برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مشکل صدا در گوشی آیفون و روش های برطرف کردن آن

نوشته شده در تاریخ1398-03-29 توسط 118656

رفع مشکل کم شدن صدا یا قطع شدن صدا در گوشی های ایفون اپل

مشکل صدا در گوشی آیفون و تعمیر آن از جمله مواردی است که ذهن بیشتر خریداران گوشی آیفون را به خود در گیر کرده است. آیفون یکی از محصولات معتبر و پرطرفدار شرکت معتبر و با سابقه اپل می باشد که مانند بسیاری از محصولات تکنولوژی دیگر ممکن است در بعضی مواقع دچار اختلال و مشکل شوند. در صورت بروز برخی مشکلات مربوط به قسمت اسپیکر و میکروفون گوشی کاربر به درستی قادر به شنیدن صدای مخاطب خود نیست.

در صورت بروز این مشکل باید گوشی خود را تعمیر نمایید زیرا با این اختلال بخش بزرگی از عملکرد دستگاه مختل می شود. اما نکته ی قابل توجه ای که همیشه به آن دقت داریم و در مقاله های قبل به آن اشاره کردیم این است که اولین کسیکه گوشی شما را باز کرده و یا تعمیر میکند سرنوشت آن دستگاه را مشخص میکند. پس برای تعمیر مشکل صدا در گوشی آیفون خود، بعد از انجام دادن فرایند های زیر اگر گوشی موبایل شما بازهم با مشکل صدا مواجه شد به دفاتر معتبر تعمیرات ایفون مراجعه کنید.

مشکل صدای ایفون

آشنایی با مشکلات و تعمیر اسپیکر به هنگام بروز مشکل صدا در گوشی آیفون

یکی از اتفاقات بدی که ممکن است در هنگام استفاده از گوشی متوجه آن شوید از کار افتادن اسپیکر گوشی آیفون است، این مشکل ممکن است به دلیل مشکلات سخت افزاری باشد و یا اینکه فقط صدای فیلم، موزیک، صدا ضبط شده و ... را نداشته باشید. از اینرو در صورت نداشتن مشکلات سخت افزاری می تواند چندین روش ساده مانند ( تست از کار افتادن اسپیکر آیفون، بررسی کردن تنظیمات صدای آیفون، چک کردن صدای اسپیکر با برنامه برای رفع مشکل قطع شدن صدای اسپیکر، وصل کردن هدفون، خاموش کردن بلوتوث، بررسی تنظیمات صدا، چک کردن تنظیمات، ریستارت کردن آیفون، آپدیت کردن برای حل مشکل عدم پخش صدا) جهت رفع مشکل صدا در گوشی آیفون امتحان نمود تا مشکل بر طرف شود. همچنین در صورت وجود مشکلات نرم افزاری باید از طریق نمایندگی ها و دفاتر تعمیر معتبر اقدام به تعمیر گوشی نمایید.

بهتر است بدانید تعمیر اسپیکر آیفون از جمله خدماتی است که دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران به مشتریان خود ارائه می دهد. در بعضی مواقع مشکلات اسپیکر که باعث اختلال و مشکل صدا در گوشی آیفون می شود ممکن است به دلیل مسائل نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. از اینرو بهتر است روش هایی که باعث خرابی اسپیکر می شوند را به خوبی شناخت تا با روش تعمیر اسپیکر به خوبی آشنا و به رفع مشکل صدا در گوشی آیفون اقدام نمود. در ادامه بررسی مشکل صدا در گوشی آیفون بهتر است با رایج ترین مشکلات این مدل گوشی به خوبی آشنا شد. در برخی موارد ممکن است مایعات وارد اسپیکر آیفون شده باشد و باعث اختلال و مشکل صدا در گوشی آیفون شده باشد. همچنین ممکن است ندانسته ضربه ای به گوشی شما وارد شده باشد و باعث اختلال در عملکرد گوشی شود. همچنین احتمال دارد گرد وغبار وارد اسپیکر آیفون شده و آن را کثیف ومسدود کند. از دیگر مواردی که باعث بروز مشکل صدا در گوشی آیفون شده و عملکرد گوشی شدن گوشی آیفون را دچار اختلال کند بهم خوردن تنظیمات صدا در گوشی آیفون است. همچنین استفاده ازهدست یا هندزفری ایفون به نوعی باعث بروز مشکل صدا در گوشی آیفون و اسپیکر آن خواهد شد.

مشکل صدا و آشنایی با مشکلات صدا در گوشی ایفون

آشنایی با مشکلات صدا در گوشی ایفون

در مورد صدا ایفون مشکلات زیادی وجود دارد که برای بسیاری از کاربران سوال است که چرا این مشکلات پیش می آید و چگونه مشکلات صدا در گوشی ایفون را باید رفع کرد. در ادامه به سوالات متعددی که کاربران شرکت اپل و دارندگان گوشی آیفون دارند میپردازیم.

قطع شدن صدا در گوشی ایفون

3 دلیل اصلی قطع شدن صدا در گوشی ایفون را در اینجا تعویض خواهیم داد و راهکار حل کردن آن را به شما خواهیم آموخت

1. سوختن قطعه اسپیکر
2. پارگی فلت اسپیکر ( معمولا با باز کردن گوشی موبایل برای تعمیر این مشکل حاصل میشود)
3. خرابی آی سی صدا ( IC Sound )

کم شدن صدای گوشی آیفون

گوشی ایفون شما دچار کم شدن صدا یا کم آمدن صدا شده؟ حالا باید توری اسپیکر گوشی شما سرویس شود.

1. اگر صدای شما برای کاربر واضح باشد و صدای کاربر به گوش شما نرسد یعنی اسپیکر گوش (ear speaker iphone) مشکل دارد. برای تمیر کردن این اسپیکر باید به دفتر تعمیرات موبایل مراجعه کنید چراکه اگر این اسپیکر را از رو تمیز کنید کثیفی ها به داخل دستگاه انباشته شده و در طولانی مدت باعث کیپ شده اسپیکر و خرابی اسپیکر گوش میشود.
2. اما اگر بازر اسپیکر(زنگ) یا اسپیکر پخش آهنگ شما خراب شده میتوانید با استفاده از مسواک و تینر دستگاه خود را تمیز کرده و مشکل کم آمدن صدای اهنگ آن را در خانه برطرف کنید.

اشنایی با مشکلات صدا در گوشی ایفون

اول خودتان به رفع مشکل صدا در گوشی آیفون تان کمک کنید

بهتر است ابتدا روش های زیر را امتحان کرد تا مشکل صدا در گوشی اپل برطرف شود در غیر اینصورت مشکل از سخت افزار گوشی آیفون بوده و تعمیر آن را باید به دست کارشناسان و متخصصان سپرد. از اینرو با برخی از روش های ساده اما کاربردی برای رفع مشکل صدا در گوشی آیفون آشنا خواهیم شد.

قطع کردن اتصال بلوتوث: یکی از کارهایی که در مرحله ی اول باید برای رفع مشکل صدا در گوشی آیفون انجام داد این است که ابتدا باید بلوتوث گوشی را قطع نمود و یا اینکه از قطع بودن آن مطمئن شد. همچنین در صورتی که قبلا گوشی شما از طریق بلوتوث به وسایل صوتی و یا ماشین متصل شده باشد و در حال حاضر اتصال آن قطع شده باشد،  بهتر است گوشی موبایل خود را یک بار دیگر به دستگاه مورد نظر متصل نموده و سپس اتصال آن را قطع کنید. این روش دارای تاثیر مثبتی در رفع مشکل صدا در گوشی آیفون می باشد.

لغو کردن حالت اختلال صدا: یکی دیگر از روش های برطرف کردن مشکل صدا در گوشی آیفون غیر فعال کردن حالت (NoiseCancelation)در دستگاه گوشی اپلمی باشد. برای انجام این کار باید به بخشتنظیمات گوشی رفته و وارد قسمت Accessibility شده و این گزینه Noise Cancelationرا غیر فعال نمایید.

کاور نبودن گوشی و تمیز کردن اسپیکر: یکی دیگر از روش ها برای برطرف کردن مشکل صدا در گوشی آیفون مطمئن شدن از کاور نبودن گوشی می باشد. از اینرو باید از کاور نشدن اسپیکر و هدفون گوشی خود اطمینان پیدا کنید. زیرا این دو قسمت از گوشی به دلیل انباشته شدن گرد و غبار، قاب گوشی و محافظ صفحه نمایش ممکن است کاور شده باشند و باعث ایجاد اختلال در صدای گوشی تلفن شده باشند. همچنین برای تمیز کردن میکروفون گوشی خود می توانید با استفاده از یک قلم مو یا مسواک مناسب و باریک گردوغبار انباشته شده در آن را به خوبی تمیز و پاک نمایید. همچنین یک راه تمیز نمودن اسپیکر این است که به این قسمت از گوشی به آرامی ضربه ای را وارد نمایید تا اگر چیزی در آن مسدود شده است به خوبی از آن خارج شود و مشکل صدا در گوشی آیفون به خوبی حل شود.

حالت اسپیکر: همچنین یکی دیگر از روش های بررسی و شناخت صدا در گوشی آیفون بررسی حالت اسپیکر گوشی می باشد. برای انجام این کار باید، گوشی خود را در حین تماس بر روی اسپیکر گذاشته و از رفع مشکل صدا در گوشی آیفون به خوبی مطمئن شوید.

ری‌استارت گوشی: از دیگر روش های رفع مشکل صدا در گوشی آیفون ری‌استارت گوشی است. برای انجام این کار باید  دکمه قفل و هوم گوشی را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید تا گوشی شما ری‌استارت شود. هر چند که با این روش ممکن است برنامه های نصب شده بر روی گوشی شما حذف شود اما یکی از روش های کاربردی برای رفع مشکل صدا در گوشی آیفون می باشد.

مشکلات صدا در گوشی آیفون اپل

آشنایی با روش های تعمیر اسپیکر در بروز مشکل صدا در گوشی آیفون

بهتر است بدانید در مواقعی که برای اسپیکر گوشی آیفون مشکلی به وجود می آید برای تعمیر آن باید از تعمیرکاران متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. ممکن است این مشکل صدا در گوشی آیفون به دلیل اشکال از برنامه ای باشد که در حال استفاده از آن بوده اید، از اینرو بهترین راه این است که برنامه را از گوشی خود حذف نمایید و عملکرد اسپیکر را بعد از حذف برنامه بررسی کنید. در صورتی که مشکل اسپیکر بر طرف شد مشکل از برنامه نصب شده بر روی دستگاه است.
همچنین یکی دیگر از روش های بر طرف نمودن مشکل صدا در گوشی آیفون و اسپیکر جدا کردن هدست و هندزفری از گوشی می باشد. برای این کار باید هدست یا هندزفری را از گوشی خود جدا نمایید و یک پیام صوتی در دستگاه اجرا نمایید. در صورتی که پیام را به خوبی و وضوح دریافت نکردید مشکل اسپیکر همچنان وجود دارد و باید به دنبال دیگر علت های مشکل صدا در گوشی آیفون گشت.
یکی دیگر از روش های تعمیر اسپیکر و بر طرف نمودن مشکل صدا در گوشی آیفون تنظیم کردن دکمه ولوم صدا است. برای این کار باید دکمه ولوم بالای صدا را فشار دهید و موقعی که پیامی مربوط به صدا روی صفحه نمایش مشخص شد دقت کنید که صدا بر روی حالت هدفون قرار نداشته باشد.

آشنایی با روش های تعمیر اسپیکر در بروز مشکل صدا در گوشی ایفون

آشنایی با مزایای دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران

بهتر است بدانید ماکروتل یکی از مراکز معتبر و با سابقه برای خدمات تعمیرات موبایل و تعویض قطعات در تهران می باشد. این دفتر تعمیرات با داشتن کادری مجرب و کار آزموده قادر است تمام مشکلات سخت افزاری گوشی آیفون را به خوبی برطرف کند. همچنین این دفتر تمامی اطلاعات کارشناسان و متخصصان خود را بروز می سازد تا بتواند خدمات مربوط به تعمیر گوشی موبایل را به بهترین شکل ممکن به متقاضیان و کاربران خود ارائه دهد. از دیگر مزایای اصلی و قابل توجه این دفتر نمایندگی این است که همه ی قطعات و محصولات آن کاملا اصل و اورجینال می باشد. از اینرو در صورت نیاز به تعویض قطعات گوشی آنها را با قطعات اصلی و اورجینال تعویض می کنند. همچنین در هنگام فروش محصولات به مشتریان یک کارت تعویض معتبر همراه با دستگاه گوشی اپل ارائه می دهد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم