برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

مشکل آی سی تاچ آیفون 6 و 6 پلاس و تعمیر آن

نوشته شده در تاریخ1398-08-02 توسط 8170

آیفون 6 و آیفون 6 پلاس با نوآوری‌های زیادی از جانب اپل ارائه شد. اما مشکلی که بیش از همه باعث شده بود طرفداران اپل از این محصول ناراضی باشند، مشکل آی سی تاچ آیفون 6 و 6 پلاس بود. تغییر جنس بدنه باعث شده بود تا گوشی به راحتی خم بشود و همین خم شدن باعث اختلال در روند کارکرد تاچ آیفون 6 و 6 پلاس می‌شد. در ادامه این مقاله دلیل خرابی و نشانه های خراب بودن آی سی تاچ iPhone 6 و iPhone 6 Plus را بررسی میکنم.

چرا آی سی تاچ آیفون 6 و 6 پلاس خراب می‌شود؟

اگر شما صاحب یک آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس هستید، شاید این مشکل برای شما پیش آمده باشد؛ یک نوار باریک خاکستری نیمه‌شفاف در بالای صفحه نمایش، جایی که محل نمایش آنتن و نوتیفیکیشن‌ها است. اگر این تا به حال این مشکل را نداشتید، شما جزو افراد خوش‌شانس هستید! مشکل آی سی تاچ آیفون 6 و 6 پلاس در ابتدای ارائه این محصول توجه همه را به خود جلب کرد. هر روز بر تعداد افرادی که برای برطرف کردن این مشکل به تعمیرگاه‌ها مراجعه می‌کردند افزوده می‌شد، اما تعمیرکاران گوشی نمی‌توانستند علت ظاهر شدن این نوار را بفهمند.

این نوار خاکستری نه تنها باعث زشت شدن ظاهر صفحه نمایش و اذیت کردن چشم می‌شد، بلکه در کارایی تاچ آیفون 6 و 6 پلاس نیز اختلال ایجاد می‌کرد و آن را از کار می‌انداخت. برخی از تعمیرکاران گوشی گفته‌اند که در مدت کوتاهی هر ماه بین صد تا 150 گوشی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را برای تعمیر می‌آورده‌اند. آمار دقیقی از تعداد گوشی‌هایی که دچار این مشکل شده‌اند در دسترس نیست، اما با توجه به آماری که تعمیرکاران داده‌اند، هر آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس مانند یک بمب ساعتی است که هر لحظه ممکن است دچار مشکل نوار خاکستری بشود.

همین امروزم اگر به فروم‌های اپل سر بزنید و مشکل آی سی تاچ آیفون 6 پلاس را جستجو کنید، تعداد زیادی تاپیک با این مضمون پیدا می‌کنید. البته اپل متوجه این مشکل بود و در جواب علت آن را تنها یک ایراد سخت‌افزاری عنوان کرد، که جواب قابل توجیهی نبود. افراد زیادی که به فروشگاه‌های اپل مراجعه کردند، این جواب را شنیدند:«ما متوجه این موضوع هستیم، اما اپل آن را به عنوان یک مشکل قبول نمی‌کند و بنابراین کمکی از دست ما ساخته نیست» و یا «این مشکل در محدوده خدمات وارنتی نیست، تنها چاره شما خرید یک گوشی جدید است.» طبیعی بود که خریداران از این جواب‌ها راضی نبودند و مشکل نوار خاکستری یا نوار مرگ هر روز بزرگتر می‌شد. بعضی از کاربران متوجه شدند اگر کمی روی صفحه فشار بیاورید، نوار خاسکتری از بین می‌رود. اما مدتی بعد این نوار شوم به صفحه بر می‌گشت و این بار باعث اختلال بیشتری در تاچ می‌شد، تا سرانجام صفحه نمایش از کار بیفتد.

بررسی مشکل آی سی تاچ آیفون 6 و 6 پلاس iPhone 6 Plus

بررسی مشکل آی سی تاچ آیفون 6 و 6 پلاس

برخی از متخصصان متوجه شدند مشکل اصلی دو آی سی تاچ اسکرین هستند. این دو آی سی اطلاعات دریافت شده از انگشتان شما را به اطلاعات قابل خواندن برای گوشی تبدیل می‌کند. افراد متخصص با لوازم تعمیرات موبایل مناسب می‌توانند این این دو آی سی را تعمیر و یا تعویض کنند. راه حل دیگر تعویض برد منطقی گوشی است که البته روش اول بسیار ارزان تر خواهد بود. این مشکل اگرچه در ابتدای عرضه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس یک معضل جدی به حساب می‌آمد، اما امروزه تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای به راحتی می‌توانند این مشکل را برای شما حل کنند.

بیشتر بخوانید: حل مشکل کار نکردن تاچ در گوشی های ایفون

برخورد اشتباه اپل با این موضوع باعث نارضایتی‌های بسیاری شد. هرچند مشکل آی سی تاچ آیفون سری 6 بسیار گسترده بود و افراد زیادی به آن برخورد کردند، اما اپل از قبول کردن مسئولیت و فراخوانی گوشی‌های مشکل‌دار و قول تعمیر و یا تحویل گوشی‌های جدید سر باز زد که همین موضوع باعث شد مقاله‌های انتقادی بسیاری در مورد مشکل نوار مرگ نوشته شود و فروش سری 6 را با مشکلاتی همراه کرد. عکس‌های زیادی از این نوار خاکستری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد تا جایی که برخی از کاربران تصمیم به تحریم خرید آیفون تا زمان حل این مشکل گرفتند. حتی هشتگ تحریم آیفون 6 و نوار مرگ برای مدتی در شبکه‌های ترند شده بود. این مشکل غیر قابل پیش‌بینی اپل را غافلگیر کرده بود تا جایی که این شرکت به خدمات پس از فروش خود معروف است، نتوانست به درستی این بحران را مدیریت بکند.

علائم خرابی آی سی تاچ آیفون 6 پلاس و آیفون 6

در ابتدا ممکن است هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. بعد از مدتی نوار خاکستری در بالای گوشی ظاهر می‌شود اما مشکلی در عملکرد گوشی وجو ندارد. به مرور زمان در تاچ گوشی مشکلاتی را می‌بینید اما این مشکلات زود برطرف می‌شوند. بعد از مدت کوتاهی گاهی صفحه گوشی به طور کامل از کار می‌افتد اما با ریست گوشی درست می‌شود. شکاف بین آی سی تاچ آیفون با برد منطقی گوشی بیشتر می‌شود و نارسایی‌های تاچ شدت بیشتری می‌گیرد تا این که بالاخره صفحه گوشی به طور کامل از کار می‌افتد. هر ضربه خفیفی به گوشی و یا تکان‌های محکم و شوک‌دهنده می‌تواند این پروسه را سرعت ببخشد. همچنین قرار دادن آیفون 6 در جیب بدون محافظ صفحه که باعث فشار آمدن به صفحه نمایش می‌شود نیز می‌تواند به وجود آمدن باعث بروز این مشکل بشود. قرار دادن گوشی در کنار منبع حرارت مانند بخاری و شوفاژ نیز می‌تواند مشکل نوار مرگ را به وجو بیاورد. تنها افراد معدودی مشکل نوار مرگ و قطعی آی سی تاچ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را تجربه نکرده‌اند، اما بسیاری از خریداران خوش‌شانس نبودند. این مشکل در بین کاربران ایرانی نیز رایج بوده و باعث به وجود آمدن نارضایتی شده بود.

جلوگیری از خرابی آی سی تاچ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس

با این که مشکل نوار مرگ بین صاحبان آیفون 6 و 6 پلاس رایج بود، خریداران آیفون 6s و آیفون 6s پلاس از این مشکل رنج نمی‌بردند. وقتی علت به وجود آمدن مشکل آی سی تاچ آیفون 6 را از یک تعمیرکار حرفه‌ای پرسیدیم، جواب جالبی داد:«در تمام آیفون‌های یک قطعه به زیرپرکن وجود دارد که زیر چیپ‌های آی سی تاچ قرار می‌گیرد و امنیت این چیپ‌ها را تضمین می‌کند، اما اپل تصمیم گرفت این قطعه را در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس حذف کند که باعث قطع رابطه آی سی با برد منطقی و به وجود آمدن مشکل نوار مرگ شد.»
از بین رفتن رابطه بین آی سی تاچ و برد منطقی مشکلی جدی است که تنها با تعویض آی سی و قراردادن قطعه زیرپرکن حل می‌شود. در ابتدای به وجود آمدن این مشکل و حتی در حال حاضر، بسیاری از تعمیرکاران به اشتباه مشکل را در صفحه نمایش آیفون 6 می‌دیدند و به همین دلیل اقدام به تعویض صفحه نمایش می‌کردند. اما از آنجایی که مشکل نوار مرگ مربوط به صفحه نمایش نبود، بعد از مدتی این پروسه تکرار می‌شد و گوشی از کار می‌افتد. بنابراین در صورتی که به این مشکل برخورد کردید، از تعویض صفحه نمایش خودداری کنید، چراکه تنها هزینه اضافی را به شما تحمیل و مشکل آی سی تاچ را حل نمی‌کند. بنابراین اگر از محافظ صفحه نمایش مناسب استفاده کنید و به گوشی فشار نیاورید و آن را در مجاروت منبع حرارت قرار ندهید، ممکن است به مشکل آی سی تاچ آبفون 6 برخورد نکنید.

رفع مشکل آی سی تاچ iPhone 6/6 Plus

رفع مشکل آی سی تاچ iPhone 6/6plus

اگر شما هم صاحب آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس هستید و به این مشکل برخوردید، نگران نشوید. مشکل نوار مرگ دیگر یک مشکل مبهم و غیر قابل حل نیست. به محض مشاهده نوار خاکستری، بدون معطلی گوشی خود را به یک تعمیرگاه معتبر و حرفه‌ای بسپارید. آنها این مشکل را تجربه کرده‌اند و می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند. اگر کار ضروری با گوشی دارید که باید انجام بدهید، می‌توانید از روش‌های موقت مثل فشار آوردن به صفحه تاچ و یا ریست کردن گوشی استفاده کنید.

 هرچند توصیه می‌کنیم از این روش‌ها تنها در شرایط ضروری استفاده کرده و در اولین فرصت گوشی خود را به تعمیرگاه برسانید. روش‌های موقت هرچند در کوتاه‌مدت مشکل شما را حل می‌کنند، اما فرایند از کارافتادن گوشی را سرعت می‌بخشند. هنگام انتخاب تعمیرکار به تجربه و مهارت او دقت کنید. حتما از افرادی استفده کنید که متخصص تعمیر گوشی‌های اپل هستند. نمایندگی‌های غیررسمی خوبی در کشور ما فعال هستند که با علم روز پیش می‌روند و از این مشکلات آگاه هستند. البته این موضوع فقط در مورد این مشکل صادق نیست. گوشی‌های اپل معماری خاص خود را دارند که هر نسل تفاوت می‌کند و شما باید گوشی خود را به کسی بسپارید که تجربه ودانش کافی را برای تعمیر گوشی‌های اپل داشته باشد.

سخن پایانی (تیم تعمیرات موبایل ماکروتل)

در حال حاضر متخصصان ما در دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل گزارش‌های زیادی از مشکل آی سی تاچ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس دریافت کرده‌اند که همین امر باعث شد تا این مقاله را بنویسیم. اپل در این نسخه سعی داشت تا با حذف قطعاتی که به نظر غیرضروری هستند وزن و قیمت این محصول را بهبود ببخشد که متاسفانه باعث ایجاد این مشکل شد. در صورتی که ساکن تهران هستید می‌توانید با مراجعه به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل به نشانی بلوار کشاورز - جنب خیابان نادری - ساختمان نگین بلوار 170 - طبقه اول - واحد یک مراجعه کنید در سریع‌ترین زمان ممکن موبایل شما را تعمیر کنیم. همچنین اگر به دنبال آی سی تاچ آیفون 6 و آیفون 6 پلاس هستید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ماکروتل، این قطعه را تهیه و به تعمیرکار گوشی خود بسپارید تا آن را تعمیر کند.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم