مشخصات، عمر باتری و کیفیت تاچ وال سی دی LG G6

نوشته شده در تاریخ1397-09-20 توسط 1545

معرفی و تاریخ عرضه گوشی LG G6

تا کنون شاهد انواع مدل های گوشی های LG بودیم و به خصوص اینکه چند روز گذشته را درمورد سری G این شرکت صحبت کردیم. اگر به یاد داشته باشید چیزی که شرکت LG روی آن مصمم بود قابل تعویض بودن باتری بود و با اینکه دیگر برند های موبایل تقریبا در همه گوشی های خود باتری را غیر قابل تعویض توسط کاربر کرده بودند، این شرکت همچنان گوشی های خود را با همان طراحی همیشگی می ساخت. البته این را هم گفتیم که طراحی گوشی LG G5 کمی متفاوت نسبت به بقیه بود و باتری از پایین گوشی خارج می شد. بنابراین می توان گفت که گوشی LG G6 که در فوریه 2017، دقیقا یک سال بعد از رونمایی G5 عرضه بازار شد و انقلابی در گوشی های شرکت LG صورت گرفت. شرکت LG بعد از سالیان پیاپی ویژگی قابل تعویض باتری را در این گوشی از بین برد تا بتواند گوشی را ضد آب بسازد. گوشی LG G6 دارای رتبه IP68 در ضد آب بودن است یعنی می تواند به مدت نیم ساعت در عمق 1.5 متری در آب تازه و خالص بدون آب خوردگی باقی بماند. البته ممکن است آسیب هایی به آن برسد اما می توانید اطمینان حاصل کنید که اصل گوشی سالم باقی می ماند و ضرر و زیان آب خوردگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.
شرکت LG در سال 2017 مدل های دیگری نیز ارائه داده است و می توان گفت که گوشی LG G6 پرچم دار شرکت LG در این سال نیست زیرا با توجه به تست گوشی LG V30 در لیست بهترین گوشی های سال 2017 قرار گرفته و گوشی G6 را از این لیست حذف کرده است. اما با این حال این موضوع نمی توان از قدرت و ظرافت این گوشی چشم پوشی کرد.
تغییرات گوشی نسبت به سالیان قبل خود فقط محدود به ضد آب بودن آن نمی شود. صفحه نمایش فوق العاده، طراحی و باتری چیزی که در اولین نگاه می توان به آن پی برد. در ادامه در این موارد و تغییراتی دیگر که شرکت LG در مدل G6 خود داده است بیشتر توضیح خواهیم داد. چیزی که می توان گفت تغییری در آن ایجاد نشده است، قیمت آن است. البته که قیمت مدل G6 از مدل های قبلی بیشتر است اما چیزی که کاربران را مجذوب خود کرده است این است که قیمت این گوشی نسبت به دیگر گوشی های بالا رده همچنان پایین است، چیزی که درمورد مدل های قبلی نیز صدق می کرد.

طراحی

طراحی این گوشی با مدل های قبلی اش که متفاوت است، همانطور که گفتیم برخلاف دیگر مدل های سری G، باتری این مدل غیر قابل تعویض و همچنین گوشی ضد آب است. از این گذشته می توان شاهد صفحه نمایش 0.4 اینچ بزرگ تر نسبت به گوشی LG G5 بدون اینکه اندازه ابعاد گوشی تغییر کند باشیم. از این رو شرکت LG به جای اینکه اندازه ابعاد گوشی را تغییر دهد نسبت اندازه صفحه نمایش به بدنه گوشی را کم کرده است به صورتی که نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود 79 درصد در این گوشی است. در صورتی که در گوشی LG G5 حدود 71 درصد بود. ا

گوشی LG G6 از نظر نحوه قرار گیری دوربین و پورت USB تفاوتی با گوشی LG G5 ندارد. یعنی همانند گوشی قبلی خود از دو دوربین کنار هم در پشت خود برخوردار است و پورت شارژ Type-C که البته در این گوشی نسخه USB 3.1 است. یعنی شما می توانید مانند گوشی های iPhone کابل شارژر را به هر دو طرف وارد شارژ کنید.
در گوشی LG G6 جنس بدنه نسبت به سری قبلی خود تغییر کرده است. اگر به یاد داشته باشید در گوشی LG G5 بدنه آلومینیوم داشت. در گوشی LG G6 فریم گوشی همان آلومینیوم است اما پشت گوشی از گوریلا گلس نسخه 5 ساخته شده است. مانند برخی دیگر از گوشی های جدید، درب پشت این گوشی نیز زیبا و براق اما بسیار شکننده است. همچنین برخلاف قوسی که مدل های قبلی داشت، در این مدل پشت گوشی صاف و یک دست است ولی با این وجود توانسته است یک باتری 3300 میلی آمپری را در خود جای دهد.
گوشی در نسخه ای که مخصوص آمریکا ساخته شده است از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند که می توان این ویژگی را نیز یک دگرگونی در طراحی شرکت LG دانست.

رابط کاربری یا UI و UX در گوشی LG G6

گوشی LG G6 که با اندروید 7 که آخرین نسخه از به روز رسانی های شرکت گوگل در اندروید بود، وارد بازار شده است، از نسخه UX 6.0 در رابط کاربری خود استفاده می کند. یعنی همچنان به روز رسانی هایی برای کاربران شرکت LG وجود دارد.
در به روز رسانی جدید رابط کاربری و UX، این گوشی می تواند از صفحه نمایش 18:9 پشتیبانی می کند که باعث می شود دو اپلیکیشن به صورت همزمان به راحتی اجرا شوند. همچنین برای کسانی که به تماشای فیلم در گوشی هوشمند خود می پردازند با این نسخه جدید که یک صفحه نمایش دلنشین تر و عریض تری دارد، می توانند یک تجربه لذت بخش در دیدن فیلم داشته باشند. با صفحه نمایش عریض تر می توانید اپلیکیشن های بیشتری را در یک صفحه نمایش جای دهید و همچنین وب گردی نیز بسیار لذت بخش تر خواهد شد از آن جایی کیفیت صفحه و عوامل موجود در آن بسیار بالاست.
تغییر دیگری که می توان درمورد آن صحبت کرد این است که در گوشی LG G6 تمامی آیکون ها در یک فضای مربعی شکل قرار دارند برخلاف G5 که برخی از آیکون ها مربعی و برخی دایره بودند. در قسمت تنظیمات نیز تغییر چندانی در منو ها و تب ها دیده نمی شود اما رنگ ها متنوع تر و زیبا تر شده اند و در قسمت دوربین تغییری که به وجود آمده است این است که می توان تنظیمات فیلم برداری را هم به صورت دستی تنظیم کرد.

باتری گوشی LG G6

باتری این گوشی نسبت به مدل قبلی خود تغییرات زیادی داشته که اولین و مهمترین آن می توان به ظرفیت باتری اشاره کرد. در گوشی LG G5 ظرفیت باتری 2800 میلی آمپر بود اما در این گوشی به 3300 میلی آمپر ارتقا یافته است. علاوه بر آن همانطور که پیش تر گفتیم به دلیل اینکه شرکت LG سعی داشته است این گوشی را ضد آب بسازد باتری گوشی نیز غیر قابل تعویض توسط کاربر است. با وجود صفحه نمایشی با کیفیت تر و کمی بزرگ تر و همچنین پردازنده های قوی تر و سریع باز هم باتری این گوشی می تواند مصرف یک روز کامل را فقط با یک بار شارژ برای شما تامین کند. همچنین باتری این گوشی از Quick Charge نسخه 3 با یک پورت Type-C پشتیبانی می کند که این توانایی را دارد که صفر تا صد شارژ را در حدود 1 ساعت و 20 دقیقه به شما ارائه دهد. چیز جالبی که درمورد پورت شارژ این گوشی وجود دارد این است که اگر پورت شارژ خیس باشد یا چیزی در آن گیر کرده باشد هنگام اتصال به شارژ به شما اخطاری می دهد و شارژ کردن گوشی را متوقف می کند تا زمانی که شما پورت شارژ را بطور کامل تمیز کرده و سپس اقدام به اتصال گوشی به شارژر کنید. این مسئله هوشمند بودن موجب می شود دما و سن باتری را شناسایی کند و بدین وسیله شارژر، باتری و پورت شارژ گوشی شما مدت زمان بیشتری سالم بماند.

باتری این گوشی در مصرف معمولی روزانه به خوبی عمل می کند به صورتی که از iPhone 7 قوی تر و حدودا با گوشی galaxy S8 برابر می کند. در یک تست باتری با بالا بودن نور صفحه و اجرا کردن یک فیلم HD برای 90 دقیقه این گوشی 14 درصد از شارژ خود را از دست درصورتی که گوشی iPhone 7 حدود 23 درصد از شارژ باتری آن کم شد.
همچنین این گوشی در مدل های مختلفی که دارد متفاوت است همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد این گوشی در مدلی که مخصوص آمریکا ساخته شده است توانایی شارژ بی سیم را دارد و از استاندارد PMA و WPC پشتیبانی می کند. البته باید گفت که شارژر بی سیم به همراه خود گوشی در یک پک وجود ندارد بنابراین اگر یک گوشی LG G6 مدل آمریکایی دارید و می خواهید به صورت بی سیم آن را شارژ کنید، باید یک شارژر بی سیم به صورت جداگانه خریداری کنید.

دوربین

می توان گفت ضعفی که شرکت LG در ساخت گوشی G6 نشان داده است در زمینه دوربین آن است. زیرا در گوشی LG G6 تغییرات زیادی نسبت به گوشی LG G5 نداده است. دوربین ها همان دوربین دوگانه با یک لنز با زاویه دید عریض و یک لنز معمولی همانند مدل سال قبل در پشت گوشی است، تفاوتی که دارد این است که این بار هر دو دوربین کیفیت 13مگاپیکسلی دارند. 

سنسور اصلی گوشی دارای لرزشگیر اپتیکال است اما متاسفانه این ویژگی برای دوربین با زاویه دید عریض وجود ندارد بنابراین ممکن است عکس برداری در نور با لنز عریض چندان خوب نباشد. همچنین، لنز عریض این گوشی دارای تکنولوژی فوکوس خودکار هم نیست که همین مسئه موجب می شود در رقابت با بهترین گوشی های جهان عقب بماند.
باز کردن سریع دوربین از طریق دوبار فشار دادن پشت سر هم دکمه ی ولوم پایین انجام می گیرد اما به نظر می رسد که در این گوشی استفاده از این مورد چندان سریع هم نیست و هنگام دوبار زدن دکمه ولوم پایین قبل از باز شدن اپلیکیشن دوربین اندکی مکث وجود دارد.

به طور کلی می توان گفت که دوربین گوشی LG G6 دوربین خوبی است اما آنچه انتظار می رفت که شرکت LG در این مدل به کار ببرد، و همچنین در مقایسه به برند های رقیب چندان خوب نیست. به هر حال ممکن است این شرکت در مدل G7 خود این سری ضعف هایی که وجود را برطرف کند.

منابع

• www.Gsmarena.com
• www.TechRadar.com
• www.TrustedReviews.com
• www.PhoneArena.com

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم