هنگ کردن گوشی هواوی و راهکارهای رفع آن

نوشته شده در تاریخ1398-04-15 توسط 82094

پیشگفتاری درباره هنگ کردن گوشی هواوی
در این قسمت می خواهیم در مورد هنگ کردن گوشی هواوی و راهکار رفع این مشکل صحبت کنیم تا با نکاتی که در این برگ نوشته در اختیار کاربران گوشی هواوی قرار می دهیم، آن ها را نسبت به شیوه درست و صحیح استفاده از گوشی های تلفن خود آشنا سازیم. لذا در ابتدای امر به علل و عوامل هنگ کردن گوشی هواوی می پردازیم تا به این عوامل آشنا شده سپس به ارائه راه حل هایی برای جلوگیری به عمل آوردن از هنگ کردن گوشی هواوی می پردازیم تا کاربران گوشی هواوی بتوانند با رعایت دقیق این مسائل از هر گونه عیب و خلل و بهم ریختگی سیستم گوشی خود و در نهایت هنگ کردن گوشی هواوی خود ایمن و مطمئن گردند.

پیشگفتاری درباره هنگ کردن گوشی هواوی

علل و عوامل هنگ کردن گوشی هواوی

همواره علت و عوامل هنگ کردن گوشی هواوی و هر نوع گوشی دیگری از جمله چالش ها و دغدغه هایی بوده است که ذهن کاربران این نوع از گوشی ها را به خود مشغول کرده است. بنابراین برای اینکه بتوان به صورت جامع و کامل به ذکر این علت و عوامل بپردازیم، لازم می آید که تا پایان با ما همراه باشید تا تک تک این عوامل را یاد کرده و برای هر کدام از آن ها چاره اندیشی نموده و با ارائه راهکارهایی برای رفع هنگ کردن گوشی هواوی نگرانی و اضطراب کاربران این نوع گوشی ها را تا حد زیادی برطرف نماییم.

به واقع می توان گفت که هنگ کردن گوشی هواوی و هر نوع تلفن همراه دیگری به عوامل بسیار متعدد و گوناگونی وابسته است که در زیر به ذکر مهمترین این علت و عوامل می پردازیم تا افق دید شما را در این باره بازتر و گسترده تر نماییم.

1- نصب و راه اندازی برنامه ها و اپ های منسوخ شده و دارای مشکل
2- ایجاد خلل و خرابی در کارت حافظه گوشی و یا ویروسی بودن آن
3- استفاده همزمان از چند برنامه سنگین بر روی گوشی خود که این مسئله سبب کار کردن رم گوشی شما با حداکثر توان خود می باشد که در این صورت حافظه گوشی شما نمی تواند نیاز شما را برطرف سازد.
4- استفاده طولانی مدت و مداوم از شبکه های اینترنتی که سبب هنگ کردن گوشی شما می گردد.

همانطور که ملاحظه می کنید، برای هنگ کردن گوشی هواوی عوامل مختلف و متعددی وجود دارند که با نحوه صحیح و درست و به جا از این نوع گوشی ها به راحتی می توان از هنگ کردن آن ها جلوگیری به عمل آورد. با رعایت نمودن نکات ایمنی در این زمینه و نیز با احتیاط کامل نسبت به گوشی کارآمد خود می توانید تا حد بسیار زیادی از هنگ کردن گوشی هواوی خود جلوگیری به عمل آورید.

راه حل رفع مشکل هنگ کردن گوشی

راه حل رفع مشکل هنگ کردن گوشی هواوی

اما بعد از آنکه با علت و عوامل ایجاد هنگ در گوشی هواوی آشنا گشتیم؛ در این قسمت می خواهیم برای کاربران این نوع گوشی ها به ارائه برخی از راهکارها و راه حال ها بپردازیم تا با استفاده از این راهکارها بتوانید اقدامات لازم را بعد از هنگ کردن گوشی هواوی خود به اجراء در آورید. پس در ابتدای امر توصیه می شود با توجه به عوامل مختلفی که به وجود آورنده هنگ در گوشی هواوی شما می شدند، نهایت احتیاط را صورت داده و با رعایت نمودن نکات لازم تا حد بسیار زیادی گوشی خود را بیمه نموده اید تا با مشکل هنگ کردن گوشی هواوی مواجهه نگردید. اما به فرض مثال که به هر دلیلی از جمله علل و عوامل ذکر شده گوشی موبایل شما هنگ نمود، باز هم جای هیچ گونه نگرانی و اضطرابی وجود ندارد؛ بلکه با توجه به راهکارهایی که در زیر می آید، می توانید نسبت به برطرف نمودن هنگ در گوشی موبایل خود اقدام کنید و به اصطلاح هنگ آن را رفع نماید. پس با ما همراه باشید تا با ارائه این راهکارها خیلی راحت به این دغدغه و چالش فکری شما پاسخ داده و مشکل پیش رو را حل نماییم.

1- راه اندازی مجدد گوشی هواوی خود.
2- بروزرسانی سیستم به کمک ورژن های جدید.
3- انتقال اپ ها از حافظه داخلی گوشی هواوی خود به SD کارت یا همان رم گوشی خود.
4- حذف کردن برنامه های غیر ضروری و مضر که به گوشی شما تا حد اعلایی آسیب می رسانند و سبب هنگ کردن گوشی هواوی شما می گردند و نصب نکردن برنامه های اضافی و سنگین بر روی گوشی خود با توجه به حافظه گوشی و توان آن.
5- خروج مناسب و مطلوب از اپ ها.
6- استفاده نکردن از گوشی هواوی خود در زمانی که گرم است.
7- غیرفعال کردن انیمیشن ها بر روی Lock Screen و زمینه گوشی.
8- بهره جستن از یک آنتی ویروس قوی و مفید برای گوشی هواوی خود برای از بین بردن انواع ویروس هایی که در نهایت منجر به هنگ کردن گوشی هواوی شما می گردند.
9- غیر فعال کردن و حذف کردن برنامه های پیش فرض اندروید.

با توجه به راه حل ها و راهکارهایی که در اینجا ملاحظه می کنید، می توانید بدون مراجعه به تعمیرات موبایل، نسبت به هنگ کردن گوشی تلفن خود آن را در کسری از ثانیه برطرف نموده تا نیازی به پرداخت هزینه اضافه و ایجاد دلهره و نگرانی بابت خرابی یا سوختگی گوشی تلفن خود نباشد.
نمایندگی هوآوی و واحدهای مجاز تعمیرات هوآوی

همیشه هنگ کردن گوشی هواوی به این سادگی نیست که در بالا با ارائه راه حل ها و راهکارهایی به راحتی در منزل خود و بدون بهره بدن از دانش خاصی و پرداخت هزینه ای نسبت به رفع هنگ گوشی خود بدان اشاره ورزیدیم؛ بلکه گاهی اوقات هنگ کردن گوشی هواوی شما ممکن است تبعات جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. به گونه ای که ابتدا گوشی شما به حالت هنگ از کار می افتد و با هر اقدامی که بدان اشاره شد، نمی توان برای رفع آن چاره اندیشی کرد. در این گونه موارد بهترین کار مراجعه به نمایندگی های هواوی در سطح شهر و نیز واحدهای معتبر و مجاز هواوی برای تعمیرات این دست از گوشی هاست. نمایندگی هواوی در دل خود افرادی خبره و کارکشته را جای داده است تا با علم و دانش خاص خود نسبت به برطرف کردن هر گونه تعمیراتی و به ویژه تعمیرات مخصوص به هنگ کردن گوشی هواوی شما در اختیار کاربران خود می باشد تا در این راستا نهایت هم و غم خویش را بکار بسته و به شکل اصولی تر و تخصصی تری نسبت به رفع هنگ کردن گوشی هواوی شما اقدام ورزند. لذا در صورت بروز مشکلات سخت افزاری و تخصصی تر، بهترین کار مراجعه به این دفاتر می باشد.

راهکارهای کلیدی دیگر در راستای جلوگیری از هنگ کردن گوشی هواوی

راهکارهای کلیدی دیگر در راستای جلوگیری از هنگ کردن گوشی هواوی

در اینجا با توجه به اهمیت استفاده و بهره جستن از گوشی های همراه به ذکر برخی دیگر از راهکارهای دیگری می پردازیم که ممکن است کاربران این دست از گوشی ها با استفاده از این نوع راهکارها بتوانند گوشی تلفن خود را از حالت هنگ به حالت اولیه خویش باز گردانند.

1- بهترین راهکار برای جلوگیری به عمل آوردن از ایجاد هنگ در گوشی های هواوی استفاده و بهره جستن از گوشی های با کیفیت و استاندارد است؛ لذا با استناد به این جمله که «هر ارزانی بی حکمت نیست» می بایست تا حد امکان از خرید گوشی های بی کیفیت و ارزان قیمت اجتناب نمود. دلیل این مدعی این امر حیاتی است که رم و حافظه این نوع از گوشی ها اصولا بسیار پایین می باشند و در صورتی که نرم افزارها و بازی های مختلف و با حجم بالایی را در این نوع از گوشی ها نصب نمایید، باعث افت سرعت گوشی می گردد و در نهایت با هنگ کردن مداوم گوشی های خود روخ و روان شما را تحت شعاع قرار می دهند. لذا برای آنکه از هنگ کردن گوشی هواوی خود به دور باشید، تا حد توان از خریدن این نوع از گوشی ها خودداری نموده و یا در صورت خرید این دست از گوشی های ارزان قیمت موجود در بازار می بایست از نصب و راه اندازی انواع برنامه ها و بازی های مختلف بر روی گوشی خود دوری کنید. برنامه های پرطرفدار شبکه های پیام رسان اجتماعی در نسخه های جدید خود پرحجم تر روانه بازار گشته اند که همین امر با نصب و راه اندازی آن ها بر روی گوشی هواوی شما و استفاده مداوم از آنها در نهایت سبب هنگ گوشی شما می گردد.

2- توصیه ای که در اینجا مطرح است و برای تمامی دارندگان گوشی لازم و ضروری است، این مسئله می باشد که همواره به خاطر داشته باشید که میزان حافظه رم دستگاه شما حداقل 40 درصد خالی نگه داشته شود و آن را در اختیار اندروید قرار دهید. در نگه داشتن این مقدار از حافظه گوشی خود نهایت برنامه ریزی و دقت را مدنظر داشته باشید تا هیچ گاه از این حد تجاوز نکند چرا که در نهایت با پر شدن حافظه گوشی بر عملکرد آن تأثیر سویی می نهد و گوشی شما ممکن است هنگ کند.

3- همواره از خالی بودن حافظه داخلی گوشی خود اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که گوشی هواوی شما علاوه بر رم دارای حافظه داخلی هم است؛ توصیه می گردد که بیشتر اطلاعات گوشی خود را برای جلوگیری به عمل آوردن از هنگ دستگاه و مشکلات دیگر به مموری کارت انتقال داده و عمده اطلاعات خود را در آنجا ذخیره نمایید.

4- همواره برای جلوگیری به عمل آوردن از هنگ گوشی خود می بایست برنامه های فعال در پس زمینه را ببندید. چرا که بسیاری از برنامه های موجود در گوشی های تلفن به گونه ای تعبیه گشته اند که در صورت خروج از برنامه، به طور کامل بسته نمی شوند و در پس زمینه سیستم عامل شما به صورت نیمه فعال حضور دارند. پس باید این نکته را در نظر داشت که نبستن این برنامه ها سبب کند شدن دستگاه موبایل شما می گردند؛ لذا حتما نسبت به بستن ای برنامه های اقدام کنید تا هم از سلامت گوشی خود و حفظ کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید و هم اینکه در طولانی مدت سبب هنگ کردن گوشی هواوی شما نگردد.

5- ویروسی شدن گوشی شما از عمده ترین دلایلی است که سبب هنگ کردن گوشی هواوی شما می گردد. تا حد امکان می بایست از نصب و راه اندازی برنامه های مشکل دار در گوشی موبایل خود جلوگیری کنید و برای اطمینان حاصل بیشتر خود با نصب یک آنتی ویروس خیال خود را از هجمه گسترده انواع و اقسام ویروس ها درون گوشی خود و به هم ریختن سیستم داخلی گوشی و در نهایت هنگ آن راحت و آسوده کنید.

6- اگر هیچ یک از موارد بالا جوابگو نبودند و با بکارگیری این موارد باز هم شاهد هنگ کردن گوشی هواوی خود شدید، می توانید از گزینه ریست فکتوری یا همان راه اندازی مجدد تنظیمات کارخانه استفاده کنید که البته پیش از این کار می بایست حتما از تمامی برنامه های خود بک آپ بگیرید و این نکته را در نظر بگیرید که با تنظیمات کارخانه و بازگشت دوباره گوشی خود به حالت اولیه به هنگام خرید گوشی هواوی خود تمامی اطلاعات روی حافظه داخلی شما به طور کلی پاک می شوند. لذا پیش از استفاده از این گزینه می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را روی رم گوشی انتقال و ذخیره نمایید و حافظه داخلی را کاملا خالی نگه دارید. بیشتر کاربست هنگ کردن گوشی هواوی به مانند سایر گوشی های دیگر استفاده از همین برنامه های حجیم و مضر است که با تنظیم کارخانه تمامی این برنامه های مضر از روی گوشی شما پاک می گردند. بنابراین با انجام دادن این کار و بازگشتن به تنظیمات کارخانه و حالت اولیه گوشی می توان سرعت اولیه گوشی را حفظ نمود و با سرعت بیشتری بدون وجود هر گونه هنگ یا مشکل و خللی با استفاده از گوشی خود نهایت لذت و کارایی را ببرید.
جمع بندی کلی

بنابراین به طور کلی برای جلوگیری به عمل آوردن از هنگ کردن گوشی هواوی خود تا حد امکان می بایست تمامی این راهکارها و نکات ایمنی را رعایت نمود و با احتیاط بیشتری نسبت به گوشی هوشمند خود رفتار نمود تا در نهایت با سهل انگاری یا استفاده نابجا و عدم اطلاعات کافی نسبت به گوشی خود سبب هنگ کردن گوشی هواوی خود نشوید.

5 نظر
  • Saeed

    Saeed 1398-11-24

    وقتی گوشیمو خاموش میکنم ودوباره روشنش می کنم خیلی خوب کار می کنه ولی بعد از چند ساعت یا چند دقیقه دوباره هنگ میکنه مشکل از چیه لطفا به من کمک کنید

    • 1398-11-24

      سلام
      هنگ کردن معمولا از نرم افزار گوشی هست، فلش کنید اگه درست نشد ممکنه مشکل از باتری یا آی سی های رو برد باشه
      موفق باشید

  • 1
  • مجتبی

    مجتبی 1398-10-15

    سلام خدمت مدیر و همه اعضا
    من همه‌ی این روش هایی رو که گفتید قبلا امتحان کردم اما گوشیم هیچ تغییری نکرده و هنوزم مثل سابق هنگ میکنه فقط همون یه راهکار که گفتین «گوشی گرون بخرید»رو امتحان نکردم یعنی پولشو نداشتم،شما اگه دارین بهم قرض بدین وقنی گیرم اومد بهتون پس میدم
    گوشیم :::(({«HUAWEI Y3»}))

  • 2
  • سینا

    سینا 1398-09-28

    سلام ببخشید گوشی من هنگ کرده و اصلا خاموش روشن نمشه باید چی کار کنم؟

    • 1398-09-28

      سلام


      باید گوشیتون رو Force Restart کنید که با توجه به مدل گوشیتون دکمه هاش فرق میکنه


      موفق باشید

  • 3
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم