5 چیزی که در مورد کابل شارژهای ارزان قیمت و تقلبی نمی دانید

نوشته شده در تاریخ1396-04-29 توسط 5315

اگرچه کابل شارژهای ارزان قیمت ظاهری تقریبا یکسان با مدل های اصل و اورجینال خود دارد اما به یاد داشته باشید که عملکرد آن ها به کیفیت ساخت و سیم درون آن ها برمی گردد که از ظاهر آن ها مشخص نیست. در زیر به 5 تفاوت کابل های ارزان قیمت با کابل های اصل و اورجینال می پردازیم. فروشگاه تخصصی قطعات و لوازم جانبی اصلی ماکروتل این اطمینان خاطر را به شما می دهد که بتوانید با قیمت منصفانه محصولات اصل و اروجینال برندهای اپل، سامسونگ، ال جی و ...را به سهولت تهیه کنید. 

1-تشخیص ندادن پورت USB از پریز برق

کابل شارژ ارزان قیمت و معایب آن

همانطور که می دانید برای شارژ کردن گوشی استفاده از پریز برق سریع تر از استفاده از پورت USB روی کامپیوتر گوشی شما را شارژ می کند. اما برخی از کابل شارژ USB های ارزان قیمت نمی توانند متوجه تفاوت بین پریز برق و پورت شوند. اگر به تازگی یک کابل شارژ ارزان قیمت از دستفروش یا جایی نامعتبر خریداری کرده باشید تعجب می کنید که هنگام شارژ کردن با پریز برق روی دیوار و با پورت USB روی کامپیوتر گوشی شما با سرعت یکسانی شارژ می شود و متوجه فرق بین این دو پورت نمی شود. این در واقع به تنهایی یک مشکل نیست و شاید حتی متوجه آن نشوید مگر این که نیاز به شارژ سریع تر داشته باشید و بخواهید از پریز برق روی دیوار استفاده کنید ولی در این حالت قدرت پریز به خاطر بی کیفیت بودن کابل شارژ به سرعت 500 میلی آمپر درگاه USB روی کامپیوتر محدود می شود و در واقع هیچ تفاوتی حاصل نمی شود.

2-کابل شارژ ارزان قیمت موجب کندی سرعت شارژ دستگاه شما می شود

خطرات استفاده از کابل های شارژ تقلبی

بیشتر کابل های شارژ USB درون شان یک سیم برای انتقال اطلاعات و یک سیم برای شارژ کردن دارند. اما همه آن ها کاملا یکسان نیستند. خریدن یک کابل شارژ USB ارزان قیمت معمولا نتیجه اش یک کابل بی کیفیت با درجه 28/28 می شود نه کابلی با درجه 28/24 که معمولا با خرید یک گوشی یا تبلت به شما ارائه می شود. کابل شارژی با اندازه 24 می تواند تا جریان 2 آمپرساعت را هدایت کند که باعث می شود شارژ گوشی شما سریع تر انجام شود ولی کابل های با اندازه 28/28 صرفا تا جریان 500 میلی آمپرساعت را می توانند هدایت کنند.

سایت Daily Mirror گزارش کرده که دستگاه ها با شارژرهای اصل حدود 5 ساعت می توانند کاملا شارژ شوند درحالی که شارژ با کابل های تقلبی بیش از 19 ساعت به طول می انجامد. ما نمی گوییم که تمام کابل های ارزان قیمت تقلبی هستند اما ارزشش را دارد که حداقل موقع خرید به چیزی که می خرید توجه داشته باشید.

3-کابل های ارزان قیمت ممکن است باعث خرابی گوشی شما شوند

به این دلایل کابل شارژ ارزان قیمت و تقلبی نخرید

در سال 2014 گزارش شده بود که کابل های شارژ USB ارزان قیمت در واقع باعث خرابی آیفون 5 می شوند چرا که این کابل ها باعث شکسته شدن جزء مهمی از گوشی می شدند که تراشه  U2 IC نام داشت و این تراشه وظیفه اش کنترل باتری، دکمه خواب و پورت USB بود. یعنی فردی به خیال صرفه جویی در هزینه به خرید کابل ارزان تر اقدام می کرد غافل از این که با همین کار موجب خرابی جزء گران قیمت گوشی اش می شد.

4-کابل های بی کیفیت می توانند موجب خرابی باتری گوشی شما شوند

خراب شدن باتری به خاطر استفاده از کابل شارژ تقلبی

هنگامی که باتری گوشی خود را شارژ می کنید می خواهید که شارژ شما مدار صحیحی داشته باشد که متوجه شود چه زمانی باتری شما کاملا شارژ شده است و جریان برق را از آن قطع کند. اگر شارژری این مدار را نداشته باشد یا در واقع مدار صحیحی نداشته باشد باعث آسیب جدی به باتری دستگاه شما و بنابراین عمر استفاده از دستگاه تان می شود و خرید باتری جدید مخصوصا برای گوشی های گران قیمتی چون آیفون هزینه نسبتا بالایی دارد.

5-کابل شارژرهای ارزان قیمت ممکن است به شما صدمات جانی وارد کنند

خرید کابل شارژ تقلبی و خطرات جانی حاصل از آن

ما همیشه هشدار داده ایم که کابل شارژهای تقلبی یا ارزان قیمت ممکن است موجب آتش سوزی شوند. داستان هایی در مورد منجر شدن شارژرهای تقلبی در دست، به وجود آوردن سوختگی های جدی و شوک های الکتریکی نقل شده است. اما در سال 2014 در سیدنی گزارش شد که خانمی بعد از یک آسیب الکتریکی ظاهری ناشی از استفاده از کابل شارژر USB ارزان قیمت و نامعتبر جان باخته است.

ما فکر می کنیم که ارزشش را دارد که بهترین کابل شارژر USB که مخصوص گوشی شما ساخته شده است را تهیه کنید. خرید کابل های ارزان قیمت در بهترین حالت زمان شارژ دستگاه شما را کند می کند و در بدترین حالت به شما صدمات جدی بدنی وارد می کند. همیشه هنگام خرید کابل شارژ بسته بندی آن را نگاه کنید تا مطمئن شوید کابلی که خریده اید معتبر است و به طور خاص برای گوشی شما طراحی شده است. فروشگاه لوازم جانبی موبایل ماکروتل مفتخر به ارائه کابل شارژر، آداپتور شارژ و فلت شارژ و..با کیفیت و اصل است و علاوه بر آن برای محصولات خود گارانتی تست و تعویض را نیز در نظر گرفته است تا با خیالی آسوده قطعات موبایل خود را تهیه کنید. 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم