برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون دامن گیر برخی از کاربران اپل

نوشته شده در تاریخ1398-04-18 توسط 72137

یکی از مشکلاتی که همواره دارندگان گوشی آیفون را نگران می سازد و آن ها را با یک چالش و معضل بزرگ رو به رو می سازد، کار نکردن صدای هندزفری آیفون است که در برخی از مواقع باعث آزار کاربران این برند معروف می‌شود.

در وهله نخست شما را با مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون آشنا کرده و شروع به ریشه یابی و علت یابی این معضل بزرگ و نگران کننده نموده، تا با انواع علل و عواملی آشنا گردیم و آن ها را در اختیار کاربران این گوشی قرار دهیم که ممکن است سبب کار نکردن صدای هندزفری آیفون شود.

شناخت این علل و عوامل کمک حال کاربران گوشی های آیفون می گردد تا با آگاهی و اطلاعاتی که در این بین کسب می کنند، تا حد امکان از این عوامل دوری کرده و خود را در معرض آن ها قرار نداده تا مبادا صدایی از هندزفری گوشی آیفون آن ها تولید نشود. پس اگر شما نیز از جمله کاربران گوشی آیفون هستید، پیشنهاد می گردد که تا پایان این برگ نوشته همراه ما باشید تا نهایت احتیاط را در این باره مبذول دارید ضمن اینکه تمامی این نکات پیشگیرانه را رعایت می کنید تا از کار نکردن صدای هندزفری آیفون خود جلوگیری به عمل آورید.

در پایان نیز با این فرض که کاربران گوشی های آیفون بر اثر سهل انگاری یا هر علل و عوامل دیگری ناشی از بی احتیاطی و عدم توجه به نکات ایمنی با کار نکردن صدای هندزفری رو در رو گشتید، در اینجا برای شما به ارائه راهکارها و راه حل هایی می پردازیم تا شما را یاری رسانده و بتوانید خیلی راحت مشکل کم کردن صدای هندزفری آیفون خود را برطرف نموده و با تولید صدا در خروجی های هندزفری آیفون خود نهایت لذت و هیجان را به هنگام تماس های صوتی و گوش کردن به موسیقی های مورد علاقه خود احراز نمایید.

کار نکردن هندزفری اپل آیفون

مشکل نشنیدن صدا در حین مکالمه

یکی از مشکلات پیش روی کاربران گوشی های آیفون، کار نکردن صدای هندزفری و نشنیدن صدا در حین مکالمه می باشد که در اینجا برآنیم تا به ریشه یابی این معضل پرداخته و آن را در نهایت با ارائه راهکارهایی اساسی حل نماییم.

معمولا عده کمی از کاربران گوشی های آیفون هستند که این مشکل را تجربه می کنند که در حین تماس صدای افرادی را که با آن ها تماس حاصل نموده اند را به خوبی نمی شنوند یا هیچ گونه صدایی را دریافت نمی کنند.

البته این نکته را باید یادآور گشت که این دست از افراد می توانند به صورت عادی و بدون بهره مندی از هندزفری آیفون تماس ها را دریافت نموده و به راحتی با کاربر خود تماس حاصل نمایند و صدای آنان را دریافت نمایند. ولی در عین حال نمی توانند صدای طرف مقابل را بشنوند و یا صدای نامفهوم و گنگ را دریافت می کنند.

هر چند که درجه صدا روی درجه آخر هم باشد، باز هم این معضل پیش رو کاربر گوشی قرار می گیرد. بنابراین شما با مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون مواجهه خواهید شد که ممکن است برای آن دسته از افرادی که به استفاده از این هندزفری ها عادت کرده اند، مسئله قدری بغرنج تر به نظر آید. پس می توان اذعان داشت که با توجه به اهمیت فوق العاده بالای این مسئله برای کاربران آیفون می بایست حتما به دنبال ارائه راهکارها و راه حل هایی اساسی گشت که دست شما را در این راه بگیرد و کمک حال شما گردند.

در این مقاله به تشخیص اصل یا تقلبی بودن هندزفری اپل میپردازیم

مشکل نشنیدن صدا  هندزفری اپل در حین مکالمه

رفع مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون

در اینجا به ذکر راهکارها و راه حل های اساسی و اصولی در پیشبرد مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون خواهیم پرداخت تا خیال شما را نیز راحت نماییم و خیلی راحت و بدون هیچ گونه زحمت و دردسری بتوان این مشکل پیش رو را برطرف نمود. اما چگونه؟ برای پاسخگوی به این سوال پیشنهاد می کنم ادامه مطلب را با دقت نظر و ظرافت بیشتری دنبال نمایید.

1- اولین راهکارهایی که در این راه می توان آن را به کار بست، ذکر این مسئله است که از دکمه بالا بردن صدای گوشی آیفون خود استفاده نمایید و مطمئن گردید که درجه صدای زنگ و نه درجه صدای هدفون نمایش داده می شود.

2- در گام دوم می بایست این اطمینان را حاصل نمود که هیچ چیزی مانع از اسپیکر شما نشده باشد و آن را نپوشانده باشد. چرا که در برخی از مواقع همان گونه که می دانید ممکن است برچسب محافظ صفحه، جلد و یا حتی گرد و غبار و انواع آلایندگی در این بین تأثیر بسزایی داشته باشد. پس تا حد امکان می بایست مراقب این مسئله بود و همواره گوشی آیفون خود را به دور از انواع آلودگی ها قرار دهید. ولی از نفوذ گرد و غبار در بسیاری از موارد راه چاره ای ممکن است وجود نداشته باشد و گرد و غبار وارد اسپیکر هندزفری آیفون شما شده باشد. اما برای این امر می توان از یک راه حل بسیار ساده و پیش پا افتاده استفاده کرد و آن تمیز نمودن اسپیکر تنها با استفاده از یک مسواک یا فشار هواست که می توان انواع آلودگی و مزاحم هایی پیش رو را به دور راند.

3- در گام بعد می بایست این اطمینان را حاصل نمود که چیزی به پورت هدفون شما متصل نباشد. برای این اطمینان خاطر می توانید هدفون را متصل کرده و مجددا آن را بیرون بکشید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

4- یکی دیگر از راهکارهای اساسی و اصلی در پیشبرد برطرف نمودن مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون، این امر است که بلوتوث خود را خاموش نموده تا با این کار ساده به این اطمینان خاطر برسید که شما به هدست یا سیستم ماشین متصل نیستید. در این بین اگر شما از جمله کاربران گوشی های آیفون هستید که به طور معمول و مستمر از دستگاه بلوتوث بهره می جویید، به بلوتوث دستگاه خود متصل شده و سپس این ارتباط را قطع نمایید تا با استفاده از این کار متوجه ایجاد تغییر در آن شوید.

5- از دیگر راهکارهای کار نکردن صدای هندزفری آیفون انجام این فرآیند است که در ابتدای امر به منوی Settings > General > Accessibility رفته و سپس Phone Noise Cancelation را خاموش کنید. اجرای این فرآیند نیز می تواند از دیگر راه حل هایی باشد که در برخی از مواقع مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون شما را برطرف می نماید.

6- گاهی اوقات برای برطرف کردن مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون می توان در هنگام تماس از حالت اسپیکر استفاده نمود تا با انجام این فرآیند سعی در حل شدن این مشکل و معضل برای گوشی خود نمود.

7- بعد از آن از شیوه بالا برای برطرف ساختن مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون بهره جستید و از این روش استفاده نمودید، می بایست گوشی خود را با پایین نگه داشتن دکمه هایSleep/Wake و Home برای 10 ثانیه آن را ریست نمایید.

برای رفع معضل کار نکردن صدای هندزفری آیفون می توان به یکی از این روش ها و راهکارها توسل جست و هر کدام از این روش ها و راه حل ها به نوبه خود می تواند نیاز کاربران گوشی های آیفون را پاسخگو باشد. بنابراین اگر شما نیز از کاربران گوشی آیفون هستید و با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، تمامی این راهکارهای اساسی را تک به تک به پیش ببرید تا در نهایت بتوانید این مشکل را در گوشی خود برطرف نمایید و نگرانی خود را از کار نکردن صدای هندزفری آیفون بزداید.
در صورتی که هیچ کدام از مراحل و راهکارهای بالا نتوانست مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون شما را برطرف نماید، بهترین کار سپردن گوشی خود به دفاتر رسمی و نمایندگی های اپل در سطح شهر است که به عنوان گزینه آخر و سنگ بنای کار شما می تواند بسیار موثر واقع افتد و با خیالی آسوده با اطمینان خاطر مشکل هندزفری گوشی شما را برطرف می نمایند.

کار نکردن صدای هندزفری بلوتوث آیفون

تصور نمایید که شما از آن دسته کاربرانی هستید که زمان های زیادی را در روز با هندزفری بلوتوث آیفون خود به سر می کنید و می خواهید در یک روز دل انگیز به بیرون رفته و با شنیدن صدای خواننده مورد نظر خود و آهنگ دلخواه خودتان با هندزفری بلوتوث آیفون غرق در لذت و هیجان گردید، اگر در چنین حالتی به یکباره با کار نکردن صدای هندزفری آیفون خود مواجهه گردید، قطعا هیچی آزاردهنده تر از آن نخواهد بود که تمام ذوق و شوق شما را به یکباره کور نماید و شما را از این نعمت محروم سازد. گاهی اوقات اتصال بلوتوث کار نمی کند و به طور کامل صدای آن قطع می شود و کاربر خود را مجبور به اتصال مجدد دستگاه می کند. همچنین در پاره ای از اوقات نیز قبل از اتصال دوباره دستگاه، بلوتوث به مدت چندین ثانیه از کار می افتد. این دو مشکل پیش روی کاربر، می تواند یک تجربه تلخ و خسته کننده برای وی قلمداد گردد. بنابراین اگر شما هم نمی خواهید این تجربه تلخ را به یادگار داشته باشید؛ می بایست اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایید و با آگاهی و اطلاعات کافی سعی در مرتفع ساختن این معضل آورید و تا جایی که امکان دارد در این زمینه نهایت احتیاط عمل را به کار گیرید تا با چنین صحنه تلخی مواجهه نگردید.

کار نکردن صدای هندزفری بلوتوث

راه حل مرتفع ساختن مشکل کار نکردن صدای هندزفری بلوتوث آیفون

برای مرتفع ساختن مشکل کار نکردن صدای هندزفری بلوتوث آیفون می توان از راه حل ها و راهکارهای زیر استفاده کرد تا مشکل را به راحتی حل نمود:

1- گوشی هوشمند و هندزفری بلوتوث خود را در یک محدوده ارتباطی مناسب نگه دارید. خارج شدن از محدوده ارتباطی به دلیل آزادی عمل در هنگام استفاده نکردن از جک صوتی گوشی هوشمند شما به راحتی صورت می پذیرد.
2- تمامی اتصالات غیر ضروری مبتنی بر بلوتوث را حذف نمایید. چرا که در غیر این صورت احتمال دارد که گوشی هوشمند شما مغلوب دستگاه های دیگری شود که در تلاش برقراری اتصال با آن هست.
3- از کافی بودن میزان باتری هندزفری بلوتوث خود اطمینان حاصل نمایید. چرا که هدست های مبتنی بر بلوتوث که از این قابلیت بهره می گیرند، به هنگام کم بودن میزان شارژ باتری خود، ممکن است که به صورت دوره ای رو به قطع شدن و کار نکردن صدای هندزفری آیفون شما گردند.
4- اگر با توجه به مسائل فوق که ذکر شد، مشکل همچنان پابرجا بود، می توانید در آخرین گام هندزفری آیفون خود را از حالت جفت شده خارج کنید (unpair)و سپس بعد از کسری از ثانیه آن را مجددا به گوشی هوشمند خود جفت (pair) کنید.
با اجرای این فرآیندها شما می توانید مشکل کار نکردن صدای هندزفری بلوتوث گوشی آیفون خود را برطرف سازید تا به هنگام گوش کردن به موسیقی به یکباره غافلگیر نشوید.
ناموفق بودن عمل جفت شدن هدفون و گوشی هوشمند

یکی از دلائل دیگری که سبب کار نکردن صدای هندزفری آیفون شما می گردد، ناموفق بودن عمل جفت شدن هدفون و گوشی هوشمند می باشد که این معضل پیش روی کاربران آیفون نیز در بسیاری از موارد رخ می دهد که به هنگام تلاش کاربر در راستای جفت کردن هدفون با گوشی هوشمند، با یک پیام خطا یا ادامه دار بودن فرآیند جفت شدن به یکباره رو به رو می گردد که منجر به عدم اتصال آن ها به یکدیگر و کار نکردن آن ها می گردد. برای رفع این نقیصه نیز راه حل هایی پیش بینی گشته است که در ادامه آن ها را ذکر می نماییم تا به راحتی بتوان از این مانع هم گذشت و مشکل کار نکردن صدای هندزفری آیفون خود را مرتفع سازید.
راه حل ناموفق بودن عمل جفت شدن هدفون و گوشی هوشمند

برای حل نمودن این معضل نیز می توان از راهکارهای زیر بهره جست:

1- تمامی اتصالات غیر ضروری و بدون استفاده مبتنی بر بلوتوث را در وهله نخست حذف نمایید. چرا که در برخی از گوشی های هوشمند در صورت وجود چندین دستگاه در لیست اتصال بلوتوث، این فرآیند خودسرانه اعمال می شود و سعی در اتصال به دستگاه های دیگر دارد.
2- در صورت ناموفق بودن عمل جفت شدن می توان از دیگر راهکارهایی هم مدد جست که در بخش قبلی بدان اشاره ورزیدیم.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم