کیفیت دوربین آیفون iPhone se

نوشته شده در تاریخ1396-04-13 توسط 12482

گوشی موبایل آیفون iPhone Se در مارس 2016 به بازار عرضه شد. این گوشی شاسی یکسانی با نسخه سال قبل دارد. اما طوری طراحی شده است که با یک دست به راحتی می توان با آن کار کرد چرا که به راحتی می توان روی صفحه نمایش 4 اینچی آن هر انگشت را از این لبه به آن لبه برد. دوربین آیفون se یکی از بزرگترین تغییرات را داشت و اکنون با سنسور 12 مگا پیکسلی  iSight موجود در گوشی های پرچمدار عرضه می شود و مجموعه ای از قابلیت های مشابه را ارائه می کند. برای خرید این دوربین به اینجا مراجعه کنید. 

خرید و قیمت دوربین اپل آیفون apple iPhone se

ویژگی های دوربین آیفون iPhone se

  • سنسور 12MP برابر با iPhone 6s
  • تمرکز شدید روی «واقع گرایی» در گرفتن عکس ها
  • کیفیت تصویر گاهی اوقات مات به نظر می رسد
  • صفحه نمایش کوچکتر با وضوح کمتر که به اندازه منظره یاب مفید نیست

کیفیت دوربین آیفون اس ای iPhone se

دوربین 12 مگاپیکسلی گوشی iPhone se از چند جهت نسبت به دوربین گوشی های آیفون 5s یا آیفون 5 ارتقا پیدا کرده است و این تنها به تعداد مگاپیکسل محدود نمی شود. دوربین آیفون اس ای با تمام تکنیک های تکنولوژی جذابی که شما روی هیچ مدل قبلی پیدا نمی کنید مجهز شده است و در حقیقت مثال خوب دیگری از اپل است  که به کاربران آیفون se همان امکانات و قابلیت های روی گوشی بزرگتر یعنی آیفون 6s ارائه می شود.

خرید و قیمت دوربین آیفون se

در ابتدا سنسور 12 مگاپیکسلی با قابلیت  Focus Pixels عرضه می شود که یک لایه ثانویه در داخل دوربین است که روی چیزی که گوشی در حال اشاره به آن است کار می کند و وضوح تصویر را نسبتا سریع بالا می برد. این اگرچه در صنعت دوربین ها بهترین نیست اما به اندازه کافی سریع است و اگر یک میلی ثانیه برای ثابت نگهداشتن دوربین داشته باشید معمولا عکس های شارپ و تمیزی در هر لحظه می گیرید.

قابلیت Live Photos نیز به دوربین آیفون se اضافه شده است و درحالی که ما اولین بار که این قابلیت رو روی آیفون 6s مشاهده کردیم در مورد عملکرد آن دچار تردید بودیم اما نمی توانیم انکار کنیم که آن کیفیت برخی از عکس ها را افزایش می دهد.

به علاوه دوربین اپل آیفون se دارای پوشش یاقوت کمبود می باشد که ارتقا مطلوب و معقولی است. به عنوان مقایسه تصاویر روی گوشی های قدیمی تر مات تر هستند و به نظر می رسد با لایه ضد لک مانند ضدخش های میکرو پوشیده شده باشند که به پوشش دوربین متصل است.

کیفیت دوربین اپل آیفون iPhone se

اپل با قوی تر ساختن این مورد یکی از بزرگترین معضلاتی که می توانست آیفون se با آن مواجه باشد را از میان برداشت.اکنون گوشی آیفون se به خاطر ضخیم تر بودن شاسی خود به خوبی با دوربین همتراز است. به سختی می توان دلیل آن را پیدا کرد ولی خطوط صاف پشت این گوشی بسیار ظاهر زیبایی به آن بخشیده است.

آیفون با تنظیمات هوشمندانه به سمت سادگی و عدم پیچیدگی گام برمی دارد و فقط گزینه هایی که در مرکز و جلو لازم دارید را نگه می دارد. این بدان معناست که شما می توانید HDR یا Live Photos، تایمر یا فلش را فعال کنید و یک افکت اضافه کنید. حالت مربع برای عکس های راحت تر اینستاگرام باقی می ماند و حالت های ویدئو و اسلوموشن با یک حرکت جاروبی ساده ظاهر می شوند.

هنگام استفاده از دوربین، چیزهای زیادی هستند که می توانید موقع عکس گرفتن آن ها را تغییر دهید، هیچ تنظیمات حرفه ای وجود ندارد که بخواهید از قبل آن را اعمال کنید.

هنگام ضربه زدن به صفحه نمایش برای فوکوس کردن، یک اسلاید ساده به بالا یا پایین با انگشت شما منظره تصویر را تغییر خواهد داد اما اگر به دنبال تغییر دمای رنگ یا سرعت دیافراگم هستید نیاز به نصب اپلیکیشن خاص دارید. ما طرفدار این شیوه اپل هستیم چرا که دوربین ها در وهله اول بایستی ساده باشند و مهمتر از آن راهی را پیش شما بگذارند تا بتوانید تا جای ممکن است بهترین عکس ها را بگیرید نه این که شما را بین انبوهی از امکانات و قابلیت ها قرار دهد که شما در استفاده از آن ها و تنظیمات شان سردرگم بمانید.

بررسی دوربین آیفون iPhone se

تبدیل شدن HDR به اتوماتیک واقعا تغییر فاحشی ایجاد کرده است. درحالی که این حالت در حال حاضر تاثیر کمتری دارد آیفون  se دوربین نسبتا مناسبی ارائه کرده است و معمولا تن ها و جزئیات بیشتری نسبت به نسخه های سال قبل می گیرد.

اجازه دهیدسراغ کیفیت واقعی دوربین برویم. این دوربین به وضوح کیفیت خوبی دارد و ما به صراحت می گوییم چرا که دوربین آیفون 6s قبلا ما را با کیفیت خوب خود تحت تاثیر قرار داده بود و ما کاملا انتظار داشتیم که همان خصوصیات در آیفون se نیز ارائه شود.

دوربین گوشی های اپل همیشه به سمت تصاویر طبیعی متمایل است که به نظر ما ویژگی خوبی است. درحالی که دوربین آیفون se برای داشتن تن های پوست طبیعی و رنگ های خنثی تر برای هماهنگی بیشتر به واقعیت و آن چه چشم های ما می بینید عالی است اما در دیگر گوشی ها دوربین شان به عکس ها اندکی زیبایی اضافه می کند که باعث می شود حالت عکاسی تری داشته باشند.

نقد و بررسی تخصصی دوربین آیفون iPhone se

من نمی گویم که این ویژگی چیزی است که مورد پسند همه افراد است اما برحسب تجربه ای که داشتیم عکس های گرفته شده با آیفون se نسبت به عکس های گرفته شده در گوشی Samsung Galaxy S7 اندکی مات تر بودند.

دوربین اپل آیفون iPhone SE حالت نور کم مناسبی دارد اگرچه بهترین نیست. با این حال در گرفتن عکس ها در صحنه های تاریک همچنان درخشان است.

کیفیت دوربین آیفون iPhone se

تنها اشکالی که می توانیم از دوربین آیفون se بگیریم در واقع به سایز خود گوشی مربوط می شود. ما متوجه شدیم که این گوشی هنگام طراحی یک شات برای استفاده کردن صحیح و بدون زحمت زیادی کوچک است. با این وجود برای در دست نگهداشتن آسان تر و بنابراین محکم تر بود و من حسرت منظره یاب بزرگتر را می خوردم تا ببینم واقعا از چه چیزی عکس گرفته ام.

کیفیت دوربین اپل آیفون iPhone se

من معتقدم عکسی خوب است که بخواهید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و صفحه نمایش کوچک 4 اینچی بدین معنا بود که من همیشه مطمئن نبودم که عکس درخشانی گرفته ام و مجبور بودم زوم کنم و وضوح و سایر ویژگی های آن را بررسی کنم.

به علاوه صفحه نمایش کوچکتر استفاده از کلیدهای volume و down برای گرفتن عکس ها با یک دست را دشوار کرده است مثل این می ماند که من نصف صفحه نمایش را با دستم بپوشانم. به نظر ما خرید آیفون se معامله جالبی نیست و بهتر است برای تجربه عکاسی حرفه ای تر به دنبال گوشی دیگری باشید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم