تعمیر آی سی شارژ IC U2 گوشیهای آیفون Apple iPhone

نوشته شده در تاریخ1397-05-26 توسط 31280

آی سی شارژ IC U2 چیست؟

IC

کلمه IC مخفف عبارت Integrated circuit است که معنای مدار مجتمع یا مدار یک‌پارچه را می‌دهد. این تراشه‌ها مجموعه‌ای از مدارهای الکترونیکی هستند و از مواد نیمه‌رسانا که معمولن همان سیلیسیم به همراه میزان کنترل‌شده‌ای ناخالصی‌ است، در ابعاد کوچک ساخته می‌شوند. اندازه‌ی این تراشه‌ها کم‌تر از یک سانتی‌متر مربع است و هرکدام وظیفه‌ی خاص خود را دارند. برای مثال در این‌جا آی‌سی شارژ وظیفه‌ی کنترل و تنظیم ولتاژ ورودی از شارژر به باتری را دارد. اگر آی‌سی شارژ گوشی موبایل شما آسیب‌دیده باشد، علاوه بر شارژ نشدن باتری، گوشی نیز روشن نمی‌شود.

مدت زمان تعویض آی‌سی شارژ آیفون چقدر است؟

time

همان‌طور که می‌دانید آی‌سی شارژ گوشی از جمله قسمت‌های حساس گوشی محسوب می‌شود و تعویض آن نیز نیاز به دقت و ریسک و زمان بالایی دارد. البته با توجه به مدل گوشی شما زمان تعویض متفاوت است، اما به‌طور کلی تعمیر قطعات گوشی برای کسانی که به‌صورت حضوری به دفاتر تعمیرات موبایل ماکروتل مراجعه می‌کنند بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت انجام می‌شود. برای کسانی هم که گوشی موبایل‌شان را از طریق پیک به دفتر ارسال کرده‌اند و ساکن تهران هستند، زمان تحویل تا ۶ ساعت طول می‌کشد، و کسانی که در استان‌ها یا شهرستان‌های دیگر سکونت دارند، گوشی موبایل خود را بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت با پست پیشتاز دریافت خواهند کرد.

کجا می توانم آی‌سی شارژ آیفونم را تعویض کنم؟

where
در واقع بهترین محل برای تعمیر گوشی‌های iPhone که می‌توانید به آن مراجعه کنید Apple Store است. اما از آنجایی که شرکت اپل در ایران نمایندگی ندارد شما می‌توانید به مراکز تعمیرات معتبر و با کمک تعمیرکاران متخصص آی‌سی گوشی موبایل آیفون خود را تعمیر یا تعویض کنید. پیشنهاد ما به شما این است که با مراجعه به دفتر ماکروتل یا از طریق شرکت پست گوشی خود را به دفتر مرکزی ما در تهران ارسال کنید. شرکت ماکروتل با داشتن تعمیرکاران متخصص و بیش از 10 سال سابقه کاری در زمینه تعمیرات موبایل به همراه مدرک تخصصی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اقدام به تعمیر گوشی موبایل شما می‌کند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت تعمیر موبایل خود با شماره های 02188394572 یا 02188394581 تماس حاصل فرمایید.


قیمت و هزینه تعویض آی‌سی شارژ به چه صورت است؟

money
آی‌سی شارژ گوشی‌های آیفون به تنهایی قیمت بالایی ندارد ولی به دلیل پرخطر بودن تعویض آی‌سی شارژ، قیمت‌ها و هزینه‌ها با توجه به مدل گوشی شما، از 180 هزار تومان تا 500 هزار تومان متفاوت است (این قیمت در زمان نوشتن این مطلب تعیین شده است و ممکن است در زمانی که شما این مطلب را می خوانید اعتباری نداشته باشد). قیمت دقیق آی‌سی گوشی خود را می‌توانید در وب سایت جستوجو کنید و مطلع شوید، دقت کنید که قیمت‌های درج شده در سایت به همراه هزینه تعویض است. همچنین با توجه به نواسانات ارز ممکن است قیمت‌ها تغییر کند بنابراین برای اطلاع بیشتر با دفتر تماس حاصل فرمایید.


تعویض و تعمیر آی سی شارژ برای چه مدل‌هایی از آیفون در دفتر ماکروتل انجام می‌شود؟

تمامی مدل‌های گوشی‌های iPhone دارای آی سی شارژ هستند و اکثر آن‌ها در دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل تعمیر می‌شوند. لیست کامل این مدل‌ها عبارتند از:
• iPhone 5
• iPhone 5s
• iPhone 5C
• iPhone 6
• iPhone 6 Plus
• iPhone 6s
• iPhone 6s Plus
• iPhone SE
• iPhone 7
• iPhone 7 Plus
• iPhone 8
• iPhone 8 Plus
• iPhone X
تمامی آی‌سی‌هایی که برای تعویض در نظر گرفته شده‌اند اصل و اورجینال بوده و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. اگر مدل گوشی دیگری برای تعمیر در نظر دارید با دفتر تماس گرفته و مطلع شوید.


آیا درخانه می‌توان به تنهایی و بدون کمک تعمیرکار آی سی شارژ گوشی آیفون را تعمیر یا تعویض کرد؟

تعمیر گوشی‌های موبایل نیازمند دقت و دانش بالایی‌ست، همچنین بدون در دست داشتن تجهیزات تعمیرات موبایل این کار امکان پذیر نیست. به‌خصوص گوشی‌های آیفون که طراحی آن‌ها بسیار ظریف و آسیب‌پذیر است. شما می‌توانید آموزش تعمیر و تعویض آی‌سی شارژ گوشی موبایل خود را در کانال آپارات ما ببینید و بر طبق آن اقدام به تعمیر گوشی خود بکنید. اما توصیه‌ی ما این است که برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی (مثل آسیب زدن به تاچ و ال‌سی‌دی یا دیگر قطعات)، گوشی موبایل خود را به دفتر مرکزی ماکروتل در تهران ارسال کنید و یا به‌صورت حضوری جهت تعمیر گوشی‌تان اقدام کنید و در کمتر از ۲ ساعت آن را صحیح و سالم تحویل بگیرید. توجه داشته باشید که در صورت تعمیر گوشی موبایل خود از طریق ویدئوهای آموزشی کانال ماکروتل در آپارات، هر آسیبی که به گوشی شما وارد شود، شرکت ماکروتل هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.


آی‌سی شارژ چگونه تعویض می‌شود؟

آی‌سی شارژ بر روی برد گوشی‌های iPhone قرار دارد، به همین دلیل برای تعمیر آن نیاز است که تاچ و ال‌سی‌دی گوشی ب از شود. پس از این‌که مطمئن شدید مشکل گوشی شما از آی‌سی شارژ است، تاچ و ال‌سی‌دی گوشی را باز کرده و فلت‌های متصل به برد را از روی برد بردارید، سپس برد را از گوشی جدا کنید؛ بعد از انجام این کار آی‌سی مورد نظر را پیدا کنید و با گرم کردن‌ش، آن را از روی برد خارج کنید. برای دیدن آموزش ویدئوی کامل تعویض آی‌سی شارژ گوشی مورد نظرتان، به کانال آپارات ماکروتل مراجعه کنید.


چگونه آیفونی که شارژ نمی‌شود را تعمیر کنیم؟

not charging
یکی از مشکلات گوشی‌های موبایلی که شارژ نمی‌شوند یا دیر شارژ می‌شوند، مشکل آسیب دیدن آی‌سی شارژ موبایل است. شما قبلا با آی‌سی شارژ آشنا شدید و از عملکرد آن در موبایل اطلاع پیدا کردید، پس قطعا این را می‌دانید که برای تعمیر گوشی موبایل‌تان نیاز است که آی‌سی شارژ را تعویض کنید. البته این مشکل تنها موردی نیست که باعث اختلال در شارژ گوشی موبایل‌تان شود، بنابراین بهتر است قبل از اقدام به تعویض آن، مطمئن شوید که مشکل از قطعات دیگر نیست.


علائم خرابی آی‌سی شارژ چیست؟

زمانی که گوشی دیر شارژ می‌شود یا اصلن شارژ نمی‌شود ممکن است مشکل از طرف باتری، سوکت شارژ یا آی‌سی شارژ باشد. ولی تشخیص این‌که کدام یک عامل اصلی ایجاد اختلال در شارژ شدن گوشی موبایل‌تان شده، کار بسیار مشکلی‌ست، در این‌گونه موارد پیشنهاد می‌شود گوشی موبایل‌تان را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید تا آن را عیب‌یابی کند. تعمیرکاران با در دست داشتن ابزار مخصوص گوشی شما را تست می‌کنند و متوجه این موضوع خواهند شد. اگر در قسمت تنظیمات ارور تعویض باتری را مشاهده کردید احتمالا مشکل از باتری گوشی آیفون شماست و باید آن را تعویض کنید. یا گاهی اوقات ممکن است فقط با شارژر یا کابل مورد استفاده شما گوشی شارژ نشود که با خرید شارژر اصلی آیفون این مشکل برطرف می‌شود.

نکته: البته یکی از علائم خرابی آی‌سی شارژ آیفون این است که با بعضی از شارژرها گوشی شارژ می‌شود با برخی دیگر شارژرها با وجود اینکه اصلی هستند شارژ نمی‌شود. به همین دلیل بررسی میزان آمپر ورودی به دستگاه در این موارد مشخص می‌کند که قطعه IC U2 دچار مشکل شده است یا خیر


چه چیزهایی باعث آسیب دیدگی ای‌ سی شارژ می‌شود؟

عواملی چون ضربه دیدن گوشی، مدت زمان زیادی در گرما نگه داشتن آن و استفاده از شارژر نامناسب از جمله موارد مهمی‌ست که باعث آسیب دیدن آی‌سی شارژ می‌شود. با این وجود مهم‌ترین دلیل خرابی این قطعه استفاده از شارژر غیر اصل آیفون و همچنین استفاده از فندکی ماشین است چون باعث می‌شوند جریان غیر استانداردی وارد گوشی شود. اما در کل آی‌سی شارژ نیز مانند دیگر قطعات موبایل عمر خاص خود را دارد، مثلا اگر از یک گوشی آیفون قدیمی استفاده کنید، ممکن است همین موضوع (عمر محدود آی‌سی شارژ) باعث خرابی آی‌سی گوشی موبایل‌تان شده باشد.

برای تشخیص شارژر اصل از تقلبی می‌توانید روی مقاله تشخیص شارژر و کابل اصل اپل کلیک کنید


چگونه می‌توان به تعمیرکار جهت تعمیر یا تعویض اعتماد کرد؟

تعمیرکاران زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند آی‌سی شارژ گوشی موبایل‌ را تعمیر یا تعویض کنند. حتی برخی از آن‌ها قیمت بسیار پایینی را برای وسوسه‌ی شما پیشنهاد می‌دهند، اما به این موضوع توجه کنید که هر چقدر هم قیمت پیشنهادی آن‌ها مناسب باشد، در صورت آسیب رساندن به دیگر قطعات گوشی، هزینه‌های هنگفت دیگری گریبان‌گیر شما خواهد شد، پس بهتر است برای پرداخت هزینه‌ی کم‌تر ریسک نکنید و برای تعمیر گوشی موبایل خود نزد تعمیرکاران با تجربه و دارای مدرک معتبر بروید. شرکت ماکروتل با در اختیار داشتن تعمیرکاران مجرب که دارای مدرک تعمیرات موبایل تخصصی بین‌المللی هستند، به گوشی موبایل شما رسیدگی می‌کند. ما به شما اطمینان می‌دهیم که گوشی موبایل‌تان را صحیح و سالم تحویل خواهید گرفت و حتی در صورت بروز مشکل، خسارت مربوطه را پرداخت خواهیم کرد.


روند ارسال گوشی موبایل جهت تعمیر ای سی و دریافت آن چگونه است؟

shipping
دفتر مرکزی ماکروتل واقع در تهران است، شما می‌توانید آدرس دقیق آن را به همراه تلفن تماس و ساعات کاری در بالای سایت مشاهده کنید. کاربرانی که در تهران حضور دارند، می‌توانند گوشی موبایل خود را از طریق پیک ارسال کنند و یا با مراجعه‌ی حضوری در دفتر، اقدام به تعمیر گوشی کنند. همان‌طور که قبلن گفته شد زمان تعمیر برای مشتریان حضوری حداکثر یک روز است، بهتر است در این فاصله، در دفتر حاضر باشید و حتی پس از تعمیر نیز، گوشی موبایل‌تان را تست کنید. مشتریانی هم که خارج از تهران اقامت دارند، می‌توانند از طریق پست، گوشی خود را به دفتر ماکروتل ارسال کنند و پس از تعمیر، هم‌کاران ما از طریق پست گوشی را برای آن‌ها ارسال خواهند کرد.
* توجه داشته باشید که قبل از هر اقدامی با دفتر تماس بگیرید و جهت تعمیر گوشی‌تان با ما هماهنگ باشید.


ضمانت و گارانتی آی سی شارژ آیفون چگونه است؟

garantie
آی‌سی شارژ گارانتی خاصی را شامل نمی‌شود ولی جهت اطمینان بیشتر، شما یک هفته مهلت برای تست گوشی موبایل خود دارید، اگر در این یک هفته مشکلی از طرف آی‌سی گوشی موبایل‌تان پیش آمد، می‌توانید با دفتر تماس بگیرید و جهت تعمیر دوباره‌ی گوشی خود با پرداخت مبلغ مربوطه هماهنگ کنید، ولی ما به شما اطمینان می‌دهیم که تمامی قطعات موجود در وبسایت ماکروتل اصل هستند و مشکلی برای گوشی شما پیش نخواهد آمد.


چگونه آی سی شارژ گوشی موبایلمان را قبل از تعویض چک کنیم؟

راه حل دقیقی برای این موضوع وجود ندارد، به گفته‌ی برخی از تعمیرکاران اگر موقع اتصال شارژر به پورت شارژ گوشی، علامت مربوط به شارژ گوشی فعال شد اما درصد شارژ گوشی تغییری نکرد، ممکن است مشکل از طرف آی‌سی شارژ گوشی شما باشد. اما برای اطمینان بیش‌تر از یک تعمیرکار باتجربه بخواهید مشکل گوشی موبایل‌تان را بررسی کرده و سپس در صورت نیاز آن را تعمیر کند.

و در آخر به نکات زیر توجه کنید

• تعمیرگاه در برابر گوشی‌هایی که قبلن تعمیر و یا رفرش شده هیچ مسئولیتی را قبول نمی‌کند.
• به دلیل عدم وجود زمان کافی برای بررسی کامل گوشی، تعمیرکار فقط معایبی را که از طرف مشتری بیان شده، ثبت و بررسی خواهد کرد و هیچ مسئولیتی در قبال معایب دیگر ندارد. بنابراین قبل از مراجعه، تمامی مشکلات مورد نظر را یادداشت کنید و به تعمیرکار اطلاع دهید.
• از آن‌جایی که ممکن است موقع تعمیر گوشی اطلاعات گوشی شما پاک شود، بهتر است قبل از مراجعه‌، یک پشتیبان کامل از تمامی اطلاعات خود بگیرید و بعد برای تعمیر اقدام کنید. تعمیرگاه در قبال پاک شدن اطلاعات گوشی موبایل شما، مسئول نیست.
• به دلیل عدم سوء‌استفاده، در قبال مشکلات و معایب ظاهری مانند خط‌وخش افتادن روی گوشی موبایل نیز، تعمیرگاه هیچ‌گونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.
• موقع تحویل گوشی قبضی را دریافت خواهید کرد که شامل اطلاعات شماست، از این قبض به خوبی مراقبت کنید؛ زیرا تنها دارنده‌ی قبض، شخص صاحب گوشی است.
• تست گوشی فقط در دفتر امکان‌پذیر است. به این دلیل بهتر است حین دریافت گوشی موبایل‌تان، آن را تست کنید. با امضا رسید مربوطه هم شما متعهد می‌شوید که گوشی موبایل‌تان را کاملن سالم تحویل گرفته‌اید و تعمیرگاه در قبال مشکلاتی که بعدها رخ می‌دهد دارای هیچ‌گونه مسئولیتی نیست.

2 نظر
  • امین

    امین 1398-11-09

    دمت گرم

  • 1
  • Davarpanah

    Davarpanah 1397-08-26

    بسیارعالی وکاربردی بود..موفق و پیروز باشین...

  • 2
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم