس های گرفته شده توسط این گوشی تقریبا مشابه عکس های گرفته شده با گوشی های گران قیمت تر است و شما از کیفیت دوربین آن راضی خواهید بود.
حالت پرتره این گوشی پیشرفت داشته و می تواند عکس های زیبایی را ثبت کند. دوربین دوم این گوشی فاقد قابلیت TrueDepth است که به این معنی است که شما نمی توانید عکس هایی با پس زمینه مات ثبت کنید اما با این وجود عملکرد آن رضایت بخش است.
علاوه بر این ها iPhone 8 Plus دارای یک مزیت بزرگ نسبت به سایر رقبا است و آن قابلیت ضبط ویدیوی 4K با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه است. iPhone 8 Plus همچنین می تواند ویدیو های صحنه آهسته 240 فریم بر ثانیه نیز ضبط کند.
اگر شما قادر به خرید iPhone X نیستید اما دوست دارید یک گوشی اپل با کیفیت دوربین عالی داشته باشید توصیه ما به شما iPhone 8 Plus است.
عکس های زیر نمونه ای از عکس های ثبت شده با iPhone 8 Plus می باشد.

iphone 8 plusiphone 8 plus


Huawei Mate 10 Pro

mate 10 pro
تاریخ عرضه این گوشی در نوامبر سال 2017 است، این گوشی دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی و 20 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین جلو 8 مگاپیکسلی می باشد، دارای فناوری فوکوس مبتنی بر تشخیص فاز و لیزر ، وزن 178 گرم، ظرفیت باتری 4000 ملی آمپر ساعت و ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایتی می باشد.

Huawei Mate 10 Pro یک قدم به روی جلو برای برندی است که می خواهد بر روی قابلیت عکس برداری گوشی تمرکز کند.
نکته جالب این است که Huawei Mate 10 Pro نسبت به سایر رقبای این لیست ضعیف ترین عملکرد را در شدت نور معمولی داشت و همانطور که از اسم آن نیز پیداست به نظر می آید این گوشی بیشتر مناسب کاربران حرفه ای باشد.
با نزدیک شدن به سوژه یا عکس برداری در نور کم نتایج بسیار بهبود پیدا می کنند و می توان عکس های بسیار خوبی ثبت کرد. و این مدیون ترکیب دو قابلیت monochrome و سنسور های رنگ در این گوشی است که باعث می شود بتوان در نور کم تصویر هایی شفاف و با کیفیت گرفت.
حالت Aperture این گوشی به شما این قابلیت را می دهد تا منظره وسیع تری را در تصویر خود ثبت کنید. با وجود اینکه Huawei Mate 10 Pro بهترین گوشی برای عکس برداری نیست اما برای کسانی که وقت بیشتری را صرف عکاسی می کنند و با دقت بیشتری عکس برداری می کنند گزینه مناسبی است.
و اما نمونه عکس های ثبت شده توسط این گوشی

mate 10 promate 10 pro

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم