هنگ کردن گوشی اچ تی سی و راهکارهای رفع هنگ آن

نوشته شده در تاریخ1398-04-09 توسط 11372

گوشی اچ تی سی شما علاوه بر تمام خوبی ها و مزیت هایی که دارند و شما را در مواقع ضروری بسیار یاری می رسانند، گاهی اوقات با هنگ کردن و کار نکردن ممکن است باعث به هم ریختگی اعصاب و روان شما هم بشوند و برای مدتی شیرازه شما را به هم بریزند. در این قسمت می خواهیم در خصوص هنگ کردن گوشی اچ تی سی صحبت کنیم تا با ارائه راهکارهایی برای این معضل بزرگ بتوانیم شما را تا حدی با نحوه هنگ کردن گوشی اچ تی سی و راهکار برطرف کردن این مشکل آشنا سازیم. پس اگر از مشکل هنگ گوشی اچ تی سی خود رنج می برید و نمی توانید چگونه از شر این عیب بزرگ خلاص شوید، پیشنهاد می کنیم که این برگ نوشته را تا انتهاء مطالعه نمایید تا به تمامی سوالات مبهم در ذهن شما تا حد امکان پاسخ داده شود.

هنگ کردن اچ تی سی

هنگ کردن گوشی به چه معناست؟

در ابتدا پیش زمینه ای در مورد هنگ کردن گوشی به طور کلی ارائه می نماییم، سپس درباره هنگ کردن گوشی اچ تی سی سخن به میان می آوریم. اصلاح هنگ کردن این روزها نه تنها در مورد یک برند بلکه در میان انبوهی از گوشی های هوشمند امری شایع بوده است تا جایی که رهایی از این معضل و عیب بزرگ برای اکثر مردم به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. اما در این بین برخی از نکات هستند که با رعایت نمودن این نکات و آموزه ها می توان تا حد زیادی از مشکل هنگ کردن انواع گوشی ها جلوگیری به عمل آورد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

مشکل هنگ کردن گوشی و راهکار های پیشگیری از هنگ گوشی

رعایت نکاتی برای پیشگیری از هنگ کردن گوشی

هنگ کردن گوشی مخصوص یک برند خاص از گوشی نیست؛ بلکه این از بی اطلاعی مردم به هنگام خرید گوشی های تلفن است که با هیچ گونه اطلاعاتی رو به خرید گوشی می آورند و در نهایت با هنگ کردن گوشی خود مواجه می شوند. به عنوان مثال برخی از افراد گوشی هایی را خریداری می کنند که CPU آنها پایین است و مردم با بی اطلاعی بر روی گوشی خود اطلاعات زیادی را وارد می سازند که همین امر سبب پایین آمدن و کند شدن سرعت گوشی و در نهایت هنگ کردن گوشی می گردد. در برخی از موارد هم با خرید گوشی های تقلبی با برندهای نامناسب این مشکل دوچندان می شود. بحث هنگ کردن گوشی های تلفن می تواند از بین این راه ها خود را نمایان سازد و یا اینکه استفاده نادرست از گوشی ها نیز خود سبب هنگ آن ها می گردد. در بسیاری از موارد هم پیش می آید که افراد از سیستم عامل اندروید از گوشی خود بهره می برند، حال آنکه از برنامه هایی مانند بازار و غیره انواع بازی ها و برنامه ها را نصب و روی گوشی خو بکار می برند که برخی از این برنامه ها با سیستم عامل آن ها همخوانی ندارد و گوشی آن ها را پر میکنند و همین مسئله خود سبب هنگ کردن گوشی و افت سرعت آن می گردد. نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد، آلوده شدن گوشی شما به انواع ویروس ها و نرم افزارهای خطرناک و آسیب رسانی به گوشی شماست که تا حد امکان می بایست از ویروس کش قوی در گوشی خود بهره ببرید تا از هنگ گوشی و مشکلات پیش رو در امان باشید.

موارد ذکر شده هر کدام به تنهایی می توانند سبب هنگ کردن گوشی شما شوند، اما همیشه این گونه هم نیست. گاهی اوقات پیش می آید که بدون هیچ گونه فعالیت و مشکلی به یکباره گوشی شما هنگ می کند. برای رفع این مشکل نیز با توجه به ساختار گوشی های قدیم که باتری آن ها داخل گوشی جاسازی شده بود، به راحتی با درآوردن باتری گوشی و جداسازی آن و جا انداختن مجدد آن این مشکل برطرف می گردید. اما امروزه برخی از تلفن های همراه هستند که باتری سرخود دارند که امکان جداسازی آن ها از گوشی نیست. بنابراین کارشناسان خبره در این حیطه کاری برای رفع این مشکل با هم فکری های صورت گرفته به ارائه راهکارهایی دست یافته اند که بنا بر نوع برند گوشی متفاوت است که در این قسمت می خواهیم در مورد هنگ کردن گوشی اچ تی سی و ارائه برخی از راهکارهایی برای برطرف کردن مشکل ناشی از این دست از گوشی ها بپردازیم.

هنگ کردن گوشی اچ تی سی

پیش از بررسی مسئله هنگ کردن گوشی اچ تی سی می بایست یادآور گشت که برند اچ تی سی یکی از قدیمی ترین و جزء اولین سازندگان گوشی های اندرویدی محسوب می شود و قبل از فراگیر شدن برندهایی نظیر سامسونگ، این برند اچ تی سی بود که در بازار به منصه ظهور پیوسته بود و بازار را در ید قبضه خویش تسخیر نموده بود. اما به یک باره با پیشرفت سایر برندها کم کم از محبوبیت این گوشی ها کاسته شد و تا حد ورشکستگی هم پیش رفت. بنابراین این دست از گوشی ها با تمام خوبی ها و قابلیت هایی که از خود به نمایش گذاشته اند، دارای مشکلات و نقص هایی هم هستند که یکی از شایع ترین آن ها هنگ کردن گوشی اچ تی سی می باشد که در این قسمت سعی در واکاوی آن داریم.

پاسخ به یک سوال شایع

با وجود رشد و رونق تکنولوژی در زندگی ما هنوز هم پاسخ جامع و دندان شکنی در خصوص این مسئله یافت نشده است که پس از هنگ کردن گوشی اچ تی سی که دارای باتری سر خود است و امکان دسترسی به آن وجود ندارد، در واقع چگونه می توان مشکل هنگ کردن آن را برطرف نمود. پاسخ جهانی و استانداردی که بتوان آن را به عنوان یک راه حل نهایی به کار برد، هنوز هم کشف نشده است. ولی در برخی از برندهای گوشی می توان به ارائه راهکارهایی این معضل را برطرف نمود. به این صورت که در برخی از مدل های گوشی تنها با نگه داشتن دکمه پاور گوشی به مدت چند ثانیه مجددا بوت می شوند این در حالی است که در برخی دیگر از گوشی ها می بایست ترکیبی از دکمه ها را همزمان با هم نگه داشت. در برخی از مدل ها حتی می بایست مدت زیادی دکمه ها را نگه داشت. بنابراین باید اندکی صبر پیشه ساخت. در مورد هنگ کردن گوشی اچ تی سی در این زمینه هم باید اذعان داشت که برای رفع آن در این صورت می بایست کلید پاور و بلند کردن صدا را با هم پایین نگه دارید تا زمانی که گوشی شما خاموش گردد و در صورت نیاز کلید پاور را برای روشن کردن آن فشار دهید. با این راه حل می توان به جای درآوردن باتری از این شیوه استفاده نمود تا گوشی شما به حالت اولیه خویش بازگردد.

هنگ کردن گوشی موبایل اچ تی سی HTC

بررسی مشکل هنگ کردن گوشی اچ تی سی و راهکار رفع هنگ آن

در اینجا مسئله را بازتر می کنیم و به طور کلی در مورد هنگ کردن گوشی اچ تی سی بیشتر صحبت میکنیم. یکی از مشکلات رایج و شایعی که در مورد گوشی های اچ تی سی رخ می دهد، مسئله هنگ کردن آن هاست. برای رفع این مشکل می توان به علت و عوامل مختلفی اشاره کرد تا پس از کشف عوامل هنگ کردن گوشی اچ تی سی به ارائه راه حل ها و راهکارهایی برای رفع آن بپردازیم.

چگونگی خنگ کردن کوشی اچ تی سی

دلائل هنگ کردن گوشی اچ تی سی چیست؟

عمده دلائلی که برای هنگ کردن گوشی اچ تی سی ممکن است رخ دهد، به قرار زیر هستند:

1- نصب و استفاده از برنامه ها و آپ های منسوخ شده و یا مشکل دار که در نهایت سبب ایجاد مشکل و خلل در پردازشگر گوشی های اچ تی سی شما می گردند. پس تا حد امکان برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی اچ تی سی می بایست از این برنامه ها اکیدا دوری کرد.
2- ایجاد مشکل در کارت حافظه و یا ویروسی شدن حافظه های داخلی و خارجی گوشی های اچ تی سی نیز خود می تواند دلیل دیگری مبنی بر هنگ کردن گوشی اچ تی سی باشد.
3- دلیل دیگری که می تواند ناشی از هنگ کردن گوشی اچ تی سی شما گردد، باز کردن همزمان برنامه های سنگین و فشرده بر روی گوشی شماست که حافظه گوشی شما را اشغال نموده و رم آن را درگیر خود کرده است. پس تا حد توان می بایست از باز کردن این دست از برنامه ها در گوشی اچ تی سی خود اجتناب ورزید.
4- از دیگر دلائل هنگ کردن گوشی اچ تی سی شما استفاده کردن از این گوشی به طور مداوم از اینترنت می باشد که همین مسئله به خودی خود سبب هنگ کردن گوشی اچ تی سی شما نیز می گردد.

در این قسمت به ارائه راه هایی پرداختیم که ممکن بود سبب هنگ کردن گوشی اچ تی سی شما گردد، اما برای رفع آن باید چکار کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با ارائه راه حل ها و راهکارهایی برای برطرف کردن مشکل هنگ کردن گوشی اچ تی سی نکات مهم و کلیدی را به شما آموزش دهیم تا بجای نگرانی و استرس بتوانید شخصا رو به برطرف نمودن مشکل هنگ گوشی اچ تی سی خود آورید.

راهکارهای رفع هنگ گوشی اچ تی سی

برای رفع هنگ کردن گوشی اچ تی سی و نیز افت سرعت آن راه های مختلفی وجود دارد که در اینجا به برخی از این راه حل ها خواهیم پرداخت:

1- راه اندازی مجدد گوشی اچ تی سی

یکی از موثرترین راه ها برای پیشگیری از هنگ کردن گوشی اچ تی سی و یا برطرف نمودن مشکل افت سرعت این گوشی، خاموش و روشن کردن دستگاه است. بنابراین بعد از هنگ کردن گوشی اچ تی سی باید بلافاصله گوشی خود را خاموش کرده و بعد از سپری شدن چند دقیقه کوتاه می توانید مجددا گوشی خود را روشن نمایید. این کار سبب می شود که برنامه های در حال اجراء متوقف گردند و سرعت گوشی به حالت اولیه خود بازگردد. اگر باز هم با افت سرعت گوشی خود مواجهه گشتید، می توانید گوشی خود را ریستارت سخت افزاری نمایید. بدین منظور که باتری گوشی خود را در آورده و پس از چند لحظه مجددا آن را وارد گوشی خود کنید.

2- خارج کردن کارت حافظه

در صورتی که برای برطرف نمودن مشکل هنگ کردن گوشی اچ تی سی خود بعد از ریستارت همچنان مشکل گوشی شما برطرف نگردید، در این صورت می بایست گوشی خود را خاموش روشن نمایید و کارت حافظه را از گوشی خود خارج نموده و مجددا آن را بعد از چند لحظه کوتاه در محل مقرر خود جای دهید و گوشی را روشن نمایید تا مشکل برطرف گردد.

3- تأخیر و کار نکردن دوربین گوشی

یکی از مهمترین مشکلاتی که گریبانگیر دارندگان گوشی های اچ تی سی گشته است و سبب هنگ کردن گوشی اچ تی سی شده است، تأخیر و کار نکردن دوربین گوشی است. به واقع می توان اذعان داشت که دوربین گوشی های اچ تی سی به ویژه اچ تی سی 10 در بین گوشی های هوشمند اندرویدی از بهترین ها محسوب می شوند؛ با این حال عده ای از کاربران این دست از گوشی ها با راه اندازی دوربین اچ تی سی 10 مشکل دارند و نمی توانند با آن عکس بگیرند که در برخی از مواقع به همین علت سبب هنگ کردن گوشی اچ تی سی آن ها می گردد. بنابراین برای پیشگیری و جلوگیری به عمل آوردن از هنگ کرد این نوع از گوشی ها می توان به راحتی به بخش تنظیمات برنامه رفت و گزینه دوربین را انتخاب نمود و روی آن ضربه زد. سپس گزینه Storage> Clear data را انتخاب نمود. در این صورت اگر نرم افزار جانبی روی گوشی خود نصب کرده اید، بهتر است آن ها را حذف کرده و مجددا گوشی خود را راه اندازی کنید و دوربین را باری دیگر امتحان کنید تا به حالت اولیه خویش بازگردد

بنابراین همانطور که در اینجا خواندیم؛ گوشی های اچ تی سی علی رغم تمامی مزیت هایی که در پی دارند، گاهی اوقات هنگ می کنند و تا لحظاتی کارکرد خود را از دست می دهند که همین امر موجبات نگرانی و اضطراب ما را مهیا می سازد. ولی همیشه باید این نکته کلیدی را آویزه گوش خود کرد که برای هر مشکلی یک راه حلی وجود دارد. پس با اندکی تأمل و بر اساس آموخته هایی که در اینجا فرا گرفتیم به راحتی می توان مشکل هنگ کردن گوشی اچ تی سی خود را برطرف نمود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم