تشخیص شارژر اصلی موبایل از تقلبی و تفاوت‌های آن

نوشته شده در تاریخ1398-03-05 توسط 3876

تشخیص شارژر اصلی موبایل از تقلبی خیلی ساده‌ست. فقط کافیست مراحل زیر یا یک به یک طی کرده و تا انتهای مقاله با ماکروتل همراه باشید.

برای خرید شارژر اصلی سامسونگ روی لینک کلیک کنید.

چطور شارژر اصلی موبایل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

تشخیص دقیق شارژر اصلی گوشی از تقلبی در وهله نخست قبل از خرید شارژر اصلی گوشی از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که شارژر کپی و تقلبی معایب بسیار زیادی دارد که در زیر به آن‌ها می پردازیم:

1- آسیب رساندن به باتری موبایل
2- خرابی سوکت شارژ و ایجاد مشکل در این قطعه
3- خراب شدن و آسیب دیدن کابل به خاطر استاندارد های کیفیتی ضعیف.
4- کابل ها شکننده تر هستند و درون دستگاه ممکن است شکسته شوند.
5- ممکن است کابل فیک یا تقلبی اتصالی کرده و باعث آتش سوزی شود.
6- کابل تقلبی به خوبی کابل شارژ اورجینال در دستگاه قرار نمیگیرد
7- عدم توانایی در همگام سازی دستگاه با کامپیوتر و ...
8- خرابی ای سی شارژ و اتصالات مربوط به مسیر شارژ و ایجاد اختلال در دستگاه
9- هنگ کردن گوشی های ایفون هنگام استفاده از کابل کپی یا فیک
10- پرش شارژ ناگهانی ( ممکن است گوشی شما 100 درصد شارژ داشته باشد اما بدلیل استفاده از شارژر کپی این شارژ، شارژ کاذب به حساب می‌آید).

با وجود تمامی این معایب و آسیب‌هایی که شارژرهای تقلبی می‌توانند داشته باشند، پس شناخت شارژر اصلی از تقلبی اهمیت بسزایی به خود می‌گیرد تا با انتخابی درست و بجا سطح کیفی دستگاه موبایل را در حد بالای خود نگه داشت و موجبات خرابی و آسیبی به دستگاه وارد نساخت.

تشخیص شارژر اصلی موبایل و تقلبی

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی در چیست؟

تنها راه تشخیص در نگاه اول این است که دو تا شارژر و کابل USB اصلی و کپی را کنار هم قرار داد تا با نگاهی به این دو پی به تفاوتی درون هر دو برد که در اینجا به ذکر وجه تمایز این دو نوع شارژر موبایل می پردازیم.

تفاوت شارژر گوشی اصلی و تقلبی

1- توجه به آرم و نوشته‌های شارژر

ما در اینجا از شارژر سامسونگ استفاده کردیم اما این مراحل در تمامی گوشی‌ها به همین صورت است.

ضخامت حرف A بر روی شارژر تقلبی ضخیم تر از شارژر اصلی است. لوگوی سامسونگ نیز در شارژر اصلی سامسونگ و با کیفیت در تمامی حروفش ضخامت یکسانی دارد. لوگوی UL نیز در پشت شارژر موبایل می بایست در ردیف پایین و سمت چپ شارژر نوشته باشد. این علامت یک سازمان ایمنی و به معنای حفظ استانداردهای ایمنی برای تمامی تکنولوژی های بازار است؛ بنابراین اگر شارژری این لوگو را نداشت، به منزله تقلبی بودن آن است و نباید از آن استفاده نمود.

2- کیفیت ساخت شارژر گوشی

کیفیت ساخت شارژر موبایل بسیار حائز اهمیت است. شارژر اصلی از کیفیتی به مراتب بالاتر برخوردار است و محکم است ولی شارژرهای تقلبی از پلاستیک ارزان قیمت ساخته شده اند که قابل مقایسه با شارژر اصلی نیستند. ضمن اینکه گوشه های شارژر تقلبی ناهموار و دارای پلاستیک های اضافه است در حالی که شارژر اصلی لبه های نرم و صافی را داراست.

3- وزن شارژر گوشی

با وزن کردن شارژر اصلی در مقابل شارژر تقلبی پی به این قضیه خواهید برد که شارژر اصلی نسبت به تقلبی از وزنی سنگین تر برخوردار است و با یک سنجش ساده می توان به این تفاوت دست یافت.

تشخیص اصل یا تقلبی بودن شارژر گوشی موبایل

4- تفاوت اتصالات شارژر اصلی موبایل از تقلبی

هر دو شارژر موبایل چه اصلی چه تقلبی هر دو دارای یک مفصل یا اتصال در کلگی شارژر هستند با این تفاوت که شارژر اصلی اتصالی صاف و تخت دارد تقلبی تیز و برجسته است و تشخیص اصل یا تقلبی بودن شارژر گوشی را از این طریق به راحتی میتوان فهمید.

5- اسلات پورت USB

شکاف پورت کانکتور USB در شارژرهای تقلبی دارای گوشه ها و لبه های ناهموار است در حالیکه در شارژرهای اصلی تخت و با کیفیت ساخت نرم می باشد. به همین دلیل است که در شارژر های تقلبی معمولا کانکتور USB کابل سیاه شده و خراشیده میشود یا برای متصل کردن کابل به کلگی شارژر به سختی میتوان این کار را انجام داد.

6- تشخیص سری شارژر اصلی موبایل از تقلبی

کلگی شارژر اصلی موبایل دارای یک لایه اضافی از پلاستیک روی قسمت انتهایی پایین ساختار کلگی شارژر دارند تا دوام و مقاومت آن را بالاتر ببرد در مقابل در کلگی شارژرهای تقلبی چنین چیزی وجود ندارد بلکه ساده و بدون ساختار دوام است.

7- تفاوت کانکتور میکرو USB اصلی از تقلبی

سطح پوسته کانکتور کابل USB اصلی دارای یک دندانه کوچکی است درحالیکه در شارژر تقلبی این سطح تخت است. در سایز میکرو USB نیز تفاوت قابل توجهی بین سایز آن با تقلبی وجود دارد. چرا که شارژر اصلی درست برعکس تقلبی طول کمتری دارد و به بدنه شارژر نزدیک تر است در حالیکه فضای بیشتری که در شارژرهای تقلبی بین کانکتور و بدنه وجود دارد احتمال شکستگی آن را بعد از استفاده مکرر از آن بیشتر می سازد. با نگریستن به سر کانکتور USB متوجه شکل ذوزنقه ای اتصالات میکرو اصلی خواهید شد که فاصله های مساوی از هم دارند در حالیکه در مقابل شارژر تقلبی به شکل مربع و به گونه ای نامتقارن کنار هم قرار گرفته اند. نماد USB نیز که روی بدنه کانکتور میکرو USB حک شده است نیز در شارژر اصلی لیزری کمرنگ دارد و در شارژر تقلبی رنگ تیره تری دارد.

8- داغ شدن بیش از حد شارژر گوشی

شارژر تقلبی نسبت به اصلی بعد از چندین بار استفاده بیشتر داغ می گردد. این دلیل به نوع ساخت برد شارژر بر میگردد که در شارژر کپی بعد از مدتی مواد ساخته شده در اثر استفاده داغ شده و بهم دیگر میچسبد و موجب داغ شدن شارژر و در نهایت آسیب به دستگاه شما میشود.

9- رنگ پورت شارژر گوشی

برخی از مواقع پیش می آید که خود شارژر اصلی است اما کابل USB آن تقلبی می باشد. برای تشخیص این دو می توان با نگاهی به سایز پورت و رنگ آن متوجه اصلی و تقلبی بودن آن شد. چرا که رنگ پورت شارژر تقلبی تیره تر از اصلی و سایز آن کمی بلندتر است.

10- سنجیدن زمان شارژ

زمان شارژ در شارژرهای تقلبی طولانی تر است و برای 50 درصد شارژ اولیه به زمانی بیش از 30 دقیقه استاندارد خود لازم دارد.

با دقت نظر در این تفاوت ها می توان انتخابی شایسته داشت و شارژر اصلی را از کپی و تقلبی از هم دیگر بازشناخت چرا که شارژر اصلی، دستگاه موبایل را از زیادی شارژ شدن و زیادی تخلیه شدن حفظ می کند در مقابل شارژرهای تقلبی به ظاهر دستگاه را شارژ می کنند ولی بعد از گذشت یک ساعت به این نتیجه خواهید رسید که این آداپتور فقط باعث روشن شدن چراغ شارژ شده است؛ لذا می بایست در هنگام خرید به این موارد دقت زیادی کرد.

11- کابل شارژ کپی ایفون

هنگامیکه کابل شارژ کپی آیفون را به دستگاه متصل میکنید بعد از 2 دقیقه کار کردن با دستگاه، گوشی شما شروع به تاچ خودکار یا هنگ کردن صفحه میکند. این امر بدلیل این است که گوشی اپل ورودی های دستگاه را می شناسد و اگر شما یک ورودی کپی به دستگاه داشته باشید سیستم عامل IOS بلافاصله عکسالعمل نشان میدهد.

شارژر اصلی گوشی را از کجا بخریم؟

برای خرید شارژر اصلی موبایل می‌بایست به فروشگاه های معتبر در سطح شهر مراجعه نمود که کالاهای خود را تضمینی به مشتریانی خود می فروشند و امکان پس دادن، تست یا تعویض شارژر موبایل را در اختیار مشتری قرار می دهند تا رضایت مشتری و اعتماد آن ها را به خود جلب نمایند؛ لذا برای خریدی مطمئن باید به این فروشگاه های معتبر مراجعه نمود. البته در وبسایت شارژرهای اورجینال با گارانتی تست نیز موجود است فقط کافیست شما مدل شارژر قبلی خودتان را به خاطر داشته باشید و به ماکروتل مراجعه کرده و در قسمت سرچ سایت مدل شارژر خود را سرچ کنید و یا از طریق Menu سایت به قسمت شارژر و کابل رفته و از آنجا شارژر دیواری، شارژر فندکی و یا شارژر وایرلس مورد نظر خود را خریداری کنید. در ادامه این مطلب به انواع شارژر های موبایل و کارایی های آنها در مکان ها و زمان های مختلف میپردازیم

شارژر گوشی اصلی را از کجا بخریم؟

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم