برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آموزش استفاده از AirDrop

نوشته شده در تاریخ1398-08-08 توسط 2520

اگر صاحب یکی از دستگاه های اپل هستید، برای دریافت و فرستادن اطلاعات خود می‌توانید از AirDrop استفاده کنید. با ماکروتل در مقاله آموزش استفاده از AirDrop همراه باشید.

حتما بار‌ها پیش آمده که نیاز دارید فایل های خود را مانند اپلیکیشن، ویدیو، آهنگ، عکس و غیره را برای کسی بفرستید یا از آن‌ها چیزی دریافت کنید. اگر گیرنده و فرستنده فاصله زیادی از هم داشته باشند می‌توانند اطلاعات  را از طریق ایمیل، سرویس های انتقال فایل و حتی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، اما اگر مسافت بین گیرنده و فرستنده در حد چند متر باشد باید از برنامه هایی نظیر Share It و Zapya استفاده کرد. خبر خوب برای کسانی که از دستگاه های اپل استفاده می‌کنند این است که این شرکت برای رفع نیاز به برنامه های شخص ثالث، اپلیکیشنی تحت عنوان AirDrop را در سال 2011 معرفی و منتشر کرد.

آموزش AirDrop

این قابلیت فقط دستگاه های هوشمند موجود اپل را در بر‌گرفته، که شامل آیفون، آیپد، مک و حتی آیپاد می‌شود. .هر نوع اطلاعاتی را می توان با AirDrop به اشتراک گذاشت و محدودیتی هم در حجم فایل ها برای انتقال وجود ندارد ولی طبیعی است که فایل های حجیم‌تر به زمان بیشتری برای تکمیل انتقال نیاز دارند.

سیستم عامل مورد نیاز برای AirDrop:

برای استفاده از AirDrop باید روی آیفون و آیپد شما نسخه 7 یا بالاتر iOS نصب شده باشد و MacOS شما نیز باید نسخه‌ای بروز‌تر از 10.7 یا همان «Mac OS X Lion»‌ داشته باشد.

آموزش استفاده از AirDrop

برای استفاده از AirDrop شما و کسی که برایش فایلی ارسال می‌کنید باید از دستگاه های اپل استفاده کنید، روشن بودن بلوتوث و Wi-Fi نیز ضروری است.

اگر کانون اشتراک (HotSpot) روشن است آن را غیرفعال کنید و‌گرنه AirDrop کار نمی‌کند این کار برای VPN ها نیزصدق می کند پس آن‌ها را قطع و غیرفعال کنید. دلیل کار نکردن AirDrop را زمانی که VPN روشن است، دقیق نمی‌توان گفت ولی به احتمال زیاد به دلیل بحث رمزنگاری اطلاعات توسط VPN ها می‌باشد.

در ضمن نیازی نیست که دو دستگاه حتما به یک شبکه اختصاصی و یک وای فای متصل باشند، فقط فعال کردن Wi-Fi کافی است.

  • مرکز کنترل یا Control Center را باز کنید
  • کادری را که شامل اتصالات بیسیم مانند Wi-Fi و بلوتوث می‌شود، نگه دارید تا گسترش پیدا کند
  • روی AirDrop بزنید
  • بین Receiving Off ،Contacts Only و Everyone یکی را انتخاب کنید

استفاده از AirDrop در آیفون

همچنین می‌توانید این کار را از تنظیمات نیز انجام دهید:

  • به تنظیمات یا Setting گوشی خود بروید
  • بر روی General کلیک کنید
  • بر روی AirDrop را انتخاب کنید

AirDrop در setting

تفاوت انواع حالت دریافت در AirDrop 

Receiving Off:اگر دستگاه گیرنده به صورت پیش فرض این گزینه را انتخاب کرده باشد یعنی شما نمی‌توانید از طریق AirDrop برای او چیزی بفرستید.

Contacts Only: اگر دستگاه گیرنده به صورت پیش فرض این گزینه را انتخاب کرده باشد، حتما شماره تلفن یا ایمیل شما باید در گوشی او ثبت و ذخیره شده باشد تا بتوانید فایلی ارسال کنید.

Everyone:‌ اگر گیرنده به صورت پیش فرض این گزینه را انتخاب کرده باشد، دیگر نیازی به داشتن ایمیل و شماره تلفن او نیست و هر‌کس می‌تواند فایلی را ارسال کند.

روشن کردن AirDrop

هر زمانی که بر روی دکمه Share بزنید و بخواهید چیزی را ارسال کنید، AirDrop یکی از گزینه های به اشتراک گذاری خواهد بود و تمام دستگاه های اپل که در اطراف شما این قابلیت را در حالت فعال گذاشته باشند، نشان داده می‌شوند.

مخاطبی را که می‌خواهید برای او فایلی انتقال دهید، انتخاب کنید. اکنون بر روی دستگاه گیرنده پنجره هشداری که شامل پیش نمایش محتوای ارسال شده است را مشاهده می‌کنید.

در پنجره هشدار دو گزینه Accept و Decline را خواهید دید، با انتخاب Decline درخواست ارسال رد می شود و Accept نیز به این معناست که درخواست را تایید می‌کنید. اگر فایل‌ هایی مانند ویدیو و تصویر ارسال شده باشند در برنامه Photos app و اگر لینک اینترنتی باشند به صورت پیش فرض در مرورگر Safari باز می‌شوند.

قبول کردن درخواست در AirDrop

اگر محتوایی که از طریق AirDrop می‌فرستید بین دو دستگاه شخصی شما باشد، یا به عبارتی از یک Apple ID یکسان استفاده کنند دیگر کادر تایید و لغو را نخواهید دید و ارسال به شکل خودکار انجام می‌شود .

استفاده ازAirDrop در Mac :

ابتدا مطمئن شوید که Wi-Fi و بلوتوث مک حتما روشن باشد سپس پنجره Finder را باز کنید،اکنون از نوار کناری بر روی AirDrop کلیک کنید. پنجره‌ای باز شده و هر کسی که در اطراف شما AirDrop را روشن کرده باشد را نمایش می‌دهد.

در پایین پنجره شما می‌توانید بین Receiving Off ،Contacts Only و Everyone یکی را انتخاب کنید که تفاوت آن را بالاتر در همین مقاله شرح دادیم. برای به اشتراک گذاری هر فایلی فقط کافیست آن را انتخاب و به پروفایل نمایش داده شده کاربران در AirDrop بکشید و رها کنید(Drang & Drop). همچنین می‌توانید هر وقت دکمه Share را مشاهده کردید آن را انتخاب کرده و اطلاعات را ارسال کنید. اگر در مک مشکلی برای ارسال داشتید بر روی Don't see who you're looking for کلیک کرده و سپس Search For An Older Mac را بزنید.

آموزش استفاده از AirDrop در مک

سخن آخر

اگر از AirDrop استفاده نکرده‌اید حالا وقتش رسیده که امتحانش کنید و دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث (Third-Party) نیست. AirDrop سرعت، سهولت و امنیت در انتقال اطلاعات را برای کاربران اپل به ارمغان می‌آورد؛ در اندروید قابلیت مشابهی تحت عنوان Android Beam وجود دارد که در مقاله جداگونه به آن خواهیم پرداخت.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم