وسایل مورد نیاز تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ1400-03-20 توسط 25431

در اینجا با لیست وسایل مورد نیاز برای تعمیرات موبایل و کاربرد آن‌ها در تعمیرات آشنا می‌شوید. تا انتهای این مطلب با ماکروتل همراه باشید.

برای خرید ابزار تعمیرات موبایل می‌توانید به وب‌سایت جدید ما یعنی یدک همراه مراجعه کنید و به‌روز ترین تجهیزات تعمیرات موبایل را را تهیه کنید

  • پیچ­ گوشتی
  • ذره بین و میکروسکوپ
  • هیتر و هویه
  • منبع تغذیه
  • مولتی­‌متر و اهم‌متر
  • سپراتور
  • پنس
  • چسب ضد آب
  • دستگاه اولتراسونیک
  • قاب ­باز­کن
  • پد نسوز
  • پیچ ­گوشتی برقی
  • تستر باتری
  • دستگاه شوک باتری
  • دستگاه شارژ و اکتیو باتری
  • سیم چین و کاتر

تمامی این وسایل برای راه اندازی یک مرکز تعمیرات موبایل واجب است.

در ادامه به بررسی این لوازم و کاربرد هریک در تعمیرات موبایل می‌پردازیم.

پیچ گوشتی‌ها

پیچ کاربرد پیچ گوشتی در تعمیرات چیست

برای باز و بسته کردن کردن انواع و مدل‌های گوشی‌های مختلف، به پیچ گوشتی‌های متنوعی نیاز است که لازم است تعمیرکاران موبایل در وسایل خود همه‌ی آن‌ها را در اختیار داشته باشند.

مجموعه‌هایی از انواع پیچ گوشتی‌های موبایل لازم، به صورت پکیج‌ها و ست‌های مختلف در ماکروتل موجود است که نیاز تعمیرکاران موبایل را برآورده می‌کند.

میکروسکوپ و لوپ

لیست لوازم تعمیرات موبایل

لوپ تعمیرات موبایل که کاربرد آن هم مانند میکروسکوپ و ذره بین است، با زوم کردن و بزرگنمایی برد گوشی، این امکان را برای ما فراهم می‌کند که قطعات ریز روی برد را به‌راحتی ببینید.

ذره بین و لوپ (که لوپ در دو نوع آنالوگ و دیجیتال در بازار موجود است)، از جمله وسایل اصلی مورد نیاز برای مراکز تعمیرات موبایل است.

برای مشاهده قیمت انواع لوپ تعمیرات موبایل به فروشگاه اینترنتی یدک همراه مراجعه کنید.

اولتراسونیک‌ها

اولتراسونیک

دستگاه اولتراسونیک یا بوردشور، در شست شوی قطعات و بوردهای موبایل کاربرد دارد، از آن جا که گرد و خاک و آلودگی می‌تواند عملکرد قطعات و بوردهای الکترونیکی را مختل کند، و هم چنین لزوم شست شوی بوردهای تازه مونتاژ شده، و نیز برای شست شوی مادربوردهایی که به دلیل نفوذ مایعات دچار مشکل و خرابی شده اند، از این محصول استفاده می‌شود.

هیتر و هویه

هیتر و هویه

هیتر و هویه نیز یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین وسایل برای تعمیرات موبایل به حساب می‌آیند که ممکن است به همراه هم در یک دستگاه و یا به صورت جدا از هم به فروش برسند.

کاربرد هویه همان طور که می دانیم در لحیم‌کاری است، تا بتوانیم پایه‌های هر یک از قطعات الکترونیکی نصب شده در دستگاه را جدا یا متصل کنیم. گرم شدن نوک هویه اغلب از طریق المنت های برقی صورت می‌گیرد. اما فراموش نکنیم که به هیچ وجه نباید در تعمیرات از هویه‌های معمولی استفاده شود، بلکه هویه‌هایی که به عنوان وسایل تعمیرکران موبایل شناخته می‌شوند، در واقع دستگاه‌های مخصوصی هستند که برای حرارت دادن به قسمت‌های مختلف، از وات‌های متغیر و مناسب برای همان قسمت استفاده می‌کنند.

هیتر نیز یکی دیگر از وسایلی است که با اعمال هوای گرم قابل کنترل با شدت‌ و دمای مختلف، در جداسازی و باز کردن اجزای مختلف گوشی به کار می‌رود.

برای مثال برای برداشتن قطعات چند پایه مانند آی‌سی‌ها یا گرما دادن به لبه‌های قاب گوشی‌هایی که لاستیک‌های آب بندی دارند جهت جدا شدن قاب گوشی، از هیتر استفاده می‌کنیم. لازم به ذکر است که هیترها دارای سری‌های مختلف و قابل تعویض هستند که مثلاً برای برداشتن IC ها از سری اندازه‌ی IC استفاده می‌شود.

منبع تغذیه

منبع تغذیه  | لوازم تعمیرات موبایل

منبع تغذیه موبایل نیز در ردیف ضروری‌ترین لوازم برای تعمیرات موبایل است چراکه کاربرد‌های مختلفی دارد.

برای شارژ مستقیم باتری کافیست که منبع تغذیه را به پلیت‎های مثبت و منفی متصل کنیم تا در طول حدود یک ساعت باتری کاملاً شارژ شود.

کاربرد دیگر این محصول شوک دادن به باتری‎‌هایی است که دچار خواب الکتریکی شده اند و یا ولتاژ زیر 3.5 ولت دارند.

وش این کار به این صورت است که سیم منفی منبع تغذیه را بر روی پلیت منفی به طور ثابت نگه می‌داریم و سیم مثبت را به صورت ضربه‌ای به باتری می زنیم. سرعت احیای باتری از طریق افزایش تعداد ضربات بیشتر می‌شود.

پس از این کار لازم است باتری به مدت ده ساعت شارژ شود.

مولتی متر

مولتی‌متر و اهم‌‌متر  | ابزار تعمیرات موبایل

مولتی‌متر نیز به طور کلی کارشان سنجش کمیت‌های الکتریکی مانند اختلاف پتانسیل و جریان‌ها و مقاوت‌های الکتریکی است.

هم‌چنین تست مسیرها، ولتاژگیری باتری، تست دیود و تست اتصال کوتاه نیز از طریق مولتی‌متر می‌تواند انجام گیرد.

مولتی‌متر ها به دو دسته‌ی عقربه‌ای و دیجیتالی تقسیم‌بندی می‌شوند که خود مولتی‌مترهای دیجیتالی نیز بر دو قسمند: رنج اتوماتیک و رنج دستی. اما به طور کلی مولتی مترهای دیجیتال امکانات بیشتر و استفاده‌ی بیشتری دارند.

برای تهیه جدیدترین مولتی مترهای موجود در بازار به فروشگاه اینترنتی یدک همراه مراجعه کنید و از قسمت مشخصات؛ ویژگی‌های مولتی متر مورد نظر خود را مشاهده کنید.

سپراتور و دستگاه تعویض گلس

سپراتور و دستگاه تعویض گلس  | ابزار تعمیرات موبایل

سپراتوربرای جدا کردن گلس صفحه نمایش از تاچ و ال‌سی دی موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش کار آن نیز به این صورت است که باد گرم از حفره‌های موجود روی دستگاه خارج می‌شود و زمانی که دمای آن را (که قابل تنظیم است) بین 80 تا 100 درجه ی سانتیگراد تنظیم کنیم قادر به جدا کردن گلس خواهیم بود.

می‌توان گفت سپراتور یکی از کاربردی ترین ابزارهای تعمیر و تعویض موبایل بوده و کارایی زیادی دارد.

پنس

پنس | ابزار تعمیرات موبایل

مورد بعدی پنس تعمیرات موبایل است که با ظاهری شبیه موچین برای برداشتن و جابجایی قطعات سخت افزاری موبایل جهت تعویض و تعمیر آن ها به کار می رود.

پنس به دو صورت سرکج و سرصاف و در برندهای مختلف موجود است.

به طور کلی پنس‌هایی به عنوان لوازم تعمیرات مناسب هستند که دارای نوک سوزنی و ظریف باشند و دیگر این که زمانی که دو سر آن را به هم می چسبانیم به گونه ای کاملاً به هم بچسبد که هیچ نوری عبور نکند.

پنس‌های تعمیرات موبایل جدیدی در فروشگاه یدک همراه با جنس تیتانیومی و فلزی موجود شده که با بهترین قیمت به شما ارائه می‌شود.

چسب مخصوص

چسب ضد آب  | لوازم تعمیرات موبایل

چسب های ضد آب سازی و قطره ای و یا چسب دو طرفه کاربردهای مختلفی در تعمیرات موبایل دارند از جمله چسباندن درب پشت موبایل و یا تاچ ال سی دی و چسب دوطرفه برای بستن و چسباندن قطعات مختلف موبایل، و به طور کلی لازم است در پک تجهیزات تعمیرات موبایل موجود باشند.

قاب باز کن یا اسپاتول

قاب بازکن یا اسپاتول | لوازم تعمیرات موبایل

قاب باز کن که با نام های اسپاتول یا اسپاجر نیز شناخته می شود، همان طور که از نامش هم پیداست جهت باز کردن قاب گوشی و یا باز کردن اتصالات از روی مادربورد و ... به کار می رود و در مجموعه ی لوازم تعمیرات موبایل قرار می گیرد. این ابزار به خصوص برای گوشی های اپل بسیار مفید است.

پد نسوز مخصوص تعمیرات

پد نسوز | تجهیزات تعمیرات موبایل

مورد بعدی که در فهرست لوازم ضروری تعمیرات موبایل قرار می‌گیرد، صفحه‌ای از جنس سیلیکون (نسوز و ضد حرارت) است که دارای بخش‌های مختلف جهت نگهداری قطعات موبایل و جدا و مجزا نگه داشتن آن‌هاست، (از جمله دارای بخش‌هایی برای نگهداری آی سی‌های SMD و دیپ، لوازم مونتاژ، صفحه‌ی بورد PCB یا بورد موبایل و ...)

معمولاً در کار مونتاژ یا تعمیرات موبایل یا مونتاژ بوردهای الکتریکی کاربرد دارد و از تجهیزات تعمیرات موبایل به شمار می‌رود.

مدل مغناطیسی یا مگنت آن هم موجود است که در آن از خاصیت مغناطیسی ضعیفی جهت جلوگیری از گم شدن پیچ‌ها و سایر قطعات بهره گرفته شده است.

اصطلاح این محصول پد نسوز تعمیرات موبایل است که لیست قیمت و مشخصات کامل را در سایت یدک همراه قرار داده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

لیست سایر وسایل برای تعمیرات سخت افزار موبایل

برخی از لوازمی که به صورت جانبی به عنوان تجهیزات تعمیرات موبایل می توانند مورد استفاده ی تعمیرکاران موبایل قرار گیرند عبارتند از:

  • لامپ Uv
  • چراغ مطالعه
  • بردگیر یا گیره ی بورد
  • هولدر پیچ گوشتی
  • اسپری تمیز کننده ی چسب
  • مایع فلکس

یدک همراه: مرجع تخصصی فروش لوازم تعمیرات موبایل

یدک همراه فروشگاه اینترنتی ابزار تعمیرات موبایل هست که از سال 1402 با همکاری تیم ماکروتل تاسیس شده که به تست؛ بررسی تخصصی و فروش لوازم تعمیرات موبایل می‌پردازد.

وب‌سایت ماکروتل و یدک همراه شرکای کاری یک‌دیگر هستند که هرکدام به‌صورت مستقل در زمینه خود فعالیت دارند.

برند یدک همراه برای تعمیرکاران موبایل تاسیس شده و هدف جلب رضایت و تامین تجهیزات برای تعمیرکاران موبایل را دارد.

درنتیجه

مجموعه ماکروتل و یدک همراه قصد دارند به‌روزترین تجهیزات مورد نیاز تعمیرکاران موبایل را با بهترین قیمت در ایران موجود کرده و با بررسی تخصصی این وسایل به شما در انتخاب و تهیه ابزار کمک کنند.

اگر قصد تهیه ابزار تعمیرات موبایل دارید و نمی‌دانید چه وسایلی مورد نیاز شما‌ست؛ کافی‌ست با تیم ماکروتل یا یدک همراه تماس گرفته و بعد از دریافت مشاوره خرید؛ پیش فاکتور تهیه کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم