برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آموزش ریست‌فکتوری گوشی‌های سونی

نوشته شده در تاریخ1398-03-24 توسط 83124

ریست‌فکتوری چیست؟ چگونه گوشی سونی خود را‌ هارد‌ریست کنیم؟ ریست کردن سونی در صورت فراموشی رمز عبور گوشی چگونه است؟ چگونه گوشی سونی را با کلید‌های سخت‌افزاری ریست کنیم؟ این‌ها سوالاتی است که ممکن است در ذهن کاربران به وجود بیاید. در واقع با گسترش استفاده گوشی‌های هوشمند مشکلات آن نیز گسترش می‌یابند، به طور مثال شما قفل دستگاه خود را فراموش کرده‌اید و یا گوشی هوشمند شما دارای باگ و مشکلات نرم افزاری فراوان است. در این زمان شما مجبور به ریست کردن گوشی سونی خود هستید. با در این مقاله همراه باشید تا پاسخ تک‌تک سوالات خود را درمورد ریست‌کردن گوشی سونی خود دریافت کنید.

شرکت سونی یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان است. این کمپانی مجموعه ای از مدل‌های خوب مانند Xperia XZ / XZ / Z5 / Z3را ارائه داده‌است. با این حال، گوشی‌های هوشمند امروزه دوام نیافته اند و احتمالا ما هر یک یا دو سال دیگر گوشی‌هایمان را عوض کرده و بدنبال بهترین‌ها در هر برند خواهیم بود. بنابراین هنگامی که شما قصد دارید دستگاه قدیمی را به فروش برسانید، پاک کردن تمام داده‌های خصوصی در گوشی یک گام ضروری است. علاوه بر این، بدون توجه به اینکه چه اسمارت فون خوبی در دستان شماست، زمانی اتفاق میافتد که با بسیاری از مسائل و مشکلات عدیده در گوشی خود مواجه شوید که نمیتوان آن‌ها را درست کرد. پاک کردن برنامه‌ها، حذف داده‌ها به صورت دستی و در آخر ریست‌کردن گوشی از جمله راه‌هایی است که به این محدودیت‌های عملکردی خاتمه می‌دهد.

در این موارد، یک راه حل تضمین شده برای رفع مشکل گوشی شما وجود دارد. به این معنی است که شما تمام اطلاعات را از گوشی هوشمند خود را به سادگی پاک می‌کنید و آن را جدید می‌کنید همانطور که اول آن را خریداری کردید تحویل می‌گیرید. این کار به طور خودکار تمام مشکلات مربوط به گوشی شما را حل خواهد کرد و سرعت گوشی‌های هوشمند شما را مانند قبل افزایش می‌دهد.

بازگشت به تنظیمات اصلی کارخانه را گوشی سونی شما را از هر آنچه که در آن نصب خالی و اطلاعات شخصی شما را بر روی حافظه داخلی، مانند دریافت‌ها، آهنگ‌های زنگ، تصاویر، برنامه‌ها، مخاطبین و صدای ویژوال، حذف کند. داده‌ها ذخیره شده در سیم کارت یا کارت SD را حذف نمی‌کند.

ریست کردن گوشی سونی

هارد‌ریست گوشی‌های سونی با استفاده از منوی نتظیمات

صورت کلی ریست کردن گوشی سونی از طریق نرم‌افزاری، این‌گونه است که ابتدا شما از داده‌ها و اطلاعات موجود در حافظه‌ی داخلی خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کرده و سپس با استفاده از قسمت تنظیمات گوشی را ریست‌فکتوری کنید.

-          اطمینان حاصل کنید که باتری به درستی شارژ شده باشد

-          گوشی هوشمند SONY را روشن کنید

-          فراموش نکنید که تمام داده‌های مهم را پشتیبان گیری کنید

-          به منو بروید: تنظیمات > Backup & reset  >  Factory Data Reset >  Reset Phone

-          Erase everything را انتخاب کنید و اجازه دهید به ادامه برود و تایید کنید که شما آماده هستید که گوشی SONY خود را فرمت کنید

-          این گام ادامه خواهد یافت تا گوشی شما به تنظیمات کارخانه برگشته و  تمیز و  آماده استفاده باشد.

ریست فکتوری سونی

ریست کردن گوشی سونی با نرم‎افزار Flash tool

  •          اپلیکیشن  Flashtool  برای گوشی‌های سونی را می‌توانید از وبسایت Sonyدانلود کنید.
  •          نرم افزار Flash tool نیاز به نصب در کامپیوتر نیز دارد و با کابل داده USB آماده بکار خواهد بود.
  •          قبل از هرکاری اطمینان حاصل کنید که باتری گوشی SONY شما به‌اندازه کافی یا کاملا شارژ داشته باشد.
  •          خاموش کردن گوشی SONY شما مرحله‌ی بعدی کار است.
  •          گوشی خود را با استفاده از دکمه ی کاهش حجم صدا و اتصال به کابل USB به حالت Flash mode بوت کنید.
  •          آسان تر است برای درک مراحل منو را در صفحه نمایش کامپیوتر دنبال کنید.

ریست کردن سونی

ریست‌فکتوری گوشی سونی با استفاده از برنامه‌ی کامپیوتری و نرم‌افزار تعمیر PC Companion

  •       لطفا اطمینان حاصل کنید که باتری خالی نیست
  •       PC Companion برنامه‌های پیش فرض برای گوشی‌های سونی است که می‌تواند از سایت سونی دانلود شود
  •       پس از نصب در کامپیوتر، برنامه PC Companion را باز کنید
  •       قبل از اتصال به تلفن، لطفا Phone Update را انتخاب کنید و چندین مرحله را در PC Companion دنبال کنید
  •       در برخی از منوها PCCompanion به ما می‌گوید که چگونه با استفاده از کابل USB تلفن PCCompanion وصل شود و دکمه VolumeDown را فشار دهید
  •       مراحل را گام به گام از روی برنامه PC Companion را تا زمانی که بازگشت به تنظیمات کارخانه روی گوشی SONY نشان داده شود تا سیستم عامل Android پیش فرض کار کند انجام دهید

ریست فکتوری سونی با نرم افزار

ریست کردن تنظیمات شبکه گوشی‌های سونی

هارد‌ریست تنظیمات شبکه همه اتصالات داده‌ها را به وضعیت پیشفرض تازه از جعبه درآمده‌ی کارخانه تنظیم می‌کند. تغییرات زیر با انجام ریست تنظیمات شبکه رخ می‌دهد.

 

  •          شبکه‌های ذخیره شدهWi-Fi حذف خواهد شد.
  •          دستگاه‌های بلوتوث جفت شده حذف خواهند شد.
  •          تنظیمات همگام سازی داده‌های پس زمینه روشن خواهد شد.
  •          تنظیمات محدود کننده داده در برنامه‌های کاربردی که به صورت دستی توسط کاربر روشن / خاموش شده بودند به تنظیم پیش فرض تنظیم می‌شوند.
  •          حالت انتخاب شبکه به صورت خودکار تنظیم می‌شود.
  •          نوع شبکه ترجیحی شبکه بر روی بهترین حالت (BestMode) تنظیم می‌شود.

 

وضعیت اتصالات دستگاه به طور پیش فرض به وضعیتب که دستگاه برای اولین بار روشن شده است برمی‌گردد.

 حالت هواپیما: خاموش

بلوتوث: خاموش

رومینگ داده: OFF

نقطه کانونی (هاتسپات): OFF

وی‌پی‌ان: OFF

دیتای تلفن همراه: ON

Wi-Fi: روشن است

 

برای انجام ریست‌فکتوری تنظیمات شبکه، این مراحل را دنبال کنید.:

ریست کردن تنظیمات سونی

1. از تمام داده‌های حافظه داخلی را نسخه پشتیبان بگیرید

2. از صفحه اصلی، برنامه‌ها> تنظیمات> Backup&reset را ضربه بزنید.

3. بر روی Networksettingsreset   > RESETSETTINGS ضربه بزنید.

4. در صورت درخواست، PIN یا رمز عبور خود را تأیید کنید، سپس دوباره RESETSETTINGS را فشار دهید.

5. صبر کنید تا فرایند ریست‌شدن اتفاق بیفتد. پس از تکمیل، یک پیام کوتاه در پایین صفحه نمایش مشاهده خواهد شد.

هارد‌ریست گوسی سونی با استفاده از برنامه‌ی Android Data Eraser

اگر شما قصد فروش تلفن سونی خود را دارید، روش دیگر جهت ریست کردن گوشی سونی قبل از واگذاری و یک راه حل دائمی برای پاک کردن اطلاعات شخصی استفاده از یک ابزار حرفه ای برای از بین بردن همه چیز از دستگاه Sony  خود بنام Android Data Eraser است تا همه اطلاعات را از تلفن خود برای همیشه حذف کنید. این کار کلیه محتوا و تنظیمات را از گوشی خود پاک می‌کند که هرگز نمی‌تواند دوباره بازیابی شود.

هارد ریست سونی

Android Data Eraser یک ابزار شگفت انگیز است که کمک می‌کند تا تمام داده‌ها را از تلفن خود حذف کنید. این برنامه بسیار آسان برای استفادهکاربران طراحی شده است و امن ترین راه برای پاک کردن تمام داده‌ها از گوشی شما است.

مزایای استفاده از Android Data Eraser:

1. فرایند حذف بسیار ساده است و می‌تواند با چند کلیک انجام شود.

2. تمام فایل‌ها و اطلاعات را از گوشی هوشمند شما را حذف می‌کند.

3. برنامه‌ها، مخاطبین، پیام‌ها، تماس و سایر اطلاعات خصوصی نیز می‌تواند پاک شود.

4. پشتیبانی 2000+ تمام گوشی‌های اندروید از جمله سونی Z5، Z3، XZ، XA، و غیره.

  

مرحله 1 Android Data Eraser را باز کنید

اول، نرم افزار را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید و آن را نصب کنید. پس از نصب، بلافاصله این برنامه را اجرا کنید تا ویژگی‌های اصلی این نرم افزار را ببینید.

هارد ریست کردن گوشی سونی

مرحله 2 اتصال سونی Z3 / Z5 / XA / XZ به کامپیوتر

گوشی سونی خود را با استفاده از یک کابل داده USB به کامپیوتر وصل کنید تا نرم افزار گوشی شما را شناسایی کند. اگر اولین بار گوشی خود را به کامپیوتر وصل می‌کنید، ممکن است کمی طول بکشد.

reset sony

مرحله 3 تنظیم و حذف تمام محتوا از تلفن شما

اکنون روی "Erase All Data" کلیک کنید تا فرآیند حذف را آغاز کنید. این نرم افزار از شما می‌خواهد که این روند را تأیید کنید تا بتواند اطمینان حاصل کند به طور تصادفی انجام نشده است. اگر مطمئن هستید، در قسمت ورودی خالی "Erase" را تایپ کنید.

این نرم افزار اکنون باید روند پاک کردن را آغاز کند. این کار ممکن است بسته به مقدار داده موجود در دستگاه، چندین دقیقه طول بکشد. اطمینان حاصل کنید که اولا گوشی شما به اندازه کافی شارژ داشته باشد، ثانیا تلفن شما تمام وقت متصل باشد تا عملیات به پایان برسد.

پس از اتمام فرایند پاک کردن، نرم افزار از شما می‌خواهد بازگشت به تنظیمات کارخانه را تایید کرده تا تنظیمات تلفن، تماس‌های فعال، حافظه پنهان مرورگرها و کوکی‌ها و غیره را حذف می‌کند.

hard reset sony

آکنون شما آمادگی‌اید گوشی هوشمند خود را به صاحب جدید انتقال دهید.

 

رمز گوشی سونی خود را فراموش کرده‌اید؟

در برخی موارد از جمله زمان‌هایی که پسورد گوشی خود را به تازگی عوض می‌کنیم بسیار پیش آمده که رمز جدید را فراموش کنیم و بخاطر نیاوردیم. یکی از راه‌هایی که می‌توان گوشی سونی خود را بدون رمز باز کنید ریست کردن آن است. اگر شما مجبور به بازگرداندن سونی به تنظیمات کارخانه هستید، مطمئنا رمز عبور و یا قفل الگو از روی صفحه قفل خود برداشته می‌شود اما در عین حال دستگاه شما کاملا پاک می‌شود. بنابراین، این روش را با دقت از عواقب آن پیاده سازی کنید.

ریست کردن گوشی سونی درصورت فراموشی رمز عبور

مرحله 1. سونی را خاموش کنید و آن را با فشار دادن دکمه‌های پایین صفحه Home + Power + Volume"  " ر یست کردن راه اندازی کنید تا صفحه سیاه زیر به نمایش گذاشته شود. (در قسمت قبل ریست‌فکتوری سونی با کلید‌های سخت افزاری گفته شد)

مرحله 2: از دکمه‌های حجم صدای بالا و پایین به عنوان فلش و بالا و پایین رفتن روی گزینه‌ها استفاده کنید و گزینه "Factory Reset / Wipe Data"  را انتخاب کنید.

ریست سوتی بدون رمز عبور

مرحله 3. برای انتخاب، دکمه Home را فشار دهید و منتظر بمانید تا گوشی با موفقیت برگردد.

مرحله 4 شما هم اکنون می‌توانید به گوشی سونی خود بدون هر گونه الگوی یا قفل صفحه نمایش دسترسی داشته باشید. این روش نه تنها برای بازکردن قفل گوشی بلکه برای زمانی که شما قصد ریست کردن گوشی Sony خود را دارید ولی پسورد آن را فراموش کرده‌اید توصیه می‌شود.

توجهات:

1. این روش تمام فایل‌ها، اسناد و تنظیمات شخصی را از تلفن شما کاملا پاک می‌کند.

2. اگر گوشی هوشمند شما اطلاعات مهمی داشته باشد که نخواهید پاک شوند، این روش اصلا توصیه نمی‌شود.

راه‌حل دیگر برای‌هارد‌ریست گوشی سونی بدون رمز عبور - دکترفون

هارد ریست سونی در صورت فراموشی رمز

اگر می‌خواهید گوشی هوشمند سونی خود را بدون باز کردن هر گونه اطلاعات و یا بدون ورود به هر حساب ایمیل باز کنید، پس از آن AndroidLockScreenRemoval نرم افزار انتخاب است. این یک برنامه حذف قفل صفحه نمایش برای آندروید است که می‌تواند تمام 4 نوع کلمات عبور از جمله کد پین، کلمه عبور متن، قفل الگو و اثر انگشت را رمزگشایی کند. این اطمینان حاصل شده است که هیچ یک سند از تلفن هوشمند شما حذف نخواهد شد و تضمین شده است که رمز عبور شما کاملا از تلفن هوشمند شما پاک می‌شود تا بتوانید بدون هیچ زحمتی به تلفن خود دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید از نرم افزار در پلت فرم ویندوز و مک استفاده کنید و از دستورالعمل‌های زیر برای باز کردن سونی در عرض چند دقیقه استفاده کنید.

Android Lock Screen Removal محبوب ترین ابزار برای حذف قفل صفحه نمایش اندروید در 5 دقیقه است. رابط کاربری زیبا آن را برای استفاده بسیار آسان نموده است. آنچه شما باید انجام دهید فقط چند کلیک ماوس است. در آموزش زیر، ما به شما خواهیم گفت که چگونه رمز عبور نمایشگر فراموش شده را به طور کامل حذف کنید و سپس عملیات‌ هارد‌ریست گوشی سونی خود را به آسانی انجام دهید.

 مرحله 1: برنامه را بر روی رایانه خود دانلود کرده و آن را نصب کنید. هنگامی که فرایند نصب کامل می‌شود، برنامه به طور پیش فرض باز می‌شود.

ریست سونی بدون رمز

مرحله 2: روی آیکون «unlock» کلیک کنید تا برنامه را اجرا کنید. بعد، شما باید تلفن را به رایانه وصل کنید.

هارد ریست سونی بدون رمز عبور

مرحله 2: کابل USB را بیرون بیاورید و آن را برای اتصال گوشی خود به رایانه استفاده کنید. هنگامی که آن به خوبی متصل شد، لطفا با کلیک بر روی "start" فرایند را برای شروع آماده کنید.

دکتر فون ریست سونی

مرحله 3: پس از تشخیص گوشی، شما باید گوشی را در حالت دانلود قرار دهید. دستورالعمل‌ها بر روی صفحه نمایش داده می‌شود. لطفا آن را دنبال کنید تا تلفن وارد حالت دانلود شود. سپس بر روی دکمه "Start" کلیک کنید تا تصویر مربوطه را بر روی تلفن دانلود کنید.

رمز سونی

مرحله 4: حذف رمز عبور فراموش شده در گوشی سونی. چند دقیقه طول می‌کشد تا بسته کامل را دانلود کنید. پس از اتمام، برنامه فرآیند حذف رمز عبور را به طور خودکار شروع می‌کند. اینکار شامل اسکن، پشتیبان گیری داده‌ها و مرحله حذف رمز عبور نهایی است. هنگامی که رمز عبور حذف می‌شود، یک پیام کوتاه بر روی صفحه نمایش وجود دارد، که می‌گوید: "Remove password completed" حالا شما می‌توانید بدون هیچ گونه رمز عبور وارد گوشی شوید و فرایند ریست کردن گوشی خود را با هرکدارم از روش‌های نرم‎افزاری یا سخت‎افزاری که در ابتدای مقاله بیان شد کامل کنید.

بازیابی رمز سونی

نکته: این بخش هر چیزی را از گوشی هوشمند شما پاک نمی‌کند. این فقط فایل‌های مورد نیاز برای باز کردن گوشی هوشمند خود را دانلود می‌کند. اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما تمام وقت را هنگامی که این فرایند تکمیل می‌شود، متصل می‌کند.

اکنون می‌توانید دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید و بدون وارد کردن الگوی یا رمز عبور به طور معمول دسترسی پیدا کنید و برای ریست‌کردن آن از طریق کلید‌های سخت‌افزاری یا نتظیمات براحتی اقدام نمایید.

این راهکار شواهد قانع کننده ای را نشان می‌دهد که ممکن است سونی یا هر اسمارت فون اندرویدی را ریست کند، حتی اگر کاربر کاملا رمز عبور گوشی خود را فراموش کرده باشد. به یاد داشته باشید اگر گوشی شما دارای اطلاعات با ارزشی است که نمی‌توانید از آن بگذرید، پس از استفاده از راه حل اپلیکیشن Android Screen Lock Removal استفاده کنید تا بدون هیچ گونه اشتباهی اطلاعات در گوشی قفل شده‌ی شما حفظ شده سپس پس از بکاپ گیری مطمئن، آن را ریست و کار را تمام کنید. علاوه بر این، این نرم افزار می‌تواند در تایم‌های ناامید کننده بسیار مفید باشد و شما می‌توانید تقریبا هر نوع گوشی هوشمند برند سونی و دیگر برند‌های اندرویدی را ا با استفاده از این برنامه باز کنید.

Android Lock Screen Removerابزار قابل اعتماد است که سریع، امن و آسان برای استفاده کاربران فراهم گردیده است. مهم نیست که به چه دلیل تلفن سونی شما قفل شده و رمز آن فراموش شده است، این برنامه نجات بخش شما خواهد بود. اگر شما 5 دقیقه وقت صرف کنید، با استفاده از این برنامه ارزش زمان کم گذاشته شده برای باز کردن قفل صفحه به جای پرداخت هزینه‌ی زیاد به متخصص تعمیرات برای خدمات برابری بسیار بصرفه‌تر خواهد بود.

 

آموزش‌هارد ریست کردن گوشی Sony  فریز شده یا همان هنگ کرده

اگر گوشی هوشمند سونی شما هنگ کرده به طوری که نمی‌توانید وارد تنظیمات گوشی شوید، سعی کنید گوشی را ری‌استارت کنید. اگر موفق نشدید باتری را بیرون کشیده و مجدداً جایگذاری کنید و منتظر رفع شدن مشکل فریز گوشی خود بمانید. اگر باتری دستگاه شما قابل جدا شدن نیست از روش زیر استفاده نمایید:

  •          مطمئن شوید که گوشی کاملاً خاموش می‌باشد. گوشی نباید به شارژر وصل باشد. نکته: اگه چراغ‌های پایین دستگاه روش باشد در این صورت گوشی روشن است، اما در غیر این صورت می‌توانید به مرحله ی ۲ بروید.
  •          دکمه ی Volume Down و سپس Power را حدود ۲۰ ثانیه نگه دارید.
  •          اکنون گوشی باید روشن شود.

یا

  •          از خاموش بودن گوشی و جدا بودن از شارژر مطمئن شوید.
  •          این بار دکمه ی Volume Up و Power را ۲۰ ثانیه نگه دارید تا چیزی روی صفحه نمایش داده شود.
  •          اگر پاسخی دریافت کردید می‌توانید دکمه‌ها را رها کنید.
  •          اگر چند گزینه برای شما نمایان شد، با استفاده از دکمه‌های Volume دنبال گزینه ی Restart یا Reboot بگردید.
  •          برای تایید دکمه ی Power را فشار دید.
  •          اکنون گوشی سونی شماباید ریبوت شود.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم