کابل Type C چیست؟

نوشته شده در تاریخ1397-12-28 توسط 68537

با اضافه شدن کانکتور دیجیتال جدید در گوشی های هوشمند، بیشتر سازندگان به  علاقه مند شده اند. این تکنولوژی نه تنها راه بهتری برای شارژ گوشی می باشد، بلکه برای برداشتن جک هدفون نیز بسیار کار آمد است. در اینجا نگاهی دقیق تر به USB-Type C خواهیم داشت. اگر شما دستگاهی دارید که با دیگر دستگاه های اتصال فیزیکی برقرار می کند، به احتمال زیاد آن اتصال از طریق USB می باشد. از لپ تاپ یا گوشی هوشمند گرفته، تا فلش مموری که به لپ تاپ خود متصل می کنید.
همانطور که می دانید، USB نسخه های مختلفی دارد مانند USB 1.1 یا USB 2.0، USB 3.0 و نسخه USB 3.1 که اخیرا منتشر شده و سرعت بالایی در انتقال اطلاعات دارد. باید بدانید که USB Type-C با دیگر نسخه های USB تفاوت زیادی دارد. نسخه های اخیر USB با هدف افزایش سرعت انتقال اطلاعات به وجود آمدند، در صورتی که USB Type-C علاوه بر سرعت، به کیفیت و دوام نیز بسیار اهمیت می دهد. در ادامه به توضیح مزایای این تکنولوژی می پردازیم.


مزایای Type C


همانطور که گفته شد این تکنولوژی بر افزایش سرعت شارژ و انتقال اطلاعات پافشاری دارد، اما این ویژگی تنها ویژگی آن نیست. این تکنولژی از نظر فیزیکی نیز به کیفیت و دوام عمر کابل و البته پورت شارژ بسیار اهمیت می دهد. این USB می تواند از هر دو طرف به پورت شارژ یا منبع اطلاعات مورد نظر متصل شود. از این رو لازم نیست مانند USB های معمولی به دنبال روش صحیح اتصال آن باشید. این موضوع کمک می کند، پورت شارژ و خود کابل دیر تر آسیب ببیند. به احتمال زیاد تا به حال پورت شارژ گوشی های iPhone را دیده باشید که از هر دو طرف می توان کابل شارژ را به گوشی متصل کرد. این تکنولوژی نیز از همین موضوع پیروی می کند اما نمی توان گفت که طراحی آن دقیقا مانند کابل های Lightning است.

مزیت دیگری که این تکنولوژی دارد، کمک به حذف جک هدفون 3.5 میلیمتری است. گوشی iPhone 7 جزو اولین گوشی های موبایل است که پورت 3.5 میلیمتری را حذف کرد. این موضوع به نازک تر شدن آن کمک کر چرا که پورت های 3.5 میلیمتری قطر بیشتری نسبت به پورت های Type-C یا Lightning دارند. بنابراین شاهد آن بودیم که دیگر برند های موبایل نیز از موضوع استفاده کرده و جک 3.5 میلیمتری را ا گوشی های خود حذف کردند البته متاسفانه شرکت سامسونگ هنوز برای گوشی های موبایل خود و البته پرچم دارانش پورت 3.5 میلیمتری را حذف نکرده است. این موضوع ممکن است برای برخی از کاربران به دلیل اینکه می توانند همزمان گوشی را شارژ کرده و به آهنگ گوش دهند، خوشحال کننده باشد. اما باید گفت که به زودی سامسونگ نیز مجبور می شود که پورت 3.5 میلیمتری را حذف کند چرا که برای بهبود عملکرد آن بهتر است. پورت های 3.5 میلیمتری به صورت آنالوگ و با خط های دایره ای شکل که جک هدفون را به چهار قسمت برای اتصال میکروفون، گوشی سمت راست، گوشی سمت چپ و یک قسمت برای زمین، تقسیم می کند. در صورتی که پورت های USB Type-C به صورت دیجیتال هندزفری و هدفون را به گوشی موبایل متصل می کنند و این موصوع می توانند مزایای زیادی از جمله افزایش کیفیت صدا و کاهش نویز را به دنبال داشته باشد. پورت USB Type-C به دلیل دیجیتال بودن می تواند چندین کار را به صورت همزمان انجام دهد. برای مثال در زمان شارژ شما می توانید هندزفری را به گوشی خود متصل کرده و همچنان که در گوش شما قرار دارد، ضربان قلب شما از طریق گوش به گوشی سنسور های گوشی موبایل برسد و در نتیجه گوشی موبایل شما در هر لحظه ضربان قلبتان را اندازه گیری کند.

گوشی های مجهز به USB Type-C


از آنجایی که تکنولوژی USB Type-C به سرعت به یک دست آورد بسیار مفید تبدیل شده است. تقریبا تمامی برند های گوشی موبایل، گوشی های خود را به این تکنولوژی مجهز کرده اند. از گوشی های پرچم دار Samsung گرفته تا گوشی ها زیبای و رنگارنگ Huawei، این تکنولوژی را درون خود دارند. این تکنولوژی به سریع تر شارژ شدن، افزایش سرعت تبادل اطلاعات و البته افزایش عمر مفید پورت شارژ، مسیر شارژ و باتری آن ها شده است. حتی طبق شایعات، ممکن است شرکت Apple گوشی ها موبایل iPhone در سال 2019، به این تکنولوژی مجهز کند. شرکت اپل در سال های اخیر از این پورت برای لپ تاپ های خود استفاده می کرده و به نظر می رسد خواستار حذف پورت Lightning از گوشی های خود است. از آن جایی که گوشی های iPhone از مدل iPhone 8 به تکنولوژی شارژ سریع و توانایی تحمل آمپر بالا مجهز شده اند، می توان از یک شارژ برای شارژ لپ تاپ و گوشی استفاده کرد. در سال های گذشته داشتن یک گوشی موبایل با پورت USB Type-C کمی آزار دهنده بود. چرا که علاوه بر کمبود منابع برای شارژ، استفاده همزمان از شارژر و هندزفری کمی سخت بود. اما امروزه بسیاری از گوشی ها به این تکنولوژی محهز شده اند و یک گوشی با داشتن پورت USB Type-C چندان عجیب نیست.


شارژ لپ تاپ با USB Type-C


بسیاری از لپ تاپ های جدید به پورت USB Type-C مجهز اند، اما فقط برای انتقال اطلاعات برای شارژ کردن آن ها. شاید برای شما عجیب باشد اما امروزه لپ تاپ ها به سوی تغییر پورت شارژ به پورت Type-C هستند. لپ تاپ های MacBook در سال 2015 جزو اولین لپ تاپ های مجهز به پورت شارژ Type-C بودند. البته فقط شرکت Apple لپ تاپ های خود را به این تکنولوژی قدرتمند مجهز نکرده است. لپ تاپ های جدید Microsoft و Samsung نیز از این تکنولوژی پشتیبانی می کنند که در آینده ای نه چندان دور ممکن است شاهد از بین رفتن کامل پورت شارژ های قدیمی باشیم.

شارژر تایپ سی چیست؟


نه تنها گوشی های هوشمند و لپ تاپ های جدید، بلکه اخیرا شارژر ها نیز به تکنولوژی تایپ سی مجهز شده اند. امروزه بسیاری از شارژ هایی که کابل تایپ سی دارند، پورت خروجی آن ها همان USB های معمولی است. یعنی یک طرف کابل آن ها که به شارژر متصل می شود همان USB Type A معمولی و طرف دیگر آن USB Type-C است. اما برخی دیگر در دو طرف کابل خود به جک Type-C مجهز هستند. بدین معنا که خروجی شارژر نیز USB Type-C می باشد. بنابراین برخی کابل های یک طرف تایپ سی و برخی دو طرف تایپ سی نامیده می شوند. از این رو بهتر است قبل از خرید کابل شارژ به اینکه شارژر شما از کدام دسته شارژر هاست، دقت کنید.

قیمت کابل تایپ سی

کابل های تایپ سی درست مانند دیگر کابل های شارژر قیمت های متفاوتی دارند. همانطور که گفتیم شما باید قبل از خرید کابل شارژ خود، به اینکه شارژر شما دو طرف تایپ سی یا یک طرف تایپ سی است دقت کنید. اما این موضوع نیز مهم است که برند کابل شارژ مورد نظرتان را نیز درست انتخاب کنید. با اینکه کابل های Type-C چه برند Samsung باشند چه دیگر برند ها، در انتقال شارژ یا اطلاعات تفاوتی ندارند، اما از نظر ظاهری ممکن است کمی آزار دهنده باشد که کابل شارژ شما با گوشی موبالتان از نظر برند هم خوانی نداشته باشد. البته این موضوع به علاقه ی شخصی شما بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق کابل شارژ تایپ سی برای هر برند موبایل، می توانید در منوی سایت به قیمت شارژر و کابل و برند مورد نظر خود مراجعه کرده تا قیمت دقیق را مشاهده و در صورت نیاز اقدام به خرید کنید.

34 نظر
  • زهرا آیت

    زهرا آیت 1398-11-03

    سلام دوباره.
    پس یعنی از نظر کیفیت ساخت گوشیهای 2017 2018 به نظرتون بهترن؟
    نظرتون چیه که اصلا j4 یا j7 core
    بگیرم که باتریشون قابل تعویض باشه که نگران خراب شدن باتری و تعویض باتری و اینکه نکنه گوشیم باز بشه و خراب بشه نباشم؟
    خودم بهترین گوشی مورد علاقم j4 بود.
    تنها نکته نگران کننده برام از نظر سخت افزاری نمایشگرش بود که میترسم بشکنه چون میگن super amoled
    در برابر ضربه حساسه و زود میشکنه یا پیکسلهای گوشی میسوزه!
    ولی داشتن دکمه فیزیکی هوم و سیمکارت میکرو و باتری قابل تعویض هم واسم مزیت مهمی هستن.
    نظرتون درباره کیفیت j4 چیه؟
    اصلا j4 بهتره یا j7 core یا گوشیهای امسال؟
    بعد اینکه گوشیهایی که فست شارژ دارن با شارژر معمولی شارژ بشن چی میشه؟
    من چندتا از فامیلامون گوشیهای 2019 دارن که فست شارژم هست.
    اگه بعضی وقتا فست شارژ بشن و بعضی وقتا فست شارژ خاموش باشه به باتری آسیب میرسونه یا اینکه کلا همیشه فست شارژ باقی بمونن؟

    • 1398-11-03

      سلام
      اکثر گوشی های سامسونگ Super AMOLED هستن، تکنولوژی ساخت تو شکنندگی تاثیری نداره، طراحی ساختش هست که باعث شکننده بودنش میشه
      گوشی های 2019 هم از نظر سخت افزاری قوی هستن فقط طراحی صفحه نمایش به صورتی هست که در برابر ضربه نسبت به ضعیف تر هستند
      قطعا J7 بهتر از J4 هست ولی اگه گوشی بهتر میخوایید سری A سال 2018 گوشی های خوبی هستن
      خیر به باتری آسیبی نمیرسونه هر موقع خواستید میتونید خاموش کنید

  • 1
  • طناز

    طناز 1398-10-30

    سلام
    گوشی من سامسونگ s9+ هست و مدتیه که به خوبی شارژ نمیشه
    از فست شارژ مدتی کیبل شارژ بود
    و الان مدتی هست که به طور کلی کیبل شارژ هم انجام نمیده و سلو شارژ میشه
    سوکت داخلی شارژ گوشیم فکر میکنم شکسته
    به نظرتون قابل تعمیره؟

    • 1398-10-30

      سلام
      بله قابل تعمیر هست ولی ما انجام نمیدیم میتونید با تعمیرکار های دیگه ای که تخصص توی سامسونگ دارن صحبت کنید

  • 2
  • زهرا آیت

    زهرا آیت 1398-10-25

    سلام.
    یعنی وقتی فست شارژ همیشه فعال باشه، باتری چقدر عمر میکنه؟
    و در حالت شارژ معمولی چقدر؟
    من خودم معتقد بودم فست شارژ برای زمانی که واقعا عجله داریم و کار فوری و ضروری با گوشیمون داریم و زمان کمی در اختیارمون برای شارژ کردن گوشی هست، میتونه کمک کننده باشه.
    ولی در حالتهای عادی باید از شارژ معمولی استفاده کنیم.
    امروز در یکی از کامنتهای سایت mobile.ir
    فردی نوشته بود که وقتی گوشی همیشه با فست شارژ شارژ بشه، گوشی عادت میکنه و بهش آسیبی نمیرسه.
    ولی وقتی بعضی وقتها با فست شارژ شارژش کنیم و وقتهایی هم با شارژ معمولی، این باعث میشه به باتری فشار بیاد.
    فست شارژ مداوم باعث میشه باتری گوشی به فست بودن عادت کنه و با همین فست کالیبره بشه و مشکلی پیش نیاد!
    شما کدوم نظر رو تأیید میفرمایین؟
    و گوشیهای معمولی که اصلا type c نیستن، پنج ولت شارژ میکنن درسته
    اونوقت یک آمپر هستن؟
    و اگه فست شارژ با توان 15 وات باشه، چند آمپر میشه
    بازم ممنونم که وقت میذارین جواب میدین خدا خیرتون بده.

    • 1398-10-25

      سلام


      گوشی های عادی رو اگه با شارژر فست، شارژ کنید، باتری یا آی سی شارژ خراب میشه 


      گوشی های فست هم با دو مدل توان متفاوت قابلیت شارژ دارن با اگه با شارژر مناسب باشه هیچ مشکلی پیش نمیاد


      اگرم به صورت مداوم با شارژ سریع شارژ بشه زیاد توی عمر باتری تاثیری نداره ینی چیزی نیست که تا الان تست شده باشه همه گوشی های موبایل بعد از حدود 2-3 سال باتریشون نیاز به تعویض داره


      گوشی های جدید با تکنولوژی های مقاوم تری ساخته میشن که قابلیت شارژ سریع تو روندشن مشکلی ایجاد نکنه


  • 3
  • زهرا آیت

    زهرا آیت 1398-10-23

    سلام.
    واقعا تشکر میکنم ازتون که وقت میذارین جواب میدین، خدا خیرتون بده.
    یعنی من a10, a20, a10s, بگیرم، همشون از نظر مقاومت و دوام و ضد خش و ضربه بودن یا نبودن یکسانه؟
    میگن super amoled باشه زود میشکنه.
    وگرنه خودم بخاطر بودن قطبنما و اثر انگشت و رم سه و پردازنده اگزینوس 7884
    a20 رو ترجیح میدم.
    سریهای جدید lcd باشن یا super amoled,
    همشون کیفیت و دوام یکسان دارن؟
    اینکه کاربرها میگفتن a10, a10s, کاملا پلاستیکیه، ولی a20 به بعد، پلی کربناته، واقعیت داره؟
    و واقعا پلی کربنات بودن، کیفیت و دوام a20 به بالا رو بهتر میکنه؟
    اینکه تایپ c کیفیت و دوام بالاتری داره یا usb های معمولی؟
    درباره فست شارژ، بعضی کاربران میگن فست شارژ رو چه از تنظیمات خاموش کنیم و چه فعال بمونه، نهایتا 15 20 دقیقه ای بیشتر تفاوتش نیست!
    ولی یک عده میگن حداقل پنجاه دقیقه تفاوت پیدا میکنه بین زمان خاموش یا روشن بودن فست شارژ از طریق تنظیمات.
    شما خودتون نوشته بودین فست شارژ باعث سولفاته شدن و کاهش ظرفیت باتری میشه در طولانی مدت.
    وقتی فست شارژ رو از طریق تنظیمات خاموش کنم، دیگه واقعا گوشی داغ نمیشه؟
    مشکل خراب شدن و سولفاته شدن باتری پیدا نمیکنه؟ و دقیقا میشه مثل اینکه انگاری اصلا گوشیم فست شارژ نیست؟
    usb type c به شرط اینکه کیفیت و دوام مناسب داشته باشه، اینکه مشکل جهت اتصال نداره خوبه به نظرم.
    ولی یک عده میگن usb type c خراب میشه، بعضی میگن OTG رو نمیشناسه، یا OTG های type c کیفیتشون پایینه زود خراب میشن.
    خلاصه ماههاست میخوام گوشی بگیرم و هنوز نگرانیهام برطرف نشده،
    برای من که دنبال کیفیت و دوام هستم، usb معمولی بهتره یا type c?

    • 1398-10-23

      سلام


      اینکه زود میشکنه بخاطر Super AMOLED بودن نیست گوشی های Samsung اکثرا همین کیفیت هستن


      مشکل تو تکنولوژی ساخت سری A جدید و M هست که زود میشکنه از داخل


      درمورد فست شارژ هم درسته که باتری زودتر ممکنه خراب بشه ولی معمولا کسی باهاش مشکل نداره


      اگه قابلیت فست شارژ رو خاموش کنید گوشی به صورت اتوماتیک 5 ولت و 2 آمپر دریافت میکنه مثل یه گوشی معمولی


      درمورد سوال آخر، اشتباه به عرضتون رسوندن، پورت و کابل Type-C نسبت به MicroUSB معمولی مقاومت بیشتری داره و سرعت انتقال داده هم چندین برابره که از نظر OTG مشکلی نداره


      بطور کلی Type-C بهتره ممکنه تا چند سال دیگه کلا همه گوشی ها بشه Type-C


      موفق باشید

  • 4
  • زهرا آیت

    زهرا آیت 1398-10-22

    سلام.
    یعنی a10s هم با اینکه lcd هست و super amoled نیست، بازم در برابر ضربه مقاومتش کمه؟
    و اینکه میفرمایین کابل اورجینال استفاده کنیم، میشه دربارش توضیح بدین که دقیقا کدوم یک از این موارد منظورتون هست؟
    1. گوشی رو فقط با همون شارژری که در جعبه هست استفاده نکنیم، و یعنی مثلا از شارژرهای گوشیهای دیگه سامسونگ استفاده نکنیم.
    مثلا من گوشی a10s رو نمیتونم با شارژر گوشی grand prime pro شارژ کنم یا هر شارژر دیگه ای که مال سامسونگ باشه و تایپ سی نباشه که به گوشی خودم بخوره.
    2. از برندهای بی کیفیت و گمنام که شارژر تولید میکنن استفاده نکنیم.
    3. از شارژرهای برندهای دیگه استفاده نکنیم، مثلا گوشی سامسونگ رو نمیشه با شارژر گوشی شیائومی یا نوکیا و یا هواوی و ... شارژ کرد!
    4. گوشیهایی که نوع شارژرشون با هم سازگار باشه میشه با شارژرها از نوع خودشون شارژ کرد.
    فقط گوشیهایی که فست شارژ هستن نباید با شارژر فستی که توان بالاتری دارن شارژ کرد، مثلا گوشی فست شارژ با تایپ سی که توان 15 وات داره، با شارژر 25 وات شارژ کنیم خطرناک میشه!

    • 1398-10-22

      سلام


      بله سری جدید A کلا زود میشکنه


      اگه کابل اورجینال باشه مشکلی نداره برای گوشی ها دیگه استفاده هم استفاده کنید ولی چون توان باتری ها فرق میکنه از یه شارژر برای چند گوشی نمیشه استفاده کرد


      گوشی که توان 15 وات داره نباید با استفاده از شارژر 25 وات شارژش کنید

  • 5
  • Parvane

    Parvane 1398-10-09

    سلام. ممنون از مطالب خوبتون...
    گوشی من a70 هست و دوطرف پورت type c هست. زمانی که گوشی رو خریدم فروشنده محترم گفتن از این شارژر فقط برای همین گوشی استفاده بشه و برای سایر وسایل استفاده نکنید چون خراب میشه. سوالم اینه که واقعا به شارژر در این شرایط آسیب میرسه؟مثلا از اون برای شارژ پاور بانک و... استفاده بشه... یا اصلا از شارژر تایپ c دیگه ای برای شارژ گوشی استفاده کنیم مشکل پیش میاد؟
    ممنون از راهنماییتون.

    • 1398-10-09

      سلام


      اگه از کابل اورجینال استفاده کنید مشکلی نداره


      از کابل خودتون هم میتونید برای دستگاه های دیگه استفاده کنید، کابل بر اثر ضربه و فشار خراب میشه

  • 6
  • زهرا آیت

    زهرا آیت 1398-10-08

    ولی من به شرکت شما اعتماد دارم و میخواستم گوشیی که میگیرم گارانتی شرکت شما باشه.
    چه راهی دارین برای من؟
    درباره فست شارژ هم یادمه در سایت خودتون خونده بودم که در طولانی مدت، باعث سولفاته شدن باتری و کاهش ظرفیت باتری میشه و فقط در مواقع ضروری ازش استفاده کنیم.
    به نظرتون با توجه به نگرانیهای من
    همون a10s
    بهترین گزینه ممکنه؟
    فقط از برند سامسونگ میخواستم.

    • 1398-10-08

      ما فروش و گارانتی گوشی موبایل نداریم


      ولی گوشی A10s هم گوشی خوبیه فقط مشکلی که سری A جدید داره اینه که صفحه نمایششون در برابر ضربه مقاومت کمتری نسبت به بقیه مدل ها داره

  • 7
  • زهرا آیت

    زهرا آیت 1398-10-08

    سلام.
    از اونجایی که فست شارژ ولتاژ بیشتری در زمان کمتر منتقل میکنه و در مطالب سایت شما هم خونده بودم، فست شارژ رو در طولانی مدت توصیه نمیکنین،به نظرتون گوشیی که usb معمولی باشه بهتر از type c نیست؟
    گفتم type c
    برای اینکه خوندم یکی از ویژگیهای type c بودن اینه که سرعت شارژ بالاتری داره و مثلا شارژرهای 25 وات یا حتی بالاتر،
    همگی type c هستن!
    به نظرم تنها مزیت type c خصوصا برای من که لپتاپم هم قدیمیه و چنین پورتی نداره،
    اینه که مشکل اتصال جهت در type c وجود نداره درسته؟
    و اینکه بهتره گوشیهایی که فست شارژ دارن، فست شارژ همیشه خاموش باشه یا همیشه خاموش ولی در مواقع واقعا ضروری روشن بشه؟
    یا اینکه کلا گوشی بدون فست شارژ که سالها مورد استفاده بوده و کسی نگفته گوشی منفجر میشه و در گوشیهای قدیمی نوکیا هم امتحانشو پس داده از همه گزینه ها مناسبتره؟!
    من a20e
    میخواستم که هرجا زنگ میزنم میگن نداریم.
    ولی از ترس فست شارژ و مشکلات احتمالیش و مطالبی که درباره
    usb type c
    عرض کردم،
    به نظرم اومد a10s بگیرم که از همه این نگرانیها هم بیرون بیام!
    شما گوشی هم برای کاربرانتون میفرستین درخواست داشته باشم برای a10s?

    • 1398-10-08

      سلام


      گوشی های فست شارژ طراحی شدن که در مقابل شارژ سریع آسیبی نبینن و تا الان مشکلی به وجود نیاورده


      گوشی های تایپ سی علاوه بر شارژر سریع، انتقال دیتا بسیار سریعی نسبت به مدل های قبلی دارن




      خیر ما فروش گوشی نداریم، فقط قطعات موبایل 

  • 8
  • Matin

    Matin 1398-10-08

    سلام من حدود ۲ هفته گوشی a50 خریدم الان احساس میکنم که سوکت یکم شل شده به نظر شما مشکل از چیه

    • 1398-10-08

      سلام


      ممکنه پورت شارژ کثیف شده باشه یا کابلتون خراب شده باشه

  • 9
  • زهرا آیت

    زهرا آیت 1398-10-04

    سلام. و تشکر میکنم که سؤالم رو پاسخ دادین.
    ولی جالب بود اینجا اولین جایی بود که خوندم متأسفانه سامسونگ هنوز جک 3.5 رو حذف نکرده!
    جاهای دیگه هم وجود این پورت رو مزیت و نقطه قوت گوشی دونستن و اینکه در گوشیی جک 3.5 نباشه نقطه ضعف.
    یعنی وقتی جک 3.5 نباشه نمیتونیم همزمان هم فایل صوتی گوش کنیم هم گوشی در شارژ باشه؟
    اینکه مینویسن در موقع شارژ با گوشی کار نکنین منظور کار سنگین مثل بازی و اینترنته؟
    یا فایل صوتی گوش دادن یا پیامک نوشتن هم در موقع شارژ نباید انجام بدیم و آسیب میرسونه به باتری؟!

    • 1398-10-04

      سلام


      بله در صورتی که جک 3.5 میلیمتری نباشه شما از یه پورت باید هم برای شارژ کردن هم وصل کردن هندزفری استفاده کنید. 


      اگه دقت کنید گوشی های آیفون بعد از iPhone 7 با حذف کردن همین جک 3.5 میلیمتری در برابر آب و گردو غبار مقاوم تر شدن.


      و درمورد سوال آخرتون، کلا استفاده از گوشی هنگامی که به شارژه چون معمولا گوشی در حرکته باعث خرابی کابل یا سوکت شارژ میشه و  علاوه بر این اگه استفاده سنگین باشه، چون باعث داغ شدن بیش از اندازه میشه به دستگاه آسیب میرسونه.


      گوشی هایی که قابلیت فست شارژ دارن، موقعی که صفحه گوشی روشن باشه برای اینکه میزان جریان زیاد ورودی به صفحه نمایش آسیب نزنه به صورت اتوماتیک قابلیت فست شارژ قطع میشه و به مرور زمان ممکنه این کمو زیاد شدن جریان باعث خرابی مسیر شارژ گوشی بشه.


      به همین دلایل ما پیشنهاد میکنیم طی 1 الی 2 ساعتی که گوشی در حال شارژه استفاده نشه

  • 10
  • زهرا آیت

    زهرا آیت 1398-09-19

    سلام.
    درباره اینکه نوشتین متأسفانه سامسونگ هنوز جک 3.5 میلیمتری رو حذف نکرده! واقعا تعجب کردم.
    اینکه واقعا مزیت مهمی برای سامسونگه و من سامسونگ رو به هر برندی ترجیح میدم، اتفاقا اصلا گوشی ظریف هم دوست ندارم و هرچی گوشی ضخیمتر باشه بهتره و بیشتر حس با دوام و کیفیت بالا داشتن برام داره!

    • 1398-09-19

      بله دوست عزیز


      به علاقه شخصی هر فرد بستگی داره ولی بطور کلی جک 3.5 میلیمتری آنالوگ هست و تایپ سی دیجیتال و امکانات بیشتری رو به کاربر میده که تو آپدیت های بعدی مشخص میشه.

  • 11
  • یزدان

    یزدان 1398-08-23

    جالبه فکر میکردم چیز بدیه ولی نگو بی نظیره

    • 1398-08-23

      بله درسته
      تقریبا همه گوشی های جدید پورت تایپ سی دارن و شایعه شده آیفون هم قراره برای گوشی های جدیدش مجهز کنه

  • 12
  • ایمان

    ایمان 1398-06-26

    سلام وقت بخیر
    pc شرکت ما مجهز به usb type c است و میتوانم با کابل دو سر usb type c گوشی note 9 خود را شارژ کنم. اما سوالم اینه که آیا با این جور شارژ کردن، گوشی لطمه ای نمیخوره؟ (باتوجه به ولتاژ و....)

    • 1398-06-26

      سلام
      کلا با سیستم شارژ نکنید فقط با سری شارژر اصلی شارژر کنید که آی سی شارژتون خراب نشه چون PC نوسان آمپر زیادی داره و بیشتر برای انتقال دیتا استفاده میشه تا شارژ کردن
      درکل با PC شارژ کردن رو پیشنهاد نمیدیم و اصولی نیست اما اگر مجبور شدید مشکلی نداره
      موفق باشید

  • 13
  • Amir

    Amir 1398-04-28

    برای سامسونگ a5 چی کابلی رو معرفی میکنید

    • 1398-04-28

      درود وقت بخیر
      مدل دقیقش رو بهم بگید راهنماییتون کنم. چون سه نوع a5 داریم
      میتویند از طریق واتساپ این شماره 09128595600 مشاوره بگیرید

  • 14
  • یلدا اسفندیاری

    یلدا اسفندیاری 1398-01-25

    سلام
    خیلی ممنون از مطالب خوبتون
    فقط اینکه من درست نفهمیدم تفاوت کابل دو طرف تایپ سی و یک طرفه چیه، از کجا بفهمم کدوم کابل مناسب گوشی منه؟

    • 1398-01-25

      سلام
      دو طرف تایپ سی یعنی قسمتی که داخل آداپتور شارژر گوشی میخوره هم تایپ سی باشه
      باید آداپتور رو بررسی کنید ببینید آیا کابل ورودی به آداپتور معمولی (USB) هستش یا نسل جدید (USB) هست

  • 15
  • هیوا دانشور

    هیوا دانشور 1398-01-25

    سلام
    اینکه چجوری میشه از یک شارژر برای هر دو دستگاه مک بوک و آیفونم استفاده کنم؟

    • 1398-01-25

      سلام
      نمیشه چونکه مک بوک ها ولتاژ و آمپر بالاتری نسبت به آیفون ها نیاز دارن و اگر از شارژر مک بوک برای آیفون استفاده کنید ممکنه آی سی شارژ دستگاه و یا باتری دستگاه آسیب ببینه

  • 16
  • مهدی علمدار

    مهدی علمدار 1398-01-25

    سلام گوشی من LG G6 هست شما کدوم شارژر رو پیشنهاد می کنید که مناسب گوشی من باشه؟

    • 1398-01-25

      سلام وقت بخیر
      روی جعبه زیر کلیک کنید به صفحه شارژر ال جی جی 6 میرید و میتونید خرید کنید


      قیمت فست شارژر ال جی

  • 17
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم