برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

8 گام برای تشخیص باتری تقلبی از اصلی سامسونگ

نوشته شده در تاریخ1396-02-17 توسط 82271

تعداد باتری‌های کپی در فروشگاه‌های معتبری مثل دیجی کالا و بازار علاعدین و... روز به روز در حال افزایش است.

در این مقاله ما تصمیم گرفتیم در شروع بگوییم چرا باتری تقلبی نباید بخرید و در ادامه روش‌های تشخیص باتری اصلی از تقلبی موبایل را به شما آموزش دهیم. با ماکروتل همراه باشید.

قبل از هرچیز، اگر قصد خرید باتری اصلی موبایل را دارید روی همین لینک کلیک کرده و به بخش فروشگاه ماکروتل مراجعه کنید

ما در این جا نکته های تشخیص باتری تقلبی از اصل را روی باطری گوشی galaxy s3 بررسی می کنیم اما بررسی این موارد روی سایر باتری‌ها نیز کار می‌کند.

اگرچه هیچ آنتن ارتباط نزدیک(NFC) در بسیاری از باتری های تقلبی سامسونگ I9300 وجود ندارد، بسیاری از کاربران به خاطر وجود NFC به اصل بودن باتری اعتماد کرده و فریب ظاهر آن را می خورند.

چرا نباید باتری تقلبی بخریم؟

باتری تقلبی دارای کیفیت‌های مختلفی است که هرکدام از آن‌ها به نحوی به دستگاه شما آسیب می‌زند. چند نمونه از مشکلات باتری تقلبی را در زیر مشاهده کنید.

  1. تخلیه شارژ سریع و کند شارژ شدن
  2. داغ شدن بیش از حد گوشی
  3. پایین آمدن سرعت گوشی
  4. آسیب به آی سی شارژ، CPU و...
  5. باد کردن و آسیب زدن به قطعات گوشی
  6. خاموش شدن ناگهانی گوشی

اگر باتری تقلبی تهیه کنید چون بازدهی مناسب را ندارد مجبور به هزینه مجدد برای خرید باتری اصلی می‌شوید. پس بهتر است باتری اصلی تهیه کنید تا از مشکلات احتمالی بالا جلوگیری کنید.

تشخیص باتری تقلبی موبایل سامسونگ از اصل با نشانه های زیر

با دنبال کردن راهکارهای زیر تشخیص باتری های تقلبی سامسونگ از اصلی برای شما آسان می شود و به‌راحتی می‌توانید باتری مناسبی برای تلفن همراه خود تهیه و استفاده کنید.

1: مقایسه قیمت باتری‌ها

طبیعتا باتری تقلبی قیمت کمتری نسبت به باتری اصل دارد چون دارای کیفیت ساخت ضعیف‌تری است. تفاوت قیمت باتری تقلبی از اصلی را با مقایسه قیمت چندین فروشگاه می‌توانید متوجه شوید.

2: بازرسی اتصال NFC و مشخصات زیر ورقه باتری

بازرسی اتصال NFC و مشخصات زیر ورقه باتری

زمانی که نگاهی به پشت باتری بیندازیم، متوجه می شویم که NFC دارد یا نه. NFC نوعی ارتباطی برای گوشی است. یکی از چیزهایی که در باتری های تقلبی گلگسی s3 می باشد این است که زمانی که ورقه باتری را پاره کنیم اتصال NFC را مشاهده نمی‌کنیم.

شما بعد از پاره کردن کاغذ باتری می توانید اتصال داخلی NFC را مشاهده کنید. بعد از پاره کردن برچسب باتری، تراشه NFC باتری اصل به خوبی پیچیده شده است و سطح باتری صاف و یکدست می‌باشد. تراشه NFC روی باتری تقلبی نوشته‌های چاپی برچسبی دارد و سطح باتری به جای آن که صاف باشد اندکی برآمدگی دارد.

ضمنا گاهی باتری‌های تقلبی فاقد NFC بوده و فقط نوشته های چاپ شده را زیر کاغذ پاره شده باتری مشاهده می‌کنید. 

تشخیص باتری تقلبی موبایل از اصلی با NFC

زمانی که به پشت ورق باتری نگاه کنیم می‌توانیم رنگ پیوتر را ببینیم. این یک شناسه کلیدی است.

اگر به جلوی ورقه باتری نگاه کنیم پیوتری با رنگ مشابه را خواهیم دید. باتری های تقلبی معمولا پیوتر انعکاسی با رنگ نقره ای دارند. این چیزی است که در مورد باتری‌های تقلبی امری شناخته شده است.

باتری اصلی موبایل از تقلبی را چگونه بشناسیم

زمانی که برچسب طرف دیگر باتری را بکنید نوشته Samsung را می بینید. در باتری های تقلبی این را نمی بینید. به علاوه می‌بینید که سطح آن چقدر درخشان و براق است. اگر ما باتری تقلبی خریداری کنیم و برچسب آن را بکنیم نوشته برند Samsung  را روی آن نمی بینیم و سطح آن معمولا بسیار ضخم و خشن است.

3: با دقت بدنه و شکاف مقوایی باتری را چک کنید

بدنه‌ی باتری اصلی موبایل را از تقلبی بررسی کنید

باتری اصلی موبایل و باتری تقلبی

بباتری اورجینال موبایل از باتری فیک را تشخیص دهید

تمام قطعات اصلی با تکنولوژی درزگیری گرمایی بسته بندی شده است و قطعات تقلبی صرفا بسته بندی ساده دارند یا این که اصلا فاقد بسته بندی می باشد. بسته بندی باتری تقلبی با لبه های برچسب نامنظم و برآمده غیراصلی بودنش مشخص می شود درحالی که در باتری اصلی برچسب روی آن تمیز و مرتب تمام لبه‌ها را پوشانده و هیچ جایی از لبه‌های برچسب آن برآمدگی ندارد. فاصله بین برچسب از لبه باتری اصلی خیلی کم است و ظاهر صاف و یکنواخت با کیفیت ساخت بالا دارد درحالی که فاصله برچسب باتری‌های تقلبی از خود باتری بیشتر است و لبه‌های نامنظم چسب خورده با کیفیت ساخت پایین دارد.

4: بررسی کردن فونت‌های نوشته‌های روی باتری

بررسی کردن فونت‌های نوشته‌های روی باتری

فونت باتری‌های اصل با نوشته‌ای توپر و کاملا سیاه چاپ شده است. اما حروف روی باتری تقلبی با رنگ تار و چاپ نازک و ضعیف نوشته شده است.

5: بازرسی زوایای باتری

بازرسی زوایای باتری یکی از راه های تشخیص باتری اصلی موبایل است

زاویه پایین باتری اصل دارای ساخت دقیق و تمیز با لبه‌های کوچک‌تر می باشد. درحالی که زوایه پایین باتری تقلبی بزرگ‌تر بوده و لبه‌های خشن و کیفیت ساخت پایینی دارد.

6: اتصالات باتری تقلبی متفاوت است

اتصالات باتری اصلی موبایل از تقلبی متفاوت است

این اتصالات در باتری های تقلبی نسبت به باتری‌های اورجینال کوچکتر و تاریک‌تر هستند و پلاستیک ما بین آن ها بزرگتر از مدل‌های اصلی می باشد. (در بالا سمت راست باطری اصل است). 

فاصله میان اتصالات از سطح خود باتری در باتری‌های تقلبی بزرگتر از باطری‌های اصلی می‌باشد. ضمنا، محدوده‌ای که توسط کاغذ پوشیده شده است در باتری‌های اصل اندکی بزرگتر از مدل‌های تقلبی است. در عکس زیر باتری اصلی سمت راست است.

باتری تقلبی را از باتری اصلی موبایل تشخیص دهید

رنگ اتصالات فلزی باتری نیز ممکن است متفاوت باشد. اتصالات فلزی باتری‌های اصل رنگ تیره‌تری دارند و انعکاسی نیستند. انعکاسی بودن یا نبودن را می‌توانید زیر نور آفتاب به خوبی تشخیص دهید. اتصالات فلزی باتری‌های تقلبی به شدت نور را انعکاس می‌دهند.

7: جنس پلاستیک باتری 

باتری اصلی موبایل را بشناسید

به سطح پلاستیکی و جنس پلاستیک باتری نگاه کنید. باتری های اصل سطح یکنواختی دارند که در آن‌ها از پلاستیک PC استفاده شده است ولی باتری‌های تقلبی پوشش ضخیمی دارند و در آن‌ها از پلاستیک بازیافتی استفاده شده که شکننده و ترد می‌باشد.

متریال پوشش باتری‌های اصل در برابر ضربه محکم و سخت است و رنگ سطح آن یکنواخت، تمیز، شفاف و بدون هیچ گونه خراش و آسیب دیدگی است.

8- از فروشنده معتبر باتری بخرید

سایت رسمی سامسونگ توصیه کرده است که تنها از باتری‌های اصل و تایید شده سامسونگ که به طور ویژه برای محصولات سامسونگ طراحی شده‌اند استفاده کنید. چرا که استفاده از باتری‌ها، کابل‌ها و شارژرهای تقلبی ایمن نیستند و استفاده از آن ها می تواند به گوشی‌تان آسیب وارد کرده و منجر به صدمات خارجی شود.

باتری اصلی سامسونگ را از فروشندگان معتبر و مورد تایید خریداری کنید تا مطمئنا شوید که تقلبی نیستند. فقط از باتری‍‌ها، شارژرها، لوازم جانبی و قطعات موبایل اصلی استفاده کنید چرا که استفاده از باتری های می تواند عمر دستگاه شما را کاهش داده یا آن را از کار بیندازیند. آن ها حتی ممکن است باعث منفجر شدن باتری یا آتش سوزی شوند.

 تا آن جا که ممکن است از واحد‌های تجاری رسمی برای گوشی خود باتری خریداری کنید و رسید خرید آن را نگهدارید تا اگر احیانا تقلبی بود بتوانید آن‌را مرجوع کنید.

گارانتی باتری

همه تولیدکنندگان اصلی تلفن همراه گارانتی محدودی ارائه می دهند که خود گوشی، نرم افزارها و لوازم جانبی آن را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیشتر لوازم جانبی اصل از تاریخی که خریداری می شوند تا مدت زمان محدودی تحت پوشش گارانتی هستند. به علاوه تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر پشتیبانی و خدمات مشتری در مورد محصولات آسیب دیده ارائه می کنند. باتری‌ها و شارژرهای بازار سیاه به ندرت گارانتی دارند و پشتیبانی و خدمات مشتری برای محصولات آسیب دیده ندارند.

بنابراین باید رسید خرید لوازم جانبی موبایلی که خریداری کرده‌اید را باید نزد خود نگهدارید تا در صورت خراب شدن آن بتوانید از گارانتی آن استفاده کنید.

سخن آخر:

با این مقاله به‌راحتی می‌توانید باتری تقلبی از اصلی سامسونگ را تشخیص دهید و به هنگام خراب شدن باتری گوشی خود، آن‌را با باتری اصلی تعویض کنید. همچنین برای خرید باتری حتما باید به نکاتی که در بالا ذکر شد توجه کنید و حتما باتری دارای گارانتی و از فروشگاه معتبر خریداری کنید.

محصولات مرتبط
28 نظر
  • Morteza

    Morteza 1398-10-06

    سلام.
    باتری برای Desire 816 دارید?

    • 1398-10-06

      سلام


      بله موجوده از این لینک میتونید خرید کنید

  • 1
  • MARZIYE

    MARZIYE 1398-09-15

    سلام باتری برای گوشی j700f دارید ؟

    • 1398-09-15

      سلام


      متاسفانه فعلا باتری اصلیش رو نداریم موجود بشه روی سایت میتونید خرید کنید

  • 2
  • Sajjad

    Sajjad 1398-08-25

    باطری ال جی جی 4 دارین؟

    • 1398-08-25

      سلام


      خیر متاسفانه در حال حاضر باتری اصلیش موجود نیست

  • 3
  • اس4

    اس4 1398-08-22

    سلام . باتری اصل ساموسونک برا اس 4 میخوام دارید ؟اگر دارید لینگش رو بدید . متشکر.

    • 1398-08-22

      سلام


      میتونید از این لینک خرید کنید 

  • 4
  • @rr1143a

    @rr1143a 1398-08-21

    باطری iPAQ110(hp)Pocket Pc
    Windows phone که7خانه داره اتصال باطریش رو موجود دارید وچه قیمته...چه قیمته؟ ممنون

    • 1398-08-21

      سلام


      خیر موجود نداریم متاسفانه


  • 5
  • جاوید حقی

    جاوید حقی 1398-08-18

    سلام.
    من باطری Ipad Air رو می خوام. آیا شما موجود می کنید؟

    • 1398-08-18

      درود
      خیر موجود نداریم

  • 6
  • Ali Khsroabadi

    Ali Khsroabadi 1398-07-17

    سلام باطری Samsung s5 اصلیش رو موجود دارید؟؟

    • 1398-07-17

      درود
      بله باتری گوشی S5 موجوده توی این لینک میتونید خرید کنید


  • 7
  • حسین

    حسین 1398-03-11

    باسلام آیا باطری اصلی Note 3 موجود هست؟
    ممنون

  • 8
  • لطیف

    لطیف 1398-01-25

    سلام .باطری نوت 3 N9005 اصل موجود دارین؟
    باتشکر

    • 1398-01-25

      سلام وقت بخیر
      بله روی جعبه پایین این متن کلیک کنید صفحه خرید باتری نوت 3 براتون باز میشه


      باتری نوت 3


  • 9
  • عباس

    عباس 1397-09-07

    سلام ببخشید باطری سامسونگ گرند پرایم پلاس موجود دارید بی زحمت قیمتشم بفرمایید

    • 1397-09-07

      سلام وقت بخیر
      اینجا میتونید کلیک کنید و خرید ثبت کنید


      موفق باشید



  • 10
  • ابراهیم

    ابراهیم 1397-08-24

    باطری اورجینال فقط روی گوشی اکبندی هست که میخریم،بقیه فیک وهای کپی هستند،اگر مراعات نکنی تا۴ماه خراب میشه،ارجینال اصلا وجودنداره تو ایران

    • 1397-08-24

      سلام بعضی از مدلها موجود داریم و زود هم تموم میشه توی سایت نگاه کنید روزانه فروش میره و ناموجوده چون واقعا اصلی موجود میکنیم .

  • 11
  • امیرحسین

    امیرحسین 1397-08-06

    من به شرکت شما خیلی اعتماد داشتم و ازتون باتری خریدم و 6ماه ضمانت داشت راس 7 ماه باتری باد کرد و از کار افتاد و واقعا به حال خودم تاسف خوردم که از شما خرید کردم

    • 1397-08-06

      باد کردن باتری بدلیل استفاده نادرست کاربر اتفاق میفته
      مثلا استفاده کردن از فندکی ماشین یا پاور بانک یا لپتاپ و یا شارژر غیر اصل برای شارژ کردن دستگاه و ممکنه گوشی مشکل داشته باشه مثلا سوکت شارژ گوشی آب خورده باشه یا در مسیر شارژ اتصالی وجود داشته باشه که باعث بشه آمپر کنترل نشده وارد گوشی بشه و به باتری یا ای سی U2 گوشی ضربه بزنه
      موفق باشید

  • 12
  • علی

    علی 1397-06-12

    ایا باطری a3 2016 دارید

  • 13
  • علی حکیمی

    علی حکیمی 1397-03-29

    آیا باطری اصل j7سامسونگ 2015 را موجود دارید؟
    قیمت آن چقدر است ؟

  • 14
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم