تعویض تاچ و ال سی دی اورجینال Sony

نوشته شده در تاریخ1397-12-18 توسط 4376

شرکت Sony مانند شرکت Samsung در زمینه تولید لوازم خانگی سال های زیادی تجربه داشته و البته در ساخت لپ تاپ، پلی استیشن و گوشی های موبایل نیز تخصص دارد. گوشی های موبایل Sony به خصوص در سری Z آن فروش زیادی داشته و اگر شما یکی از کاربران گوشی های Sony باشید و صفحه نمایش گوشی موبایلتان شکسته باشد، قطعا به یک آگاهی برای خرید بهترین قطعه در بازار نیازمند هستید. شرکت Sony برای گوشی های موبایل خود از تکنولوژی صفحه نمایش IPS LCD استفاده می کند که کیفیت نسبتا بالایی در بین صفحه نمایش ها دارد.

دلایل آسیب دیدن صفحه نمایش گوشی های Sony


صفحه نمایش گوشی های موبایل در صورتی که ضربه به آن ها وارد نشود یا با آب در تماس نباشند تا سال های زیادی عمر می کنند. اما به دلیل شیشه ای بودن و ظرافت آن ها با ضربه ای کوچک ممکن است ضربه ببیند و تاچ یا ال سی دی آن ها دچار مشکل شود. گوشی های سونی تقریبا اولین گوشی های هوشمندی بودند که به استاندارد ضد آب بودن مجهز شدند، اما با این حال نمی توان تضمین داد که کاملا در برابر آب مقاوم هستند و امکان دارد با افتادن در آب صفحه نمایش گوشی شما از کار بیوفتد. عواملی دیگری که در آسیب دیدن صفحه نمایش گوشی ها تاثیر دارند حرارت بسیار بالا یا پایین است. مانند هر وسیله ای شیشه ای دیگر، صفحه نمایش های موبایل نیز پس از قرار گرفتن در معرض حرارت یا اشیاء نوک تیز با مشکل مواجه می شوند. قرار گیری در کنار کلید یا اشیاء از این قبیل ممکن است در عملکرد تاچ و ال سی دی گوشی شما اختلال ایجاد نکند اما از نظری ظاهری به آن آسیب می زند.

چگونه تشخیص دهیم صفحه نمایش گوشی Sony نیاز به تعویض دارد؟


امکان دارد گوشی شما از دستتان افتاده و شیشه ی صفحه نمایش گوشی شکسته باشد. احتمالا تا به حال در مورد گوریلا گلس شنیده و از عملکرد آن آگاهی داشته باشید. این شیشه محاقظ روی صفحه نمایش گوشی قرار میگیرد و گوشی را در برابر ضربه و خظو خش مقاوم تر می کند اما بدین معنا نیست که کاملا آن را از خطر شکستن دور کند. درصورتی که گوریلا گلس گوشی شما شکسته و شما قصد دارید فقط گوریلا گلس را تعویض کنید، امکان آن در گوشی های Sony وجود ندارد بنابراین درصورتی که صفحه نمایش گوشی شما خط و خش داشته یا شکسته باشد شما باید کل صفحه نمایش را تعویض کنید.
در صورتی که در صفحه نمایش شما رنگ پخش شده، این امکان وجود دارد که ال سی دی شما نیاز به تعویض داشته باشد اما در بعضی موارد خرابی هارد یا CPU گوشی نیز یاعث بروز چنین مشکلی می شوند. یا در صورتی که نور صفحه گوشی شما کم شده، اینکه آی سی لایت گوشی آسیب دیده باشد ممکن است بنابراین برای بررسی دقیق تر به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

چند نوع کیفیت برای صفحه نمایش گوشی های Sony وجود دارد؟


به احتمال زیاد تا به حال درمورد اجناس High copy یا تقلبی شنیده اید. نوعی از اجناس نیز وجود دارد که با OEM یا ORG کیفیت آن ها مشخص شده است. تاچ و ال سی دی های OEM دقیقا همانی است که توسط خود شرکت اصلی ساخته شده و روی گوشی قرار دارد. این نوع کیفیت از کیفیت صفحه نمایش و البته قیمت بالایی برخودار است و کیفیت رنگ و نور صفحه آن هیچ تفاوتی با اصلی گوشی موبایلتان ندراد. نوعی دیگر به نام ORG وجود دارد که توسط شرکت های چینی یا تایوانی با تکنولوژیو مواد اولیه مرغوب ساخته شده است اما 80-90 درصد صفحه نمایش های OEM کیفیت دارند. در صورتی که توانایی خرید صفحه نمایش OEM برای گوشی موبایل خود ندارید یا نتوانسته اید آن را تهیه کنید بهتر است که از کیفیت ORG که به اصل چین معروف است استفاده کنید تا برای چشم و یا دستگاه شما مشکلی پیش نیاید. اجناس تقلبی علاوه بر کیفیت بسیار پایینی که دارند در مصرف باتری گوشی موبایل نیز تاثیر بدی دارند که استفاده از آن ها پیشنهاد نمی شود. برای تشخیص این که صفحه نمایشی که قصد خرید آن را دارید اورجینال است یا تقلبی، زمانی که گوشی روشن است، گوشی خود را مورب کرده و از اطراف گوشی صفحه نمایش را مشاهده کنید در صورتی که متوجه تاریک شدن یا سفید شدن صفحه نمایش شدید، شما کیفیت تقلبی را دریافت کرده اید.

مدت زمان تعویض صفحه نمایش گوشی های Sony در دفتر ماکروتل

تعویض تاچ و ال سی دی گوشی های Sony معمولا نسبت به دیگر برند ها مانند HTC و LG راحت تر است و زودتر انجام می شود اما با این حال جهت اینکه کار عالی و بدون مشکل انجام شود و آسیبی به دیگر قطعات دستگاه از جمله قاب گوشی یا فلت های داخلی وارد نکند، میزان مشخصی از زمان را به تعویض تاچ و ال سی دی این گوشی اختصاص می دهد. در صورت که شما در تهران هستید و به صورت حضوری به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل مراجعه کرده اید می توانید نهایتا یک ساعت در دفتر منتظر مانده و گوشی موبایل خود را تحویل بگیرید.

تعویض صفحه نمایش گوشی Sony در منزل

این موضوع که تعویض تاچ و ال سی دی گوشی های Sony نسبت به برخی برندها ساده تر است، بدین معنا نیست که هر کاربری به راحتی بتواند آن را در خانه و بدون هیچ وسیله ای تعویض کند. تعویض تاچ و ال سی دی گوشی های Sony نیز نیاز به دانش و تجربه و البته ابزار تعمیرات موبایل حرفه ای دارد. داشتن ابزار حرفه ای تعمیرات موبایل به شما این امکان را می دهد که با کمترین میزان آسیب، صفحه نمایش گوشی موبایل خود را تعویض کنید اما همانطور که گفته شد، فقط داشتن ابزار تعمیرات کافی نیست. تعویض این تاچ و ال سی دی نیاز به مهارت کافی دارد تا موجب آسیب دیدن دیگر قطعات گوشی نشود. شما فقط با پرداخت هزینه کمی یک صفحه نمایش چند صد هزار تومانی را با کمترین میزان و خرابی و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم