برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

انواع مدل های هندزفری و چگونگی کارکرد آنها

نوشته شده در تاریخ1397-11-27 توسط 5204

امروزه مشغله کاری بسیار زیاد شده و همچنین سر و صدا بسیار آزار دهنده است. بنابراین چه خوب است وسیله وجود داشته باشد که کمک کند از این شلوغی دور شد بدون این که لطمه ای بازدهی کاری برسد. از این رو هندزفری ها به وجود آمدند که به ما کمک کنند بیشتر و بهتر از وسایل اطراف خود که ماهیت صوتی دارند استفاده کنیم.

دلیل اصلی رونق هندزفری


استفاده از هندزفری در بسیاری از کشور های جهان به شکل یک وسیله واجب و ضروری در استفاده از موبایل تبدیل شده است. زمانی که تعداد اتومبیل ها و همچنین گوشی های موبایل افزایش یافت، مردم به این عادت داشتند که در هنگام رانندگی به استفاده از موبایل خود بپردازند. در کشور انگلیس، از سال 2003، استفاده از گوشی موبایل در هنگام رانندگی به یک کار غیر قانونی تبدیل شد و البته جریمه سنگینی نیز به همراه داشت. از این رو استفاده از هندزفری ها برای تلفن کردن هنگام رانندگی افزایش یافت. اما کاربرد هندزفری فقط در هنگام رانندگی نیست.

هندزفری در چه جاهایی کاربرد دارد؟


هندزفری وسیله ای است که به شما کمک می کند بدون درگیر بودن دستتان یا با حداقل درگیری دست از گوشی موبایل خود استفاده کنید. البته استفاده از هندزفری در جاهای دیگری نیز کاربرد دارد. یکی از رایج ترین استفاده هندزفری، هنگام ورزش است. این ویژگی آزاد بودن دست به شما کمک می کند با انرژی بیشتری ورزش کنید و البته از ورزش کردن لذت ببرید. کاربرد دیگر آن برای کسانی است که نیاز دارند از خستگی هنگام کار دور شوند، بنابراین استفاده از هندزفری به شما کمک می کند بدون این که آلودگی صوتی ایجاد کنید و مزاحم بقیه شوید، هنگام کار کردن به موزیک دلخواه خود گوش دهید. همچنین کسانی که وقت زیادی برای مطالعه کتاب ندارند، می توانند در مترو یا مکان های دیگر به کتاب های صوتی گوش دهند. اما استفاده از هندزفری ها فقط به گوشی های موبایل محدود نمی شود، شما می توانید از هندزفری در وسایل صوتی دیگری مانند لپ تاپ یا تلویزیون که نیز که دارای پورت هندزفری هستند استفاده کنید.

هندزفری چگونه کار میکند؟


امروزه اکثر دستگاه های صوتی دارای پورت 3.5 میلیمتری هندزفری هستند، بنابراین فقط کافیست جک هندزفری را به پورت 3.5 میلیمتری دستگاه مورد نظر متصل و از آن استفاده کنید. برخی هندزفری ها قابلیت اتصال بی سیم از طریق وای فای Wi-Fi دارند، بنابراین در صورتی که دستگاه مورد نظر شما قابلیت اتصال وای فای دارد، می توانید به راحتی آن را به هندزفری خود متصل کرده و بدون درگیربودن کابل های اضافی به استفاده از هندزفری و گوشی خود بپردازید. اخیرا با طراحی جدید گوشی های هوشمند و حذف شدن پورت 3.5 میلیمتری هندزفری، هندزفری های جدید دارای جک USB هستند. از آنجایی که این تکنولوژی تازه رونمایی شده، تعداد هندزفری های با جک USB و البته دستگاه های سازگار با آن ها بسیار کم و آزار دهنده است.

انواع مدل های هندزفری


هندزفری ها به طور کلی به دو دسته عمده تقسیم می شوند، هندزفری ها توگوشی یا in-Ear و هندزفری های روگوشی که به هدفون نیز معروفند. هندزفری های تو گوشی در گوش کاربر و هدفون ها روی گوش قرار می گیرند. اما طرز استفاده از این دو مدل هندزفری تقریبا یکسان است و هر دو دارای مدل های بی سیم و با سیم هستند. برخی هدفون های بی سیم را می توان با سیم نیز استفاده کرد که در مواقعی که هدفون شارژ ندارد کاربرد دارد، اما هندزفری های بی سیم معمولا فقط با بلوتوث کار می کنند. از مزایای بی سیم بودن هندزفری ها و هدفون ها این است که با تمامی دستگاه هایی که دارای فناوری بلوتوث هستند بدون هیچ مشکلی کار می کنند. در هندزفری های با سیم، به دلیل تفاوت در نوع نرم افزار سیستمی معمولا هندزفری هایی که مخصوص دستگاه های اندرویدی ساخته شده اند با دستگاه های iOS به درستی کار نمی کنند، این مشکل در هندزفری ها و هدفون های بی سیم رفع شده است.

مزایا و معایب استفاده از هندزفری


استفاده از هندزفری ها علاوه بر مزایای زیادی که دارد، معایبی نیز دارد. از مزایای آن می توان به استفاده از هنگام رانندگی و کاهش خطرات آن اشاره کرد. سهولت در استفاده از دستگاه های صوتی جهت گوش دادن به موزیک نیز یکی دیگر مزایای آن می باشد. اما بزرگترین عیب آن آسیب رساندن به گوش کاربر است. استفاده طولانی مدت از هندزفری و هدفون، علاوه بر ایجاد افزایش میکروب ها در گوش کاربر، ممکن است باعث ایجاد مشکلات شنوایی شود. بنابراین برای جلوگیری از خطرات احتمالی همیشه هندزفری خود را تمیز نگه دارید و در طول روز بیشتر از چند ساعت از آن استفاده نکنید. عیبی که در هندزفری های و هدفون های بی سیم وجود دارد، نیاز به شارژ دوباره آن است. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و قوی تر شدن باتری هندزفری ها، می توان از هندزفری بی سیم خود در طول روز استفاده بیشتری کرد. اما با این حال، مانند هر دستگاه دیگری که دارای باتری است، باتری هندزفری ها در طول زمان فرسوده شده و پس از مدتی غیر قابل استفاده می شود. طول عمر باتری هندزفری های بی سیم با توجه به برند و کیفیت متفاوت است. این مشکلات در هندزفری های سیمی وجود ندارد در عوض، آسیب دیدگی سیم هندزفری بسیار شایع است بنابراین درصورتی که هندزفری سیمی دارید، برای افزایش طول عمر آن از فنر برای جلوگیری از آسیب دیدن سیم هندزفری و در صورتی که هندزفری بی سیم دارید، در شارژ آن دقت کنید تا عمر باتری طولانی تری را از هندزفری خود دریافت کنید. شارژ کردن هندزفری با شارژر های نامناسب یا شارژ بیش از حد هندزفری باعث خرابی باتری آن می شود.

راهنمای خرید هندزفری


در هنگام خرید هندزفری نکته های وجود دارد که باید به آن ها دقت کنید. در هنگام خرید هندزفری علاقه کاربر نقش مهمی دارد بنابراین یکی از مهمترین ویژگی های یک هندزفری ممکن است رنگ آن باشد. یکی دیگر از اصل های اساسی در هندزفری قیمت آن است، امکان دارد به این فکر باشید که هر چه پول بیشتری برای هندزفری در نظر بگیرید، کیفیت صدای بهتری را دریافت خواهید کرد. اما این یک اشتباه بزرگ است، چرا که در دست بندی هندزفری ها، هندزفری هایی وجود دارد که به عنوان هندزفری های ارزان با کیفیت وجود دارد. نمی توان گفت کیفیت این هندزفری ها با هندزفری های برند مانند JBL یا Beats یکسان است اما کیفیت صدای بسیار خوبی برای کاربر ارائه می دهند و نیازی به هزینه اضافه نیست. نکته دیگری که در هنگام خرید هندزفری باید به آن دقت کنید، بی سیم یا با سیم بودن هندزفری می باشد. بی سیم بودن هندزفری مزایای بسیار زیادی نسبت به هندزفری ها سیمی دارد و البته قیمت بالاتری نیز دارد. در صورتی که علاقه مند به هندزفری های بی سیم هستید، در هنگام خرید به میزان شارژ دهی و برد بلوتوث آن دقت کنید. هندزفری های با کیفیت امروزه توانایی نگه داری بیش از 8 ساعت استفاده مداوم از آهنگ را دارند و همچنین برد آن ها ده متر می رسد.

پیشنهاد ماکروتل برای خرید هندزفری

در خرید هندزفری همانطور که گفتیم علاقع شما نقش بسیار زیادی دارد، ممکن است ما به هندزفری برند موبایل خود علاقه ی بیشتری داشته باشید، یا اینکه هندزفری برند های معروف جهان را برای خود مناسب بدانید. حتی ممکن است بخواهید هندزفری بلوتوث بخرید تا حمل آن برای شما راحت تر باشد. از این رو لیست کاملی از هندزفری های موجود در ماکروتل به همراه ویژگی های آن برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید بهتر برای خرید خود تصمیم بگیرید. در صورت تمایل می توانید بلاگ راهنمای خرید هندزفری را مطالعه کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم