تعویض شیشه لنز دوربین موبایل در دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل

نوشته شده در تاریخ1397-09-25 توسط 49742

معرفی شیشه لنز دوربین و وظیفه آن

به احتمال زیاد تا به حال گوشی موبایلتان زمین خورده یا گوشی موبایل را در جیب یا کیف گذاشته و اطراف آن کلید یا اشیاء تیز و سخت قرار گرفته باشد. حتی اگر این مشکلات برایتان پیش نیامده باشد ممکن است گوشی موبایلتان بدون اینکه حتی خودتان متوجه شوید در معرض گرد و غبار و املاح قرار گرفته باشد. شیشه لنز دوربین وظیفه محافظت از دوربین گوشی موبایل در چنین شرایطی دارد. ولی مانند دیگر محافظ های گوشی های موبایل، شیشه دوربین ممکن است شکسته و آسیب ببیند. یا حتی جای خراشی توسط اشیاء نوک تیز روی آن به وجود آمده شما را اذیت کند. اگر شیشه دوربین شکسته باشد و به آن رسیدگی نکنید موجب آسیب دیدگی دوربین شده و ضرر را برای شما چند برابر می کند. در ادامه نکاتی درمورد اینکه هنگام شکستن شیشه دوربین چگونه از دوربین محافظت کنید و یا شیشه دوربین اصل را چگونه تهیه کنید برای شما شرح خواهیم داد.

تفاوت اصلی و تقلبی بودن شیشه های دوربین را چگونه بفهمیم و جنس اصلی را از کجا تهیه کنیم؟

همانند دیگر اجناس بازار، شیشه های دوربین دارای جنس اصل و تقلبی هستند و قطعا اگر شیشه دوربین اصلی برای گوشی موبایلتان تهیه نکنید موجب آسیب دیدگی سریع آن و در نتیجه آسیب دیدن دوربین می شود. همچنین ممکن است بدون اینکه آسیبی به شیشه دوربین وارد شده باشد، در عملکرد دوربین هنگام عکس برداری و فیلم برداری اختلال ایجاد کرده و موجب تار شدن آن شود. شیشه های دوربین اصلی به صورت شیشه و شکستنی هستند اما مدل تقلبی و بی کیفیت آن ها به صورت پلاستیکی یا طلق های پلاستیکی است. این طلق های پلاستیکی با کوچک ترین ضربه آسیب می بینند. بنابراین هنگام خرید به جنس شیشه دوربین دقت کنید.

شرکت ماکروتل دارای بهترین شیشه های لنز دوربین در بازار است که می توانید با توجه به مدل گوشی خود شیشه دوربین را از سایت تهیه کنید. در صورتی که خودتان قادر به نصب کردن آن روی دوربین گوشی نیستید می توانید به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران مراجعه کرده تا همکاران ما شیشه لنز دوربین شکسته را برای شما تعویض کنند. هزینه تعویض شیشه دوربین با توجه به نوع طراحی گوشی شما متفاوت است بنابراین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با تلفن های دفتر تماس بگیرید. در صورتی که مایلید خودتان شیشه دوربین گوشی موبایلتان را تعویض کنید، در ادامه این مقاله یک آموزش تعویض شیشه دوربین به عنوان مثال آماده کرده ایم که بتوانید تا حدودی با تعویض شیشه دوربین آشنا شوید.

چگونه از شکستن شیشه دوربین جلو گیری کنیم؟ در زمان شکستن شیشه دوربین برای محافظت از آسیب دیدن دوربین چه کار کنیم؟

اولین اقدامی که می توانید برای محافظت از شیشه دوربین گوشی موبایلتان بکنید این است که گوشی را در معرض اشیاء نوک تیز و سفت قرار ندهید، این کار علاوه بر حفظ شیشه دوربین برای جلوگیری از آسیب دیدن و خط و خش افتادن روی درب پشت موبایل یا تاچ و ال سی دی گوشی موبایل مناسب است. علاوه بر این می توانید از کاور های محافظ پشت گوشی استفاده کنید از آسیب دیدن دوربین و درب پشت گوشی جلو گیری کنید.

با این حال ممکن است شما این اقدامات را انجام داده باشید ولی شیشه دوربین گوشی آسیب دیده باشد، یا پس از این که شیشه دوربین گوشی موبایلتان آسیب دیده است این مطلب را می خوانید و قصد دارید از ضرر های بیشتر جلوگیری کنید.  دوربین یکی از مهمترین قطعات گوشی وقیمت نسبتا بالایی دارد، اما شما می توانید با یک ترفند بسیار ساده از آسیب دیدن دوربین پس از شکستن شیشه دوربین جلوگیری کنید. بعد از شکستن شیشه دوربین درصورتی که خورده شیشه های شیشه دوربین در معرض آسیب رساندن به دوربین گوشی هستند، آن ها را با وسیله ای مناسب با احتیاط و بدون آسیب رساندن به دوربین خارج کنید، سپس با استفاده از یک چسپ شفاف نواری روی دوربین را بپوشانید. با انجام این کار دوربین گوشی شما صد در صد در برابر آسیب ایمن نمی شود اما می تواند تا زمان رسیدن قطعه مورد نظر به دست شما یا تا زمانی که به تعمیر کار جهت تعویض شیشه دوربین مراجعه می کنید، دوربین گوشی را در برابر خطرات احتمالی محافظت کند.

چگونه شیشه دوربین شکسته گوشی موبایل خود را تعویض کنیم؟

 در برخی گوشی ها به دلیل اینکه نیاز است درب پشت باز شده و سپس شیشه را تعویض کنید، کار بسیار مشکلی است بنابراین درصورتی که در این کار تخصص ندارید از انجام آن صرف نظر کنید.

اما در برخی گوشی های موبایل شیشه دوربین را می توان به راحتی و بدون دخالت دیگر قسمت های موبایل  تعویض کرد. امروز ما برای شما آموزش تعویض شیشه دوربین گوشی های iPhone 7 Plus و Galaxy S7 که تعویض شیشه دوربین آن ها کار آسانی است را توضیح می دهیم.

تعویض این دو شیشه دوربین تقریبا شبیه است بنابراین در یک بند بطور کلی آن را شرح می دهیم.

ابتدا با یک سشوار روی شیشه دوربین گرفته تا کمی گرم شود اما دقت کنید که به دلیل گرمای زیاد به دوربین آسیب نرسد. بعد از اینکه شیشه را گرم کردید یک چسب نواری پهن روی شیشه دوربین بچسبانید و سپس آن را جدا کنید. این کار باعث می شود خرده شیشه ها ریز شیشه دوربین که به سختی قابل رؤیت هستند و با دست قابل خارج سازی نیستند، به چسب چسبیده و خارج شوند. پس از آن درصورتی که نیاز است شیشه را دوباره گرم کنید، در غیر این صورت با یک وسیله مناسب ( ترجیحا پنس مخصوص) خورده شیشه های باقی مانده روی دوربین را جدا کنید و دقت کنید که به لنز دوربین آسیب نزنید. همچنین دقت کنید که چسب های باقی مانده روی دوربین را کاملا تمیز کرده تا شیشه جدید به راحتی و به خوبی روی دوربین گوشی جای بگیرد. پس از اینکه محل قرار گیری شیشه دوربین را تمیز کردید، شیشه دوربین نو را با یک پارچه مناسب کاملا تمیز کنید و سپس قطعه پلاستیک مانند روی شیشه دوربین را جدا کرده تا قسمت چسبنده شیشه آزاد شود و سپس شیشه را در جای مناسب روی دوربین گذاشته و در صورت نیاز با استفاده از پنس مکان دقیق آن را تنظیم کنید. پس از اینکه شیشه درست سرجایش قرار گرفت و چسب آن سفت شد، با پارچه مناسب روی شیشه را تمیز کنید و سپس در گوشی خود دوربین را تست کنید تا نتیجه کار را ببینید.
توصیه ما این است که برای شیشه دوربین به دلیل خطرات احتمالی به تعمیر کار مراجعه کنید و در صورتی که شخصا اقدام به تعویض شیشه دوربین کردید و مشکلی برای گوشی موبایلتان پیش آمد، شرکت ماکروتل هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد و ما فقط می توانیم اصالت کالا را برای شما تضمین کنیم.

شرایط و نحوه ارسال و دریافت گوشی موبایل جهت تعمیر و تعویض قطعات

یکی از مهمترین مسائلی که افراد برای تعمیر گوشی موبایل خود با آن روبرو هستند پیدا کردن منابع و تعمیرگاه معتبر است. از این رو شرکت ماکروتل با تاسیس دفتر خود در تهران راه کاری برای کاربران گوشی های هوشمند ایجاد کرده که مردم بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن گوشی موبایل خود را تعمیر کنند. 

تاچ و ال سی دی های موجود در دفتر ماکروتل و آی سی شارژ گوشی های آیفون به صورت اختصاصی برای تعویض در دفتر موجود و امکان ارسال چنین قطعاتی مقدور نیست. همچنین امروزه طراحی بسیاری از گوشی های هوشمند به گونه ای می باشد که امکان تعویض باتری توسط کاربر وجود ندارد و نیاز است یک تعمیرکار متخصص اقدام به تعویض آن کند. بنابراین جهت تعمیر دستگاه خود ابتدا با تلفن های دفتر ماکروتل (02188394572 --- 02188394581) جهت مشاوره تماس گرفته تا درصورتی که امکان تعمیر گوشی شما در دفتر ماکروتل وجود دارد مطلع شوید. 

پس از دریافت مشاوره در صورتی که با شرایط موافق بودید می توانید به دفتر مراجعه کرده و تعمیرکاران متخصص ما اقدام تعمیر گوشی موبایلتان می کنند. درصورتی که امکان مراجعه حضوری برای شما وجود ندارد، اگر در شهر تهران سکونت دارید می توانید گوشی خود را از طریق پیک موتوری ارسال کنید و پس از اتمام تعمیر گوشی که زمان آن با توجه به مشکل گوشی متفاوت است، برای شما فاکتور صادر می شود و پس از پرداخت هزینه گوشی از طریق پیک برای شما ارسال خواهد شد. 

در صورتی که در شهرستان یا شهر های دیگر سکونت دارید روند کاری به همین صورت است فقط با این تفاوت که شما با پست گوشی خود را ارسال می کنید و پس از اتمام فرایند تعمیر و پرداخت، گوشی موبایل از طریق پست پیشتاز برای شما ارسال خواهد شد.

44 نظر
  • امیر

    امیر 1398-10-25

    سلام شیشه لنز دوربین شیایومی نوت 7میخواستم از دستم افتاد شکست

    • 1398-10-25

      سلام


      موجود نداریم متاسفانه

  • 1
  • علیرضا

    علیرضا 1398-09-23

    سلام
    گوشی من وان پلاس تی ۶
    هستش و امروز متوجه شدم ی ترک نازک رو تاچ گوشی دیده میشه و‌لبه کنارش انگار شیشه باشه شکسته
    این قابل تعویضه و ایا همون محافظ تاچ گوشیه
    لطفا راهنمایی کنید

    • 1398-09-23

      سلام


      تاچ و ال سی دی باید کامل عوض بشه تو این مدل نمیشه تعویض گلس انجام داد


      موفق باشید

  • 2
  • sana

    sana 1398-09-15

    سلام من گوشه ی شیشه ی لنز گوشیم(iphone6)به قسمت کوچیکش یه ترک خوردگی داره دقیق نمیبینم ولی به دوربینم اسیب نرسونده و شفافه کاملا..عوضش کنم؟

    • 1398-09-15

      سلام


      باید تعویض بشه چون ممکنه به مرور زمان از قسمت شکستگی گردو خاک وارد دوربین بشه و یا شکستگی های خود شیشه به لنز آسیب برسونه


      موفق باشید

  • 3
  • محمد

    محمد 1398-09-09

    سلام خسته نباشید لنز دوربین A50 عکس تار میندازه با تعویض درست میشه؟

    • 1398-09-09

      سلام


      باید بررسی بشه ممکنه خرابی از خود لنز دوربین باشه، اگه فقط شیشه دوربین خطو خش داشته باشه بله با تعویض شیشه کیفیت عکس ها درست میشه


      موفق باشید

  • 4
  • reza13.and1

    reza13.and1 1398-08-07

    سلام و عرض ادب
    دوستان بنده blackberry Z10 دارم و پشت شیشه لنز دوربینش غبار رفته و كنار تصویر توی دوربین مشخصه
    میخواستم بپرسم چطوری میشه این شیشه رو در آورد و پشتشو تمیز كرد؟
    با تشكر

    • 1398-08-07

      سلام. باید شیشه با حرارت باز بشه و تمیز بشه دوباره بچسبونید
      ببرید پیش تعمیرکار موبایل

  • 5
  • فردین

    فردین 1398-06-06

    سلام شیشه گوشی من شکسته و کیفیت دوربینمم کمی غبار شکل شده ایا قابل تعمیر هست مدل گوشی هم هواویp30lite هست
    باتشکر

    • 1398-06-06

      سلام
      بله تشریف بیارید آدرس پایین سایت در خدمتیم

  • 6
  • نیک

    نیک 1398-05-22

    سلام من گوشیم نوت ۹ هست و شیشه دوربین عقبش شکسته میخواستم ببینم شما شیشه اصلش رو دارید؟

    • 1398-05-22

      بله موجوده 
      با شماره های داخل سایت تماس گیرید راهنماییتون میکنن همکارا
      موفق باشید

  • 7
  • h.deli

    h.deli 1398-05-19

    سلام و خسته نباشید
    سامسونگ مدل A3 2017 قیمت شیشه لنز دوربین و تعویضش را میخواستم و اینکه اگر شیشه دوربین بخواد عوض بشه آیا باید قاب پشتی باز بشه یا نیازی نیست
    با تشکر

    • 1398-05-19

      خیر باز نمیشه از رو تعویض میکنیم


  • 8
  • روح اله موسایی

    روح اله موسایی 1398-05-03

    با سلام و خسته نباشین
    گوشی من y7prime 2019 هستش ،شیشه لنز دوربین پشتی شکسته و هیچ مشکلی برا دوربین پیش نیومده...هزینه شیشه لنز چقدر میشه؟

    • 1398-05-03

      موجود نداریم متاسفانه

  • 9
  • فاطمه شاطری

    فاطمه شاطری 1398-04-25

    سلام گوشی من samsung galaxy a7 2018 هست گوشیم از دستم افتاد شیشه لنز دوربینش شکست می خاستم بدون ایا درست میشه و اگر میشه هزینه اش چقدر در میاد و چقدر طول میکشه تا تعمیر‌ بشه
    مرسی

    • 1398-04-25

      سلام 


      بله میتونید تشریف بیارید شیشه دوربین رو براتون تعویض کنیم 


      قیمت شیشه دوربین در حال حاضر 55 هزار تومن و 15 هزارتومن هزینه تعویض هست


      منتظر دیدارتون هستیم

  • 10
  • Ehsan tabatabaei

    Ehsan tabatabaei 1398-04-25

    سلام
    ببخشيد شيشه ي دوربين پشتم شكسته و أصلا تأثيري تو عملكردش نداره ايفون x
    أيا تعويض كنم يا نه ؟
    و اينكه اگه باز نشه و أز بيرون خودتون عوض كنين ضد اب بودن گوشي أز بين ميره ؟
    و اينكه با تعويضش أز بيرون چقدر هزينه داره ؟
    سپاس

    • 1398-04-25

      سلام


      ضد آب بودنش که همین الان هم از بین رفته چون شیشه شکسته ولی با این حال تعویضش کار بهتریه چون ممکنه شکسته بودن شیشه باعث بشه گردو خاک یا حتی خورده شیشه های خود شیشه دوربین باعث تضعیف دوربین گوشی بشه. بعد از تعویض از چسب برای آکبند کردن این گوشی استفاده میشه ولی نمیشه گفت مثل روز اول ضد آب میشه


      موفق باشید

  • 11
  • عباس ابراهیمی

    عباس ابراهیمی 1398-04-12

    سلام گوشی من شیائومی mi8 lite شیشه دوربینم شکسته، چقدر هزینه تعمیرش میشه؟

    • 1398-04-12

      موجود نداریم تا هفته اینده موچود میشه با دفتر تماس بگیرد

  • 12
  • farima

    farima 1398-04-08

    سلام من موبایلم ایفون ایکس هستش از دستم افتاد دوربینش کار میکنه اما روی دوربینش شکسته درست میشه؟

    • 1398-04-08

      درود دوست عزیز
      بله شیشه لنز دوربین تعویض ایفون ایکس رو موجود داریم از همین لینک میتونید مشاهده کنید و به دفتر تعمیرات موبایل ما برای تعویض شیشه لنز دوربین مراجعه کنید

  • 13
  • Niloofarii

    Niloofarii 1398-04-02

    سلام خسته نباشید,شیشه ی دوربین پشت گوشیم یه شکاف برداشته از اول تا انتهای روی دوربین به صورت عمودی،مدل گوشیمم ۸پلاس،میخواستم بدونم قیمت شیش چنده و هزینه تعمیرش چقدر میشه؟واینکه خیلیا‌میگن عوض نکن بعدها بخوای بفروشی چسب دور دوربین معلوم میش و قیمت گوشیت کلی افت میکن،ممنون میشم راهنماییم کنید موندم چیکار کنم

    • 1398-04-02

      درود وقت بخیر
      با هزینه تعویضش 100 هزار تومان در میاد و کار تمیز بهتون تحویل میدیم خیالتون راحت باشه چسب هایی که استفا ه میشه مخصوص شیشه لنز دوربین هستش و کلا تعویض شیشه لنز دوربین اگر تمیز کار بشه عیب به حساب نمیاد موقع فروش.
      و اینکه کلا اگر شیشه بشکنه و تعویض نشه ذره های شیشه روی لنز میشینه و باعث کدر شدن و در نهایت خرابی لنز دوربین میشه که هزینه زیادی داره تعمیرش پس شیشه لنز تعویض کنید خطرش کمتره و آسیب کمتری هم میبینه

  • 14
  • فاطمه

    فاطمه 1398-03-26

    سلام
    شیشه ی دوربین گوشی من شکسته ولی تا جایی که مشخصه خود لنز دوربین مشکلی نداره
    مدلش g8 هواوی هست ،
    حدودا قیمت تعمیرش چقد میشه ؟

    ممنون

    • 1398-03-26

      درود وقت بخیر
      شیشه لنز دوربینش رو موجود نداریم

  • 15
  • امیر

    امیر 1398-03-11

    سلام دوهفته پیش یه هونور8x گرفتم امروز از دستم افتاد رو سرامیک ولی پشت گوشی خورد زمین زه دایره شکل دوربین اصلی گوشش خم شد ولی دوربین سالمه خواستم بدونم زه برآمده دوربین قابل تعمیره

    • 1398-03-11

      بله ارسال کنید

  • 16
  • Arta

    Arta 1398-02-30

    سلام گوشی من شیاومی a2liteهستش از دستم افتاد شیشه روی لنزش شکست ولی لنزش کاملا سالمه آیا میشه تعویضش کرد؟هزینش چقدره؟

    • 1398-02-30

      درود وقت بخیر
      بله قابل تعویض هست اما ما موجود نداریم قطعه ش رو

  • 17
  • Marzieh

    Marzieh 1398-02-29

    سلام، موبایل من شیشه لنز پشتش شکسته ولی دوربینم سالمه و فقط گرد و غبار جمع شده رو دوربینم ببرم تمعیر کار مثل روز اولش میشه دیگه گردوغبار میتونن پاک کنن دیگه؟

    • 1398-02-29

      درود
      بله اگر خاک ها باعث نشده باشه دوربین کدر بشه میشه درستش کرد

  • 18
  • مهرآبادی

    مهرآبادی 1398-02-19

    سلام شیشه روی دوربین گوشیم شکسته میخواستم بدونم قابل تعویض هست یا نه اگر قابل تعویض هست هزینه اش حدوداً چقدره؟ مدل گوشیم red mi 7

    • 1398-02-19

      سلام
      موجود نداریم این مدل رو

  • 19
  • فاطمه

    فاطمه 1398-02-16

    دوربین پشت گوشی من شیشش شکسته ولی مثل اینکه دوبینش سالمه و فقط شیشش ضربه دیده میخواستم بدونم اگ تعمیر بشه مثل روز قبلش میشه و قیمت چنده گوشیم سامسونگ جی ۷ هستش

    • 1398-02-16

      بله مثل روز اول میشه قیمتش 35 هزار تومان

  • 20
  • حمیدرضا انوری

    حمیدرضا انوری 1397-12-27

    سلام شیشه لنز دوربین گوشیم شکسته ایا هست قابل تعویضه هزینش چقده.مدل گوشی آ۶پلاس هست ممنون

    • 1397-12-27

      سلام


      قابل تعویضه توی سایت قیمت شیشه دوربین به روزه میتونید از اونجا بررسی کنید


      موفق باشید

  • 21
  • فیاض

    فیاض 1397-12-11

    سلام.من شیشه روی دوربین جلوی گوشیم شکسته آیا قابل تعمیر هست؟هزینه ش به صرفه هست؟ گوشی من سامسونگ نوت ۴ هست

    • 1397-12-11

      سلام 


      گوریلا گلس صفحه نمایش شما شکسته و برای تعمیر باید کل تاچ و ال سی دی یا گوریلا گلس رو تعویض کنید


      موفق باشید

  • 22
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم